Desbaterile Senatului, februarie 1914 (nr. 1-3)

1914-02-25 / nr. 1

No. 1. EXEMPLARUL : SB« RÀNI 25 Fevruarie 1914 SESIUNEA ORDINARĂ 1914 In ziua de 21 Fevruarie 1914, la ora 12, Maiestatea Sa Regele, însoțit de Alteța Sa Regală Principele Ferdinand, Moștenitorul Tronului, tn sala Adunării deputaților, unde erau întruniți d-nii senatori și d-nii deputați, d-nii miniștri și înalții demnitari ai Statului, a cetit următorul Mesaj :  Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați. » Simt o deosebită mulțumire că » Mă aflu iarăș în mijlocul reprezentanților națiunii. » Alegerile generale din care ați » ieșit v’au putut convinge că în » neîntrerupta ei propășire țara are » încă mari trebuințe de satisfăcut. » Mai ales împrejurările anului tre» cut, cari au arătat tuturor în» seminătatea situației noastre internaționale, au pus totdeodată » mai bine în lumină datoriile pe * cari ni le impune trainica și neîn* cetata noastră desvoltare: » întărirea conștiinței naționale, » răspândirea învățământului, o mai « strânsă solidaritate socială, o oș tire tot mai puternic organizată » și consolidarea finanțelor Statului » prin sporirea muncei și a econo»miei naționale ne vor da putința » să păstrăm neștirbită și să îmbunătățim situația cu care ne mândrim astăzi, situațiune care este » rodul străduințelor statornice a » acelora ce au înțeles in trecut că » numai prin închinarea tuturora » înaintea interesului obștesc se pot ” întemeia Statele puternice și societățile sănătoase. » Sunt încredințat că și Dom»niile-voastre, însuflețiți de aceleași » patriotice simțiminte, veți purcede » la discuția măsurilor cerute pentru înfăptuirea reformelor agrare » și a celor politice și că, împreună » cu guvernul Meu, veți ști să dați » operei Domniei voastre caracterul » de armonie socială pe care se cu» vine să-l aibă. » Domnilor Senatori, • » Domnilor Deputați, X Sunt fericit să constat și astă » dată că relațiunile Regatului cu X toate Statele sunt din cele mai » bune. România nu va pregetă să » mențină și să asigure pacea la care a contribuit atât de puternic * și care i-a atras încrederea tuturror. Prin însăș această încredere * ea este in măsură să aibă în » această parte a Europei o acțiune * binefăcătoare de împăciuire. » Armata, prin însușirile ei și minunatul avânt de care a dat dovadă anul trecut, și-a mărit » prestigiul și a câștigat toată re« cunoștința noastră. Nevoile ei reclamă noui îmbunătățiri și noui X înzestrări, pe cari nu mă îndoesc » că i le veți încuviință, deoarece » soarta țării este strâns legată de « puterea ei militară. . » Fără întârziere se va supune » deliberărilor Domniilor - voastre , legile bugetare, cari, cu toate sporturile necesare și împreună cu » creditele trebuitoare, nu vor altera starea îmbucurătoare a echilibrului nostru financiar. » Asemenea guvernul Meu vă va înfățișa legea organică pentru » Dobrogea nouă, care va stabili » în aceste ținuturi o administrație X statornică. » Domnilor* Senatori, X Domnilor Deputați, X Convins că veți fi la înălțimea » marei chemări a zilelor noastre, X rog pe Cel atotputernic să bine- X cuvinteze lucrările Domniilor X voastre. X Sesiunea Corpurilor legiuitoare este deschisă. CAROL Președintele consiliului de miniștri și ministru de răsboi, Ion I. C. Brătianu. Ministrul afacerilor străine, Em. Porumbaru. Ministrul finanțelor, E. Costinescu. Ministrul de interne, V. G. Morțun. Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. Ministrul industriei și comerțului, Al. Radovici, Ministrul lucrărilor publice, Dr. G. Angelescu. Ministrul justiției, Victor Antonescu. Ministrul instrucțiunii și cultelor, I. G. Duca. No. 795. 21 Fevruarie 1914. București. ROMÂNIA DEZBATERILE SENATULUI Anexă la Monitorul Oficial No. 264. -------------« ■» -------------~*