Monitorul Oficial, martie 1914 (nr. 268-292)

1914-03-01 / nr. 268

1238. MONITORUL OFICIAL 1 Martie 1914 jurându-i trăinicia, va dhezășii totdeodată desvoltarea normală și liniștită a Regatului. Sire, Adunarea Deputaților este fericită să constate, Împreună cu Maiestatea Voastră, că relațiunile Regatului cu toate Statele sunt din cele mai bune. Ea are credința că, sub Înțeleaptă conducere a Maiestății Voastre, România va ști să mențină și să asigure pacea, la care a contribuit atât de puternic și care i-a atras încrederea tuturor. Adunarea deputaților nu uită însă că această încredere, care ne pune în măsură să avem în această parte a Europei o acțiune binefăcătoare de împăciuire, o datorim mai ales însușirilor și înaltului avânt de care armata a dat dovadă in anul trecut și prin care ea și-a mărit prestigiul, sporindu-și tot deodată drepturile la toată recunoștința noastră. De aceea, încredințați că soarta țării este strâns legată de puterea ei militară, vom examina cu atențiune Îmbunătățirile și înzestrările pe care nevoile armatei le reclamă și nu vom pregetă să încuviințăm toate măsurile și toate sacrificiile necesare. Adunarea Deputaților află, de asemenea cu plăcere, că legile bugetare ce se vor supune deliberărilor noastre nu vor schimbă întru nimic starea îmbucurătoare a echilibrului nostru financiar, cu toate sporurile și creditele ce ele vor trebui să prevadă. Cu aceeaș atențiune vom cercetă și legea organică pentru Dobrogea nouă, care va stabili o administrație statornică în aceste ținuturi câștigate prin atâtea jertfe și legate pentru totdeauna de trupul țării noastre. Sire, Grija statornică pe care ați arătat-o pentru cei mulți cari alcătuesc însăș temelia Statului, au făcut ca inima poporului să se îndrepte întotdeauna cu încredere către Maiestatea Voastră. El nu a uitat și nu va uită niciodată nepieritoarele cuvinte, pe cari cu prilejul celei de a 25-a aniversări a glorioasei Domnii a Maiestății Voastre le adresați reprezentanților țărănimii : «Muncitori harnici, in timp de pace cu plugul vostru îmbogățiți țara , in vremuri de primejdie, când am pus spada în mâinile voastre, ele n’au tremurat. Nu voiu uită nici odată că voi, cei dela sate, stropiți țarinele cu o spornică sudoare și că din piepturile voastre am făcut scutul puternic al mântuirii și al neatârnării noastre. Aduceți-vă aminte că pe plug și pe paloș se reazimă o mare parte a vieții noastre naționale*. Cu sufletele pline de aceste mari simțiminte ce se revarsă de pe înălțimea Tronului, reprezentanții Națiunii Vă urează, Sire, să trăiți ani mulți și fericiți spre binele și slava neamului ! Să trăiască mult iubita noastră Regină ! Să trăiască Augusta Dinastie! Președinte : M. Pherekyde. Vice-președinți : Em. Chdoglu, Al. Iliescu. Secretari : Ioan Agarici, Cristu Cristoveanu, M. D. Berlescu, Pompiliu Ioanițescu, Dr. Botescu, Gr. Dimitrescu, G. Meitani. Chestori : I. I. Stănculeanu, I. T. Ghica, Al. Simionescu. M. S. Regele a răspuns : « Domnule președinte. » Domnilor deputați, « Primesc cu vie bucurie bunele » urări ce ne aduceai din partea Camerei deputaților. » Cu mare mulțumire constat că » Adunarea deputaților este hotărâtă a da guvernului Meu întregul său sprijin pentru studiul « conștiincios și înțeleapta înfăptuire a reformelor pe care țara le așteaptă dela dreptatea fruntașilor săi, pentru întărirea temeliilor noastre sociale. « Dragostea cu care am rostit— » acum aproape un sfert de veac — » iubiților noștri săteni, cuvintele y ce-ai amintiți cu acest prilej, am sporit și mai mult în inima Mea y de când cu toții n«~am imreding fat despre puternica lor conștiință patriotică, dovedită in împrejurările grele din anul trecut. Avonytul neîntrecut cu care au răspuns la chemarea țarei, ne-a dat măsura vredniciei lor cetățenești și ne arată datoria noastră de a ne îngriji tot mai mult de imbunătățirea starei lor economice și culturale. Jertfele pe care le vom face y cu totii in acest scop vor fi, cu ajutorul lui Dumnezeu, cel mai înțelept mijloc de a stabili o armonie trainică între toate păturile sociale și de a asigură nevigtrerupta și pașnica propășire a iubitei noastre Românii. " Din toată inima vă mulțumesc din numele Reginei, al Meu și al Familiei Mele pentru dragostea cu care Ne înconjurați. M. S. Regele și A S. R. Principele Ferdinand binevoiră apoi a convorbi mai mult timp cu fiecare din dnii deputați. MINISTERUL DE RASBOI CAROL I, Prin gratia lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi sub No. 15.715 din 26 Fevruarie 1914, Am decretat și decretăm : Art. I. Regimentul Botoșani No. 37 va purta de acum înainte numele din Regimentul Alexandru cel Bun No. 37“. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi este însărcinat cu executarea decretului de față. Dat in București, la 26 Fevruarie 1914. CAROL Președintele consiliului și Ministrul de răsboi, Ion I. G. Brătianu. No. șei. Raportul d-lui ministru de răsboi «ătr. M. S. Regele. Sire. Pentru a slăvi memoria domniei de 37 ani a fostului Voevod al Moldovei Alexandrucel Bun, a cărui Înțeleaptă și dreaptă cârmuire a rămas adânc săpată în sufletul poporului, prin faptele sale pioase și pline de cel mai curat patriotism, cu cel mai profund respect supun aprobării Maiestății Voastre prezentul proiect de decret, prin care regimentul Botoșani No. 37, să poarte —————•—vfc-1 -----------