Desbaterile Constituantei, iunie 1914 (nr. 1-8)

1914-06-07 / nr. 1

No. 1. EXEMPLARUL: 5RO BANI 7 iunie 1914 SENATUL SESIUNEA EXTRAORDINARĂ 1914 (n ziua de 5 Iunie a. c., la ora 12, Maiestatea Sa Regele, însoțit de Alteța Sa Regală Principele Ferdinand, Moștenitorul Tronului, a dat cetire în sala ședințelor Adunării deputaților, unde erau întruniți d-nn deputați și senatori, d-nii miniștrii și înalții demnitari ai Statului, următorului Mesaj : » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, « Cu cea mai vie mulțumire Mă » găsesc iarăș în mijlocul Reprezentațiunii Naționale, căreia țara » i-a dat misiunea de a revizui » pactul nostru fundamental. „ Sunt încredințat că veți ducea la bun sfârșit această mare operă, a menită să întărească temeliile a Statului și să-i asigure pentru a multă vreme o pașnică și sănătoasă propășire și că veți ști s’o » îndepliniți în liniște, punând de acord interesele legitime într’un « spirit de armonie socială, a Sesiunea ce se deschide astăzi » este chemată să pregătească numai lucrările pentru aducerea la o îndeplinire a acestei legiferări » Constituționale în sesiunea dela » toamnă a Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați. » In ceasul în care începeți înă»untru o lucrare atât de insemnată, îmi este cu deosebire plăcut a să pot constată că bunele noastre a raporturi cu toate Statele s’au » întărit încă mai mult în interesul » păcei. Credincioși acestei ținte a constante a politicei noastre, vom a urmă să veghem la menținerea » echilibrului din Peninsula Balcanică, echilibru la stabilirea căruia a am contribuit atât de puternic a vara trecută, și să unim silințele » noastre cu ale acelora cari luptăm pentru consolidarea păcei Europeane. » Vizita pe care ne-au făcut-o la a Constanța Maiestățile Lor Impăratul și împărăteasa Rusiei, impreună cu familia imperială, pe lângă mulțumirea intimă ce daatorez afecțiunii personale, manifestată totdeauna atât de călduros a de Maiestatea Sa împăratul, este a o dovadă a înaltei situațiuni doobândită de România în Europa, a prin politica ei înțeleaptă și puternica propășire a tuturor forațelor Regatului. a Această vizită este totdeodată pentru țara noastră o mărturie a a prețului pe care Marea Impărăție Rusească îl pune pe strănduințele noastre pacifice, precum și o nouă consfințire a glorioasei a confraternități de arme din 1877 a și a relațiunilor tot mai prietenești ce există între cele două țări, a Domnilor Senatori, a Domnilor Deputați. » Rog pe Cel atot-puternic să a lumineze mintea și sufletele Domaniilor Voastre, pentru ca opera ce « sunteți chemați să înfăptuiți să fie » din cele mai rodnice și să contribue la fericirea scumpei noastre » Românii. » Sesiunea extraordinară a Corpurilor legiuitoare este deschisă. CAROL. Președintele consiliului de miniștri și ministrul de răsboi, Ion I. C. Brătianu. Ministrul afacerilor străine, Em. Porumbarii Ministrul de finanțe, Em. Costinescu. Ministrul de interne, V. G. Morțun. Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. Ministrul industriei și comerțului, Al. Radovici. Ministrul lucrărilor publice, Dr. C. Angelescu Ministrul justiției, Victor Antonescu. Ministrul instrucțiunii și cultelor, I G. Duca. No. 2.312. 5 iunie 1914, București. ȘEDINȚA DE JOI, 5 IUNIE 1914 — Ședința se deschide la ora 2,50 p. m. — Pe banca ministerială sunt prezenți d-nii : Emil Costinescu, ministru de finanțe; Al. G. Radovici, ministrul industriei și comerțului ; Dr. G. Angelescu, ministrul lucrăril publice, și I. G. Duca, ministrul cultelor și instrucțiunii publice; D. Gh. Ghițescu : D-lor senatori, am onoare să vă propun ca să proclamăm ca președinte de vârstă, până la alegerea biuroului, pe bătrânul nostru coleg d. G. F. Robescu. (Aplause). Voci numeroase : Da. da. D. Dr. N. Bărdescu . Conform regulamentului, trebuie să se proclame președinte cel mai în vârstă dintre senatori. ROMÂNIA DEZBATERILE CONSTITUANTEI Anexă la Monitorul Oficial No. 52