Monitorul Oficial, iulie 1914 (nr. 72-98)

1914-07-24 / nr. 92

No. 92 REGATUL ROMÂNIEI MONITORUL OFICIAL PREȚUL PUBLICAȚIILOR: PREȚUL ABONAMENTULUI: In țară: 45 lei anual; 25 lei pe 6 luni; 15 lei pe trei luni. Pentru autorități județene și comune urbane: 40 lei anual. Pentru comune rurale: 36 lei anual. Abonamentele încep la 1 Aprilie, 1 Iulie, 1 Octomvrie și 1 Ianuarie fără a trece dintr-un an financiar în altul. Lei 5 pentru o publicație judecătorească care nu va trece de 30 linii. » 10 idem care va cuprinde între 30 și 50 linii , în caz când va trece de 50 linii se va percepe lei 10 pentru fiecare 50 linii sau fracțiune. Orice act Introdus se va plăti aparte după aceleași norme. Actele dotale, de asociație, procurile, revocările de procuri, etc., fie în extract sau extenso, se vor taxă 50 bani linia. Când vor cuprinde mai puțin de 20 rânduri se va luă o taxă minimă de 10 lei. Statutele societăților cooperative și publicațiile petrolifere, 30 bani linia. » » anonime, publicațiile băncilor, societăților de credit, de asigurări, etc., bilanțele lor, cum și publicațiile relative la expropieri pentru căi ferate, 50 bani linia. Citațiile de hotărnicie, 80 bani linia. PREȚUL ANUNȚURILOR PARTICULARE: Lei 5 până la maximum 10 linii , iar când sunt mai multe linii, 50 bani de fiecare linie. Pentru abonamente la anunțuri se fac condiții speciale. Costul unui exemplar Monitorul Oficial este 50 bani. Costul unui exemplar Desbaterile Parlamentare este 20 bani. » 5 pentru publicațiile relative la pierderi de recepție, chitanțe, etc., chiar când publicația e trimisă de vreo autoritate a Statului. Pentru publicațiile cerute să apară a doua zi, se va socoti taxa dublă, iar pentru cele cerute să apară a treia zi, se va percepe odată și jumătate taxa obișnuită In străinătate : lei 60 anual. Publicațiile relative la schimbare de nume, la libera practici a oricărei profesii, pierderile de certificate de clase sau de absolvire de studii, de diplome, etc., lei 5 pentru fiecare inserțiune. Linia se socotește de 30 litere din corpul Monitorului. Lei 60 pentru publicarea Jurnalelor consiliului de miniștri privitoare la acordarea avantagiilor legii pentru încurajarea industriei naționale la fabricanți și industriași. * 20 idem, idem privitoare pe meseriași. » 10 pentru publicarea amenajamentelor, regulamentelor de exploatări și a studiilor sumare relative la exploatarea pădurilor particulare. SUMAR: PARTE OFICIALĂ — Ministerul de interne : Decrete relative la aprobări de concesiuni, taxe și planuri. Ministerul lucrărilor publice : Decrete relative la funcțiuni și demisiuni. Ministerul cultelor și instrucțiunei : Decret relativ la întărire de superior. Deciziuni ministeriale. PARTE NEOFICIALĂ — Telegrame — Comunicări— Buletin meteorologic—Cotele apei Dunării. Anunțuri ministeriale (rectificare), judiciare,administrative și particulare. UN EXEMPLAR: 50 BANI Joi,24 Iulie 6 August 1914 PARTE OFICIALA București, 23 Iulie MINISTERUL DE INTERNE CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 42.201 din 17 Iulie 1914. Am decretat și decretăm : Art. I. Se acordă de Noi d-lui farmacist Alexandru Maziani, concesiunea pentru deschiderea unei farmacii in comuna Telega, județul Prahova, în locul d-lui farmacist Gheorghe Paraschivescu, care a trecut la orașul Balcic. Această concesiune se dă in condițiunile prescrise la art. 123 și 126 din legea sanitară. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea decretului de față. Dat în Castelul Peleș, la 17 iulie 1914. CAROL Ministrul de interne, V. G. Morțun. No. 2.798. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 22.794 din 2 Iulie 1914. Pe baza art. 1 din legea asupra maximului taxelor și contribuțiunilor comunale, Am decretat și decretăm : Art. I. Se aprobă de Noi, ca să se perceapă de comuna urbană Silistra, următoarele taxe : Patru zecimi asupra contribuțiunilor directe către Stat ; Lei 2 la sută asupra venitului net al proprietăților cu clădiri ; Lei 4 la sută asupra locurilor virane ; Bani 50 de fiecare mp de suprafață a construcțiunii, la clădirile cu un etaj ce se vor face din nou în cuprinsul comunei, în zona I și II ; Bani 30 de fiecare mp de suprafață a construcțiunii la clădirile cu un etaj ce se vor construi din nou în cuprinsul comunei, in zona III . Pentru clădirile având mai multe etaje, taxa se va spori in proporție cu numărul etajelor, considerându-se ca etaje și beciurile și mansardele ; Lei 25 pentru reparațiuni radicale la clădirile cu un etaj ce se găsesc situate în zona I din acel oraș ; Lei 12, bani 50, pentru reparațiuni radicale la clădirile cu un etaj ce se găsesc în zona II din acel oraș ; Lei 1 pentru reparațiuni radicale la clădirile cu un etaj ce se găsesc situate în zona III din acel oraș ; Pentru clădirile având mai multe etaje se va luă taxa pentru fiecare etaj în plus : Lei 5 pentru reparațiuni de simplă întreținere la o casă cu un etaj ; Lei 10 pentru reparațiuni de simplă întreținere la o casă cu două etaje ; Lei 15 pentru reparațiuni de simplă întreținere la o casă cu trei etaje ; Lei 20 pentru reparațiuni de simplă întreținere la o casă cu 4 etaje ; Bani 30 de mp asupra materialelor de construcțiune întrebuințate la clădirile din nou, din acea comună, cu un etaj ; Bani 40 de mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou din acea comună, cu două etaje ; Bani 60 de mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou din acea comună cu 3 etaje ; Bani 80 de mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou din acea comună, cu 4 etaje ; Bani 20 de fiecare metru liniar de la materialele întrebuințate la împrejmuiri de lemn ; Bani 40 de fiecare mp dela materialele întrebuințate la Împrejmuiri de fier ; Lei 5 pe an de fiecare firmă servind a indică felul comerțului sau profesiunii, precum și numele comercianților și celor ce exercită profesiunea ; Lei 200 pe an, pentru firmele scrise în limbi streine sau cu caractere streine : Lei 5 pe lună, pentru fiecare trăsură de speculă pe arcuri, deschisă sau închisă (coupée) cu 2 cai ; Lei 1 pe lună, pentru fiecare trăsură de speculă pe arcuri, deschisă sau închisă (coupée) cu un cal ; Lei 1 pe lună, pentru o căruță cotiugă sau orice vehicul de speculă, fără arcuri ; Lei 2 pe lună pentru un camion ; Lei 8, la suta de lei, asupra chiriei berăriilor, restaurantelor, cluburilor, cafenelelor și grădinelor publice, după contractele