Desbaterile Adunării Deputaților, noiembrie-decembrie 1914 (Anul 1914, nr. 2-17)

1914-11-19 / nr. 2

19 Noém vrie 1914 No. 2. ADUNAREA DEPUTAȚILOR SESIUNEA ORDINARA 1914—1915 ȘEDINȚA DE LUNI, 17 NOEMBRIE 19. Ședința se deschide la ora 2 d. a., sub președinția d-lui M. Pherekyde, președintele Adunării, asistat de d-nii secretari Dr. H. Botescu și I. Agarici. — Prezenți 140 d-nn deputați. — Nu răspund la apelul nominal 50 d-nn deputat, și anume : Bolnavi D-nii : V. Antonescu, I. Bontaș, L Manolescu-Strunga, Al. Mustea, N. Pascal și P. Rădulescu. Fără arătare de motive D-nii : M. Baic-Gârlomanești, D. Bogdan, M. Cantacuzino, Nestor Cincu, Dr. Cosma, General Gr. Crăiniceanu, A. Gristof, G. Danielopol, A. Filotti, Corneliu Gârleșteanu, G. Geblescu, V. Gussi, A. Hartular, I. Igiroșeanu, Tony Iliescu, Tilică Ioanid, Take Ionescu, N. Iorga, Gr. Iunian, C. Lupescu, A. Manea, G. Neamțu, V. Nicolaid, G. Olănescu, M. Oromolu, Em. Paladi, Dr. Gh. Pănescu, Ed. Racoviță, D. Ralea, N. Răutu, I. Roman, N. Romanescu, G. Romano, M. Sasu, C. Sturza, Al. Smeltz, Șt. H. Ștefan, G. L. Trancu-Iași, V. Vâlsănescu, Gh. Vorvoreanu, I. Vrăbiescu, Em. Vulpe, I. Mavrocordat, Dr. Riegler Mauriciu. — Se acordă concediu d-lor I. Bontaș, Paul Rădulescu, Ioan Manolescu, N. Pascal, V. Antonescu și Al. Mustea. —Sumarul ședinței precedente se aprobă. D. M. Pherekyde, președintele Adunării D-lor, procedăm, conform art. 12 din regulament, la alegerea prin tragere la sorți a membrilor comisiunii pentru verificarea titlurilor d-lor deputați din nou aleși. — Adunarea precede la vot. — S’au ales d-nii : Al. Alexandrescu, Șt. Filipescu, Ioan Sasu, Vasile Sasu, Al. Anastasiu, I. Demetrescu și General Gr. Crăiniceanu. D. președinte . D-lor, cea dintâi lucrare a Adunării este alegerea președintelui ei. Scrutinul este deschis. — Adunarea precede la vot. — (D. I. Th. Florescu, vice-președintele Adunării, ocupă fotoliul președințial). D. I. Th. Florescu, vicepreședinte. Iată rezultatul votului pentru alegerea președintelui : Votanți..............................412 Voturi exprimate.................112 Majoritate regulamentară. . 57 D. Mihail Pherekyde, întrunind un aniAnexă la Monitorul Oficial No. 189. unitatea voturilor exprimate, este ales președinte al Adunării. (Aplause îndelung prelungite). D. președinte M. Pherekyde (ocupând fotoliul președințial, în aplausele unanime și îndelung repetate ale Adunării) . D-lor deputați și iubiți colegi, vă mulțumesc pentru reînoirea încrederii d-voastre, îmi voiu dă toate silințele ca să fiu la înălțimea misiunii cu care m'ați însărcinat. Sunt fericit că văd că v’ați adunat din nou. Parlamentul întrunit dă guvernului o mai mare putere pentru ca să apere cu energie interesele țării. (Aplause îndelung prelungite). De când ne-am despărțit am încercat tot o mare nenorocire : pierderea Marelui Rege care a întemeiat Regatul. (Toți d-nii deputați se scoală in picioare). Nici odată nu-i vom uită memoria. Dacă el nu mai este prezinte între noi, amintirea lui să ne însuflețească și să ne aducem aminte de înaltele lui lecțiuni și povețe. Mai cu seamă în momentul acesta este bine să ne aducem aminte cu ce stăruință ne spuneă : «Când sunt interesele țârii în joc, toți românii, toate inimile, trebuie să fie la un joc». (Aplause prelungite). Mai mult ca oricând trebuie să ne inspirăm de aceste cuvinte, In momentul de față trecem prin împrejurări grave, așa de grave încât misiunea pentru care au fost aleși este deocamdată lăsată la o parte : mințile tuturor sunt ațintite asupra intereselor mari și de viitor ale tării. Cred că toți veți auzi de glasul răposatului Rege și că toți vom fi cu inimile la un loc, toți bunii Români la un loc. Să o spunem sus și tare ca să o știe și alții, cărora unii voesc să facă să se creadă că ar putea fi desbinări între Români. Nu. Dar să nu ne mulțumim să o spunem, să o și dovedim. (Aplause îndelung prelungite, strigămi de »bravo“). Nu este timpul cuvântărilor, d-lor, eu vă învit să pășim înainte la lucrări, și să continuăm deocamdată cu constituirea biuroului. Urnele sunt depuse pentru alegerea a patru vice-președinți. — Adunarea procede la vot. D. președinte : S’au ales vice-președinți d-nii : Titu Frumușianu cu . . .88 voturi. Mitescu Ioan »... 88 * Alexandru Iliescu »... 82 » Ioan Florescu »... 78 » — Se procede la alegerea a opt secretari. D. președinte , D-lor, înainte de a termină operațiunea de despuerea scrutinului, depunându-se raportul pentru validarea alegerilor de deputați din nou aleși, rog pe d. raportor al comisiunii de verificare să binevoiască a veni la tribună. u. r. pusu, superior, atorului raport : Domnilor deputați. Comisiunea pentru verificarea titlurilor d-lor deputați aleși la alegeri parțiale a luat în cercetare dosarele privitoare la alegerile parțiale efectuate în zilele de 24 și 31 iulie 1914 pentru alegerea a trei deputați la colegiul I din județul Ilfov, unul la colegiul I din județele Suceava și Ialomița și unul la colegiul II din județul Roman. La alegerea efectuată în ziua de 24 Iulie pentru colegiul I din județul Ilfov, din 3.165 alegători înscriși, au luat parte la vot 1.768. Au întrunit : D. Culoglu Em. » Panaitescu A. G. . .. 781 7) » Dr. G. I. Istrati . .. 1.004 71 » Carp P. Petre . . . . 964 71 » Nenițescu S. D. . . . 859 yy » Dobrescu D............... . 7b3 7) » Geblescu S. Aurel. . . 73 7) Buletine anulate . . . . 49 Biuroul electoral a proclamat aleși pe d-nii Dr. C. I. Istrati și Petre P. Carp, iar pentru un loc a proclamat balotaj, care s’a efectuat în ziua de 31 iulie. La alegerea de balotaj, din 3.159 alegători, au luat parte la vot 1.656. Au întrunit : D. Culoglu Em..................... 824 voturi. » Nenițescu S. D................ 797 » » Geblescu S. Aurel ... 27 » Buletine anulate................ 8. Biuroul electoral a proclamat ales pe d. Em. Culoglu. Pentru alegerea dela colegiul I din județul Suceava, efectuată in ziua de 24 Iulie, din 213 alegători înscriși au luat parte la vot 124. Au Întrunit : D. General N. Constantinescu 118 voturi. Buletine anulate................ 6. Biuroul electoral a proclamat ales pe d. General N. Constantinescu. Pentru alegerea dela colegiul I din județul Ialomița, efectuată în ziua de 24 iulie, din 515 alegători înscriși au luat parte la vot 208. Au întrunit : D. I. Lahovari..................... 207 voturi. Buletine anulate................. 1. Biuroul a proclamat ales pe d. I. Lahovari. Pentru alegerea dela colegiul II din județul Roman, efectuată în ziua de 24 Iulie, din 724 alegători înscriși au luat parte la vot 448. Au întrunit : D. Dr. Mauriciu Reigler . . 351 voturi. » G. Teodorescu................94 „ Buletine anulate................. 3. Biuroul electoral a proclamat ales pe d. Dr. Mauriciu Riegler. EXEMPLARUL : SBORAM DEZBATERILE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR 3 811 voturi.