Monitorul Oficial, aprilie 1915 (nr. 1-25)

1915-04-01 / nr. 1

2 MONITORUL OFICIAL 1 Aprilie 1915 București și a ospiciului Mărcuța, a următoarelor credite suplimentare și extraordinare : trei B. Asupra bugetului eforiei 1.000 —la cap. II, art. 13, asigurări în contra incendiului a tuturor imobilelor de pe moșiile eforiei. 2.000 — la cap. II, art. 14, construcții, reparații, instalații mecanice, etc., la moșiile și ecaretele eforiei. 5.000 — la cap. III, art. 48, construcții, reparații, instalații mecanice și alte lucrări de îmbunătățire la spitale. 1.000 — la cap. 5, art. 74, asigurarea schiturilor contra incendiului. 3.000 — la cap. VI, art. 77, imprimate și registre. 21.102 75 credit extraordinar pentru acordarea de indemnizare de chirie pe încă un trimestru din exerci_________țiul 1914—1915. 33.102 75 total. Aceste credite se vor acoperi din suma de lei 50.452, bani 78 aflată disponibilăîn bugetul eforiei pe exercițiul curent la cap. VI, art. 83. Asupra bugetului ospiciului Mărcuța Lei 3.000 la cap. IX, art. 109 cheltueli mărunte, credit ce se va acoperi din suma de lei 3.586, bani 95 rămasă din creditul prevăzut în bugetul ospiciului Mărcuța, pe exercițiul curent la cap. IX, art. 124. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat in București, la 28 Martie 1915. FERDINAND Ministrul de interne, V. G. Morțun. No. 846. MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DOMENIILOR FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor; Având în vedere jurnalul consiliului miniștrilor sub No. 443, încheiat în ședința dela 13 Martie 1915. Având în vedere art. 32 din legea înstrăinării bunurilor Statului și răscumpărării embaticurilor, Am decretat și decretăm : Art. I. Aprobăm vânzarea de veci a 5 bunuri mici din județul Roman, adjudecate la licitațiunea ținută în ziua de 26 Ianuarie 1915, în calul acelei prefecturi și anume : 1) Terefuhl în suprafață de 5.120 mp. Însemnat pe plan cu litera 69, parte din locul numit »Livada-din-Vale», fost pendinte de mănăstirea Neamțu, din moșia Statului Mogoșești-Volintirești, lângă vatra satului Muncel, din comuna Mogoșești, plasa Mircești, asupra d-lui Constantin I. Popovici, din comuna Mogoșești, cu prețul de lei 400. 2) Terenul în suprafață ca de 5.100 mp, însemnat pe plan cu litera 610, parte din locul numit Livada-din-Vale fost pendinte de mănăstirea Neamțului, din moșia Statului Mogoșești-Volintirești, lângă vatra satului Muncel, din comuna Mogoșești, plasa Mircești, asupra d-lui Gh. I. Popovici, din comuna Mogoșești, cu lei 390. 3) Terenul în suprafață ca de 5.250 mp, însemnat pe plan cu litera 612, parte din locul numit »Livada-din-Vale», fost pendinte de mănăstirea Neamțu, din moșia Statului Mogoșești-Volintirești, lângă vatra satului Muncel, din comuna Mogoșești, plasa Mircești, asupra d-lui Vasile G. Zaharia, din comuna Mogoșești, cu prețul de lei 351. 4) Terenul în suprafață ca de 5.150 mp, însemnat pe plan cu litera 613, parte din locul numit ” Livada-din-Vale ”, fost pendinte de mănăstirea Neamțu, din moșia Statului Mogoșești-Volintirești, lângă vatra satului Muncel, din comuna Mogoșești, plasa Mircești, asupra d-lui Gheorghe C. Popa, din comuna Mogoșești, cu prețul de lei 350. 5) Terenul în suprafață ca de 5.170 mp, însemnat pe plan cu litera 618, parte din locul numit »Livada-din-Vale», fost pendinte de mănăstirea Neamțu, din moșia Statului Mogoșești-Volintirești, lângă vatra satului Muncel, din comuna Mogoșești, plasa Mircești, asupra d-lui Grigore Gondurache, din comuna Mogoșești, cu prețul de lei 375. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor este delegat cu executarea dispozițiunilor acestui decret Dat în București, la 19 Martie 1915. a. FERDINAND Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. No. 826. MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate , Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice sub No. 9.774. Am decretat și decretăm : Art. I. D. inginer-ordinar cl. II Vasiliu George, actualmente aflat în cadrul detașat al corpului tehnic, se trece în cadrul de disponibilitate al aceluiaș corp, pe ziua de 1 Aprilie 1915, când a demisionat din postul ce ocupă de șef al serviciului tehnic al comunei Focșani, spre a-și regula drepturile la pensiune. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dat in București, la 26 Martie 1915, FERDINAND Ministrul lucrărilor publice, Dr. C. Angelescu, no. 841. FERDINAND I, prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice sub No. 9.225. Am decretat și decretăm : Art. I. D. Constantin N. Roșu, actual picher principal în serviciul de poduri și șosele din județul Vlașca, se pune în retragere din oficiu, pe ziua de 1 Octomvrie 1915, spre a-și regula drepturile la pensiune, având împlinită etatea cerută de legea generală de pensiuni. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dat în București, la 19 Martie 1915. FERDINAND Ministrul lucrărilor publice, Dr. C. Angelescu, n0. 822. FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice, In virtutea art. 10 din legea drumurilor, Am decretat și decretăm : Art. I. Se aprobă de Noi clasarea între căile naționale ale Statului a șoselei județene Bârlad-Bacău, în lungime de 96 km și 150 metri. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dar în București, la 13 Martie 1915. FERDINAND Ministrul lucrărilor publice, Dr. G. Angelescu, No. 774. ---------------------------------------------