Monitorul Oficial, noiembrie 1915 (nr. 173-196)

1915-11-01 / nr. 173

No.173 . . -,- ■ . /**» CUl{ un exemplar: 50 bani Duminică, 1 (14) Noemvrie 1915 HECATUL ROMÂNIEI MONITORUL OFICIAL PREȚUL ABONAMENTULUI . In țară : 45 lei anual ; 25 lei pe 6 luni ; 15 lei pe trei luni. Pentru autorități județene și comune urbane: 40 lei anual. Pentru comune rurale: 86 lei anual. Abonamentele încep la 1 Aprilie, 1 Iulie, 1 Octomvrie și 1 Ianuarie fără a trece dintr’un an financiar un altul. Lei 5 pentru o publicație judecătorească care nu va trece de 30 linii. * 10 idem care va cuprinde între 30 și 50 linii , în caz când va trece de 50 linii se va percepe lei 10 pentru fiecare 50 linii sau fracțiune. Orice act introdus se va plăti aparte după aceleași norme. Actele dotale, de asociație, procurile, revocările de procuri, etc., fie în extract sau extenso, se vor taxă 50 bani linia. Când vor cuprinde mai puțin de 20 rânduri se va luă o taxă minimă de 10 lei. Statutele societăților cooperative și publicațiile petrolifere, 30 bani linia. * x anonime, publicațiile băncilor, societăților de credit, de asigurări, etc., bilanțele lor, cum și publicațiile relative la expropieri pentru căi ferate, 50 bani linia. Citațiile de hotărnicie: 80 bani linia. PREȚUL ANUNȚURILOR PARTICULARE: Lei 5 până la maximum 10 linii, iar când sunt mai multe linii, 50 bani de fiecare linie. Pentru abonamente la anunțuri se fac condiții speciale. Costul unui exemplar Monitorul Oficial este 50 bani. Costul unui exemplar Desbaterile Parlamentare este 20 bani. Linia se socotește de 30 litere din corpul Monitorului. x 5 pentru publicațiile relative la pierderi de recepție, chitanțe, etc., chiar când publicația e trimisă de vre-o autoritate a Statului. prețul publicațiilor. Pentru publicațiile cerute să apară a doua zi, se va socoti taxa dublă, iar pentru cele cerute să apară a treia zi, se va percepe odată și jumătate taxa obișnuită în străinătate , lei 60 anual. Publicațiile relative la schimbare de nume, la libera practică a oricărei profesii, pierderile de certificate de clase sau de absolvire de studii, de diplome, etc, lei 5 pentru fiecare inserțiune. Lei 60 pentru publicarea Jurnalelor consiliului de miniștri privitoare la acordarea avritagiilor legii pentru încurajarea industriei naționale la fabricanți și industriași. » 20 idem, idem privitoare pe meseriași. a 10 pentru publicarea amenajamentelor, regulamentelor de exploatări și a studiilor sumare relative la exploatarea pădurilor, particulare. SUMAR: PARTE OFICIALĂ — Minsterul de război . Decret și raport relative la denumire, transformare și creiare de regimente.Prescurtări de decrete relative la mutare, acordare de concediu, lăsare lu disponibilitate și grațieri. Ministerul de finanțe : Prescurtare de decret relativă la funcțiuni. Ministerul agriculturii și domeniilor : Decret relativ la funcțiune. Ministerul cultelor și instrucțiunii . Decret relativ la funcțiune. Deciziuni ministeriale. PARTE NEOFICIALĂ — Comunicări (rectificare) — Mulțumire— Buletin meteorologic — Cotele apei Dunărei. Anunțuri ministeriale judiciare, administrative și particulare. PARTE OFICIALĂ București, 31 Octomvrie MINISTERUL DE RĂSBOI FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința naționali, Rege al României, La toți deață și viitori, sănătate : Asupra raportului președintelui consiliului de miniștri și ministru Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi sub No. 7.238 din 1915. Am decretat și decretăm : Art. I. Pe ziua de 1 Noemvrie 1915: 1. Regimentul 1 artilerie de asediu va purtă denumirea de regimentul 1 artilerie grea, cu reședința la fortul Jilava; 2. Divizionul de obuziere grele se transformă in regiment, purtând denumirea de regimentul 2 artilerie grea, cu reședința la București; 3. Se creiază : a) Un regiment de artilerie grea, purtând denumirea regimentul 3 artilerie grea, cu reședința la fortul Chitila; * b) Un comandament de brigadă cu denumirea brigada 1 artilerie grea, cu reședința la București. Această brigadă va fi compusă din cele 3 unități de mai sus. Trupa acestor unități se va recruta din întreaga țară. Art. II. Artileria grea va depinde, ca comandament, de comandamentul cetății București , ca parte tehnică, de inspectoratul general al artileriei, iar administrativ, de intendența stabilimentelor centrale. Art. III. Președintele consiliului de miniștri și ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a decretului de față. Dat in București, la 28 Octomvrie 1915, FERDINAND Președintele consiliului și ministru de răsboi, Ion I. C. Brătianu, no. 2.351. Raportul d-lui președinte al consiliului și ministru de răsboi către M. S. Regele. Sire. Pentru complectarea artileriei noastre, s’a creat in ultimul timp, pe lângă divizionul de obuziere grele și un regiment de asediu. Față însă cu numărul gurilor de foc de acest fel, de care dispunem azi, se impune a se da o altă organizare acestei artilerii, in care scop am alcătuit alăturatul proiect de decret, pe care, cu cel mai profund respect îl supun Maiestății Voastre, rugându-i prea plecat să binevoiască a-1 semnă, dacă îl aprobă. Sunt cu cel mai profund respect Live, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus servitor, Președintele consiliului și ministru de răsboi, Ion I. C. Brătianu. No. 1915, Octomvrie 15. Prin decretul regal cu No. 2.375 din 25 Octomvrie 1915 și după propunerea făcută de către d. președinte al consiliului și ministru de răsboi prin raportul No. 12.024 din 28 Octomvrie a. c., maiorul Murgulescu Ion, de la arsenalul de construcții al armatei, a fost mutat, pe ziua de 1 Noemvrie 1915, la depozitul de armătură Târgoviște, ca măsură de disciplină. Prin decretul regal cu No. 2.374 din 29 Octomvrie 1915, și după propunerea făcută de către acelașie ministru prin raportul cu No. 12.025 din 28 Octomvrie 1915, s-a acordat un concediu de 7 luni în țară, pentru interese de familie, sublocotenentului Tetrat Traian, din regimentul 15 artilerie, trecându-se în acelaș timp, pe ziua de 15 Octomvrie 1915, în pozițiune de disponibilitate pentru concediu mai mare de 6 luni, conform art. 8, alin. II din legea asupra pozițiunii ofițerilor. Prin decretul regal cu No. 2.361 din 25 Octomvrie 1915 și după propunerea făcută de către același. ministru prin raportul cu No. 12.019 din 28 Octomvrie 1915, soldații Gheorghiu Leonida, dela depozitele generale ale marinei și Tărbălescu N. Ioan, din regimentul 21 artilerie, s-au grațiat, pe ziua de 1 Noemvrie 1915, de restul osândelor ce mai au a face. ---------■ — MINISTERUL DE FINANȚE Prin decretul regal cu No. 2.350 din 28 Octomvrie 1915, după propunerea făcută prin raport de către d. ministru secretar de