Monitorul Oficial, martie 1916 (nr. 270-293)

1916-03-03 / nr. 270

No. 270 UN EXEMPLAR r BO BANI Pentru publicațiile cerute să apară Joi, 8 (16) Martie 1916 PREȚUL ABONAMENTULUI. Ieteri : *5 lei anual ; 26 lei pe 8 Iași ; 15 lei pe trei lani Piatra autorități judetene și comune urbane: 40 lei anual Pentru comune rurale, 98 lei anual. Abonamentele incep la 1 Aprilie, 1 Iulie, 1 Octombrie și 1 Ianuarie fără a trece dintr'un an financiar la altul la străinătate : lei 60 anual. MONITORUL OFICIAL PREȚUL PIbligațiilor: «• 1*1 & pentru o publicație judecitoreeeea care nu va traceda 30 linii. * Publicațiile relative ia schimbure de nume, la libera practică a oricărei profesii, 40 idem care va cuprinde între 30 și 50 linii , în caz când va trece ce 60 Anii pierderile de certificate de clase sau de absolvire de studii, de diplome, etc, se va percepe lei 10 pentru fecare 50 linii sau fracțiunea lei 5 pentru fiecare inserțiune. Orice act introdus se va plăti aparte după aceleași norme. [) Linia se socotește de 30 litere din corpul Monitorului. Actele dotale, de asociație, procurile, revocările de procuri, etc., fie în extract sau o ---------extenso, se vor taxă 50 bani linia. Cănd vor cuprinde mai puțin de 20 rănduri Q Lei 00 pentru publicarea jurnalelor consiliului de miniștri, privitoare la acorda: se va luă"O taxă minimă de 10 lei Orea avantagiilor legii pentru Încurajarea industriei naționale la fabricanți și ---------- Q v industria și Statutele societăților cooperative și publicațiile petrolifere, 30 bani linia. O * 20 idem. idem privitoare pe meseriași. » » anonime, publicațiile băncilor, societăților de credit, de Q * 10 pentru publicarea amenajamentelor, regulamentelor de exploatări și autaasigurări, etc., bilanțele lor, cum și publicațiile relative la expropieri pentru finiilor sumare relative la exploatarea pădurilor particulare, căi ferate, 50 bani linia. Q *5 pentru publicațiile relative la pierderi de receptoe, chitanțe, etc., chiar Citațiile de hotărnicie, 80 bani linia, când publicația e trimisă de vre-o autoritate a Startului. PREȚUL ANUNȚURILOR PARTICULARE : Lei 5 până la maximum 10 linii; Iar cănd anal mai multa linii, 50 bani de fiecare dale. Pentru abonamente la anunțuri se fac condiții speciale. Costul unui exemplar Monitoru' Oficial este 50 beai. Costul unui exemplar Dosbitorile Parlamentare este Elbani: a doua zi, se va socoti taxa dubla, iar pentru cele cerute odată și jumătate taxa obișnuită să apară a treia zi, se va percepe SUMAR: PARTE OFICALI — Ministerul de rasboi : Prescurtări de decrete relative la trecere ia rezervi și inaintări. Ministerul de interne : Decrete și raport relative la disolvare de consiliu comunal și modificări de bugete. Ministerul lucrărilor publice : Decrete relative la funcțiune și modificări de buget. Ministerul de justiții : Decret relativ la Împământenire Ministerul cultelor si instrucțiunii : Decrete relative la confirmare de membri și aprobare de parohie. Ministerul afacerilor străine : Comunicări relative la gerare de vice-consulat și contrabandă de război: Decisiuni ministeriale. PARTE NEOFICIALA — Comunicare — Buletin meteorologic — Cotele apei Dunărei. Anunuri ministeriale, judiciare, administrativa și particulare. PARTE OFICIALA București, 2 Martie MINISTERUL DE RASBOI Prin decretul regal cu No. 581 din 27 Februarie 1916 și după propunerea făcută de către d. ministru secretar de Stat la departamentul de râsboi prin raportul No. 21.864, veii fman.1 sublocotenent stagiar Rotărescu Vasile, din agimentul 17 artilerie, a fost trecut în rezervă pe ziua de 16 Fevruarie 1916, dată la care a terminat stagiul militar obligatoriu de un an, repartizându-se la acest regiment. Prin decretul regal cu No. 582 din 27 Fevruarie 1916 și după propunerea făcută de către același ministru prin raportul cu No. 21.865, doctorul In medicină Sebastian N. Nicolae, recrutat în orașul București cu clasa 1909 și repartizat regimentului Teleorman No. 20, care se afli amânat pentru terminarea studiilor, a fost înaintat la gradul de medic sublocotenent stagiar, pe ziua de 1 Martie 1916, insumându-se in regimentul 1 artilerie-cetate, unde va execută stagiul de 1 an obligatoriu. Prin decretul regal cu No. $80 din 27 Fevruarie 1916 și după propunerea făcut de către acelaș de ministru prin raportul cu No. 21.86), studentul In medicină anul IV Lazăr N. nicolae, care a fost scutit de servicu militar de către consiliul de revizie al clasei 1912 din județul Iași, iar acum in urmă a fost găsit apt pentru serviciu in ramura profesiunii ce și-a ales, și medicul veterinar Ionescu Radu, care a fost dispensat de către consiliul de revizie al clasei 1907 din județul Prahova, ca unic fiu la mamă văduvă, intrând in prevederile raportului acestui minister No. 823/914, aprobat de Maiestatea Sa Regele, au fost Înaintați respectiv, pe ziua de 16 Fevruarie 1916, la gradul de medic și veterinar sublocotenent de rezervă, repartizându-se după cum urmează: Lazăr N. Nicolae, la divizia 16, cu gradul de medic sublocotenent de rezervă. Ionescu Radu, la corpul III armată, cu gradul de veterinar sublocotenent de rezervă. ..♦ [UNK]eu».» ■ MINISTERUL DE INTERNE FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 5.406 din 27 Fevruarie 1916. Pe baza art. 15 și 16 din legea pentru organizarea comunelor rurale și administrațiunea plășilor, Am decretat și decretăm : Art. 1. Se disolvă de Noi consiliul comunei rurale Mărgineni, din județul Bacău, pentru motivele expuse in sus menționatul raport, și se numește o comisiune interimară care să-i gereze afaceri’ pănă la alegerea și instalarea unui nou consiliu comunal, compusă din d-nni : Constantin loan Munteanu, președinte ; Gh. Simionescu și Petre Ianuș Butac, membri: Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în București, la 27 Fevruarie 1916. FERDINAND Ministru de interne, V. O. Morțun. No. 554. Raportul d-lui ministru de interne către M. S. Regele. Slre, D. prefect al județului Bacău se face cunoscut, prin raportul No. 7.158/916, că după cum a constatat personal în localitate, membrii consiliului comunei rurale Mărgineni, cu rea credință compromit interesele comunei, astfel : 1) prin deliberațiunea cu No. 4/914, consiliul deschizând un credit de 620 lei, 50 baci, pentru plata diurnii de deplasare cuvenită primarului Grădinaru, și delegațiunea județeană aprobând creditul in chestiune, deciziunea sa a fost atacată în recurs și anulată de acest minister prin deciziunea No. 28.816/914, consiliul comunal Insă, nu a executat deciziunea ministerului, ci, la verificarea conturilor pe exercițiul 1914/915, a aprobat cu rea credință această cheltuială ; 2) că prin deci-