Constituanta Desbaterile Senatului, martie 1916 (nr. 33-42)

1916-03-06 / nr. 33

308 DEZBATERILE CONSTITUANTEI 6 Martie 1916 Că a satisfăcut legea de recrutare în țară. Că nici dânsul, nici părintele său nu s’au bucurat niciodată de vreo protecțiune străină ; Că părintele său este editorul medaliei a comemorării luării Grivița, pentru care a primit mulțumiri, atât din partea A. S. I. Marele Duce Vladimir, cât și din partea A. S. I. Marelui Duce Nicolai Mihailovici , Că are o bună purtare in societate. In fata acestor constatări, și având in vedere că d. Lascăr E. Șaraga se găsește in codițiunile II, lit. b de sub art. 7 din Constitutiune, comisiunea, In unanimitatea membrilor prezenți, a admis cererea d-lui Lascăr E. Șaraga, și, prin subsemnatul raportor, vă rosgă să binevoiți a vota și d-voastre următorul PROIECT DE LEGE Art. unic. — In virtutea art. 7, § II, lit. b din Constituțiune, Se acordă d-lui Lascăr E. Șaraga, domiciliat în comuna Iași, județul Iași, împământenirea cu dispensă de stagiu. Raportor, George Volenti. D. vice-președinte C. G. Cociașu : Discuțiunea generală este deschisă. —Necerând nimeni cuvântul, se pune la vot luarea în considerațiune a proiectului de lege și se primește. — Se procede la vot cu bila. D. vice-președinte C G. Cociașu : Rezultatul votului : Votanți.................................58 Majoritate regulamentară . 40 Bile albe.............................49 Bile negre..............................9 Senatul a adoptat proiectul de lege. D. Dr. Chr. Buicliu : D-oi senatori, vă rog să binevoifi a încuviință să se intervertească ordinea de zi, pentru a se votă indigenatul d-lui Dr. Iosif Wechsler. — Se pune la vot propunerea și se admite. — D. Dr. Chr. Buicliu cetește următorul raport și proiect de lege . Comisiunea de indigenare, intrunindu-se In ziua de 9 Maiu 1913. In majoritate de 4 membri, și anume d-nii : Ion Găvănescu, Gh. Neculescu și Gh. Volenti, sub președinția d-lui C. Pariano, a luat In cercetare proiectul de lege, adus în deliberarea Senatului cu Mesajul regal No. 3.488 de la 2 Maiu 1913, prin care se propune a se acordă Împământenirea cu dispensă de stagiu d-lui Dr.Iosef Wechsler, în virtutea art. 7, § II, lit. b din Constituțiune. Din cercetarea actelor aflate la dosarul respectiv comisiunea a constatat : Că este născut la Moinești, județul Bacău, în anul 1875, din părinții Șmil și Maria Wechsler, de religiune mozaică ; Că este sublocotenent de rezervă, făcându-și serviciul în regimentul Bacău No. 27 . Ci este doctor in medicină de la {acuitatea din Iași și că a obținut dreptul de liberă practică in țară . Că domiciliază in comuna Ștefănești, unde exercitează profesiunea de medic cu densitate și pricepere . Că nici ei, nici părintele său nu s’au bucurat de protecțitmea străină . Că are o bună purtare în societate. In fața acestor constatări și având in vedere că d. Dr. Josef Wechsler se găsește în condițiunile § II, lit. b de sub art. 7 din Constituțiune, comisiunea, în unanimitatea membrilor prezenți, a admis cererea d-lui Dr. Iosef Wechsler, și, prin subsemnatul raportor, vă roagă să binevoiți a vota și d-voastre următorul PROIECT DE LEGE Art. unic.—In virtutea art. 7, § II, lit. b din Constituțiune, se acordă d-lui Dr. Iosef Wechsler, din comuna Ștefănești, județul Botoșani, împământenirea cu dispensă de stagiu. Raportor, George Volenti. D. vice-președinte, G. G. Cociașu : Discuțiunea generală este deschisă. — Necerând nimeni cuvântul, se pune la vot luarea în considerațiune a proiectului de lege și se primește. — Se procede la vot cu bile. D. vicepreședinte C. G. Cociașu: Rezultatul votului : Votanți..............................52 Majoritate regulamentară . 36 Bile albe .....................50 Bile negre......................* 2 Senatul a adoptat proiectul de lege. — D. I. Costandache dă cetire următorul raport și proiect de lege, dinția dlui St. Rusanescu, a luat In cercetare proiectul de lege, adus la deliberarea Senatului cu Mesajul regal No. 3.881 dela 14 Maiu 1913, prin care se propune a se acordă împământenirea cu dispensă de stagiu d-lui Iser, zis Isac, zis Isidor Kaufman, în virtutea art. 7, § II, lit. b din Constituțiune. Din cercetarea actelor aflate la dosarul respectiv comisiunea a constatat : Că s’a născut la 16 iulie 1872 in comuna Bârlad, din părinți din religiune mozaici ; Că este de profesiune comerciant ; Că a satisfăcut legea de recrutare Sa regimentul Cantemir No. 12, și s’a liberat cu gradul de caporal ; Că nici dânsul nici părintele său nu s’au bucurat niciodată de vreo protecțiune străină; Că are o bună purtare in societate. In fața acestor constatări și având in vedere că d. Iser, zis Isac, zis Isidor Kaufman sa găsește în condițiunile II, lit. b de sub art. 7 din Constituțiune, comisiunea, în unanimitatea membrilor prezenți, a admis cererea d-lui Iser, zis Isac, zis Isidor Kaufman, și, prin subsemnatul raportor, vă roagă să binevoiți și d-voastre a vota următorul PROIECT DE LEGE Domnilor senatori, Domnilor senatori, Alt. unic.—In virtutea art. 7, § II, lit. b din Constituțiune, se acordă d-lui Iser, zis Isac, zis Isidor Kaufman, domiciliat în comuna Bârlad, județul Tutova, împământenirea cu dispensă de stagiu. Raportor: Ion N. Iorgulescu. D. vice-președinte C. G. Cociașu : Discuțiunea generală este deschisă. —Ne cerând nimeni cuvântul se pune la vot luarea în considerațiune a proiectului de lege și se primește. — Se procede la vot cu bile. D. vice-președinte C. G. Cociașu: Rezultatul votului: Votanți................................41 Majoritate regulamentară . 32 Bile albe............................32 Bile negre..............................9 Senatul a adoptat proiectul de lege. P. S. S. Episcopul Dunărei-de-Jos are cuvântul. P. S. S. Nifon. Episcopul Dunărei de- Jos : D-lor senatori, am onoarea vă propune din inițiativă parlamentară următorul proiect de lege, pe temeiul următoarelor considerante: »Pe lângă facultatea de teologie din București s’a înființat în anul 1887, Maiu 1, o societate care să cuprindă pe toți studenții acestei facultăți. »Scopul societății e cultural și se realizează prin conferințe, editarea unei reviste teologice și publicațiuni religioase morale; în timpurile din urmă activitatea ei se restrânge și în massele populare printr’o școală de adulți, care numără peste 80 înscriși, și prin șezători didactice morale, ținute pe la fabricile cartierului »Tăbăcari«, are o bibliotecă de 4.000 volume și un fond inatacabil de 3.000 lei până acum. »Pentru a asigura existența acestei societăți, in care s’a depus o încordată, dar netrâmbițată muncă timp de 29 ani, după cum in parte arată »Statutul« și darea de seamă din »Douăzeci de Comisiunea de indigenare, întrunindu-se In ziua de 13 Decemvrie 1913, în majoritate de 6 membri, și anume d-nii : V. Apostoleanu, M. Demetrian, Ion Iorgulescu, Ion Igiroșeacu și Badea Mangâru, sub preșe