Desbaterile Adunării Deputaților, octombrie-decembrie 1923 (Anul 1923, nr. 1-27)

1923-10-16 / nr. 1

IRBATIIILE ADUNĂRII NAȚIONALE CONSTITUANTE A DEPUTAȚILOR 10 Octomvrie 1921> » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, » Situația financiară a Statu» lui se îmbunătățește necontenit. » Bugetul exercițiului trecut a fost un buget echilibrat, primul » dela răsboi încoace, iar situația » încasărilor și a cheltuelilor exer»cițiului în curs ne îndrituesc a » crede că tot astfel se va încheia » și bugetul anului acestuia. (A» planse prelungite). Politica stă» ruitoare de restabilire a ordinei » în finanțe precum și consolidarea datoriilor noastre în afară » întăresc creditul Statului și ne » dau putința să ne gândim și la » punerea în valoare a bogățiilor » naționale, care va face obiectul » deosebitelor preocupări ale guvernului Meu. (Aplause prelungite). » Desigur că valuta, deși stabilizata, nu corespunde stării atât » de simțitor îmbunătățită a țării, » dar suntem convinși că printr o muncă neșovăelnică și prin in» tensificarea continuă a producției ea se va ridică treptat și va » ajunge să deă României și în » afară situația monetară pe care » o merită. (Aplause mult prelungite). » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați. » Sunt fericit că constat că ra»porturile noastre cu diferitele » țări sunt mulțumitoare. Cu » marii noștri aliați și cu aliații » noștri din Mica înțelegere legăturile continuă să fie din cele » mai cordiale (aplauze furtunoase mult prelungite. Strigări « de bravo !), iar vizita, pe care împreună cu Regina am făcut-o la » Varșovia (aplause entuziaste prelungite și strigări : Trăească » M. S. Regina •). Și căldura cu » care am fost primiți de toate » straturile sociale ne-au dovedit » încă odată cât de adânci și de » puternice sunt simțimintele ce » ne unesc cu națiunea polonă. (Aplause furtunoase prelungite). » Deasemenea raporturile noa» stre cu vecinii s’au îmbunătățit » în decursul ultimului an. » Pe de altă parte, prin încheierea tratatului de la Lausanne, pacea a fost în sfârșit restabilită în Orient și s’a dat chestiunii strâmtorilor, de care sunt » atât de strâns legate interesele » țării, o soluție corespunzătoare » cerințelor noastre. (Aplause prelungite). » Nădăjduesc că în chestianeaparațiunilor se va putea cât « mai curând ajunge la o soluție » care să ne îngădue dobândirea » despăgubirilor ce ni se cuvin » în urma marilor pierderi ce am » suferit ln răsboiul mondial. (Aplause). • România, care urmărește o « politică pacifică, va căută putrurea să exercite influența sa » spre a contribui, în marginile » puterilor ei, la consolidarea pă» cei generale. (Aplause. Ovațiuni prelungite). » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, » Astăzi, ca întotdeauna, nu « Mă îndoesc că veți încuviință » legile și măsurile trebuincioase » pentru ca, în orice împrejurare, scumpa noastră o știre să » fie în măsură de a-și face datoria. (Aplause și ovațiuni prelungite și repetate). » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați. » In fața Domniilor Voastre stă « îndeplinirea unei munci rodnice. Sunt sigur că veți ști s’v 9 săvârșiți cu conștiința deosebitei însemnătăți a vremurilor de astăzi, cari impun tuturor 9 fiilor țării cel mai cald și cel mai » luminat patriotism. (Aplause). 9 După frământările prin cari » am trecut, e vremea ca patimile 9 să se liniștească și ca prin ordine, 9 prin muncă și prin dreptate, România să înainteze pe calea îndeplinirii înaltei sale chemări 9 civilizatoare. (Aplause furtunoase prelungite. Ovațiuni entuziaste. Strigări : »Să trăească Familia Regală«). FERDINAND Președintele Consiliului de miniștri, Ion I. C. Brătianu. Ministru de interne, General Arthur Văitoianu. Ministrul Agriculturii și Domeniilor, Al. Constantinescu. Ministrul Instrucțiunii, Dr. C. Angelescu. Ministrul Afacerilor Lenine, I. G. Duca. Ministrul Finanțelor, Vintilă I C. Brăstianu. Ministrul Sănătății Publice, Muncii și Ocrotirilor Sociale, G. G. Mârzescu. Ministru de Stat, I. Inculeț. Ministru de stat, I. Nistor. Ministrul Comunicațiilor, General Traian Moșoiu. Ministrul Cultelor și Artelor, C. Banu. Ministrul Justiției, Ioan T. Florescu. Ministrul Industriei și Comerțului, Vasile Sassu. Ministrul Lucrărilor Publice, Dr. Aurel Cosma. Ministru de Răsboi, General George Mărdărescu. N. 4.825. 15 Octomvrie 1923. București. D. I.I. C. Brătianu, președintele consiliului de miniștri . Sesiunea ordinară a Adunărilor Naționale Constituante este deschisă. (Aplause furtunoase prelungite). — Ședința se ridică la ora 12,20. MONITORUL OFICIAL Imprimeria Statului. Director General AL. FĂLCOIANU.