Monitorul Oficial, Partea 2, iulie 1928 (nr. 142-167)

1928-07-01 / nr. 142

8350 2 MONITORUL OFICIAL No. 142 1 Iulie 1928 4. Și de celelalte foloase ce rezultă din lege. Foloasele specificate la punctele 2 și 4 se acordă cu începere dela data jurnalului consiliului de miniștri până la promulgarea legii de unificaie a regimului industrial în întreaga Românie Mare, Statul nerecunoscând nici o obligație decurgând din această limitare de termene. Toate foloasele enumerate mai sus se acordă cu condiiunea ca zisa fabrică să îndeplinească prevederile art 21 și 31 și a celorlalte condițiuni cerute de lege. Pentru fabrica prevăzută în acest jurnal se va ține contabilitate separată, meheindu-se deasemeni și bilanțul tot în mod separat. Art. I. Aceste avantaje se acordă sub rezerva modificării ulterioare a legii pentru încurajarea industriei naționale și a legilor vamale. Art III. Avantajele acordate prin prezentul jurnal pot fi revocate în total sau în parte în cazul când : a) întreprinderea prin felul funcționării sale nu mai corespunde interesul lui general economic al țării ; b) Când, proprietarul va fi condamnat printr-o sentință definitivă pentru speculă ; c) Când proprietarul va fi condamnat pentru atitudinea sa față de Statul român, printr-o sentință judecătorească definitivă. Pentru primul caz Minsterul de Industrie și Comerț va da deciziunea în urma unui aviz al comisiunii industriale, iar pentru cele de la punctele ti și c pe baza sentințelor judecătorești. Art. IV. C. ministru de industrie și comerțului este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a dispozițiunilor din prezentul, jurnal.................. Vintilă I. Brătianuu, I. C. Buca, I. Nistor, I. Inculeț, Stelian Popescu, General de divizie adjutant Paul Angelescu, L. Mrazec. No. 1.437. Consiliul de miniștri în ședința sa dela 18 iunie 1928. ■ [UNK] [UNK] [UNK]'*; Luând în deliberare referatul d-lui ministru al industriei și comerțului înregistrat sub No. 51.674 din 11 Iunie 1928, prin care propune a se acorda inlesniiile și foloasele legii pentru încurajarea industriei naționale fabricii mai jos notată ; Având în vedere avizul comisiunii industriale cum și dispozițiunile legii, pentru încurajarea industriei naționale, promulgată prin înaltul decret regal No. 711 din 13 Fevruarie 1912 și publicat în Monitorul Oficial No. 249 din 44 Fevruarie 1912. Decide : Art- I. Se acordă, conform art- 3 dirt lege, în mod provizoriu, fabricii de cartonaje ce d. Moscu Gh Nteulae. voește a înființa în București, strada Pantelimon No. 243, înlesnirile și foloasele legii pentru Încurajarea industriei naționale specificate mai jos: 1. Scutire de vamă pentru mașini, părți de mașini și accesoriile lor necesare atât în cursul funcționării, precum și în cazuri de schimbare, completare sau adăugire a fabricii, in conformitate cu prevederile art. 3. alin 6. din lege. 2. Reducere de transport pe C. F. R. conform dispozițiunilor referitoare din lege la art. 3, punctul d. 3. Impozitul ca și cel ce rezultă din legile actualmente în vigoare și cele se vor mai interveni pe viitor. 4. Și de celelalte foloase ce rezultă din lege. Foloasele specificate la punctele 1, 2 și 4 se acordă cu începere de la data acestui jurnal și până la modificarea actualei legi pentru încurajarea industriei naționale și a tarifelor vamale și cel mult până la 1 Apriie 1942, Statul nerecunoscând nici o obligație decurgând din această limitare de termene. Toate foloasele enumerate mai sus se acordă cu condițiunea ca zisa fabrică să îndeplinească prevederile art. 21 și 31 și a celorlalte condițiuni cerute de lege. Ele se vor acorda în mod definitivi după completa instalare a fabricii și de la data constatării făcută de diiertatul Ministerului de Industrie că se găsește în stare de funcționare, îndeplinind condițiimile legii industriale prevăzute la art. 2. Pentru fabrica prevăzută în acest jurnal se vane contabilitate separată, încheindu-se deasemeni și bilanțul tot în mod separat. Art. II. Aceste avantaje se acordă sub rezerva modificării ulterioare a legii pentru încurajarea industriei naționale și a legilor vamale. Art. III. C. ministru al industriei și comerțului este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a dispozițiivlor din prezentul jurnal, Vintilă I. Brătianu, I. G. Buca, I. Nistor, I. Inculeț, Stelian Popescu/ General de divizie adjutant Paul Angelescu, IL Mrazec. No. 11.433. Consiliul de miniștri în ședința sal dela 18 iunie 1928. Luând în deliberare referatul d-in ministru al industriei și comerțului înregistrat sub No 51.920 din 11 Iunie 1928, prin care propune a se acorda societății anonime de asigurări generale „Standard", din Cluj, autoiza uirinea de a funcționa și de Înregistra firmate, tribunalul respectiv, conform statutelor modificate pe 2Î Mai 1928. Având în vedere ari 3 din jurnalul consiliului de miniștri No. 1759 dini 17 iulie 1921,publicat în „Monitorul Oficial” No. Declin 27 iulie 1921, Beckle%. A Art I- Se acordă societății anonimă de asigurări generale „Standard”, dim Cluj, autorizațiunea de a funcționa și de a-și înregistra firma la tribunalul respectiv, cu obligațiunea de a se conforma întocmai dispozițiunilor prevăzute de art- H7 din codul comercial român. Această autorizațiune se dă sub rezerva dispozițiunilor ce se vor introduce în codul de comerț. Art. II- Autoriză pe d -ministru al industriei și comerțului cu aducerea la îndeplinire a dispozițiunilor pren geniului jurnal. Vintilă Bratianu I- G. Baca» X, Nistor, I. Inculeț, Stelian Popecca, General de divizie adjutant Pani Angelescu. L- Mrazec. No 1.440. --------------■»»■ MINISTERUL SĂNĂTĂȚII §1 OCROTIRILOR SOCIALE RECTIFICARE In Monitorul Oficial No. 142 diet 27 Iunie 1920, pagina 9542, coloana dta rândul al 25-lea de joc în sus, la publicația de liberă practică a farmaciei d-lud Gregoriu Kiss, în loc de 9 luiel 1924 se va citi 2 Martie ANUNȚURI MINISTERIALE MINISTERUL INSTRUCȚIUNII direcțiunea generală a învățământului profesional Se aduce la cunoștința generală că, concursul pentru numirea institutorilor la școalele de meserii ce urma a se ține la 2 iulie 1928, se amână pentru anul școlar viitor la o dată care va anunța la timp. No. 80.245. Direcțiunea generală a învățământului particular Ministerul Instrucțiunii, tn baza art. 46 și 16 din legea învățământului particular, a autorizat pe d-na Haien Etna eă funcționeze la școalele pe mare particulare de fete, cu sau fărul drept de publicitate, ca maestră de lucru de mână-