Monitorul Oficial, Partea 1, august 1929 (nr. 168-193)

1929-08-01 / nr. 168

MONITORUL OFICIAL Nr. 1681 August 1928 DECRETE REGALE MINISTERUL^ FINANȚE MIHAI I, Prin grafia lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate , Corpurile legiuitoare au votat și adoptat, iar Noi sancționăm ce urmează i LEGE pentru STABILIREA NORMELOR DE CÂNTĂRIRE A Art. 1. — Mărfurile tarifate pe greutate ce ee prezintă vămilor pentru importare, pentru exportare sau pentru întrepozitare, se vor taxă după distincțiunile prevăzute prin prezenta lege, unele pe greutatea brută, altele pe greutatea netto legală, iar celelalte pe greutatea netroreală. Art. 2. — Greutatea brută este greutatea tentală a coletului în care se prezintă o marfă și deci ea este formată din greutatea mărfii împreună cu greutatea întregului ambalaj interior și exterior. Mărfurile taxabile pe greutatea brută sunt cele prevăzute în tabela A, anexată la prezenta lege. Art. 3. — Greutatea netto-legală este aceea care se obține scăzând din greutatea brută a coletului un procent fixat pentru fiecare fel de ambalaj. Acest procent, reprezentând greutatea amblajului, se numește tară și deci greutatea netto-legală este greutatea brută minus tara. Mărfurile taxabile pe greutatea netto-legală, precum și tarele respective sunt cele prevăzute în tabela B, anexată la prezenta lege.Art. 4.—Ambalajele exterioare pentru cari se prevăd tare de scăzut din greutatea brută sunt lăzile, jumătățile de lăzi, butoaiele, putinele, donițele, coșurile, baloturile și sacii. Art. 5. — însușirile ce trebuiesc să întrunească fiecare fel din ambalajele enumărate la articolul precedent, pentru ca mărfurile ce conțin să poată beneficia de tarele respective sunt cele prevăzute la finele tabelei B. Art. 6.— La mărfurile taxabile pe netro-regal, ambalajul exterior pentru care urmează a se scădea tara respectivă, din greutatea brută a coletului, nu se va impune la nici o taxă afară numai dacă ar avea valoare comercială, în care caz se va impune separat după fel. 2 MARFURI.OR TARIFATE PE GREUTATE Art. 7. — La calcularea tarelor, fracțiunile până la 50 grame inclusiv se vor neglija, iar cele ce trec de 50 grame se vor socoti drept 100 grame. Art. 8. — Greutatea netto-reală este aceea obținută prin cântărirea mărfii cu sau fără învelișurile ei interioare, dar totdeauna fără ambalajul exterior. Acest ambalaj nu se va impune decât numai dacă ar avea valoare comercială. Mărfurile taxabile pe greutatea netto-reală, precum și modul lor de cântărire sunt cele prevăzute prin tabela G, anexată la prezenta ege. Art. 9. — Nu se consideră ca făcând parte din ambalaj, ghiața care acoperă sau în care sunt așezate unele mărfuri pentru a fi conservate în timpul transportului. Greutatea ei se va deduce prin aproximație, neimpunându-se la nici o taxă. Art. 10. — Când mărfurile se prezintă în butoaie duble, sau în alte ambalaje duble, butoiul exterior sau orice alt supra-ambalaj nu se va socoti în greutatea brută a mărfii. Greutatea supra-ambalajului se va deduce prin aproximație, când nu s-ar putea separă de restul ambalajului și se va impune separat numai dacă ar avea valoare comercială. După scăderea greutății acestui supra-ambalaj, pentru greutatea rămasă se vor aplică normele de taxare respective, după cum mărfurile vor fi taxabile pe brutto, pe netto-regal sau pe netto-real. Art. 11. —- Când într-un acelaș colet se vor găsi împreună ambalate mai multe mărfuri de la diferite articole din tariful vamal, dar toate taxabile pe netro-regal, drepturile de perceput se vor calculă după greutatea efectivă a fiecăreia din ele, greutatea ce se va constată cântărindu-se separat, fiecare dimpreună cu recipient