Monitorul Oficial, Partea 1, februarie 1941 (Anul 109, nr. 27-50)

1941-02-01 / nr. 27

486 MONITORUL OFICIAL (Partea I) Nr. 271 Februarie 1041 DECRETE REGALE MINISTERUL AFACERILOR STRĂINE Prin înaltul decret Nr. 147 din 25 Ianuarie 1941, M. S. Regele a binevoit a acorda cuvenitul exequatur d-lui Ricardo Spangenberg Segui, numit consul auxiliar al Argentinei la București, având drept circumscripțiune consulară tot cuprinsul țării. Idem Nr. 146 din 25 Ianuarie 1941, M. S. Regele a binevoit a acorda cuvenitul exequatur d-lui Mihail Schnell, numit viceconsul onorar al Spaniei la Brăila, având drept circumscripțiune consulară orașul și județul Brăila. DECRETE-LEGI MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE GENERAL ION ANTONESCU, Conducătorul Statului Român și Președintele Consiliului de Miniștri. Având în vedere raportul d-lui subsecretar de Stat pe lângă Departamentul Apărării Naționale pentru Aeronautică cu Nr. 10.151 din 1941, In baza dispozițiunilor decretelor legi Nr. 3.052 din 5 Septemvrie și Nr. 3.072 din 7 Septemvrie 1940, Am decretat și decretăm : . DECRET-LEGE pentru completarea art. 84 și 108 din legea pentru înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului Aerului și Marinei Art. unic. — Dispozițiunile art. 84 și 108 din legea pentru înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului Aerului și Marinei se completează după cum urmează: La art. 84 se adaugă următoarele alineate: a) Subofițerii nenaviganți combatanți de rezervă de A. c. A., se recrutează din absolvenții Școalei de subofițeri de rezervă de A. c. A. Admiterea în școală se face prin concurs. Pot cere înscrierea la concursul de admitere în școala de subofițeri de rezervă: 1. Sergenții din Aeronautică și din Marină, specialitatea Artileriei, la terminarea penultimului an de serviciu activ sub arme, sau la terminarea serviciului activ (termen întreg sau redus) ; 2. Sergenții de Artilerie de la Subsecretariatul de Stat al Armatei de Uscat, vor fi admiși în condițiunile de la punctul î, cu aprobarea Subsecretariatului de Stat al Armatei de Uscat. 3. Sergenții proveniți din voluntari la terminarea penultimului an de serviciu activ. Condițiunile de admitere la concurs pentru sergenții de la punctele 1, 2 și 3 sunt cele prevăzute de legea asupra Corpului subofițerilor la art. 11, mai puțin ultimul alineat. Durata școalei va fi fixată de Subsecretariatul de Stat al Aerului prin decizie. Sergenții absolvenți ai școalei de subofițeri de A. c. A. de rezervă sunt înaintați pe data absolvirii școalei, prin decizie și repartizați la unități. La art. 108, după ultimul alineat, se adaugă următoarele: Subofițerii de rezervă combatanți nenaviganți de A. c. A., au dreptul la înaintare în grad, în timp de răsboiu, întocmai ca subofițerii activi combatanți de A. c. A. In timp de pace subofițerii combatanți nenaviganți de rezervă de A. c. A. pot înainta până la gradul de adjutant șef de A. c. A. In afară de condițiunile ce se vor fixa pentru toate înaintările, gradul de adjutant șef de A. c. A. nu poate fi conferit decât acelor care vor fi trecut cu succes examenul pe specialitatea respectivă. Vechimea în grad cerută pentru înaintare va fi aceea prevăzută de legea asupra corpului subofițerilor la art. 26 și art. 27, sporită cu un an. In afară de condițiunile de vechime fixate la alineatul precedent, nimeni nu poate fi înaintat la gradul de adjutant major de A. c. A. și adjutant șef de A. c. A., dacă nu va fi luat parte la două chemări anuale de instrucție sau manevre în gradul imediat inferior celui la care aspiră. Durata chemărilor de instrucție sau manevre și a concentrărilor pentru constatarea aptitudinelor, se va hotărî anual de Subsecretariatul de Stat al Aerului în raport cu trebuința și mijloacele bugetare. In nici un caz ea nu va fi mai mică de 30 zile. Pentru înaintare, subofițerii combatanți de rezervă de A. c. A., vor fi propuși întocmai ca subofițerii combatanți nenaviganți de A. c. A. în activitate și înaintarea se va face după aceleași drepturi prevăzute de legea asupra corpului subofițerilor, înaintarea în diferite grade se va face în raport cu necesitățile de încadrare. Trecerea în activitate a subofițerilor combatanți nenaviganți de rezervă de A. c. A. se poate face numai în gradul de adjutant de A. c. A. după un an de chemare temporară, iar la sfârșitul acestui an vor depune examen pe Subsecretariatul de Stat al Aerului, iar cei reușiți vor fi activați în ordinea clasificației și înscriși în anuar, în urma subofițerilor activi de același grad și vechime. Chemările temporare și activarea adjutanților de A. c. A. se vor face numai pentru nevoile de încadrare și prin decizia Subsecretariatului de Stat al Aerului. Limita de serviciu până la care subofițerii combatanți de rezervă de A. c. A. au îndatoriri să se prenumăre în acest element, este cea prevăzută de legea asupra Corpului subofițerilor. Dat în București, la 27 Ianuarie 1941. Conducătorul Statului Român ?î Președintele Consiliului de Miniștri, General Ion Antonescu Subsecretar de Stat pentru marină,, Comandor aviator Jienescu Nr. ICO. Raportul d-lui subsecretar de Stat pentru Aeronautică către Conducătorul Statului Român și Președintele Consiliului de Miniștri. Domnule General. Avem onoarea vă supune pentru aprobare și semnare alăturatul decret-lege, prin care se completează art. 84 și 108 din legea pentru înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului Aerului și Marinei în sensul că se prevăd condițiunile de recrutare și înaintare pentru subofițerii de rezervă del A. c. A. Având în vedere că în legea pentru înființarea și funcționarea Ministerului Aerului și Marinei, cât și în legea asupra corpului subofițerilor, nu sunt prevăzute dispozițiuni cu privire la recrutarea și înaintarea subofițerilor de rezervă, care au urmat și absolvit școlile de Subofițeri de rezervă și care în actuala situație, nu pot fi avansați pentru a încadra unitățile respective cu acest personal, în special unitățile de A. c. A., am căutat să fixez condițiunile de recrutare și de înaintare a acestui personal prin completarea art. 84 și 108. Prin decretul-lege Nr. 290 din 29 August 1940, prin care se modifică și completează art. 72 din legea recrutării, s’a prevăzut că pot deveni subofițeri de rezervă cu drept de a înainta până la gradul de plutonier inclusiv, în condiționa 1 stabilite de Ministerul Apărării Naționale, Direcția personalului, tinerii absolvenți ai liceelor (fără diplomă de bacalaureat) ai 2