Monitorul Oficial, Partea 1, martie 1941 (Anul 109, nr. 51-77)

1941-03-01 / nr. 51

1026 1 Martie 1941 MONITORUL OFICIAL (Partea I) Nr. 51 DECRETE-LEGI MINISTERUL FINANȚELOR GENERAL ION ANTONESCU, Conducătorul Statului Român și Președintele Consiliului de Miniștri. Având în vedere raportul d-lui ministru secretar de Stat la Departamentul Finanțelor cu Nr.472.644 din 24 Februarie 1941, In baza dispozițiunilor decretelor-legi Nr. 3.052 din 5 Septemvrie și Nr. 3.072 din 7 Septemvrie 1940, Am decretat și decretăm:, .. . , .... DECRET - LEGE pentru majorarea pensiilor viagere ale d-nilor Cornelia și Viorica Dragalina . Art. 1. T- Se majorează, cu începere dela 1 Ianuarie 1941, pensiile viagere acordate prin legea Nr. 1.206, publicată în Monitorul Oficial Nr. 102 din 6 Mai 1935, d-neor Cornelia și Viorica Dragalina,’ dela lei 5.000 la" lei 7.500 ,lunar pentru fiecare. Suma necesară pentru’ plata diferenței rezultând din majorarea acestor pensii se va înscrie în bugetul Ministerului de Finanțe și se va vărsa Casei generale de pensiuni, care va face plata. ...................... Art. 2. — Pentru plata acestei diferențe de pensie pe intervalul de la 1 ianuarie 1941 la 31 Martie 1941 se deschide pe seama Ministerului de Finanțe, pe exercițiul 1940/941, un credit extraordinar de lei 15.000, care se va acoperi din fondul pentru deschideri de credite suplimentare și extraordinare prevăzut în bugetul general al Statului pe același exercițiu. Dat în București la 24 Februarie 1941. Conducătorul Statului Român și Președintele Consiliului de Miniștri, , General Ion Antonescu . Ministrul finanțelor, General de Brigadă N. Stoenescu Nr. 441. Raportul, d-lui miniștrii al finanțelor,către Conducătorul Statului Român și Președintele Consiliului de Miniștri. Domnule General. Conform dispozițiunilor decretelor-legi Nr. 3.052 din 5 Septemvrie și Nr. 3.072 din 7 Septemvrie 1940, avem onoarea vă înainta pentru aprobarea și Semnătura Domniei-Voastră, alăturatul ’ decret-lege pentru majorarea pensiilor ‘viagere "ale d-nelor Cornelia și Viorica Dragalina, fiicele eroului general Dragalina, mort pe câmpul de onoare în războiul pentru întregirea neamului, de la lei 5.000 la lei 7.500 lunar de fiecare. ^ Primiți,vă rugăm, Domnule General, asigurarea înalteinoastre considerațiuni. Ministrul finanțelor, General de Brigadă N. Stoenescu Nr. 472.644. 1941, Februarie 24. MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE ȘI AL COMUNICAȚIILOR GENERAL ION ANTONESCU, Conducătorul Statului Român ■ ■ C1. Președintele Consiliului de Miniștri. Având în vedere raportul d-Ior miniștri secretari de Stat la Departamentele Lucrărilor Publice și al Comunicațiilor și Finanțelor, cu Nr. 10.761 din 17 Februarie 1941, Ia baza dispozițiunlor decretelor-legi Nr. 3.052 din 5 Septemvrie 1940 și Nr. 3.072 din 7 Septemvrie 1940. Am decretat și decretăm: DECRET - LEGE pentru executarea lucrărilor de sporire a capacității de circulație a liniilor Ploiești-București-Pitești-Orșova și Ploiești-Brașov-Copșa Mică, precum și autorizarea Regiei Autonome C. F. R. de a începe și contracta executarea lucrărilor Art. I. Se autoriză executarea următoarelor lucrări: 1: la stația Ploiești-Triaj Să se lege grupa B cu linia care va lega stația Brazi cu nouă, stația Dâmbu-Teleajen. Să se revadă dispoziția acelor din grupa B pentru mărirea capacității de triere. Să se revadă mecanizarea triajului. 2. Pe secția Brazi-Chitila In stațiile Buftea și Periș și cele ce se vor construi, Dârza și Scroviște, să se construiască linii de evitare, care vor fi asigurate cu încuietori de mână. 3. In stația Chitilă Să se lege linia denumită a 3-a, care este un serviciu numai între București-mărfuri și Triaj, cu una din liniile 3 sau 4 din stația Chitila, și pe care să se facă circulația tuturor trenurilor de călători. Să se dărâme magazia veche de coletărie și să se construiască liniile 7 și 8, care se vor lega în bloc, în locul liniilor 14 și 15. ... _ -----.. ....... 4. la stația București-Triaj -...................... Să se construiască încă o linie de manevră de la postul 6 al grupei B, spre stația București-Mărfuri. . Să se construiască încă două linii de garare in grupa A. Să se construiască încă cinci linii de garare în grupa D. Să se mecanizeze Triajul, în special grupele A și B. 5. Pç secția Chitila-PiteșU * Să se sporească nevoile stațiilor dela 104 osii la 120 osii. . ..................6, In stația Pitești Să se lungească liniile de garare spre Curtea de Argeș și la nevoie să se sporească și numărul liniilor de garare. 7. Pe secția Piatra Olt-Turjiu Severin Să se construiască două halte de încrucișare între stațiile Piatra Olt-Baș și Balota-Simian. Să se sporească liniile de garare la 650 metri lungime utilă în stațiile: Spineni, Pielești, Cârcea, Buzoești, Balota și Șimian. 8. Pe secția Valea Larga-Sinaia Să se înființeze un post de mișcare, înainte de podul de peste Prahova, denumit Nr. 13. 9. Secția Brașov-Copșa Mică Să se construiască încă trei stații, de încrucișare, între stațiile: Beia-Arecita, Arechita-Moreni, Augustin-Apața și să se termine halta dintre Cața și Beia (Paloș). Art. IV. Se declară lucrările de mai sus de utilitate publică. Art. III. Regia Autonomă a Căilor Ferate Române este autorizată să înceapă imediat executarea lucrărilor de mai sus și va putea, prin derogare dela legea contabilității publice, de a art. 23, par. 6 din legea Patrimoniului Public și dela legea pentru organizarea Regiei Autonome C. F. R., să încheie contracte pentru toate lucrările, pe bază de serii de prețuri. Art. IV. Institutele de binefacere, culturale, de artă sau religioase, care sunt persoane juridice de drept public, sunt autorizate să doneze sau să pună la dispoziția Ministerului Lucrărilor Publice și al Comunicațiilor, care este autorizat să 2