Monitorul Oficial, Partea 2, august 1941 (Anul 109, 180-205)

1941-08-01 / nr. 180

5876 2 MONITORUL OFICIAL (Partea II) Nr. 1801 August 1941 chetă, pentru linia de transport de energie electrică, menționată mai sus. Art. II. Se ia act de acordurile intervenite între părți, urmând ca pentru pagubele cauzate cu ocazia exploatării liniei, soc. „Lonea‘ ‘ să plătească despăgubirile fixate la art. II, punctele 2—7 inclusiv din decizia ministerială cu Nr. 66.995 din 1940, publicată în Monitorul Oficial Nr. 192, partea II, din 21 August 1940. Această linie va trebui să fe construită în conformitate cu prescripțiunile C. F. R. și a Serviciului drumurilor și a Direcției generale P. T. T., în ceea ce privește măsurile de siguranță la traversări și încrucișări de rețele, precum și cu prescripțiunile I. R. E. Nr. 8, privind liniile aeriene și Nr. 11, privind reglementarea raporturilor dintre liniile de energie și cele de transmisie. Părțile nemulțumite cu aceste despăgubiri vor putea să se adreseze justiției, fară ca să poată împiedeca prin aceasta lucrările de înființare a liniei de înaltă tensiune. In acest caz, societatea „Lonea“ va depune la adția financiară respectivă, pe numele proprietarilor nemulțumiți, sumele cuvenite, conform cotelor de despăgubiri specificate în decizia ministerială Nr. 66.995 din 1940. Art. III. D-l director al energiei este însărcinat cu executarea deciziei de față, care se va publica în Monitorul Oficial. Dată la 4 Iulie 1041, p. Ministru, Iuliu Orbonaș Nr. 45.451. Noi, Iuliu Orbonaș, secretar general la Departamentul Economiei Naționale. Având în vedere procesul-verbal încheiat de Comisiunea de anchetă, în conformitate cu disp. art. 42 din legea asupra energiei, pentru linia de transport de energie electrică de 5.500 volți, 313 m lungime, între instalațiile soc. „Petroșani“ din com. Petrila, jud. Hunedoara, și linia de înaltă tensiune a soc. „Lonea“, S. A. R., cu scopul interconectării instalațiilor producătoare de energie ale celor două societăți, concesionată de Ministerul Economiei Naționale soc. „Lonea“, S. A. R., pentru exploatarea minelor de cărbuni, cu sediul în București, str. Athanasie Simu Nr. 6, prin decizia ministerială Nr. 8.597 din 1938, publicată în Monitorul Oficial Nr. 70 din 24 Martie 1941 . Având în vedere avizul dat de Consiliul tehnic superior prin jurnalul Nr. 84 E din 1941. Având în vedere dispozițiile legii asupra energiei, Decidem : Art. I. Se aprobă planurile de execuție și traseul fixat de Comisiunea de anchetă, pentru linia de transport de energie electrică, menționată mai sus. Art. II. Se ia act de acordurile intervenite între părți, urmând ca pentru pagubele cauzate cu ocazia exploatării întiei, soc. „Lonea“ să plătească despăgubirile fixate la art. II, punctele 2—7 inclusiv din decizia ministerială cu Nr. 66.995 din 1940, publicată în Monitorul Oficial Nr. 192, partea II, din 21 August 1940. Această linie va trebui să fe construită în conformitate cu prescripțiunile C. F. R. și a Serviciului drumurilor și s Direcției generale P. T. T., în ceea ce privește măsurile de siguranță la traversări și încrucișări de rețele, precum și cu prescripțiunile I. R. E. Nr. 8, privind liniile aeriene și Nr. 11, privind reglementarea raporturilor dintre liniile de energie și cele de transmisie. Părțile nemulțumite cu aceste despăgubiri vor putea să se adreseze justiției, iară ca să poată împiedeca prin aceasta lucrările de înființare a liniei de înaltă tensiune. In acest caz, societatea „Lonea“ va depune la adția financiară respectivă, pe numele proprietarilor nemulțumiți, sumele cuvenite, conform cotelor de despăgubiri specificate în decizia ministerială Nr. 66.995 din 1940. Art. III. D-l director al energiei este însărcinat cu executarea deciziei de față, care se va publica în Monitorul Oficial. Dată la 4 iulie 1941. p. Ministru, Iuliu Ordonaș Nr. 45.452. ANUNȚURI MINISTERIALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Șterși din controalele armatei ca supuși străini Cercul de recrutare Bihor Tessenyi Bamabaș, dtg. 1933, matr. 3.536. Cercul de recrutare Dolj Belegante A. Vigi, dtg. 1943, matr. 2.813. Cercul de recrutare Timiș-Torontal Dala Barba Gh. Anton, dtg. 1939, matricol 3.536. MINISTERUL ECONOMIEI NAȚIONALE Autorizări In baza cererii înreg.la Nr. 30.901 din 1941 . Având în vedere jurnalul Consiliului tehnic superior Nr 81 E din 1941 . In conformitate cu dispozițiile legii asupra energiei, Se autoriză d-l Traian G. Dobre din com. Jugureni, jud. Dâmbovița, să instaleze și să exploateze un motor cu benzină de 18 CP, la moara ce posedă în acea comună, în vederea satisfacerii nevoilor proprii de energie. Această autorizare se acordă pe termen de 20 ani, socotit de la data publicării prezentei autorizări în Monitorul Oficial și cu condițiunea de a se conforma tuturor legilor în vigoare. Tot odată se acordă un termen de un an pentru începere și 2 ani pentru terminarea lucrărilor, socotit dela aceeași dată. p. Ministru, I. Ordonaș Nr. 36.700/941. — In baza cererii înreg.la Nr. 25.446 din 1941. Având în vedere jurnalul Consiliului tehnic superior Nr. 9>3 E din 1941 . In conformitate cu dispozițiile legii asupra energiei, de autori'2 ® d-l Ion C. Uță din orașul Caracal, jud. Romanați, să instaleze și să exploateze un motor de 80 CP, la moara ce a construit în comuna Grojdibodu, jud. Romanați, în vederea satisfacerii nevoilor proprii de energie. Această autorizare se acordă pe termen de 20 ani, socotit de la data publicării prezentei autorizări în Monitorul Oficial și cu condițiunea de a se conforma tuturor dispozițiunilor legilor în vigoare. Tot odată se acordă un termen de un an pentru începere și 2 ani pentru terminarea lucrărilor, socotit dela aceeași dată. p. Ministru, I. Ordonaș Nr. 45.454/941. — In baza cererii înreg.la Nr. 108.503 din 1940. Având în vedere jurnalul Consiliului tehnic superior Nr. E din 1941 ; In conformitate cu dispozițiile legii asupra energiei, Se autoriză d-i Ștefan Chicoș din or. Bârlad, jud. Tutova, de a exploata un motor de 45 CP, instalat în anul 1938, la moara țărănească ce posedă în acea română, în vederea satisfacerii nevoilor proprii de energie. Această autorizare se acordă pe termen de 17 ani, socotit de la data publicării prezentei autorizări în Monitorul Oficial. p. Ministru, T. P. Ghițulescu Nr. 166.541/941. MINISTERUL FINANȚELOR Direcțiunea vămilor Se aduce la cunoștința generală că, în conformitate cu dispozițiunile art. 118 și urm. (din legea vămilor, vama București-Intrepozite va scoate în vânzare, prin licitație publică, la import, în ziua de 12 August 1941, mărfurile menționate mai jos. Se atrage atențiunea licitatorilor că pentru mărfurile contingentate a căror valoare, după tariful unitar, trece de 5.000 lei, se va pretinde adjudecatorilor, la ridicarea mărfii dinn vamă, să prezinte autorizația de import respectivă eliberată de Direcția Reglementării Importului. Licitația se va ține în localul Bursei de Mărfuri.