Monitorul Oficial, Partea 1, iunie 1945 (Anul 113, nr. 122-145)

1945-06-07 / nr. 127

7 Tűrnie 7945 MONITORUL OFICIAL (Partea I) Nr. 1274759 Profesori civili afară de cadre. Universitari titulari, 800 lei ora. Conferențiari: 800 lei ora- Doctori, licențiați, ingineri diplomați, profesori titulari, 700 lei ora. Profesori militari (ofițeri în afară din cadre), 700 lei ora; b) La școlile și cursurile de învățământ militar superior (școlile de aplicație ale armelor, școlile pregătitoare de ofițeri activi și de rezervă, cursuri diferite cu ofițerii elevi inferiori activi, cât și școlile de specializare tehnică cu participanți ofițeri și personal specializat) : Profesori civili afară de cadre: Universitari titulari, 800 lei ora. Conferențiari, 800 lei ora. Doctori, licențiați, ingineri diplomați, profesori titulari, 700 lei ora. Profesori militari (ofițeri în afară din cadre), 700 lei ora. Profesori militari (maeștri, submaeștri și subofițeri, afară de cadre), 500 lei am. e) La școlile de învățământ militar secundar (Licee și Gimnazii Militare și Școala de Cartografie de pe lângă Institutul Geografic Militar): Profesori civili afară din cadre: Doctori, licențiați, ingineri diplomați, profesori titulari, 700 lei ora. Profesori militari (ofițeri afară din cadre), 700 lei ora. Profesori militari (Maeștrii, submaeștrii și subofițeri afară din cadre), 500 lei ora. Profesorii civili titulari sau suplinitori din cadre vor fi retribuiți în conformitate cu legea învățământului secundar și regulamentul liceelor militare; d) La școlile și cursurile de învățământ militar inferior (școlile de subofițeri activi și de rezervă, școlile de maeștri și submmeștri și școlile tehnice de elevi meseriași) : Profesori civili afară din cadre:: Doctori, licențiați, ingineri diplomați, profesori titulari, 700 lei ora. Profesori militari (ofițeri afară din cadre), 600 lei ora. Profesori netitrați, subbigineri, conductori tehnici, studenți, 500 lei ora. Profesori militari (maeștri, submaeștrii și subofițerii afară din cadre), 500 lei ora. II. Profesorii militari din cadrele școlilor prevăzute la punctul b (școlile și cursurile de învățământ militar superior) și punctul d (școlile și cursurile de învățământ militar inferior) vor fi retribuiți cu 300 lei pe oră, pentru orele de curs predate. III. Plata orelor de instrucție tehnică de specialitate la școlile prevăzute la art. 1 de mai sus. Orele de instrucție tehnică de specialitate pentru călărie, educație fizică, conducere auto și dact de grafie, executate la câmp, cazarmă sau atelier și predate de către orice instructor militar sau civil, afară de cadre la orice categorie de învățământ, se vor plăti cu 300 lect ora. La fel se vor plăti și orele de tactică, topografie, organizarea terenului, etc., ce se vor executa în teren. 2. Profesorii militari ajutori vor fi plătiți ca și profesorii titulari numai dacă predau ei personal cursul, în locul titularului și în cadrul programului. 3. Personalul din cadre și afară din cadre (exclusiv trupa în termen și concentrată), precum și ofițerii elevi, ce se deplasează din București în alte garnizoane, cu ocazia călătoriilor de studii, recunoașterilor și aplicațiunilor ce se execută de către Școala Superioară de război, au dreptul la indemnitatea de misie prevăzută în decizia ministerială Nr. 3.520 din 16 Februarie 1945. 4. Personalul din cadrele școlilor militare (exclusiv elevii) în cazul când execută călătorii de studii și aplicațiuni în teren numai cu aprobarea Marelui Stat Major, secția 5-a, va avea dreptul la indemnitatea demisie, prevăzută de decizia ministerială Nr. 3.520 din 16 Februarie 1945. La acte se va anexa copie de pe aprobarea Marelui Stat Major, secția 5-a. 5. Ofițerii profesori din alte garnizoane au dreptul, pentru cursul predat la școlile militare de orice categorie, precum și la cursurile specificate în aliniatul a) de sub art. 1, la transportul cu foi de drum pe C. F. R. sau N. F. R. și o diurnă egală cu indemnitatea de misie în vigoare. Școlile vor înscrie în programele lunare, pentru ofițerii profesori afară din garnizoană, cât mai multe ore de curs, în ziua când se deplasează pentru predarea cursului respectiv. Numirea profesorilor, pentru asemenea cazuri, se va face numai cu aprobarea Subsecretariatului de Stat, ele care depinde școala în cauză. 6. Pe timpul deplasărilor prevăzute de art. 3, 4 și 5, nu se plătesc ore de curs, ci numai drepturile prevăzute la fiecare articol în parte. IV. Plata comisiilor de examinare. 7. Președinții, membrii, secretarii și personalul ajutător (dactilografi și desenatori) al comisurilor de examinare, care funcționează pe lângă orice fel de școală sau liceu militar, pe toată durata examenului, vor primi drepturile următoare: Cei din cadre și afară de cadre, din aceeași garnizoană, jumătate din indemnitatea de misie în vigoare. Cei din alte garnizoane, indemnitatea de misie în vigoare și transportul cu foi de drum pe C. F. R. și N. F R. 8. Numirea personalului comisaurilor de examinare se va face prin decizie ministerială, în care se va prevedea precis că, retribuțiunea se va efectua exclusiv în condițiunile art. 7 de mai sus, indiferent fondul din care se plătește (burget, taxe școlare, eforii școlare, etc.). Orice prevedere ce s’ar face în acele decizii ministeriale și care ar depăși dispozițiunile art. 7 din prezenta decizie, va fi nulă și nu va fi executată de către ordonatorul primar respectiv. 9. Plata drepturilor prevăzute la art. 1, 5 și 7, se va face dela art. „diurne“, al planului de cheltuieli de război pe exercițiul 1941/945, pentru școlile și cursurile ce depind de Subsecretariatul de Stat al Armatei de Uscat, iar drepturile prevăzute de art. 3 și 4 vor fi suportate dela art. 28 „Instrucția în Armată“ al aceluiași plan de cheltuieli. Pentru școlile și cursurile ce depind de celelalte Subsecretariate de Stat, plata drepturilor respective se va face dela articolele bugetare, unde au fost înscrise acele cheltuieli. Pentru comisiiunile constituite în vederea examinării candidaților pentru admiterea în școli, indemnitățile care nu au fost prevăzute în buget, se vor plăti din fondurile ce se percep în baza, legii comitetelor școlare și a diferitelor decizii ministeriale elaborate în acest scop (taxe școlare, de examinare, de eforie, etc.). 10 Pentru plata orelor de curs se vor întocmi state nominale în dublu exemplar, sprijinite pe extrase de pe registrele de prelegeri sau tabele de orele r redate, certificate de directorul de studii, iar Muresele cuvenite comisiunilor de examinare se vor plăti pe bază de state nominale în dublu exemplar, certificate de președintele comisiei, care va preciza zilele în care s’a prestat serviciul. In statele nominale se va arăta și starea civilă, pentru a se calcula cu exactitate impozitul. La acte se va anexa copie de pe decizia ministerială de numirea profesorilor. Cheltuielile ce decurg din aplicarea art. 3 și 4, se vor achita pe bază de state nominale în dublu exemplar, sprijinite pe ordine de zi, în care se va arăta pentru fiecare în parte, numărul de zile era drept demisie. In acte g © va anexa copie de pe ordinul superior, în baza căruia sa făcut deplasarea. 21