Munca, mai 1971 (Anul 27, nr. 7294-7319)

1971-05-05 / nr. 7297

Ieri, în toate judeţele au avut loc mari adunări festive consacrate semicentenarului partidului „CA UN SINGUR OM DAM GLAS HOTARÂRII NOASTRE DE A MUNCI ŞI LUPTA NEOBOSIT PENTRU ÎNFĂPTUIREA POLITICII PARTIDULUI“ Ieri, în toate capitalele de judeţ au avut loc mari şi însufleţite adunări festive închinate gloriosului semicentenar al Partidului Comunist Român. Pretutindeni, aceste adunări au constituit o nouă şi vibrantă expresie a unităţii de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, a Comitetului său Central, în frunte cu secretarul general al P.C.R., tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In numele tuturor comuniştilor, al tuturor celor ce muncesc, participanţii la adunări au exprimat hotărîrea întregului nostru popor, tuturor oamenilor muncii — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — de a înfăptui neabătut politica partidului, programul său de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. La aceste manifestări sărbătoreşti au participat vechi membri de partid, muncitori, ţărani, activişti de partid şi de stat, militari, oameni de ştiinţă şi cultură. In cadrul adunărilor festive au prezentat ample expuneri primii-secretari ai comitetelor judeţene de partid Alba — George Homoştean ; Arad — Andrei Cervencovici ; Argeş — Gheorghe Năstase ; Bacău — Gheorghe Roşu; Bihor — Victor Bolojan ; Bistriţa-Năsăud — Adalbert Crişan ; Botoşani — Gheorghe Ghinea ; Braşov — Constantin Drăgan ; Brăila — Mihai Nicolae ; Buzău — Ion Sîrbu ; Caraş-Severin — Trandafir Cocîrlă Cluj — Aurel Duca ; Constanţa — Vasile Vîlcu ; Covasna — Carol Király ; Dîmboviţa — Nicolae Tăbîrcă ? Dolj — Constantin Băbălău ; Galaţi — Constantin Dăscălescu ; Gorj — Gheorghe Paloş ; Harghita — Ludovic Fazekaş Hunedoara — Ioachim Moga ; Ialomiţa — Vasile Marin ? Iaşi — Miu Dobrescu ; Ilfov — Gheorghe Necula ; Maramureş — Gheorghe Blaj ; Mehedinţi — Traian Dudaş ; Mureş — Nicolae Vereş Neamţ — Ştefan Boboş ; Olt — Constantin Sandu ? Prahova — Iile Cîşus Satu-Mare — Iosif Uglar - Sălaj — Laurean Tulai - Sibiu — Richard Winter ; Suceava — Emil Bobu ; Teleorman — Marin Drăgan; Timiș — Mihai Telescu • Tulcea — Teodor Coman ; Vaslui - Gheorghe Tănase ; Vîlcea — Petre Dănică ; Vrancea — Simion Dobrovici. In cuvîntările lor, primii-secretari ai comitetelor judeţene de partid au reliefat însemnătatea istorică pentru destinele poporului romăn a creării P.C.R., au evocat pagini ale istoriei glorioase a partidului, lupta sa eroică, ca exponent fidel al intereselor tuturor oamenilor muncii din România, tăria cu care a rezistat tuturor încercărilor în anii grei ai ilegalităţii, permanenţa spiritului revoluţionar de-a lungul celor cinci decenii, înalta răspundere faţă de aspiraţiile fundamentale ale poporului, rolul hotărîtor al P.C.R. în răsturnarea dictaturii fasciste, instaurarea puterii populare, cucerirea întregii puteri de către clasa muncitoare în alianţă cu ţărănimea, în asigurarea victoriei socialismului în ţara noastră. Totodată, vorbitorii au prezentat un amplu tablou al cuceririlor revoluţionare ale poporului, al rezultatelor construcţiei socialiste, transformările profunde, înnoitoare pe care le-a determinat edificarea noii orînduiri în economia ţării, in structura societăţii noastre, în viaţa ştiinţifică şi culturală, în ridicarea bunăstării întregului popor. In cadrul adunărilor vorbitorii au evidenţiat realizările remarcabile obţinute în cincinalul anterior, condiţiile create, pe baza acestor succese, pentru îndeplinirea cu succes a noului plan cincinal prevăzut în Directivele Congresului al X-lea, eveniment istoric cu ample rezonanţe pentru prezentul şi viitorul patriei. A fost reliefată însemnătata deosebită a măsurilor iniţiate de partid pentru adîncirea democraţiei socialiste, perfecţionarea formelor de conducere şi a structurilor vieţii noastre economice şi sociale, climatul de puternică efervescenţă creatoare pe care le-au determinat aceste măsuri în rîndurile întregului popor, climat exprimat prin participarea largă, entuziastă, a tuturor oamenilor muncii la elaborarea politicii interne şi externe a partidului, la conducerea treburilor obşteşti. Prilejuind o emoţionantă evocare a tradiţiilor glorioase ale partidului care-şi trag seva din adîncurile istoriei naţionale, reliefînd cuceririle istorice fundamentale ale politicii sale, întruchipate în imaginea de azi a României socialiste, marile adunări festive de ieri au exprimat cu putere adeziunea deplină a comuniştilor şi a întregului popor la politica partidului, angajarea lor hotărîtă în înfăptuirea acestei politici, unitatea de nezdruncinat a tuturor organizaţiilor de partid în jurul conducerii sale. Pe ansamblul întregii ţări, aceste adunări au constituit o vie expresie a unităţii politicomorale a poporului în jurul partidului, pentru ridicarea României pe noi trepte ale civilizaţiei socialiste. In încheierea adunărilor, într-o atmosferă de puternic entuziasm, participanţii au adoptat telegrame, vibrante mesaje adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Romăn, tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Alături de întregul popor — relevă telegrama participanţilor la adunarea festivă de la Alba-Iulia — oamenii muncii din judeţul Alba — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — dau o inaltă apreciere experienţei dobîndite de partid de-a lungul anilor, modului ştiinţific şi consecvenţei cu care a aplicat învăţătura marxist-leninistă, corespunzător cerinţelor obiective şi condiţiilor concrete ale României. In fiecare moment, în fiecare etapă parcursă, partidul şi-a sporit capacitatea şi forţa mobilizatoare, rezolvînd intr-un mod propriu, creator, problemele complexe ale revoluţiei şi construcţiei socialiste. Partidul nostru a dobîndit încrederea neţărmurită, adeziunea şi hotărîrea întregului popor de A urma politica sa plină de înţelepciune. Făcînd bilanţul succeselor obţinute în cinstea măreţului jubileu pe care o sărbătoreşte întregul nostru popor — se spune în telegrama adoptată de adunarea festivă desfăşurată la Arad, — oamenii muncii din judeţul Arad din frunte cu comuniştii, îşi îndreaptă gîndul cu veneraţie şi respect spre iniţiatorul, organizatorul şi conducătorul măreţelor victorii obţinute în edificarea noii orînduiri. Asigurăm conducerea partidului, pe dv. personal, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom munci şi în viitor cu aceeaşi hotărîre, neprecupeţind nici un efort, pentru a consolida victoriile obţinute, pentru a îndeplini în mod exemplar angajamentele luate. In telegrama adoptată de participanţii la adunarea festivă de la Piteşti, se subliniază : Cu satisfacţie raportăm Comitetului Central al P.C.R., dv. personal, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că hotărîrea noastră de a cinsti semicentenarul partidului cu realizări deosebite în muncă a devenit faptă. Angajamentele luate la Început de an de întreprinderile, de instituţiile, de toate colectivele de muncă din judeţul Argeş au fost îndeplinite şi depăşite. In primele patru luni ale anului s-a realizat un volum suplimentar de producţie marfă în valoare de peste 100 milioane lei faţă de 32 milioane lei, cu ne-am angajat. In telegrama transmisă din Bacău se arată : „Cu prilejul adunării festive închinate sărbătoririi a 50 de ani de la făurirea partidului, participanţii la adunare, şi prin ei toţi oamenii muncii din judeţul Bacău transmit sentimentele de dragoste şi stimă faţă de Comitetul Central al partidului, faţă de dumneavoastră personal, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în care vedem pe vechiul şi oţelitul militant comunist, conducătorul încercat, de a cărui activitate sunt legate momente de mare însemnătate din Istoria partidului şi Înfăptuirile pe care le trăim cu toţii astăzi. Ne angajăm ca, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, să depunem toate eforturile pentru infăptuirea sarcinilor care decurg pentru judeţul nostru din planul cincinal şi din angajamentele, luate, aducindu-ne contribuţia la opera de înălţare a patriei socialiste pe noi trepte de civilizaţie şi progres. In acest prag de mare sărbătoare, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Bihor — români, maghiari şi de alte naţionalităţi — găsesc un minunat prilej de a-şi manifesta, încă o dată, cu sporită mindrie, ataşamentul total la înţeleaptă politică a partidului şi statului nostru, pusă în slujba propăşirii României socialiste. Recunoştinţa noastră fierbinte pentru partid este amplificată şi de faptul că, asemenea multor judeţe ale ţării, Bihorul s-a trezit la viaţă cu adevărat abia în ultimul sfert de veac, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, oamenii muncii — români, maghiari şi germani — din judeţul Bistriţa-Năsăud — se relevă în telegrama adoptată la adunarea festivă care a avut loc ieri — dau glas, ca un singur om, hotăririi lor de a munci şi lupta necontenit pentru înfăptuirea politicii P.C.R. închinăm toate realizările noastre aceluia care, de 50 de ani, este purtătorul intereselor fundamentale ale poporului, slujindu-le cu credinţă , Partidul Comunist Român, şi ne angajăm solemn de a nu precupeţi nici un efort pentru a înfăptui neabătut politica partidului şi statului nostru în care se includ, în modul cel mai grăitor, năzuinţele întregului popor de înflorire neincetată a patriei, de prosperitate şi progres. Pentru noi — se precizează în telegrama trimisă de participanţii la adunarea festivă din Braşov — ca şi pentru toţi muncitorii, ţăranii şi intelectualii din judeţul Braşov — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — strîns uniţi sub steagul încărcat de glorie al partidului comuniştilor, nu există şi nu va exista un titlu de cinste şi onoare mai înalt decit acela de a înfăptui politica sa internă şi externă care este politica noastră, expresie a celor mai vitale năzuinţe ale poporului. Acum, când ne pregătim, împreună cu întreaga noastră naţiune socialistă, să păşim pragul celui de-al şaselea deceniu de glorioasă existenţă a partidului, reinnoim în faţa Comitetului Central, a dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, angajamentul comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Braşov de a îndeplini exemplar şi a depăşi sarcinile stabilite de Congresul al X-lea. In acest moment de bilanţ , se spune in telegrama adoptată de adunarea festivă de la Brăila , raportăm că oamenii muncii din judeţul nostru, în frunte cu comuniştii, au realizat şi depăşit sarcinile de plan şi angajamentele asumate în cinstea semicentenarului partidului. încredinţăm Comitetul Central, pe dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu hotărîre şi perseverenţă, fără preget, pentru îndeplinirea întocmai a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate in acest prim an al cincinalului, pentru înflorirea şi ridicarea pe culmi tot mai înalte a judeţului şi a patriei noastre socialiste. Aducind omagiul lor fierbinte, prinosul recunoştinţei şi profundul lor devotament gloriosului şi încercatului nostru partid, conducerii sale înţelepte, participanţii la adunarea comuniştilor din judeţul Buzău reliefează în telegrama adresată Comitetului Central . Organizaţia judeţeană Buzău a Partidului Comunist Romăn vă asigură, tovarăşe secretar general, că va face totul pentru a promova neabătut principiile politicii partidului nostru, că vom fi prezenţi în primele rînduri pe şantierele marilor obiective ale cincinalului, în bătălia pentru obţinerea recoltelor bogate, aducindu-ne contribuţia în toate domeniile vieţii materiale şi spirituale, a ţării. Oamenii muncii din judeţul Caraş- Severin se angajează în faţa conducerii de partid, a dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu — precizează telegrama trimisă de participanţii la adunarea de la Reşiţa — să militeze pentru mobilizarea tuturor oamenilor muncii la îndeplinirea exemplară, cu forţe sporite, a sarcinilor stabilite de cel de-al X-lea Congres al partidului, pentru a-şi aduce o contribuţie tot mai mare la creşterea avuţiei naţionale, la ridicarea bunăstării poporului. Relevînd stima, preţuirea şi dragostea pe care cetăţenii judeţului Cluj — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — le nutresc pentru Partidul Comunist Român, telegrama trimisă de participanţii la adunarea festivă subliniază : Industrializarea ţării, transformarea socialistă a agriculturii, strînsa legătură cu masele, adîncirea democraţiei reprezintă coordonate ale modului creator de gindire şi acţiune a partidului în procesul complex de făurire a noii orînduiri socialiste. De o înaltă apreciere se bucură politica înţeleaptă a partidului de rezolvare a problemei naţionale, în spiritul marxism-leninismului. Văzînd în politica partidului politica întregului nostru popor, încredinţăm Comitetul Central, pe dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii din judeţul Cluj, in frunte cu comuniştii, înfrăţiţi şi uniţi in muncă şi idealuri, îşi vor pune şi pe mai departe toată energia şi priceperea în slujba îndeplinirii exemplare a obiectivelor stabilite de Congresul al X-lea al partidului. Măreţele realizări înregistrate de-a lungul drumului istoric de o jumătate de secol parcurs de partid reprezintă cea mai concludentă dovadă a justeţei politicii sale ştiinţifice, a aplicării creatoare a ideilor marxism-leninismului la condiţiile României , relevă telegrama expediată de adunarea festivă de la Constanţa. în cinstea glorioasei aniversări, muncitorii, inginerii şi tehnicienii din industria judeţului, printr-o activitate insufleţitoare, prin mobilizarea energiilor creatoare, s-au angajat să dea peste plan în acest an o producţie marfă de 43 milioane lei. Mecanizatorii, cooperatorii şi specialiştii din agricultură încredinţează conducerea de partid că vor obţine in medie la hectar 12 000 kg porumb boabe pe terenurile irigate, 4 500 kg porumb la neirigat, 3 500 kg griu şi 2 000 kg floarea-soarelui. In noul cincinal — se arată in telegrama transmisă de participanţii la adunarea din Sf. Gheorghe — oamenii muncii din judeţul Covasna — români, maghiari şi de alte naţionalităţi — vor construi, umăr la umăr, aşa cum au făcut şi pînă acum, noi obiective industriale şi sociale, convinşi fiind că activitatea lor creatoare se integrează armonios în uriaşa operă constructivă a întregului popor. La aniversarea gloriosului semicentenar al P.C.R. — se subliniază în telegrama transmisă din Târgovişte — organizaţia judeţeană de partid, oamenii muncii din judeţul Dîmboviţa se prezintă cu însemnate realizări, concretizate in îndeplinirea şi depăşirea planului şi angajamentelor luate în toate domeniile de activitate. Succesele obţinute, nestăvilitul elan creator al oamenilor de pe aceste străvechi meleaguri româneşti le dedicăm, cu întreaga incandescenţă a inimii noastre, sărbătoririi emoţionantului jubileu al partidului, încercat făurar al vieţii noi. Semicentenarul partidului, glorioasa aniversare pe care întregul nostru popor o intîmpină cu prestigioase succese — se arată în telegrama trimisă din Craiova — constituie pentru oamenii muncii din judeţul Dolj un puternic imbold in obţinerea de noi şi importante succese în toate domeniile vieţii economice şi social-culturale. Asigurăm conducerea partidului nostru, pe dv. personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom depune şi în continuare toate eforturile, întreaga noastră energie şi pasiune pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din programul adoptat de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. Participanţii la adunarea festivă de la Galaţi scriu, între altele, în telegrama trimisă Comitetului Central . Mesageri ai stimei şi dragostei profunde a locuitorilor judeţului Galaţi pentru partid, pentru dumneavoastră, Iubite tovarăşe Ceauşescu, ne exprimăm mulţumirea pentru faptul că destinele patriei, viitorul ei se află în mîini sigure, miini de comunişti, pentru faptul că în fruntea partidului, ilustrînd cea mai impresionantă etapă a istoriei sale, vă aflaţi dumneavoastră, iubite tovarăşe secretar general. Ataşaţi trup şi suflet cauzei partidului, toţi oamenii muncii din judeţul nostru, conduşi de comunişti, nu vor precupeţi nici un efort pentru a îndeplini în mod exemplar sarcinile prezente şi de perspectivă, pentru a contribui la creşterea şi înflorirea patriei. Pe plaiurile judeţului Gorj, rezultatul politicii înţelepte, ştiinţifice, realiste a partidului se reflectă pregnant în pulsul de viaţă nouă economică şi social-culturală, în realizările cu putere de simbol pentru ritmurile şi dinamismul fără precedent ce caracterizează anii socialismului — se relevă în telegrama adoptată de adunarea festivă de la Tirgu-Jiu, încercăm sentimente de legitimă şi neţărmurită mindrie că succesele remarcabile obţinute în toate domeniile vieţii sociale reliefează convingător că P.C.R. îşi îndeplineşte plenar misiunea nobilă cu care l-a învestit naţiunea de a-i conduce destinele pe drmul socialismului şi comunismului. In telegrama trimisă de participanţii la adunarea de la Miercurea Ciuc se precizează, intre altele , încadraţi organic in ritmul constructiv, fără precedent, pe care îl cunoaşte întreaga ţară, oamenii muncii — români şi maghiari — din judeţul Harghita, în frunte cu comuniştii, uniţi pentru aceleaşi ţeluri şi idealuri, au obţinut în cinstea glorioasei aniversări a semicentenarului partidului succese însemnate. Locuind într-un judeţ în plină dezvoltare, căruia partidul şi statul nostru, dv. personal, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, îi purtaţi o deosebită grijă, ne angajăm să fim şi în viitor fii demni ai scumpei noastre patrii — România socialistă. Din telegrama adoptată de adunarea festivă organizată la Deva reţinem următoarele : In numele celor aproape 70 000 de comunişti, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Hunedoara, transmitem Comitetului Central, dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai profunde sentimente de dragoste, recunoştinţă, respect şi ataşament pentru politica internă şi externă pe care o promovaţi. Angajaţi cu toate potentele materiale şi umane în marea întrecere care a cuprins ţara, oamenii muncii de pe aceste meleaguri — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — au marea satisfacţie de a cinsti aniversarea semicentenarului partidului cu succese remarcabile în toate domeniile. Produsele industriale realizate peste plan în primele patru luni ale noului cincinal însumează o valoare de peste 110 milioane lei. In telegrama expediată pe adresa Comitetului Central de adunarea de la Slobozia se spune, printre altele : Oamenii muncii din judeţul Ialomiţa raportează conducerii partidului realizarea unei producţii globale suplimentare de aproape 34 milioane lei. Animaţi de un fierbinte patriotism, — acum, la împlinirea a 50 de ani de luptă a gloriosului nostru partid — asigurăm Comitetul Central, pe dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de ataşamentul profund al tuturor comuniştilor, de hotărîrea de a contribui cu toate forţele la înfăptuirea amplului program de dezvoltare economică şi socială a judeţului, muncind neobosit pentru edificarea viitorului luminos al patriei noastre socialiste. Raportind îndeplinirea şi depăşirea angajamentelor luate în cinstea gloriosului jubileu al partidului, in telegrama adoptată de adunarea festivă de la Iaşi se precizează : Folosim acest moment înălţător in care noi, reprezentanţii comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţ, aducem cel mai cald şi mai sincer omagiu partidului nostru drag, pentru a asigura conducerea superioară de partid, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe secretar general, că ne vom dedica şi de aici înainte, cu o şi mai mare însufleţire, întreaga noastră capacitate creatoare pentru înfăptuirea cu succes a măreţului program de înflorire şi prosperitate a României socialiste. Clipele sărbătoreşti de astăzi vor cămine mereu vii în memoria noastră şi ele vor constitui un puternic stimulent în întreaga activitate de viitor. In telegrama participanţilor la adunarea festivă organizată de Comitetul judeţean Ilfov al P.C.R. se scrie: Pentru noi, cei ce muncim în judeţul Ilfov, ca şi pentru toţi cei peste 20 de milioane de locuitori ai României socialiste, politica ştiinţifică, marxistleninistă a partidului nostru, a conducerii sale devotate, în frunte cu dumneavoastră, scumpe tovarăşe secretar general, consecvenţa cu care militează neabătut pentru înflorirea neîncetată a patriei, constituie un minunat exemplu de dăruire, o pildă de devotament în slujirea idealurilor celor mai nobile ale poporului român. Hotărâţi să-şi aducă din plin contribuţia la realizarea sarcinilor care stau în faţa judeţului nostru, comuniştii, toţi oamenii muncii de pe aceste meleaguri, raportează îndeplinirea şi depăşirea angajamentelor luate în cinstea aniversării partidului. Reprezentanţii oamenilor muncii din judeţul Maramureş scriu, printre altele, în telegrama adresată Comitetului Central . Sărbătorirea semicentenarului partidului a prilejuit pe întregul cuprins al Maramureşului — ţinut de legendă şi de adinei prefaceri înnoitoare — o amplă mobilizare a energiilor creatoare ale maselor, îmbogăţirea tabloului succeselor înregistrate in dezvoltarea economiei, ştiinţei şi culturii, în ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al celor ce muncesc. Cei aproape 44 000 de comunişti şi oamenii muncii din Maramureş asigură Comitetul Central al partidului, pe dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, alături de întregul popor, sunt ferm hotăriţi să muncească şi un viitor cu dăruire şi înaltă responsabilitate pentru a da viaţă planurilor elaborate de partid şi guvern. Reafirmind ataşamentul profund faţă de politica partidului, hotărîrea fermă de a lupta cu toate forţele pentru triumful deplin al socialismului şi comunismului pe pămîntul României, în telegrama trimisă de participanţii la adunarea festivă din judeţul Mehedinţi se spune : Fie-ne îngăduit ca la aniversarea celor cinci decenii de existenţă a partidului să ne angajăm că vom munci cu totală dăruire pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului, contribuind la aplicarea programului complex elaborat de Congresul al X-lea al partidului. Din telegrama trimisă de adunarea festivă de la Tg. Mureş cităm : La aniversarea gloriosului semicentenar, oamenii muncii din judeţul Mureş — români, maghiari sau germani — raportează cu mindrie, cu sentimentul datoriei Împlinite, că animaţi de un profund patriotism, pătrunşi de dragoste faţă de partid, obţin succese de seamă în toate domeniile de activitate. La a 50-a aniversare a sa, Partidul Comunist Român se prezintă mai puternic şi mai unit ca oricînd, bucurindu-se de adeziunea unanimă a întregii naţiuni a cărei coeziune şi forţă vitală cresc şi sporesc mereu. Continuatoare a tradiţiilor muncitorimii mureşene, organizaţia judeţeană de partid, cuprinzînd 63 000 de comunişti, se angajează să devină şi mai mult catalizatorul întregii vieţi economice şi social-culturale din judeţ, factorul dinamizator al tuturor acţiunilor întreprinse, a transpunerii in viaţă a programului ştiinţific al partidului. Reprezentanţii celor aproape 47 000 comunişti, ai tuturor oamenilor muncii din judeţul Neamţ arată, în telegrama adresată C.C. al P.C.R. : La marea sărbătoare a Partidului Comunist Român, a întregului popor, raportăm cu deosebită satisfacţie conducerii partidului că oamenii muncii din judeţul nostru, avîndu-i în frunte pe comunişti, au realizat importante depăşiri ale planului, precum şi ale angajamentelor asumate pe primele patru luni ale acestui an, primul an al noului cincinal : astfel, planul producţiei globale a fost depăşit cu 108 milioane lei, iar cel al producţiei marfă cu 118 milioane lei. Aceste cifre semnifică eforturile muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor, ale virstnicilor şi tinerilor al căror entuziasm se îmbină cu pasiunea şi priceperea, cu dragostea neţărmurită faţă de partid şi popor, faţă de ţară şi destinele sale comuniste. Acum, cind sărbătorim gloriosul semicentenar al partidului — precizează telegrama trimisă de participanţii la adunarea de la Slatina , colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile industriale, de construcţii, din unităţile agricole cooperatiste şi de stat din judeţul Olt, raportează conducerii partidului succesele remarcabile obţinute în întrecerea socialistă. In primul trimestru al acestui an s-a realizat o producţie industrială superioară cu 42,9 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, planul de investiţii fiind depăşit cu 9,8 la sută. Totodată, lucrările agricole din această primăvară se execută la timp şi de calitate. Animaţi de un profund sentiment de dragoste pentru încercatul nostru partid, vom munci cu şi mai multă abnegaţie şi dăruire pentru îndeplinirea măreţelor sarcini ce ne revin din documentele Congresului al X-lea al P.C.R. Noi, oamenii muncii din judeţul Prahova — muncitori, ţărani, intelectuali, membri ai partidului cu activitate din ilegalitate, activişti de partid şi de stat, întruniţi în adunarea festivă consacrată aniversării semicentenarului P.C.R. — se arată în telegrama adresată C.C. al P.C.R. — ne exprimăm admiraţia şi dragostea neţărmurită faţă de trecutul glorios de luptă şi muncă al clasei muncitoare, al comuniştilor, profundul ataşament faţă de politica internă şi externă marxist-leninistă a partidului, faţă de Comitetul său Central. Animaţi de un fierbinte patriotism, raportăm că industria prahoveană a dat peste plan — în primele 4 luni ale anului — o producţie suplimentară globală in valoare de peste 165 000 000 lei. Din telegrama adoptată de adunarea festivă organizată în judeţul Satu-Mare desprindem următoarele : Fiecare locuitor al acestor meleaguri este plin de recunoştinţă faţă de conducerea partidului nostru, faţă de dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Ceauşescu, care ne-aţi ajutat nemijlocit pentru învingerea greutăţilor ce ne-au încercat, pentru alinierea cit mai grabnică a judeţului nostru la progresul general al patriei dragi. Vă asigurăm că nu vom uita niciodată căldura cu care ne-aţi sprijinit şi îndrumat in clipele de grea încercare, grija neslăbită pe care o manifestaţi pentru judeţul nostru, că ne vom dărui întreaga putere a braţelor şi priceperea minţii noastre realizării exemplare a sarcinilor ce ne revin din istoricele documente ale celui de-al X-lea Congres al P.C.R. Suntem deosebit de mîndri — se subliniază în telegrama adoptată de participanţii la adunarea festivă din Zalău — că facem parte din rîndurile Partidului Comunist Român, partid care încă de la crearea sa n-a cunoscut cauză mai nobilă decit slujirea cu devotament a intereselor fundamentale ale tuturor celor ce muncesc din patria noastră. Comuniştii, toţi oamenii muncii — români şi maghiari — din judeţul Sălaj raportează că sarcinile planului pe primele 4 luni ale anului şi angajamentele asumate au fost substanţial depăşite, constructorii sălăjeni au creat condiţii de devansare a termenelor de punere in funcţiune a celor mai importante obiective industriale din judeţ. Comuniştii, toţi locuitorii Sălajului — români şi maghiari — vor face tot ce depinde de ei pentru transpunerea neabătută in viaţă a politicii Înţelepte a partidului. In telegrama transmisă in numele comuniştilor şi tuturor oamenilor muncii din judeţul Sibiu — români, germani, maghiari — scrie, intre altele : Cu dorinţa fierbinte de a omagia sărbătoarea partidului prin înfăptuiri de inaltă abnegaţie, colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni din întreprinderile industriale ale judeţului au dat peste plan, de la începutul anului, o producţie marfă în valoare de 107 milioane lei. Cu rezultate remarcabile se prezintă la măreaţa sărbătoare şi oamenii muncii de pe ogoarele judeţului. Activul de partid al organizaţiei judeţene Suceava, întrunit în adunare festivă consacrată gloriosului jubileu — se arată in telegrama adresată Comitetului Central — îşi îndreaptă cu adincă recunoştinţă gindurile şi sentimentele de profundă stimă şi ataşament către conducerea încercată a partidului nostru, către dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Angajaţi în marea întrecere, comuniştii, toţi cei ce muncesc pe cuprinsul judeţului Suceava raportează că, unindu-şi eforturile, întîmpină măreţul eveniment al semicentenarului partidului prin îndeplinirea planului de producţie în industrie pe primele 4 luni cu 5 zile mai devreme. Cooperatorii şi toţi lucrătorii din agricultura judeţului, însufleţiţi de politica de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, de recentele măsuri ale Comitetului Executiv al Comitetului Central şi ale Marii Adunări Naţionale, muncesc cu hărnicie în vederea obţinerii unor producţii sporite. Aducem drept omagiu la sărbătorirea partidului îndeplinirea şi depăşirea angajamentelor în industrie, executarea la timp şi de calitate a lucrărilor agricole de primăvară, se anunţă în telegrama transmisă din judeţul Teleorman. ,Dind expresie gîndurilor şi sentimentelor noastre pline de recunoştinţă faţă de partid, asigurăm conducerea de partid, pe dumneavoastră, scumpe tovarăşe secretar general, că muncitorii, întreaga ţărănime teleormaneană, intelectualii, vor munci cu abnegaţie şi dăruire, îşi vor consacra întreaga lor capacitate şi pricepere înfăptuirii programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. In telegrama expediată de participanţii la adunarea festivă din judeţul Timiş se spune, printre altele : Noi, cei de azi, facem totul pentru a fi demni de exemplul înaintaşilor noştri. In atmosfera de puternică efervescenţă creatoare, generată de istoricele hotăriri ale congreselor al IX-lea şi al X-lea, ale Conferinţei Naţionale a P.C.R., de măsurile luate pentru perfecţionarea tuturor laturilor vieţii economice şi sociale, pentru continua adâncire a democratismului orinduirii noastre, pentru ridicarea nivelului de trai al poporului, oamenii muncii din oraşele şi satele judeţului Timiş pot spune că anii 1966—1970 reprezintă cea mai rodnică etapă din istoria multiseculară a acestor pămînturi. Noul cincinal, în care am păşit de curînd, va adăuga realizărilor de pînă acum succese şi mai însemnate. Sub conducerea gloriosului nostru partid — se arată în telegrama adoptată de adunarea festivă ce s-a desfăşurat la Tulcea — judeţul nostru a parcurs, împreună cu întreaga ţară, drumul profundelor transformări revoluţionare, înnoitoare, ridicindu-se la un nivel superior de viaţă economică şi social-culturală, iar cei ce muncesc trăind o viaţă prosperă, demnă de epoca socialismului. Angajaţi în efortul general al întregii naţiuni, în cinstea gloriosului semicentenar al partidului, oamenii muncii din judeţul Tulcea, in frunte cu comuniştii, raportează că pe primele 4 luni din primul an al actualului cincinal, planul producţiei globale industriale a fost realizat în proporţie de 111,6 la sută. Intensificindu-şi eforturile, lucrătorii din agricultura judeţului au executat la timp şi de bună calitate lucrările din campania agricolă de primăvară. Oamenii muncii din judeţul Vaslui — se subliniază în telegrama adoptată de adunarea festivă consacrată aniversării semicentenarului partidului — raportează că în cele patru luni ale primului an din noul cincinal planul producţiei industriale globale s-a realizat în proporţie de 103,2 la sută, dîndu-se peste prevederi produse în valoare de aproape 19 milioane lei. Lucrătorii ogoarelor judeţului nostru — prin eforturi sporite — au reuşit să termine încă înainte de 1 Mai campania de însămînţări la toate culturile din acest sezon. La marele jubileu al Partidului Comunist Român, cind ţara întreagă prezintă bilanţul marilor izbînzi, oamenii muncii din judeţul Vilcea — se spune în telegrama adoptată de adunarea festivă desfăşurată la Rm. Vilcea — îşi exprimă profundul ataşament faţă de politica ştiinţifică, înţeleaptă şi clarvăzătoare a partidului, aduc omagiul şi recunoştinţa lor fierbinte Comitetului Central, dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicola® Ceauşescu. Vom răspunde în continuare cu faptele noastre la eforturile ce se fac pentru dezvoltarea judeţului Vilcea şi a întregii ţări, vom depune toată capacitatea noastră de muncă pentru a încheia cu noi realizări actualul cincinal. Recunoscători partidului, conducerii sale înţelepte — se subliniază în telegrama adoptată de adunarea festivă de la Focşani , oamenii muncii din judeţul Vrancea întîmpină glorioasa aniversare a semicentenarului partidului cu rezultate bune în toate domeniile. In primele patru luni ale acestui an a fost dată peste plan o producţie globală industrială în valoare de 38 milioane lei. Acelaşi elan a însufleţit şi pe lucrătorii din agricultură, care au terminat lucrările agricole din primăvara acestui an. Importante succese au fost obţinute şi în realizarea sarcinilor privind activitatea edilitară. Vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu — se arată in încheierea telegramei — că toţi cei ce muncesc in judeţul Vrancea, in frunte cu comuniştii, îşi vor intensifica eforturile pentru realizarea la un nivel înalt a sarcinilor ce le revin în anul 1971 şi in anii următori.