Munca, ianuarie-martie 1981 (Anul 37, nr. 8577-8589)

1981-01-04 / nr. 8577

Tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, tovarășei ELENA CEAUȘESCU, conducerii de partid și de stat, calda urare a tinerei generații, a întregii țări. Copii și tineri, reprezentînd copilăria și tinerețea fericită, șoimi ai patriei, pionieri și uteciști, muncitori și militari, elevi și studenți, veniți de pe Iza Maramureșului, de pe Târnave, din Oltenia, din Capitală, de fapt din toată țara, pentru că reprezentau copiii și tinerii din Întreaga țară, au sosit la urarea de datină cu plugușorul și colindul. Să-i ureze sănătate, fericire, putere de muncă tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, președintele Republicii. In frumoasa dimineață cu soare a zilei sărbătorești a Republicii, în marea piață din fata sedfului Comitetului Central, alaiul pitoresc al copiilor și tinerilor, intr-o izbucnire de bucurie și dragoste, cu tradiționalul brad și florile de sorcovă au sosit, vestiți de fulnice, iar pe trepte, cu scrisul de bun părinte i-a primit tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, împreună cu tovarășa ELENA CEAUȘESCU și ceilalți tovarăși din conducerea de partid și de stat. Cu dulce grai românesc, ce îmbină cuvintele în versuri. în ritmul de bucurie, copiii, tinerii, șoimii patriei, pionierii, uteciștii, elevi, studenți, muncitori au ținut ca urarea lor cea dinții de Anul Nou, de ziua Republicii, să fie adresată celui dinții bărbat al țării pentru tot ce a făcut și face în a patriei înălțare, pentru viața de azi a tineretului, pentru bunăstarea poporului nostru . Am sosit odată cu zorii Unde fierbinte bate inima țării La Comitetul Centra! Cu cel mai frumos alin tradițional Cu tinerețe și bucurie Cu însorită copilărie. Și-am venit la dumneavoastră Purtînd recunoștința noastră Că sinte'i ci*""»TM! de istorie Care ați ridicat spre glorie Epoca deschisă nouă De mărețul Congres IX Cu adevărat spuneau : "„Pentru bunii noștri ani, vă urăm la mulți ani Spuneau ei, veniți de pe toate meleagurile țării, pentru că toate meleagurile frumoasei noastre țări au cunoscut în anii aceștia de cînd il avem in fruntea partidului și statului pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, strălucite izbînzi ale ctitoriilor socialiste, ale împlinirilor. Venim cu a prezentului lumină Ca o floare răsărită in grădină Sub cîrma unui brav bărbat erou și împlinirilor înalt ecou stă încrustat în directive clare în litera programelor cutezătoare. Cu inima fierbinte a tinereții, cu avîntul ei și încrederea nestrămutate în viitor, copiii, șoimii patriei, pionierii, uteciștii și-au exprimat gîndurile îndreptate spre viitor, hotărîrea lor de a munci și învăța, de a deveni și ei parte din marea forță muncitoare ce ridică țara de noi trepte de civilizație, progres, bunăstare . Clasei noastre muncitoare Minona'a autoare A tot ce-am clădit de preț Pe drum glorios, măreț Celor ce trudesc cu sporie al patriei ogor Le urăm izbînzi depline Și în anul care vine Aho, aho, pentru cei ce fac să crească Știința, cltura, limba românească Să le urăm acum, de Anul Nou Să s2-nzeceasc v.ii muncii lor ecou In litera izbînzilor să fie Din aurul iubirii lor de glie. Prin urările rostite in înaripate versuri, plugușorul copiilor și colindul lor au omagiat partidul, forța conducătoare in țara noastră, partidul care se află in pragul unei glorioase aniversări, încrederea drept temelie are 60 de ani de luptă și viitoare Să-ntîmpinăm prin fapte temerare Această glorioasă aniversare ! Versurile au rostit, și la acest prilej de bucurie, urarea noastră de pace, mîndrie pentru renumele dobîndit de țara noastră în lume datorită politicii sale înțelepte, a neobositei strădanii pentru liniște și pace in lume a președintelui nostru . Patria ni-i respectată Are un înalt renume Prin al dumneavoastră nume. Oriunde, pe orice meridian Al păcii tel vă e solia De treci un continent sau un ocean Cînd Ceaușescu spui, spui România. La mulți ani ! Fericire ! Sănătate ! Putere de muncă ! Urări adresate tovarășului Nicolae Ceaușescu. Urări vibrante au fost adresate tovarășei Elena Ceaușescu : Aho, aho, dăm glas cinstirii. Prețuirii Cu care țara o-nconjoară Pe tovarășa Elena Ceaușescu, Conștiința exemplară, Pentru căldura dragostei de mamă Cu care ne-ocrotește și ne cheamă Și pentru luptătoarea cu pasul ferm călit. Și a răsunat cîntecul de urare, urarea copiilor tinerilor din întreaga țară, a țării întregi . La mulți ani cu sănătate Să vă dea viața tot ce doriți Zile senine și fericire La mulți ani să trăiți într-un vibrant cuvînt, tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a adresat apoi copiilor, tinerilor, veniți la urare, mulumindu-se, exprimîndu-și satisfacția că, intr-adevăr, țara noastră a dobîndit succese importante în înfăptuirea cincinalului, că ne aflăm în pragul unui nou an, a unui nou cincinal ce deschide o nouă pagină in istoria de izbîndiri a poporului nostru pe drumul înfăptuirii Programului partidului. La rindu-i, în spiritul datinilor noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu a urat copiilor și tinerilor, clasei muncitoare, țărănimii muncitoare, intelectualității, noi succese in opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. A urat partidului nostru conducător de a fi Întotdeauna la datorie, de a-și întări unitatea și forța de luptă, de a conduce cu pași siguri întreaga noastră națiune pe drumul păcii, al bunăstării, independenței și fericirii, spre societatea comunistă. Pacea, securitatea, colaborarea - năzuințele supreme ale popoarelor O intîlnire, devenită de-acum tradițională, desfășurată sub semnul păcii și colaborării între țări și popoare. Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, a primit, la 30 decembrie, pe șefii misiunilor diplomatice, pe reprezentanții unor organizații internationale acreditate in tara noastră, care au prezentat felicitări cu prilejul Anului Nou și a celei de-a XXXIII-a aniversări a proclamării Republicii. In felicitările corpului diplomatic au fost reliefate succesele obținute prin munca plină de abnegație a poporului romii pe drumul spre un viitor mai bun, s-a dat o înaltă apreciere rolului personal al tovarășului Nicolae Ceaușescu in înfăptuirea marilor și importantelor prefaceri din România, în dezvoltarea economică și socială a tării, precum și în activități desfășurate pentru pace și dezvoltarea colaborării internationale. Mulțumind pentru felicitări, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că țara noastră încheie cu acest an un cincinal, de fapt un deceniu de activitate susținută in edificarea, pe o treaptă superioară, a societății socialiste. A fost o perioadă in care poporul român a parcurs un drum lung spre o societate mai bună, o societate a dreptății și egalității sociale. Au fost obținute succese in dezvoltarea forțelor de producție, in sporirea avuției naționale, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a poporului. Cu noul an deschidem o nouă perioadă de muncă pentru a ridica pe o treaptă nouă, superioară dezvoltarea economicosocială a țării. Concomitent cu preocupările pentru ridicarea continuă economico-socială a țării. România desfășoară o intensă activitate pe plan internațional, realizînd o colaborare rodnică cu toate statele, fără deosebire de orînduirea socială, acordind o atenție deosebită relațiilor cu vecinii noștri, cu țările din Balcani, cu țările europene, acționează pentru o largă conlucrare care să asigure realizarea în viață a securității și cooperării pe acest continent. „Dorim, spunea tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, să ne aducem contribuția la realizarea unei lumi mai drepte, mai bune pe planeta noastră — și în acest sens adresăm tuturor popoarelor urarea de a-și intări solidaritatea, de a face totul pentru a determina o schimbare in viața internațională in direcția destinderii, păcii, independenței naționale, a creșterii bunăstării lor materiale și spirituale“. MUNCA - pag. 2-a Duminică 4 ianuarie 1981