Munca, ianuarie-martie 1984 (Anul 40, nr. 8735-8747)

1984-01-06 / nr. 8735

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU {Urmare din pag. f-a) wind creșterea veniturilor și a nivelului de trai al oamenilor muncii - țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste pe care o edificăm. Să ridicăm la un nivel superior gândirea și creația științifică, învățămintul, cultura și arta, asigurând fiecărui om al muncii un orizont tot mai larg de cunoaștere și pregătire profesională, tehnică, științifică și culturală . Să intensificăm activitatea politico-educativă pentru formarea unui om nou, cu o conștiință morală înaintată, să promovăm ferm, în toate domeniile, principiile eticii și echității socialiste, ale umanismului revoluționar . Să acționăm neabătut pentru perfecționarea conducerii științifice a tuturor domeniilor de activitate, să întărim democrația socialistă, revoluționară, autoconducerea și autogestiunea muncitorească, pornind, întotdeauna, de la faptul că societatea socialistă și comunistă se construiește cu poporul și pentru popor . Tot ceea ce făurim trebuie să servească poporului, bunăstării ți fericirii sale, ridicării patriei pe noi culmi de civilizație și progres, întăririi independenței și suveranității României socialiste ! Să facem astfel ca, In anul 1984, poporul nostru, acționind in deplină unitate, cu spirit de inaltă răspundere, ordine și disciplină, să-și asigure o viață tot mai bună, ca patria noastră să cunoască o continuă înflorire, pe calea socialismului și comunismului . Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. In anul 1983 s-a ajuns la o agravare considerabilă a situației internaționale, la creșterea pericolului unui război mondial, care va deveni, inevitabil, un război nuclear. Au avut loc noi manifestări ale politicii de forță, s-a intensificat cursa înarmărilor, s-a înrăutățit situația economică și s-au mărit decalajele dintre țările sărace și cele bogate, bn mod deosebit, in ultimele luni, s-a agravat situația in Europa, ca urmare a trecerii la amplasarea rachetelor nucleare americane cu rază medie de acțiune in unele țări vest-europene. Aceasta a dus la retragerea de la convorbirile de la Geneva și la anunțarea de contramăsuri nucleare de către Uniunea Sovietică. Ne aflăm la începutul unei noi curse a înarmărilor nucleare, care pune in pericol existența a însăși vieții pe planeta noastră. Niciodată in istoria sa omenirea nu s-a aflat intr-o situație atit de gravă ! Pornind de la toate acestea, doresc să reafirm și acum, in ajunul Noului An, hotărirea României de a acționa cu fermitate, de a-și uni forțele și conlucra strins cu toate statele și popoarele, cu toți cei care iubesc viața pentru a opri acest curs deosebit de periculos spre o catastrofă nucleară, pentru asigurarea păcii. Trebuie să se facă totul pentru ca S.U.A. să oprească amplasarea in Europa a rachetelor nucleare cu rază medie de acțiune, iar Uniunea Sovietică să oprească aplicarea contramăsurilor nucleare de răspuns. In aceste condiții, să se treacă la reluarea negocierilor sovieto-americane, in vederea ajungerii la un acord corespunzător, care să ducă, în final, la eliminarea rachetelor și la eliberarea continentului de orice arme nucleare, la realizarea unei Europe unite, a păcii și colaborării. In numele păcii si vieții, să acționăm cu toate forțele, nncit anul 1984 să determine o schimbare radicală a cursului evenimentelor in acest sens ! Popoarele, mișcările pentru pace din Europa — cărora poporul român li s-a alăturat cu întreaga sa forță — trebuie să-și facă tot mai puternic auzit cuvintul, să ceară să primeze rațiunea și spiritul de răspundere, interesele păcii, ale apărării dreptului suprem al omului — la viață, la pace, la libertate ! In acest spirit vom participa la Conferința pentru încredere și dezarmare de la Stockholm, animați de dorința de a ne aduce întreaga contribuție la întărirea încrederii, colaborării și păcii pe continent. Vom acționa cu toată energia pentru dezvoltarea colaborării dintre toate statele din Balcani, pentru transformarea acestei regiuni intr-o zona a păcii, fără arme nucleare și baze militare străine . Vom milita pentru ca in întreaga viață internațională să fie instaurate principiile egalității in drepturi, respectării independenței și suveranității naționale, neamestecului , treburile interne, nerecurgerii la forță și la amenințarea forța.1 Considerăm că, in actualele împrejurări internaționale, trebuie făcut totul pentru soluționarea pe calea pașnică a tuturor conflictelor și problemelor litigioase — din Orientul Mijlociu, din Asia, Africa, America Centrală și din alte regiuni ale lumii. Vom depune: In continuare, toate eforturile pentru dhidarea subdezvoltării și instaurarea noii ordini econolmice mondiale, pentru întărirea colaborării și solidarității țărilor in curs de dezvoltare in lupta pentru afirmarea lor liberă pe calea progresului. Fie ca anul 1984 să ducă la întărirea conlucrării tuturor statelor, fără deosebire de orinduire, la creșterea participării lor active la soluționarea problemelor complexe ce confruntă omenirea, in interesul fiecări națiuni, al păcii și independenței popoarelor ! Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. Să intimpinăm a 40-a aniversare a revoluției de eliberare națională și socială și cel de-al Xlli-lea Congres al partidului cu succese tot mari însemnate in dezvoltarea economico-sociala. In toate domeniile construcției socialiste ! Să facem totul pentru a servi cauza generală a poporului, a bunăstării și fericirii sale, a întăririi independenței și suveranității României . Fie ca anul 1984 să marcheze progrese importante eforturile popoarelor pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru înlăturarea rachetelor și a oricăror arme nucleare din Europa, pentru triumful politicii de destindere și colaborare, de securitate și pace ! Cu prilejul Anului Nou, vă urez din toată Inima, dragi compatrioți, noi și noi realizări, satisfacții depline in muncă și in viață, împlinirea tuturor dorințelor de mai bine, multă sănătate și fericire ! „LA MULȚI ANI I“ Cu dulce grai românesc, ce îmbracă cuvintele în versuri, în ritm de bucurie, copiii, tinerii, șoimii patriei, pionierii, Uteciștii, elevi, studenți, muncitori și țărani au ținut ca urarea lor cea dintîi de Anul Nou, de ziua Republicii să fie adresată tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, tovarășei ELENA CEAUȘESCU, conducerii de partid și de stat, pentru tot ceea ce au făcut și fac pentru a țării înălțare. Rostite din inima unui întreg popor ce și-a spus și în acest fel recunoștința, dar nu au cu osebire hotărârea de a împlini în mod exemplar tot ceea ce partidul a gîndit și gîndește pentru continua înflorire a patriei, pentru creșterea bunăstării națiunii socialiste: „Și stăvili în cais de vor fi Noi, tinerii țării, le vom birui. Avem în noi, de neînvins, tăria PARTIDUL CEAUȘESCU,  ROMANIA". Prin urările spuse în înaripate versuri, colindătorii, însuși glasul țării, au omagiat partidul, forța conducătoare, partidul temelie a toate cite s-au înfăptuit în România de astăzi. Apoteoză a ceea ce simțim și dorim, pentru a ne împlini planurile ce ni le-am făcut, „Colinda păcii“ a spus în numele întregului popor: „Vrem să fie-ntre popoare Pace și colaborare. De aici, din Carpați, vom face Zid de neînfrint — CEAUȘESCU — PACE, PACE PE PAMINT" Intr-un vibrații cuvînt, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, GCCrotar general al partidului, președinte al Republicii, s-a adresat celor care au venit la urare, națiunii însăși aflată acolo, în piața din fața sediului Comitetului Central al partidului, cu Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, conducerii de partid și de stat, caldă urare a țării: „...MULȚI ANI CU BUCURIE, VIAȚA SOARE SA VĂ FIE PENTRU SCUMPA ROMÂNIE...“ inima și conștiința sa, exprimîndu-și satisfacția că, intr-un an în care am avut de înfruntat multe greutăți, țara noastră a dobîndit succese importante în îndeplinirea planului național unic, a programelor pe care le avem, în același timp, a urat tuturor cetățenilor patriei să piiă noi izbînzi pentru a realiza sarcinile deosebite ce ne stau în față în noul an, an care va trebui să marcheze ridicarea țării pe culmi tot mai înalte de progres și civilizație, creșterea bunăstării materiale și spirituale a poporului, întărirea independenței și suveranității României, subliniat, totodată, că împlinirea acestor gînduri este indisolubil legată de acțiunea hotărâtă a României socialiste pentru apărarea păcii, pentru preîntîmpinarea unui dezastru nuclear. Idee amplu dezvoltată și în cuvîntarea rostită ca răspuns la felicitările ce au fost adresate președintelui țării noastre de șefii misiunilor diplomatice. „Noi dorim și urăm — a spus tovarășul Nicolae Ceaușescu — ca Noul An să ducă la depășirea situației care s-a creat în Europa, să ajute la realizarea unor acorduri și înțelegeri corespunzătoare pentru soluționarea, pe calea tratativelor, a problemelor din Europa — mă refer la problemele rachetelor — dar și a altor conflicte din lume, să marcheze revenirea la o politică rațională, de colaborare, de destindere". Mesaj al încrederii ferme a României că forța unită a popoarelor poate să impună pacea, poate să determine guvernele tuturor statelor de pe planeta noastră albastră să opteze pentru o politică de conlucrare, intr-un climat de destindere și securitate. Este gîndul cel bun cu care noi, românii, privim, la început de an, cu încredere spre viitor. Mihai COLEȘIU MUNCA - pag. 2-a Vineri, 6 ianuarie 1914