Năzuința, februarie 1972 (Anul 5, nr. 215-218)

1972-02-05 / nr. 215

ANUL V Nr. 215 SIMBATA 5 februarie 1972 12 PAGINI 50 BANI 1971 —an de rodnice înfăptuiri Ing. IOAN POPA. secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R. Cu cîteva zile în urmă, oamenii muncii din județul Sălaj, împreună cu întregul nostru popor, au luat cunoștință cu sentimente de bucurie, satisfacție și legitimă mîndrie de rezultatele consemnate în Comunicatul cu privire la îndeplinirea planului de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în anul 1971, aprobat de recenta ședință a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Cifrele și datele comunicatului evidențiază cu claritate că sarcinile de bază ale planului de stat din primul an al cincinalului 1971—1975 au fost îndeplinite cu succes, că anul 1971 se înscrie în istoria patriei noastre cu un rodnic bilanț care atestă justețea și realismul politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român îndreptată spre dezvoltarea rapidă a forțelor de producție, perfecționarea vieții economice și sociale, creșterea nivelului de trai al întregului popor, înflorirea multilaterală a României socialiste. In anul 1971 au fost mai bine valorificate resursele naturale și de muncă ale țarii, au crescut în ritm înalt produsul social și venitul național, a sporit productivitatea muncii și, pe această bază, a fost posibilă succesiunea măsurilor luate de conducerea de partid și de stat pentru ridicarea nivelului de trai, material cultural al populației. Bilanțul anului 1971 în și truchipează munca plină de abnegație a clasei muncitoare, țărănimii și intelectualității pentru înfăptuirea neabătută a programului stabilit de Congresul al X-lea al partidului, de dezvoltare și modernizare a forțelor de producție, de creștere a avuției naționale, pentru înaintarea țării noastre pe drumul prosperității și civilizației socialiste. Dintre realizările anului 1971, ceea ce reține atenția este devansarea ritmului de creștere a produsului social (10,0 la sută) de către cel al venitului național (12,5 la sută), caracteristică, de altfel, a întregului cincinal 1971—1975. Societatea a obținut, la aceeași mărime a cheltuielilor de producție, o mărime sporită de venit național. Creșterea mai accentuată a venitului național decât cea a produsului social, exprimă capacitatea economiei noastre de a economisi și valorifica superior bogățiile țării, de a crește substanțial ponderea muncii complexe în realizarea unor produse cu costuri cît mai reduse și la un nivel calitativ tot mai înalt. Proletari din toate țările, uniți-văl ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL RC.R.ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PREȚUL HĂRNICIEI, AL SPIRITULUI DE BUN GOSPODAR Programul județean de dezvoltare a zootehniei a intrat în al doilea an de materializare. Și cunoaștem dimensiunile, ritmurile propuse, nivelul de la care s-a pornit și, totodată, obiectivele ce urmează a fi atinse. Cifrele înscrise marchează indici ascendenți care reflectă pe deplin posibilitățile existente, resursele multiple de care dispune agricultura județului. Bilanțul primului an din actualul cincinal a marcat creșteri simțitoare la toți indicatorii. Despre realizările obținute, despre succesele înregistrate am mai scris, nu mai vrem să revenim. Ceea ce atrage atenția însă în mod deosebit sînt rezultatele cu care se înscrie sectorul gospodăriilor populației în ansamblul agriculturii județului. După cum este știut, creșterea animalelor, prin tradiție, a fost și rămîne una dintre cele mai rentabile și statornice îndeletniciri. Țăranul sălăjean a știut dintotdeauna să-și facă din ea o permanentă și sigură resursă de cîștig și bunăstare. In anii noștri zootehnia cunoaște noi rezerve de potențare. Conducerea superioară de partid și de stat a găsit și adoptat noi forme și căi de stimulare a crescătorilor de animale. În acest sens este evidentă Hotărîrea Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. și a Consiliului de Miniștri din 1970 privind îmbunătățirea prețurilor de cumpărare a animalelor și produselor animaliere, precum și alte măsuri de stimulare a dezvoltării zootehniei. Pe baza acestei hotărîri, au fost majorate prețurile de contractare a produselor animaliere, statul a acordat înlesniri privind procurarea de porumb, scutiri de impozite pentru un număr de animale egal cu cel contractat, a alocat însemnate fonduri pentru încurajarea reproducției — 300—500 lei pentru fiecare lumimă la prima fătare etc. Fără îndoială aceste măsuri au contribuit la o aprovizionare mai bună populației, la asigurarea tot mai deplină a fondului de stat cu produse agroalimentare. Numai de la sectorul gospodăriilor populației în anul 1971 au intrat la fondul de stat 3.6I6 tone carne de bovină, 326 tone carne de ovină, 75.139 hi lapte, 248 tone lină etc. Ca urmare a unei intense munci politice și organizatorice desfășurate de către comitetele de partid, de către consiliile populare comunale, un număr mare de comune au contribuit în cursul anului 1971 cu importante cantități de produse animaliere la fondul de stat. Să ne oprim la cîteva exemple: locuitorii comunei Dragu au livrat de la fiecare biro(Continuare în pag. a 2-a) Succese deosebite în industria județului Colectivele de muncă din unitățile industriale ale județul nostru au obținut în prima lună a anului în curs succese deosebit de semnificative. Astfel, producția globală industrială a fost realizată în proporție de 105,9 la sută, unitățile industriei republicane realizînd o depășire substanțială, și anume de 11,5 la sută. Față de perioada corespunzătoare a anului precedent, s-a înregistrat un spor de producție în valoare de peste 10.000.000 lei. Nu este lipsit de interes să arătăm că productivitatea muncii a fost realizată, pe aceeași perioadă, în proporție de 103 la sută. Pe unități, realizarea producției globale industriale se prezintă în felul următor: I.P.V.I.L.F. — 165,8 la sută, întreprinderea de industrializare a cărnii — 130,3 la sută, Armătura — 102,4 la sută, Filatura de bumbac — 102,4 la sută, E. M. Sărmășag — 109,1 la sută etc. La producția destinată exportului s-au înregistrat, deasemenea, succese însemnate. Este vorba de realizarea unui spor de producție în valoare de 108.000 lei valută. Dintre unitățile exportatoare, și-au onorat în mod deosebit sarcina: întreprinderea de industrializare a laptelui din Șimleul Silvaniei (191,4 la sută), U.J.C.M. (129,4 la sută), I.I.L .,Steaua roșie“ Zalău (109,6 la sută). (Continuare in pag. a 5-a) Cu mintea și brațele noastre vom face comunele mai bogate, mai înfloritoare Chemările la întrecerea socialistă lansate de Consiliile populare ale comunelor PECHEA, județul Galați și HIDA, județul Sălaj, către toate consiliile populare, către toți cetățenii satelor și comunelor, pentru realizarea și depășirea sarcinilor economice, edilitar-gospodărești și social-culturale au fost primite cu însuflețire și viu interes în toate localitățile județului. In lumina prețioaselor indicații cuprinse in Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la prima conferință pe țară a secretarilor comitetelor de partid și a președinților consiliilor populare comunale, sesiunile consiliilor populare, care se desfășoară in aceste zile, analizează cu simț de răspundere posibilitățile de care dispun, valorifică propunerile cetățenilor angajîndu-se ferm să obțină însemnate depășiri ale sarcinilor de plan în toate domeniile de activitate. Publicăm în pagina a lll-a textul răspunsului locuitorilor comunei SĂRMĂȘAG și principalele obiective cuprinse in răspunsul locuitorilor comunelor MESEȘENII DE JOS, AGRIJ, GÎLGĂU, ILEANDA, SIG, și IP la chemarea consiliilor populare ale comunelor Pechea, județul Galați și Hida, județul Sălaj. Un nou cartier de locuințe prinde contururi în orașul Zalău Foto: DEAR V.