Năzuința, iunie 1973 (Anul 6, nr. 542-567)

1973-06-12 / nr. 551

NĂZUINȚA Intîlnire internațională de box la Zalău Miercuri, 13 iunie 1973, de la orele 1613p. Stadionul „23 August“ din Zalău va fi gazda unei gale internaționale de box cu participarea selecționatei orașului Poznan (R.P. Polonă) și a echipei clujene C.S.M. Iubitorii boxului din orașul Zalău și județul Sălaj au posibilitatea de a urmări la lucru boxeri bine cotați ca valoare, atît polonezi cit și români. Programul complet al acestei gale este următorul: Cat. 51 kg — Jerzy Aleksandrzak — Ovidiu Cimpian Cat. 54 kg — Krzysztof Machlanski —Nicolae Cordoș Cat. 57 kg — Zygmund Zbyszewszki (component al lotului national al Poloniei) — Vasile Kiss (component al lotului republican) Cat. 60 kg — Czeslaw Golik — Ionel Budușan; Treneusz Borowczyk — Szöllösi Nicolae Cat. 63,5 kg — Rysyard Tabor — Mihai Nagy (campion de juniori) Cat. 67 kg — Bogdan Jakubowski (medaliat cu bronz la campionatele europene — București) — Alexandru Pop( component al lotului blican), — Marcin Peckarepu— Eugen Tamaș Cat. 75 kg — Krzysztof Janecki (campion de juniori al Poloniei) — Ioan Moldovan (component al lotului republican B) Cat, 81 kg — Tadeusz Wajgelt — Ștefan Marton Cat, peste 81 kg — Bogdan Cieminski — Ioan Boancă (campion national de juniori). Menționăm că pentru această gală de box legitimațiile de liberă intrare nu sunt valabile. In caz de timp nefavorabil gala va avea loc la Casa de cultură. Jibouanii — scăpați de emoțiile retrogradării Topitorul Baia Mare—Rapid Jibou 2-3 (1-2) Galeria Jibouană s-a făcut simțită și pe stadionul „Topitorul“ din Baia Mare. Cu toate că ploua „cu găleata“ foarte mulți iubitori ai fotbalului din orașul de pe Someș s-au deplasat la Baia Mare pentru a-și susține echipa favorită în penultima etapă din actualul campionat național de fotbal, divizia C. Jocul începe nu tocmai fericit pentru rapidiști. Chiar în minutul 3, fundașul dreapta Vincze este accidentat de Ghirasim, fiind nevoit să părăsească definitiv terenul. Este înlocuit cu Foriș, care și-a făcut pe tînărul deplin datoria. Terenul plin cu apă dezavantajează jocul, echipa gazdă Încearcă să depășească apărarea rapidistă prin pase scurte pe metru pătrat. Dar jibouanii degajează mingile dintr-o bucată, înaintașii urmărind bătăios fiecare minge și punînd astfel la încercare deseori poarta lui Papp. Cu toate că rapidiștii s-au descurcat mai bine în condițiile terenului amintit, cei care reușesc să înscrie sunt însă gazdele. In minutul 30, o minge lungă depășește apărarea rapidistă, se oprește în apă, Vaida sprintează și înscrie 1—0 pentru Topitorul. Nu trec decit 5 minute de joc și Koller va restabili egalitatea. El driblează pe partea stingă și dintr-un unghi aproape imposibil înscrie în coltul opus, la vinclu. Rapidiștii reușesc să înscrie din nou in minutul 45 prin Munteanu, care reia din apropiere la o învălmășeală în fața porții lui Papp. In minutul 60, o minge lungă depășește întreaga apărare a gazdelor, sprintează spre ea Munteanu și Koller, ultimul o ajunge și de la 6 metri șutează fulgerător în bara transversală .Mingea revine la Munteanu, care înscrie ușor pe lingă portarul căzut după primul plonjon. Deci 3—1 pentru Rapid. Gazdele protestează, acuzind ofsaid la prima fază, decizia rămine însă neschimbată. Faptul avea să se repercuteze însă asupra evoluției viitoare a tot cuiul, cînd totul se va sufla împotriva rapidiștiilor, care fac eforturi dintre cele mai mari pentru a menține rezultatul favorabil lor. In minutul 70, la o lovitură de colț, Mekker reușește să reducă din handicap, reluînd din apropiere o minge la care a sărit defectuos Fodoreanu. Gazdele forțează egalarea însă apărarea rapidistă respinge totul. In minutul 89 arbitrul acordă lovitură de la 11 metri, la o deposedare prin alunecare a lui Fodoreanu, la marginea careului de 16 metri. Execută Feldman pe lingă stîlpul drept al porții apărate bine de Botoș. La reluarea jocului, fluierul final al arbitrului consfințește o victorie meritată a rapidiștilor cu scorul de 3—2. Așadar, rapidiștii, cu cele 23 de puncte acumulate, sunt acum scutiți de emoțiile retrogradării. In ultima etapă ei vor intîlni pe teren propriu echipa Someșul din Satu Mare. Alexa POP 12 IUNIE 1973 In cadrul penultimei etape, a diviziei naționale C, seria a X-a, Unirea a întrecut pe Bihoreana Marghita cu 2—0, făcînd încă un pas în lupta pentru evitarea retrogradării. Meciul s-a disputat pe un teren foarte greu, desfundat din cauza ploii căzute din belșug în ultimele zile. Cu toate acestea, disputa a plăcut publicului prezent la meci, în primul rînd pentru dîrzenia cu care au luptat gazdele pentru a obține aceste două puncte, atît de prețioase. Jucătorii zălăuani au demonstrat încă o dată că știu și pot să lupte cu ardoare pentru obținerea victoriei. Păcat că ei fac acest lucru numai acum, în final de campionat, cînd au ajuns în această grea situație. Meciul a început prudent de ambele părți, în primele minute oaspeții arătîndu-se mai periculoși, ei beneficiind și de două lovituri libere rămase însă fără rezultat. In minutul 7 se produce prima fază periculoasă la poarta oaspeților. Bumbul, bine servit de Bubhi, pătrunde în careu, dar iși prelungește prea mult balonul, permitted portarului advers să poată ieși la blocaj. Incepted cu minutul 11. Unirea pune stăpînire pe joc, atacă mai insistent, dar nu reușește să înscrie. In această perioadă, semnalăm două bune ocazii de a deschide scorul, una pe minutul 13 cînd, la o lovitură liberă, Nistor reia cu capul dar mingea trece milimetric pe lingă coltul porții și cealaltă in minutul 22, la o combinație Mathei Bumbut, cînd ultimul pătrunde impetuos în careu, dar un fundaș venit din urmă îi suflă mingea cu riscul de a înscrie în propria-i poartă. Minutul 24 aduce primul gol al Unirii. Mathe urmărește o minge, este obstrucționat și lovitura liberă executată de Vlvaro și este reluată de Nistor în colțul din stingă portarului. Pînă la pauză, jocul devine mai echilibrat, oaspeții ratted o mare ocazie prin Szakacs, care urmărește o minge trimisă defectuos la portar de către Demian, dar intervine excelent Cormaciu reușind să lămurească situația. începutul reprizei secunde aparține Unirii care reușește să înscrie cel de-al doilea gol prin Mathe, cu capul, în urma unei lovituri libere dictate de arbitru pentru un fault asupra lui Bumbut. In această a doua repriză remarcăm excelenta cursă făcută de Lupen, care a driblat tot ce i-a ieșit în cale, dar cînd s-a aflat față în față cu portarul a fost oprit de arbitru pentru vociferările lui Vivarosi.. De asemenea, mai semnalăm marea ocazie din minutul 81 a echipei oaspete, cînd la o fază identică cu cea din prima repriză, Nistor trimite prea încet „acasă“, mingea este urmărită de Daiia, care-l depășește și pe portar, golul este iminent dar Cornaciu revine și se dovedește imbatabil. Iată formațiile celor două echipe: Bihoreana Marghita, Gergely, Ciorba, Negrea, Horvath, Hibaczi, Schontstein, Papp, Fangli, Miholtan (min. 60 Caraba), Szakacs, Datea (min. 55 Banyai). Unirea Zalău: Cornaciu, Fodorean, Nistor, Demian, Lupea, Both, Ujvaroși, Bumbuț, Mathe, Buciu (min. 46 Olaru), Gavriș (min. 69 Rișu). Remarcăm din echipa gazdă jocul foarte bun al întregii apărări cu mențiuni speciale pentru Cornaciu și Lupea iar din atac pe Bumbuț și Mathe. Meciul a fost condus bine de o brigadă de arbitri din județul Alba, avîndu-i la centru pe loan Călărașu din Aiud, ajutat la margine de loan Filip din Abrud și Iuliu Oniga din Teiuș. B. MARCEL Fază din meciul Unirea Bihoreana. Ultima etapă, 17 iunie 1973: Rapid Jibou—Someșul Satu Mare (1—2); Minerul Baia Sprie—Victoria Cărei (0—5); Constructorul Baia Mare—Minerul Baia Borșa (0—3); Voința Cărei—Minerul Cavnic (1—6); C.I.L. Sighet—Recolta Salonta (0—2); Bihoreana Marghita—Topitorul Baia Mare (0—5); Bradul Zalău (0—2);In Vișeu—Unirea paranteze, rezultatele din tur). divizia C ULTIMA ETAPA VA DECIDE Unirea Zalău — Bihoreana Harghita 2-0 (1-0) Rezultatele complete ale etapei a 25-a a diviziei nationale C, seria a X-a: Minerul Cavnic — C.I.L. Sighet 3—1; Recolta Salonta — Minerul Baia Sprie 2—0; Unirea Zalău — Bihoreana Marghita 2—0; Topitorul Baia Mare — Rapid Jibou 2—3; Victoria Cărei — Constructorul Baia Mare 3—1; Minerul Baia Borsa — Bradul Vișeu 1—0; Someșul Satu Mare — Voința Cărei 4—0. CLASAMENTUL DUPĂ 25 DE ETAPE ESTE URMĂTORUL: 1. Victoria Cărei 25 18 25 86—18 38 2. Minerul Cavnic 25 16 36 37—25 35 3. Topitorul Baia Mare 25 11 59 44—28 27 4. Bihoreana Marghita 25 13 1 11 48—40 27 5. Minerul Baia Sprie 25 11 3 11 37—33 25 6. Bradul Vișeu 25 10 5 10 22—30 25 7. Voința Cărei 25 12 1 12 32—52 25 8. Recolta Salonta 25 11 2 12 25—34 24 9. Rapid Jibou 25 95 11 32—47 23 10. Minerul Bads Borșa 25 10 2 13 31—35 22 11. C.I.L. Sighet 25 10 2 13 32—38 22 12. Unirea Zalău 25 9 4 12 25—35 22 13. Someșul Satu Mare 25 84 13 28—35 20 14. Constructorul Baia Mare 25 7 Í 17 25—54 15 Clasament întocmit de Marcel BONTOIU PAGINA A 3-A Duminică, 10 iunie a.c. peste 300 de fete s-au aliniat la statutul întrecerilor etapei județene competiției de masă „Cupa Sălăjeanca“. Competiția a fost organizată de Consiliul județean pentru educație fizică și sport la ramurile: handbal, atletism, minifotbal, volei, șah, tenis de masă și orientare turistică. Scopul acestei competiții a fost atragerea unui număr cu mai mare de fete la practicarea exercițiilor fizice și a sportului, cele 300 de participante la etapa județeană fiind reprezentantele a peste 5.000 de tinere care s-au întrecut in etapele anterioare ale competiției. La handbal au fost prezente nouă echipe, după meciuri viu disputate in finală întilnindu-se echipele Liceului pedagogic Zalău și Viitorul Surduc. Prima echipă s-a calificat în finală întrecînd cu 5—1 pe Progresul Șimleu Silvaniei și cu 5—1 pe Liceul industrial Zalău, iar cea de-a doua a întrecut pe Progresul Bălan cu 4—0 și echipa din Vîrșolț cu 5—3. Finala a dat cîștig de cauză echipei Liceului pedagogic Zalău care a învins cu 6—1 pe Viitorul Surduc. „CUPA SÍJM“ Atletismul a programat patru probe: 100 de metri plat, 800 de metri plat, aruncarea greutății și săritura in lungime. Cîștigătoarele, pe probe, sînt următoarele: 100 de metri plat — Sólyam Berta, Crasna; 800 de metri plat — Floare Bălan; greutate — Onita Simule, Pop,Sînmihaiu-Almașului; lungime Voichița Susan, Gîlgău pe Someș. Competiția de șah a avut două ciștigătoare: Raveica Borzan (Liceul industrial Zalău) și Ludovica Pop (Progresul Bălan). La minifotbal, au fost prezente 8 echipe, competiția fiind cîștigată de echipa Liceului de cultură generală Șimleu Silvaniei, care a întrecut pe rînd echipele din Românași, Cehu Silvaniei și în finală a dispus de Ileanda cu 2—1. La volei, cea mai bine pregătită echipă s-a dovedit a fi cea a Liceului de cultură generală Zalău, care a cîștigat competiția, fiind urmată de echipa din Sărmășag și cea a Liceului agricol din Șimleu Silvaniei. La orientare turistică, concursul a fost cîștigat de Maria Tungogi, urmată de Maria Cristea și Elena Nagy, toate trei de la Asociația sportivă „Columna“ Zalău. M. SINGEORZANU Criteriul republican al juniorilor de categoria a II-a Timp de trei zile, (8, 9 și 10 iunie 1973), sala de sport a Liceului de cultură generală din Zalău a fost gazda etapei pe zonă a criteriului republican de juniori categoria a II-a, la care au participat echipele școlilor sportive din Bistrița, Oradea, Satu-Mare și Zalău. In prima zi a întrecerilor învingătoare, așa după cum am mai anunțat, au fost Școala sportivă Bistrița (67—53 cu Școala sportivă Oradea) și Școala sportivă Zalău (71—70 cu Școala sportivă Satu-Mare). Rezultatele din următoarele zile sunt: Școala sportivă Bistrița— Școala sportivă Satu-Mare 67— 54, Școala sportivă Oradea— Școala sportiva Zalău 58—54, Școala sportivă sportivă Satu-Mare Oradea—Școala 56—49 și Școala sportivă Bistrița—Școala sportivă Zalău 96—57. In urma acestor rezultate, locul a fost ocupat de Școlii sportive din Bistrița, echipa urmată în ordine de echipele școlilor sportive din Oradea, Zalău și Satu Mare. Din rîndul jucătorilor care au evoluat la această etapă de zonă remarcăm pe: Măgurean (16 ani, 1,96 metri înălțime), Curcă și Suciu de la Școala sportivă Bistrița și pe Ștefanovici și Tulai de la Școala sportivă Zalău. Aceste întreceri au constituit un bun prilej de verificare a potențialului echipei din Zalău, care în perioada 17—21 iunie 1973 va lupta pentru promovarea în divizia națională a juniorilor și școlarilor. In cadrul aceleiași întreceri, echipa de fete a Școlii sportive Zalău a evoluat la Oradea, clasîndu-se în final pe locul patru din cinci echipe. Mihai CHETA S-a încheiat campionatul județean de fotbal Duminică, 10 iunie a.c. s-a consumat ultima etapă a campionatului județean de fotbal, ediția 1972—1973, campionat dominat și cîștigat de Victoria Zalău. In ultima etapă, Victoria a jucat la Jibou cu Panificația, reușind să cîștige cu 1—0. Măgura Șimileu-Silvaniei cea de-a doua pretendentă la titlu, a jucat tot în deplasare, la Dumbrava Gîlgău Almașului și a cîștigat cu scorul de 9—1 (!). Scorul neobișnuit de mare pune un semn de întrebare în ceea ce privește sportivitatea cu care și-au apărat șansele jucătorii din Gilgău, dacă ținem cont că echipa din Gîlgău nu a pierdut în acest campionat nici un meci pe teren propriu. Rezultatele ultimei etape campionatului județean de fotbal a stat următoarele: Silvania Cehu Silvaniei — Energia Sânmihaiu Almașului 4—2: Panificația Jibou — Victoria Zalău 0—1; Dumbrava Gîlgău-Almașului — Măgura Șimleu-Silvaniei 1—9; Minerul Surduc — Unirea Tricolor Nadiș 0—0; Minerul Sărmășag — Gloria Șimleu-Silvaniei 2—2; Recolta Hida — Filatura Zalău 3—0 (din oficiu). Clasamentul final se prezintă astfel: M. B. 1. Victoria Zalău 28 21 6 1 101—19 48 2. Măgura Șimleu-Silvaniei 28 22 24 108—25 46 3. Minerul Sărmășag 28 18 4 6 59—31 40 4. Panificația Jibou 28 16 3 9 58—44 35 5. Recolta Hida 28 15 4 9 73—48 34 6. Gloria Șimleu-Silvaniei 28 15 3 10 80—52 33 7. Silvania Cehu-Silvaniei 28 15 3 10 54—37 33 8. Energia Sînmihaiu-Almașului 28 11 6 11 53—48 28 9. Dumbrava Gîlgău-Almașului 28 11 5 12 55—57 27 10. Armătura Zalău 28 12 0 16 37__55 24 11. Unirea Tricolor Nadiș 28 93 16 48—82 21 12. Minerul Surduc 28 82 18 41—67 18 13. Minerul Ip 28 74 17 30—73 18 14. Filatura Zalău 28 44 20 29—93 12 15. Ogorul Românași 28 11 26 10—105 3 mum simț imumu Nici etapa de duminică a diviziei nationale A și-a clarificat încă toate semnele de întrebare: campioana, cîștigătoarele diviziei B, cupa U.E.F.A. Oltenii, conduși la un moment dat cu 2—0 la Ploiești, forțează, obțin egalarea și speră intr-o înfrîngere sau un joc egal al dimamoviștilor în fața Stelei. Căci, cu 35 de puncte nu se pot începe încă pregătirile pentru serbările ce le intenționează suporterii craioveni pe cinstea primului titlu de campioni adus în capitala Băniei. Și apoi, cei din șoseaua Ștefan cel Mare mai au și un meci restanță cu C.F.R. Cluj. Derbyul Steaua—Dinamo, prin cele două goluri înscrise de dinamoviști, a dat noi aripi rivalilor lui Oblemenco. Cu încă două puncte, posibile de obținut acasă in fața C.F.R.-ului clujean, Dinamo s-ar apropia la numai un punct de primul loc. Celălalt derby, al codașelor bucureștene, Rapid și Sportul studențesc, a fost un adevărat galop risipitor de energie. Studenții au dorit victoria cu orice preț, dar n-au reușit decât un 2—2 și acesta printr-o lovitură de la 11 metri executată bine de Tănăsescu. La Petroșani, campionii, deși au reușit să egaleze la un moment dat printr-un splendid gol marcat de Roșu, au fost nevoiți să cedeze, totuși (2—1) in fata Jiului. In orașul de pe Bîrzava, „U“ a trebuit să tină piept unor adevărate avalanșe de atacuri ale coechipierilor lui Beldeanu. Cind Uifăleanu, în minutul 77, reduce diferența la numai un gol (3—2) studenții tot mai speră intr-un egal. Dar mingea va intra pină la urmă tot pe poarta lui Ștefan, clujenii rămînînd cu aceleași 22 de puncte și un golaveraj foarte slab. Nimeni nu se gîndea că U.T.A., care era ca pe aici să facă un REPER egal in etapa trecută la Tg. Mureș, nu va cîștiga, mai ales că juca de astă dată pe teren. Dar echipa lui propriul Hașoti smulge in minutul 86, prin Rădulescu, proaspăt introdus in teren, un nesperat egal. Atacurile constănțenilor, trebuie să recunoaștem, n-au fost însă nici puține la număr și nici lipsite de periculozitate pentru poarta textiliștilor.. Cu cîteva minute înainte de finalul partidei de la C.F.R.-ul din localitate na Cluj, reușise să deschidă scorul. Apărătorii băcăuani, și bătăioși, și norocoși, așteptau fluierul final al arbitrului, care să țească acel zero-zero ce consfințe-ar da speranțe intr-un posibil (viitor) loc trei. Iată insă că Pentes cu a sa forță de șut recunoscută, ia o lovitură liberă, expediată ia firul ierbii, marchează golul victoriei ceferiste și al respectului fată de propriul teren. Despre meciul de la Brașov dintre Steagul roșu și A.S.A. Tg. Mureș ar fi mai multe de spus. In primul rînd, scorul sever (5—1). Apoi, verva deosebită a brașovenilor, care dețin, la această „oră“ a campionatului, recordul de a avea, (deși pe locul 7) cel mai bun golaveraj intre divizionarele A ( + 16) și cea mai bună apărare — doar 20 de goluri primite in 27 de meciuri. Golul al patrulea, spre fericirea lui Mateescu, autorul său, este și al 500-lea al campionatului. Și A.S.A. deține, de altfel, recordul de a fi pierdut pînă acum cele mai multe meciuri. , Ce va mai fi vom vedea încă de mîine: universitarii craioveni primesc replica C.S.M.-ului din Reșița; la Tg. Mureș, militarii vor încerca să cîștige cele două puncte puse în joc în meciul cu Rapid, puncte de care au nevoie ca de oxigen. Aceeași situație și la Cluj, unde studenții vor avea de susținut un meci greu în compania dinamoviștilor bucureșteni, îndreptățiți aspiranți la titlu. In celelalte partide se vor intîlni: S.C. Bacău cu Steagul Roșu Brașov, Sportul studențesc cu F.C. Petrolul Ploiești, F.C. Constanta cu Jiul Petroșani, F.C. Argeș Pitești cu C.F.R. Cluj, Steaua cu Arad. Probabil că mîine, U.T.A. după consumarea celor 720 minute de joc, apele vor fi mai limpezi. f. ARDELEAN In zilele de 9 și 10 iunie a avut loc la Zalău etapa județeană a campionatului juniorilor. Titlul de campion și dreptul de a participa la semifinale a fost ciștigat de Mircea Lascu (Liceul de cultură generală — Zalău) cu 9,5 puncte din 10 posibile. Urmează în clasament: Nicolae Dîrjan (Liceul de cultură generală —Zalău), 8 puncte, Mircea Mureșan (Liceul industrial — Zalău) 7 puncte, Nicolae Badea (Școala profesională — Zalău) 6,5 puncte, E. F. ATLETISM Tetratlonul școlar al prieteniei Etapa pe zonă Sîmbătă și duminică, pe stadionul Tineretului din Oradea, avut loc etapa pe zonă a tetratlonului pionierilor și școlarilor. La startul concursului s-au prezentat cinci echipe ale școlilor generale ciștigătoare ale etapelor județene: — Școala generală nr. 19 Arad, Școala generală nr. 11 Baia Mare, Școala generală nr. 1 Cărei, Liceul „Samuil Vulcan“ Beiuș și — Școala generală „Simion Bărnuțiu“ Zalău. După prima zi de concurs echipa județului nostru conducea cu 50 de puncte avans, diferență care, în a doua zi, în proba de aruncare a mingii de cină băieți, a fost anihilată, echipa județului nostru fiind întrecută cu o diferență minimă de 9 și respectiv 4 puncte. Dar iată clasamentul final: 1. Școala generală nr. 11 Baia Mare — 1957 puncte (949 — fete, băieți — 1.008). 2. Școala generală nr. 1 Cărei — 1952 puncte (fete—955, băieți— 957). 3. Școala generală Bărnuțiu“ Zalău — 1948 „Simion puncte (fete—1026, băieți—922). 4. Școala generală nr. 19 Arad — 1892 puncte (fete—887, băieți— 1005). 5. Liceul „Samuil Vulcan" Beiuș — 1828 de puncte (fete—875, băieți—953). De menționat locul I ocupat de fetele de la Școala generală „Simion Bărnuțiu" și punctajul deosebit de bun obținut — 1026 puncte. Pentru această bună comportare, sincere felicitări, atît elevilor cit și profesoarelor Florica Popa și Ecaterina Kremer. Laurențiu POPESCU