Năzuința, iulie-septembrie 1974 (Anul 7, nr. 838-850)

1974-07-03 / nr. 838

ANUL VII NI. 833 MIERCURI 3 IULIE 1974 8 PAGINI 50 RĂNI r V Acțiuni urgente în agricultură întreținerea culturilor Recoltarea și însilozarea furajelor Ploile căzute în ultimele săptămîni au favorizat o creștere excesivă a buruienilor. Ca urmare, culturile prăsitoare au stagnat, în special porumbul și sfecla de zahăr. Printre ploi, în puținele zile însorite, în cursul săptămânii trecute s-a trecut la continuarea primei prașile la porumb și a celei de a doua la sfecla de zahăr și cartofi. în majoritatea cooperativelor agricole din județ s-a muncit intens în perioadele optime la întreținere. Reporterul a fost martor la o parte din aceste acțiuni și a avut ocazia să constate în comunele Pericei, Virșoiț, Năpradea, Someș Odorhei Bobota, Sărmășag, Bocșa, Crasna și Sânmihaiu Almașului o mare desfășurare de forțe manuale la lucrările de întreținere a culturilor. Cum însă mai există însemnate suprafețe de culturi prăsitoare prin care nu s-a trecut încă cu sapa este Impetos necesară o mobilizare mai ma T. ARDELEANU Continuare în pag. a III-a . r ITwb imn m föftr hvl r mm\>A t ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P. C. R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Recoltarea furajelor la C.A.P. Hereclean In pagina a j Jurnal de actualități din_______ întrecerea socialistă __________ n Ziua învățătorului“ - Ziua dascălului comunist Cuvîntul tovarășului LAUREAR TIN.Al Duminică, 30 iunie a.c., în toate comunele și orașele județului nostru, ca de altfel în întreaga țară, s-a sărbătorit ,,Ziua Învățătorului“. Festivitatea organizată cu acest prilej la Zalău a fost onorată de prezența tovarășului Laurean Tulai, prim-secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean. A fost prezent, de asemenea, tovarășul Vasile Cornea, prim-secretar al Comitetului orășenesc Zalău al P.C.R., primarul orașului. Au participat cadre didactice din orașul Zalău și din comunele Meseșenii de Jos și Crișeni, reprezentanți ai întreprinderilor patronatoare de școli din oraș, părinți, elevi. După cuvîntul de deschidere rostit de tovarășa Ileana Pușcașu, secretar al Comitetului orășenesc Zalău al P.C.R. au vorbit reprezentanți ai dascălilor, comitetelor de părinți, întreprinderilor patronatoare, elevi. în aplauzele celor prezenți a luat apoi cuvîntul tovarășul Laurean Tulai. într -un puternic entuziasm, participanții la festivitate au adresat o telegramă Comitetului Central al P.C.R., sersanul tovarășului Nicolae Ceaușescu, prin care se angajează să depună eforturi tot mai mari în munca de educare a tinerei generații. Stimați tovarăși. A devenit o frumoasă și semnificati vă traduie sărbătorirea, la 30 iunie fiecărui an, a „Zilei învățătorului“, prilej de cinstire și recunoștință adusă celor care, îndeplinind însemnate comandamente sociale, pregătesc, generație după generație, copiii patriei pentru viață, pentru a fi utili societății. Cu această ocazie, în acest cadru marcat festiv al Zilei învățătorului, am plăcerea de a vă transmite dumneavoastră, în numele și din însărcinarea Biroului Comitetului județean Sălaj al Partidului Comunist Român, al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, mulțumiri și felicitări pentru succesele obținute în munca din acest an de instruire și educare a elevilor, de înarmare a tinerilor cu valorile științei contemporane, pentru contribuția adusă la dezvoltarea conștiinței socialiste a locuitorilor județului nostru. Ziua învățătorului, a dascălului comunist — poartă în acest an pecetea Continuare în pag.a Vil-a I DIN SUMAR. • Angajamentul constructorilor. • Să nu „trăim“ din succesele anterioare. (In pagina a l-a) • „Avem oameni cu care poți face minuni“. (In pagina a lll-a) • Alternanțe. (In pagina a IV-a) • Așa mi-am „pierdut“ popularitatea — foileton. » Continua bătălie. (In pagina a V-a) • Relația liceu de bază —clasă afiliată. • Dascălii — oameni politici. (In pagina a VI-a) • Sport. (In pagina a VIII-a) Săptămîna politică In ultimele zile România a trăit bucuria prezenței unor oaspeți de seamă de peste hotare— personalități de primă mină din țări ale căror legături cu patria noastră se dezvoltă ascendent, în concordanță cu politica de pace și colaborare largă internațională promovată de statul român. Prezența președinților Alfonso López Michelsen (Columbia), Mohtar Ould Daddah (Mauritania) Anwar El Sadat (Egipt) reflectă colaboșizarea pe multiple planuri statornicită de România cu statele în fruntea cei trei președinți se află, aspirația cărora comună pentru o lume mai dreaptă, în care fiecare națiune să se bucure de deplină libertate, să-i fie respectată independența și suveranitatea, precum și dreptul la o dezvoltare de sine stătătoare, conform intereselor naționale, fără nici un amestec străin, în cadrul convorbirilor cu președintele ales al Republicii Columbia, dr. Alfonso López Michelsen, s-au abordat probleme privind îndeplinirea înțelegerilor semnate anul trecut, cu ocazia vizitei oficiale de prietenie a tovarășului Nicolae Ceaușescu, șeful statului român, în Columbia. De data aceasta, discuțiile dintre cei doi președinți au conturat noi domenii de cooperare, pe multiple planuri. S-a relevat, totodată, în mod special, necesitatea intensificării colaborării dintre țările în curs de dezvoltare și a efortului pentru afirmarea și respectarea dreptului ca aceste țări să fie pe deplin stăpîne pe bogățiile lor naturale. Convorbirile dintre președintele Nicolae Ceaușescu și președintele Mauritaniei au scos în relief evoluția pozitivă a raporturilor de prietenie și colaborare româno-mauritană. A fost exprimată dorința comună de a se pune în valoare largile posibilități existente pentru intensificarea în continuare a colaborării în toate domeniile: internațional, economic, cultural etc. Continuare în pag. a VIII-a Distincții acordate cu prilejul „Zilei învățătorului“ Ca un simbol al prețuirii robilei misiuni de educatori ai tinerei generații, cu prilejul „Zilei învățătorului“, prin Decret prezidențial, au fost acordate și în acest an ordine și medalii ale Republicii Socialiste România, dascălilor care au obținut rezultate deosebite în munca lor, în județul nostru au fost distinși următorii dascăli: „Profesor emerit“ — Alexandru Gh. Perneș, inspector general adjunct la Inspectoratul școlar județean; „Ordinul muncii“ clasa a III-a — Hie N. Muște, profesor, Școala specială ajutătoare Șimleu Silvaniei; Elena A. Lupaș, profesor, Școala generală Fildu; Elena A. Timiș, educatoare, Jebuc; Octavia Minerva P. Ceaca, profesor, Liceul Ileanda; Ordinul „Meritul cultural“ clasa III-a — Ioan I. Tămîrș, învățător, Școala generală Dobrin; Ordinul „Tudor Vladimirescu“ clasă a IV-a — Cornel Nemeș, președintele Consiliului județean al organizației pionierilor; Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa a V-a — Teodor I. Pușcaș, profesor, Școala generală Măeriște. „Medalia muncii“ — Livia V. Manolaghe, educatoare, Someș Odorhei, Elisabeta Gh. Szeker, învățătoare, Școala generală Jibou, Nicolae Șt. Nagy, învățător, Școala generală Hereclean, Paraschiva N, inspector școlar Parcsalmi, județean, Dumitru A. Drăniceanu, învățător, Școala generală Cernuc, Maria I. Cheșeri, învățător, Școala generală Văleni, Ioan Șt. Dobocan, învățător, Liceul Hida, Iulia I. Elec, profesor, Liceul real-umanist Zalău, Ana I. Giurgiu, profesor, Liceul Hida, Iuliu I. Suciu, profesor, Liceul pedagogic Zalău, Teodor I. Pavel, profesor, Consiliul județean al organizației pionierilor, Mikloș I. Kovács, profesor, Școala generală Zauan; Medalia „Meritul cultural“ clasa I — Elisabeta Gh. Martonffy, învățător, Școala generală nr. 1 Șimleu Silvaniei;Medalia „Meritul cultural“ clasa a II-a —1 Eugenia N. Bălan, profesor, Școala generală Horoatul Crasnei; Medalia „Meritul cultural“ — Ioan F. Nicorici, profesor, Școala generală Horoatu Crasnei; Medalia „Tudor Vladimirescu“, clasa a II-a — Floare F. Margin, profesor, Școala generală Bocșa. De asemenea au mai fost acordate și gradații de merit dascălilor: Ecaterina A. Gudea, educatoare, grădinița nr. 2 Zalău, Florica Gh. Suceava, educatoare, grădinița nr. 3 Șimleu Silvaniniei, Gafia G. Pop, învățătoare, Școala generală Hereclean — Panic, Livia E. Stețiu, învățătoare, Școala generală Marca, Cornelia E. A. Pop, învățătoare, Școala generală Aleuș, Angela Continuare în pag. a VIII-a