Năzuința, ianuarie-martie 1978 (Anul 11, nr. 1022-1034)

1978-01-04 / nr. 1022

ANUL XI NI. 1022 MIERCURI 4 IANUARIE 1978 8 PAGINI 50 BANI ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL PCJJ ȘI AL CONSULUI POPULAR JUDEȚAN MESAJUL adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului nou mrarii tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat in realizări economice și sociale, precum și în evenimente politice interne de profundă semnificație pentru prezentul și viitorul țării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite și depășite (producția industrială a crescut intr-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deși condițiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare). Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producției de bunuri materiale, a sporirii avuției naționale a fost posibilă creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, în special ale celor provenite din retribuție, ridicarea peste prevederile inițiale nivelului de trai al poporului. a Toate acestea evidențiază, încă o dată, forța economiei noastre, superioritatea orînduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul și prosperitatea Patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecționare a planificării și conducerii unitare a economiei, a întregii societăți. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieții economice și sociale, a statului, am întărit și mai puternic democrația socialistă. Sărbătorirea, în acest an, a Centenarului Independenței de stat și a trei decenii de la instaurarea Republicii , a prilejuit omagierea înaltelor virtuți ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare și dreptate socială, a marilor victorii obținute în transformarea revoluționară a societății românești și, totodată, reafirmarea hotărîrii noastre ferme de a nu precupeți nimic pentru măreția patriei, pentru apărarea și întărirea independenței și suveranității ei. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferința Națională a partidului care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naționale și accentuarea creșterii nivelului de trai al poporului, pentru fionarea activității în perfeccompartimentele societății toate în vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobîndite în toate domeniile de activitate, doresc să adresez, în aceste momente solemne, în numele conducerii de partid și de stat, precum și al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor — făuritor conștient al destinului său liber și fericit. Intrăm în noul an cu perspectivă clară, cu un prgram precis a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 — cel Continuare in pag. a II-a /r'9-P)Hiv / •/ c / / -------DN SUMAR: ------ • Sä apărăm, sä conservăm, sä valorificăm superior fondul funciar. (In pag. a ll-a) • Vom atinge parametrii proiectați cu 6 luni mai devreme. (In pagina a lll-a) • Revelion '78. In pag. IV-V • Zalau — cuvint de origine dacică. In pag. a Vl-a • Cenaclul „Silvania”. (In pag. a Vll-a) \ PROCLAMAȚIA Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și guvernului cu prilejul sărbătoririi împlinirii a trei decenii de la instaurarea Republicii în România Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, întregul nostru popor sărbătorește astăzi cu profundă bucurie și elan revoluționar, cu realizări remarcabile in toate domeniile de activitate, cea de-a 30-a aniversare a proclamării Republicii — moment crucial in istoria patriei noastre, în mersul ei înainte pe calea progresului și civilizației, a libertății și independenței naționale. 30 Decembrie 1947, ziua instaurării Republicii, a marcat trecerea la o etapă nouă, superioară în amplul și complexul proces al luptei clasei muncitoare, a oameilor muncii, sub conducerea partidului, pentru răsturnarea regimului burghezo-moșieresc și cucerirea puterii politice și economice in stat, pentru transformarea revoluționară a societății românești. Cu prilejul glorioasei aniversări a Republicii, Comitetul Central al partidului, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Socialiste România aduc un fierbinte omagiu tuturor celor care de-a lungul istoriei și-au inchinat viața cauzei libertății și neatirnării poporului român, exprimă profunda cinstire și recunoștință comuniștilor, tuturor oamenilor muncii care, luptînd cu abnegație și neînfricare sub gloriosul drapel al partidului comunist, pentru mărețele idealuri de dreptate socială, libertate și independență națională, și-au adus contribuția la făurirea Republicii, la edificarea noii istorii revoluționare, socialiste a României. In cele trei decenii care au trecut de la memorabila zi de 30 Decembrie 1947 — perioadă relativ scurtă în istoria milenară a patriei noastre — in România s-au produs profunde transformări revoluționare economice, sociale, politice și culturale, în structura societății, în relațiile de producție și raporturile dintre oameni, în condițiile de viață materiale și spirituale și în gradul de civilizație al întregii națiuni. Cucerirea fundamentală realizată în acești ani a fost lichidarea pentru totdeauna a exploatării omului de către om, trecerea la guvernarea statului de către poporul însuși, liber și stăpin pe destinele sale, făurirea cu succes a orinduirii socialiste și trecerea la edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate. NICOLAE CEAUȘESCU, Secretar general al Partidului Comunist Român, Președintele Republicii Socialiste România Continuare in pag. a IlI-a • Imagine de la noua capaciate de conductori de bobinaj intrată parțial în funcțiune la I.C.E.E. Zalău. Un beneficiu suplimentar de circa 3.000.000 lei Anul ce recent s-a încheiat, silvicultorii sǎlăjeni, a fost anul pentru cînd s-au obținut rezultate mult peste prevederi, in vastul program de conservare, apărare și dezvoltare a fondului forestier. Planul de împăduriri s-a depășit cu peste 25 hectare — cea mai mare suprafață fiind plantată cu rășinoase — iar sporul înregistrat la indicatorul „producția unităților silvice“ întrece 1.000.000 lei. Mai semnificativ este însă faptul că în anul recent încheiat s-a pus un accent deosebit pe latura calitativă a activității, pe valorificarea superioară a misei lemnoase și a produselor accesorii ale pădurii. Ceramiștii și-au propus să se autodepășească și de astădată, lucrătorii de la întreprinderea de produse ceramice pentru construcții din Zalău au sărbătorit Revelionul la temperatura dogoritoare a cuptoarelor de ardere și a cazanelor de la centrala termică de zonă, obținînd un spor de producție fizică de peste 120.000 cărămizi echivalente. Ceramiștii au ținut focul nestins nu pentru că în anul recent încheiat ar fi rămas restanlieri, dimpotrivă — în anul trecut acest harnic colectiv de muncă a obținut un spor echivalent cu, producția pentru primele două luni și jumătate ale anului curent. Este un adevărat record de producție, record pe care lucrătorii de aici și-au propus să-l depășească în anul curent. „Anul a început bine, subliniază comunistul Georges Ludoșan, directorul întreprinderii. Mesajul adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu prilejul Anului nou, va fi pentru noi călăuză în întreaga activitate pe care o desfășurăm, un îndemn in a realiza produse tot mai multe și mai bune. In anul trecut am livrat, suplimentar, șantierelor de construcții, cărămizi suficiente pentru 900 apartamente. Dorința noastră este ca in anul 1978 să ne autodepășim“.