Năzuința, iulie-septembrie 1988 (Anul 21, nr. 1570-1582)

1988-07-19 / nr. 1572

Proletari din toate țările, uniți-vă ! 8 PAGINI ILEU ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XII Nr. 15721 MARȚI, 19 iulie 1988 23 de ani de la Congresul al IX-lea al P.C.R. Glorios arc de timp al marilor noastre împliniri Acum 23 de de 19—24 iulie, ani, în zilele a avut loc Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român — eveniment de referință, adine încrustat în conștiința partidului, a întregii noastre națiuni — care a inaugurat o etapă nouă, logică în dezvoltarea societății românești pe trepte tot mai înalte, calitățiie superioare, de progres și civilizație. Prin marile prefaceri înnoitoare, teoretice și practice, pe care le-a adus în ansamblul vieții noastre sociale, Congresul al IX-lea a declanșat energiile creatoare, a înlăturat o serie de șabloane și dogme și a pus în fața partidului sarcina edificării socialismului cu poporul pentru popor, pornind de la condițiile concrete din România. Mărețele înfăptuiri de ordin economic, politic și social obținute de poporul nostru în acest glorios arc de timp dezvăluie tot mai larg însemnătatea deosebită a Congresului al IX-lea al partidului și demonstrează legitimitatea istoricei alegeri a tovarășului Nicolae Ceaușescu, prin voința unanimă a comuniștilor, în funcția supremă de secretar general al partidului, în conștiința poporului nostru și în marea carte a faptelor sale s-a înscris, prin înălțătoare biruinți, epoca de profunde transformări revoluționare deschisă de marele Congres al comuniștilor din 1965, ce reprezintă perioada cea mai bogată în realizări pe care, cu îndreptățită mîndrie, întreaga națiune o numește „EPOCA NICOLAE CEAUȘESCU“. în acest răstimp de 23 de ani de muncă rodnică, sub conducerea partidului, a secretarului său general, România a străbătut mai multe etape, timp în care a depășit, în multe privințe, trăsăturile unei țări în curs de dezvoltare, angajîndu-se în mod ferm în direcțiile care asigură ridicarea patriei pe noi trepte de progres și civilizație socialistă."Toate aceste uriașe realizări din anii „Epocii Nicolae Ceaușescu“ poartă pecetea inconfundabilă a personalității și acțiunii ale secretarului revoluționar, general al partidului — eminent conducător politic, revoluționar clarvăzător și patriot înflăcărat, militant de frunte al mișcării comuniste și muncitorești, proeminentă personalitate a lumii contemporane — care de peste cinci decenii și jumătate s-a identificat cu cele mai nobile idealuri ale partidului și poporului,, consacrîndu-și întreaga activitate dezvoltării patriei, Cauzei păcii, socialismului și comunismului. La baza marilor înnoiri inaugurate de Congresul al IX-lea al partidului, al căror promotor a fost și este tovarășul Nicolae Ceaușescu, se află constant modul creator de a examina și evalua dezvoltarea socială, în general, dinamica dezvoltării socialiste, în particular. Inițiator și conducător al procesului de reînnoire și revitalizare a gîndirii teoretice și acțiunii practice, prin aplicarea creatoare a principiilor socialismului științific, a materialismului dialectic și istoric, a legităților obiective ale dezvoltării la condițiile concrete ale țării noastre, secretarul general al partidului a imprimat un spirit viu, profund novator, întregii activități de partid și de stat, a militat cu fermitate pentru promovarea Continuare în pag. a II-a Secerișul griului poate și trebuie să fie extins! Ca volum și importanță, secerișul griului ocupă primul loc în ierarhia lucrărilor și urgențelor de sezon. Vremea călduroasă, caniculară chiar în prima parte a săptămînii trecute, a grăbit coacerea lanurilor, umiditatea boabelor a scăzut în apropierea limitelor de recoltare, fapt care a determinat conducerile unor unități agricole să înceapă secerișul. Dar cum în ultimele zile au survenit precipitații destul de abundente — binevenite, de altfel, pentru celelalte culturi — secerișul a rămas doar în faza încercărilor. In aceste condiții, este cît se poate de important ca acum, după restabilirea timpului, să se treacă pe un front mult mai larg în toate unitățile, la strînsul prețioasei recolte de grîu. Mai întîi, în zonele și unitățile unde, pe baza controalelor și analizelor stării de umiditate a boabelor, lanurile lși definesc coacerea. Și acest proces se accentuează cu fiecare zi; cel puțin 4—5 la sută din umiditate scade zilnic în condițiile unor temperaturi ridicate. Așadar, problema cardinală a acestor zile o constituie intensificarea recoltatului, realizarea unor viteze de lucru superioare, cel puțin la nivelul celor prevăzute, dar și mai mari în unitățile care beneficiază de combinele detașate din unitățile care încep, de regulă, secerișul ceva mai tîrziu. In acest sens, sînt necesare măsuri hotărîte pentru organizarea temeinică a întregului flux, de la recoltat, pînă la transportul și depozitarea producției în bazele de recepție. Dar acolo unde din cauza stării de umiditate a boabelor recolta nu poate face obiectul predării ei direct în bazele de recepție, este necesar să se asigure toate condițiile pentru solarizarea griului în unități. In ce privește mijloacele de transport, se cuvine o precizare: atît cele de la I.T.S.A., cit și cele din unitățile agricole — autocamioane și remorci — trebuie încărcate la întreaga capacitate, tractoarele să aibă, fiecare, câte două remorci, care să fie bine etanșate, spre a nu se pierde boabe. Pentru că nu de puține ori, am remarcat pe drumurile de acces ale acestor mijloace, boabe de grîu risipite. Tot spre a evita pierderile de boabe, combinele, în timpul recoltării, trebuie reglate de mai multe ori pe zi, să se închidă toate orificiile care ar putea cauza pierderi. In această săptămînă, pretutindeni secerișul griului poate și trebuie extins! SAPTAMINA POLITICA • Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa ELENA CEAUȘESCU au efectuat, in cursul săptămînii trecute, o vizită de lucru în mari unități economice din municipiul Constanța. Itinerarul vizitei a cuprins zona portului Constanța-Sud și întreprinderea de construcții navale. Dialogul de lucru purtat de secretarul general al partidului, președintele Republicii, cu muncitorii și specialiștii din sfera activității portuare, a construcțiilor de nave și transporturilor maritime, a prilejuit analiza îndeplinirii prevederilor de plan pe anul în curs și pe întregul cincinal, a programelor pentru dezvoltarea construcției de nave și creșterea capacității portuare, a transporturilor maritime românești în conformitate cu hotărîrile Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului. A fost relevat faptul că portul Constanța, primul port maritim al Europei legat cu Dunărea și unul din cele mai mari porturi europene, oferă azi o imagine semnificativă a dinamismului economiei noastre naționale; pe aici se realizează cea mai mare parte a traficului românesc de import-export. Constanța are legături directe cu peste 1200 de porturi din 150 de țări de pe toate continentele. In Continuare în pag. a VIII-a PREGĂTIREA POLITICO-IDEOLOGICĂ — o prioritate a etapei actuale Nu afirmăm o noutate, dimpotrivă, cînd spunem că pregătirea politico-ideologică a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, desfășurată sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, dobîndește o importanță deosebită în actuala etapă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate în România. Nu poți construi ceva nou, durabil, calitativ superior față de tot ceea ce ai realizat pînă acum, decit cu oameni conștienți de ceea ce au de făcut, de scopul ce trebuie atins, cu oameni competenți în acțiunile politice și profesionale pe care sunt chemați să le desfășoare. Pe bună dreptate însă, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, arăta în Expunerea din 29 aprilie a.c. că în activitatea politico-ideologică se înregistrează în prezent o anumită rămînere în urmă în raport cu dezvoltarea generală a societății: „Am înaintat mult în domeniul dezvoltării forțelor de producție, al dezvoltării generale, dar nu în aceeași măsură am asigurat ridicarea nivelului politicoideologic, a conștiinței revoluționare“, în mod deschis, critic și autocritic, trebuie să recunoaștem că în aprecierea secretarului general al partidului se regăsește și activitatea multor organe și organizații de partid din județul nostru. Astfel, deși se cunoaște că activitatea de propagandă — Tezele pentru Plenara C. C. al P.C.R. în toate formele ei — asigură conștientizarea tuturor oamenilor în înțelegerea adevărului că accelerarea progresului social depinde în tot mai mare măsură de angajarea responsabilă a tuturor colectivelor de muncă, a fiecărui lucrător în înfăptuirea sarcinilor ce le revin din hotărîrile Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, aceasta nu se desfășoară la nivelul cerințelor, în toate unitățile economice și instituțiile județului. Chiar la nivelul unor cadre de conducere au fost sesizate lacune în pregătirea politicoideologică, cu repercusiuni în formarea conștiinței socialiste, în afirmarea spiritului combativ, revoluționar în muncă și viață. Activitatea ideologică și politico-educativă a organelor și organizațiilor noastre de partid este nemijlocit implicată în elaborarea planurilor și programelor de măsuri în diferitele sectoare de activitate, în activitatea pe care comuniștii sunt chemați s-o desfășoare pentru transpunerea lor în viață și se concretizează în stabilirea căilor și metodelor de acțiune în vederea mobilizării oamenilor la înfăptuirea sarcinilor ce le revin în diferitele etape ale construcției socialismului. De aceea, așa după cum se arată în Programul ideologic al partidului, această activitate presupune o permanentă și riguroasă studiere și abordare teoretică a fenomenelor din viața Continuare In pag. a III-a Imagine din Zalaul „Epocii Nicolae Ceaușescu1 DE ZIUA CONSTRUCTORULUI -------------------------Respect și recunoștință [i sărbătorim in fiecare an pentru tot ceea ce fac pentru tot ceea ce durează intru propășirea orașelor și satelor noastre, intru îmbogățirea zestrei economico-sociale a fiecărei localități. Duminică este ziua lor, a CONSTRUCTORILOR, ziua oamenilor șantierelor, ziua tuturor celor care, prin puterea minții și brațelor lor, dau viață proiectelor și traduc la scară reală reperele unei machete. Dacă harta economică și edilitară de azi a Zalăului, Șimleului Silvaniei, Cehului Silvaniei și Jiboului, a multor altor localități sălăjene este radical schimbată față de cea de ieri, la aceasta, o contribuție de seamă au avut și ei, constructorii de la brigăzile de construcții industriale și de la întreprinderea antrepriză construcții-montaj Zalău. Mîndrul nostru Sălaj, mai prosper, mai frumos și mai modern ca niciodată s-a înălțat in „Ecopa Nicolae Ceaușescu” pe coordonatele devenirii socialiste intr-un ritm superior celor înregistrate în oricare altă zonă a țării, iar împlinirile, dovezi incontestabile ale unei politici științifice și clarvăzătoare promovată de partidul nostru, sunt fără precedent. Să-i sărbătorim, deci și-n acest an pe bravii noștri constructori cu sentimente înnoite de mulțumire pentru tot ceea ce-au durat și durează și să le stringem mina cu respect și aleasă recunoștință. GH. RAUS