Neamul Românesc, martie 1909 (Anul 4, nr. 20-32)

1909-03-04 / nr. 20

Infringer ea de la Oravița. Alegerea de la Oravița s’a mîntuit cu înfrîngerea, cu o mare înfrîngere a Romînilor. Bineînțeles a Romînilor cari sînt și vreau să fie Romînî, căci, dacă e vorba de acei cari se fac a fi Romînî încă, pentru a servi mai bine pe străini, aceia, cu falsele lor cîntece naționale și mincinoasele lor vorbiri și scrise în românește, aceia au fost biruitorii. Desigur, e rău, Jalnic, dacă vreți. In Parlamentul din Pesta neapărat că nu va face nicio ispravă „popa“ Seghescu (scrie-i Siegescu, — care a scris ungurește despre ortografia romînă, tocmai ca să se scrie românește pe dos) ; talentele lui sunt de altă natură decit acelea care se cer pentru a represinta un neam între dușmanii lui, fără a fi un naționalist și fără a merita să i se strige la fiecare gîndire exprimată: „trădătorule!“ Și apoi pare că nu știe părintele ca pentru celelalte talente a fost trimes în Cameră? Să zicem însă că ar fi reușit venerabilul domn George Pop de Băsești. Era un act de cuviință, de respect să-l aleagă Romînia de acolo. Ar fi fost ascultat poate acela care în tinerețe s’a încălzit de Revoluția și Libertatea în sine, pentru ca repede să ajungă a vedea că viața unui popor nu se poate decît pe temeiurile lui proprii. Cred că nici acolo, la Vesta, nu se urlă în fața unui bătrîn de șaptezeci de N-rul în țară 15 b. în străinătate 20 » ABONAMENTE: Pe an in țară 20 lî în străinătate 25 » ITn n.r vorbin 50 b. APARE: MIERCUREA, VINEREA ȘI DUMINECA. Director : Redacția și Administrația Vălenii-de-Munte Jud. Prahova