Neamul Românesc, iunie 1929 (Anul 24, nr. 116-140)

1929-06-11 / nr. 124

Tipografia „Datina Românească” Vălenii de Munte face cunoscut că executa orice lucrări de aceasta branșe cu preturi mai eftine ca in capitală beath information rugam a se adresa prin scris. lip. Datina rromâneaca vălenii de Plante Dos. 20—929. D. Moritz Rosentzweig, supus american, domiciliat în București, str. Rovine No. 9, născut în București la data de 14 iunie 1877 de religie mozaică venit și stabilit în țară, a făcut la această comisiune cerere de a i se acorda naționalitatea română, declarând că renunță la cetățenia americană și la orice altă supușenie străină. Conform art. 22 din legea privitoare la dobândirea și pierderea naționalității române, se publică aceasta, spre știința acelora cari ar voi să facă vre-o întâmpinare, potrivit dispozițiunilor art. 23 din zisa lege. Grefa trib. Ilfov secția IV c. c. EXTRACT No. 22.435-929 Iunie 5. D-na Eugenia It. Reșină, domiciliată in Bucuești, strada Cuțitul de Argint nr. 6, prin petiția înreg. la No. 15.042-929 a intentat acțiune de divorț contra soțului său pentu motive determinate de lege. Din căsătorie a rezultat o fetiță și anume: Lucreția în etate de 9 luni. Soții nu posedă avere. S'a dat termen pentru a doua conciliere în Camera de consiliu pentu ziua de 14 Iunie 1929. Prezentul extras se va publica în ziarul ,,Neamul Românesc“ conform art. 285 c. c. modificat. Grefier (Nedescifrabil) MINISTERUL JUSTIȚIEI 50MISIUNEA DE NATURALIZAM Dos. No. 651 din 1926, D-l Zlatarof Ivan supus bulgar de profesiune student domiciliat în Silistra-Durostos, str. general Culcer No. 47 născut în Silistra la data de 22 Martie 1904 de religie ortodoxă, a făcut la acastă Comisiune cerere de a i se acorda raționalitate română, declarând că renunță la cetățenia bulgară și la orice altă supușenie străină. Conform art. 22 din legea privitoare la dobândirea și perderea naționalității române, se publică aceasta, spre știința acelora cari ar voi să facă vre-o întâmpinare, potrivit dispozițiunilor art. 23 din zisa lege.-- Rateuri transoceanice Paris 9 (Radoi*). Se anunță din itockholnt că, asi la orele 6 dimineața căpitanul Altenberg și-a luat zborul I« ,un hidroavion, spre New-York, prin Shețnlanda. GREFA TRIBUNALULUI R.SARAT EXTRACT D-na Elena Gh. Chirtoc, din comuna Tâmboești jud. R.Sărat, cu petiția înregistrată la No. 27007/1928, a intentat proces de divorț contra soțului său Grigore Gh. Chirtoc, din comuna Slobozia jud. R.Sărat, pentru motive determinate de lege. Din căsătorie a rezultat un copil în etate de un an și nouă luni anume Rădița. Soțul pârât posedă ca avere 14 pogon loc cu vie situat în comuna Slobozia jud. R.Sărat, și 14 loc cu pădure situat în această comună . Pentru care am dresat prezentul extract, conform art. 285 c. civil. Grefier, Indescifrabil Ministerul Justiției Comisiunea de naturalizări Cărți noul A apărut: „Loc. Națiunilor și problsmele politice ale României" de d. Al. St. Ionescu, magistrat. Cu o prefață de d. profesor N. I orga. A apărut în editura „Cultura Românească" și se află de vânzare la toate librăriile din țară. CĂLĂTORIND PE RIN, o admirabilă lucrare literară, impresii de călătorie, cu numeroase clișee, de d-na LA LURENȚIA BACALBAȘA. Le recomandăm călduros tineretului școlar și tuturor amatorilor de lucrări frumoase. MATEMATICI GENERALE. PENTRU BACALAUREAT SE PREPARA SUB DIRECȚIA D-LUI PROFESOR M. FILIP, STR. AURELIU No. li BIS. Paris 9 (Rador) . Ziariștii sosiți la Madrid pentru lucrările Consiliului Societății Națiunilor, pun un preț deosebit pe cuvintele d-lui Briand, asaltat zilnic de cei care voesc sal intervieveze. Ceea ce d-l Briand a declarat până acum, este că se bucură de încrederea generală în cordialitatea raporturilor franco-spaniole. _ ». _ Ö, Stresseman sosit la Madrid, ori seara, a fost primit la gară de d-l Primo de Rivera și d-l Quinones de Leon. ^ Ambasadorul Germaniei la Madrid, a declarat că pretinsele afirmații ale d-lui Strsseman, asupra minorităților arioe, publicate de un mar din Madrid sunt inexacte. Viitoarea ședință a Consiliului Ligei Națiunilor, are loc Luni dimineața. D-l Quinones de Leon și Adatci, au discutat ori îndelung, chestia minorităților. Ziarul „Heraldo” reproduce zvonurile anunțând o apropiată întrunire la finele lui Iulie a miniștrilor afacerilor streine, ai Franței, Angliei și Germaniei, în vederea evacuării Renaniei. Spectacole NPISC»IL ROMÂNESC At—NMI cBNlare Sunt ani de zile de când urmărim și constatăm prostia iremediabilă a celor însărcinați să aplice măsurile de igienă și de curățenie a Capitalei. Dar ceea ce se întâmplă azi este culmea imbecilității criminale. Sunt anumite străzi pe cari nenorociți de măturători ridică, ziua în amiaza mare, nori de praf care se depune în plămânii trecătorilor și intră pe ferestre în casele oamenilor. Știam că odinioară această operație de măturare a străzilor se făcea noaptea, după o anumită oră, când circulația e aproape inexistentă. De ce nu se face și acum așa? Să nu se învoace numărul redus al măturătorilor, cari nu sunt suficienți numai pentru noapte. Dar ceia ce e surprinzător e că noaptea nu se mătură. Și chiar dacă se mătură, acel ce îndeplinește această operație noaptea, ziua trebue să se odihnească, sau vice versa. Adică cel care ridică ziua norii de praf în plămânii trecătorilor, poate face această operație noaptea. Dar imbecilitatea edilitară nu pricepe acest lucru, iar cetățenii vor fi siliți să-și apere singuri viața interzicând măturătorilor această operație criminală. Pentru casa grădinilor Atragem atenția d-lui colonel Poenaru, despre care am auzit că-și îndeplinește conștiincios și onest atribuțiile de conducător al Casei Grădinilor, asupra unui fapt care se petrece la cimitirul Belu, și care constitue o adevărată profanare. Se fură adică în mod sistematic florile cele mai scumpe de pe mormintele îngrijite de cei cari au cultul morților lor. Și această profanare se face pentru ca florile să fie vândute. In fiecare dimineață se vând în piață mii și mii de flori, unele aduse din ajun și așezate să împodobească mormintele scumpilor dispăruți ai celor ce le aduc, poate cu sacrificii, această pioasă ofrandă. D. colonel Poenaru e rugat să ia măsuri, înainte ca cei indignați de aceste profanări să se adreseze autorităților judecătorești. îmburari la Zagreb Belgrad, 10. (Rador). — EK a avut loc la Zagreb adunarea constitutivă a Camerei avocaților. 262 avocați din Croația și Slovenia asistau la ședința prezidată de avocatul Libenstein, cel mai în vârstă membru al baroului. La începutul lucrărilor, adunarea a decis să adreseze Regelui Alexandru o telegramă de omagii, al cărei text a fost adoptat în unanimitate. In timpul citirei telegramei, toți membrii adunării s’au sculat în picioare, cu excepția unuia singur, avocatul Mirko Kosutici, faimosul judecător de instrucție în procesul de înaltă trădare judecat la Zagreb la 1908, în epoca de criză cu prilejul anexării Bosniei. In acelaș timp, avocatul Janid cunoscut prin declarațiile dezordonate pe care le făcea în vechea Scupcină, a provocat un incident, cu intenția de a tulbura manifestația unanimă pentru Suveran. Toți asistenții au primit cu vii protestări atitudinea lui Janici pe care l’au întrerupt strigând : Nu mai voim să urmăm pe politicianii pătați! Trei avocați s’au solidarizat însă cu Janici. Gestul lor căzând sub prevederile legei, toți patru au fost arestați Congresul internațional de agricultură Ziua II-a ședința de dimineața Marți II Iunie ' 92& Expertul valoros care este d. Charles Rist, repeta mereu, să pună pentru cei cari nu vor să audă axiomele unei sănătoase politici financiare. CUNOAȘTEREA REALITĂȚILOR, ca să nu cădem intr’un optimism periculos, ca acel care a dat până acum, un deficit de 6* miliarde pe 6 luni! ECHILIBRU BUGETAR : reducerea cheltuelilor la nivelul veniturilor. Numai astfel se asigură stabilizarea, numai astfel putem privi cu îisutșie viitorul. Dar această politică sănătoasă pretinde economii, și grije. Nu risipă și satisfacere de interese politice. Guvernele care nu înțeleg aceste adevăruri, trag neîntârziat consecințele. Un duel cu pistolul a avut loc eri dimineața la Băneasa între d-nii de Mengeli și Sergiu Leca. Condițiile erau deosebit de aspre. S’au schimbat patru gloanțe fără rezultat. După întâlnire d, Leca a exprimat regretele sale d-lui de Mengeli, pentru incidentul ivit și adversarii s’au împăcat. Comisiunea însărcinată cu redactarea proectului noului regim al pensiilor, lucrează în prezent pe lângă președenția consiliului de miniștri. Funcționarii cari au împlinit etatea de 60 de ani sau cari au 35 de ani de serviciu la Stat, prin noua lege, vor fi scoși la pensie. Madrid 9 (Raster). După cererii contelui Bethlen, d. Gafencu, a avut Sâmbătă o lungă intrevedere cu d-sa. Tin marat ia «TIPARUL ROMANESC”, strada Sorindar No. 22, Bucuresti. Varșovia 9 (Rador). Studenții de la Universitatea din Poznan au încercat azi sâ manifesteze, în legătură cu incidentele deia Lwow, cu toată interdicția autorităților universitare. Poliția a pus capăt manifestației arestănd 30 studenți. La Varșovia, un meeting asemănător al studenților, s'a desfășurat într-o liniște deplină și fără incidente. Studenții s'au mărginit a cere eliberarea camarazilor lor arestați. Această acțiune provocată de elemente anti-guvernamentale, poate fi considerată ca Lichidată. D. Vlanila Brătianu... ...s’a declarat categoric împotriva creditului agricol ca și împotriva oricărei instituțiuni in genere care, cu capital străin, ar deține ceva din economia noastră națională. Excelenta Sa d. Lessona, subsecretar de Stat la ministerul italian al Economiei naționale și al Agriculturei și președinte al delegației italiene la congresul internațional agricol a depus ori la ora 5 o coroană pe mormântul soldatului necunoscut, fiind însoțit de Atașatul militar și de Atașatul naval al Italiei.