Obiectiv, februarie 2002 (Anul 1, nr. 1-2)

2002-02-14 / nr. 1

EVENIMENTELE SĂPTĂMÂNII LUMEA AȘA CUM ESTE EA • LUMEA AȘA CUM ESTE EA - LUMEA AȘA CUM ESTE EA Nicolae Iorga nu mai vrea la ședințele Biroului Permanent al Senatului Nu mă duc la ședințele Biroului Permanetent al Senatului pentru că nu vreau să fiu «de decor», a declarat pentru Prompt Media senatorul Nicolae Iorga. Aparent, spune peremistul, s-a lărgit democrația, fiind invitați și președinții de comisii. «Este bătaie de joc. Ne cheamă acolo, dar nu avem drept de vot. Dacă vorbesc și cer ceva, nu se aprobă. De ce să mă duc?», se întreabă Iorga, care este președinte al Comisiei de abuzuri și petiții din Camera superioară a Senatului. Athanasiu, fan ESP Președintele Consiliului Național al PSD, Alexandru Athanasiu, este un mare amator de muzică. Asta atunci când nu este ocupat cu politica sau cu școala. Liderul social-democrat spune că este „amator de orice fel de muzică” și că e foarte greu atunci când vine vorba să aleagă ceva special din „acest limbaj universal”. Athanasiu, care a făcut și studii muzicale, iubește în special muzica clasică (dar nu toată), este fan Beatles, Yes și ELP (Emerson Lake and Palmer) și ascultă cu plăcere rock simfonic. în Ministerul Agriculturii, 41 de directori „au zburat” din funcții , în 2001, în aparatul central al Ministerului Agriculturii, Alimentației și Pădurilor au fost eliberați din funcții, din diferite motive, 41 de directori. Dintre aceștia unul a plecat prin demisie, iar șapte s-au pensionat, restul fiind demiși. De asemenea, comisia stablită la nivelul ministerului pentru acordarea calificatetivelor pe anul 2001, a propus ca „încă trei-patru directori generali” să fie chemați în fața comisiei de disciplină, întrucât au obținut un punctaj scăzut în privința activității lor. Ministrul Ilie Sârbu a verificat, la fața locului, stadiul lucrărilor agricole de primăvară La sfârșitul săptămânii trecute, ministrul Agriculturii, Alimentației și Pădurilor, Ilie Sârbu, a efectuat o serie de deplasări în județele din Câmpia de Sud a țării, inclusiv în Insula Mare a Brăilei. Deplasările au avut drept scop verificarea stadiului lucrărilor agricole de primăvară, aprecierea stării de vegetație a culturilor însămânțate în toamna anului 2000 și veridicitatea informațiilor comunicate de centrele agricole comunale, precum și de Direcțiile generale județene pentru agricultură și industrie alimentară privind efectuarea arăturilor pentru însămânțarea culturilor de primăvară, fertilizarea cu îngrășăminte chimice și organice, starea de vegetație a culturilor și pregătirea sistemelor de irigații, pentru eventuale intervenții în funcție de evoluția umidității la sol. Controlul efectuat a scos în evidență faptul că producătorii agricoli „sunt în câmp, că se lucrează, inclusiv pe parcelele de mici dimensiuni ale proprietarilor de terenuri agricole”, în ceea ce privește Insula Mare a Brăilei, starea culturilor este în general bună, cu excepția unor suprafețe mici care sunt acoperite de apă. De asemenea, pe o importantă suprafață semănată cu grâu, acesta nu a răsărit, evoluția culturii fiind urmărită cu atenție pentru eventuale intervenții tehnologice. Obiectiv Nr. 1, 14 februarie 2002 Taxa pe tulumbă La Huși a fost stabilită, din acest an, taxa pe tulumbă. Valoarea ei este de 10.000 de lei, sumă pe care trebuie să o plătească fiecare familie „trăitoare” în localitate. Conform unei ordonanțe guvenamentale mai vechi, consiliile locale au obligația de a constitui servicii publice de pompieri civili pentru apărarea împotriva incendiilor. Atribuțiile noului serviciu sunt informarea și instruirea privind cunoașterea și respectarea regulilor și măsurilor de apărare împotriva incendiilor, verificarea modului de aplicare a normelor și dispozițiilor care privesc apărarea împotriva incendiilor. Pompierii civili vor interveni pentru stingerea incendiilor, salvarea bunurilor și acordarea primului ajutor persoanelor afectate de incendii. La împlinirea vârstei de 100 de ani, Ana Ciorap a primit de la primar 500 de lei Ana Ciorap din satul Săuca, județul Edineț, Republica Moldova, a împlinit zilele trecute 100 de ani de la naștere, în afară de faptul că este cel mai longeviv locuitor al regiunii, femeia s-a remarcat și prin aceea că pe parcursul vieții n-a apelat niciodată la serviciile medicilor, n-a folosit pastile și nu i-au fost administrate medicamente parenteral. Solicitată să spună care este secretul longevității și sănătății depline, Ana Ciorap a declarat: „nu pricep nici eu de ce încă nu mă ia Dumnezeu în împărăția Lui. Poate de aceea că sunt o vegetariană desăvârșită și nu consum băuturi alcoolice?”, s-a întrebat femeia. De notat că longeviva din Săuca are doua fiice - cea mai mare a împlinit 80 de ani, iar cea mai mică are 74 de ani. Ana Ciorap are 15 nepoți, 38 de strănepoți și 36 de stră-strănepoți, care locuiesc în diferite țări ale lumii. în cadrul unei festivități, petrecută în incinta Casei de Cultură din localitate, primarul Vladimir Sorbala i-a înmânat longevivei 50 Poștașii s-au ținut de cuvânt Salariații Companiei Naționale Poșta Română s-au aflat luni, timp de două ore (8.00 - 10.00), în grevă de avertisment. Nu au funcționat nici serviciul de curierat rapid și nici celelalte servicii speciale prestate de CN Poșta Română. Factorii poștali nu au distribuit timp de două ore, corespondența, iar restul salariaților și-au început activitatea după orele 10.00. Printre revendicările sindicaliștilor sunt cele de ordin salarial (o creștere cu 22 la sută în anul 2002) și menținerea numărului actual de salariați. Se așteaptă ca până pe 24 februarie Guvernul să prezinte soluții pentru depășirea crizei; în caz contrar, sindicaliștii Poștei Române amenință cu intrarea în grevă generală. Ministerul Integrării Europene și-a făcut temele pentru începutul de an De la începutul anului, Ministerul Integrării Europene a a vizat 44 de acte normative care transpun acquis-ul comunitar, a spus astăzi întro conferință de presă secretarul de stat Andrei Popescu. Dintre acestea, 41 sunt actepromovate de guvern, iar trei sunt propuneri legislative. Cele mai importante proiecte se referă la Legea privind înlăturarea disciplinei contractuale, Legea turismului, modificarea Legii privind societățile de asigurare, Legea privind soluționarea conflictelor de muncă și la serviciile poștale. La rândul său, secretarul de stat Leonard Orbán a prezentat programul privind elaborarea documentului de poziție pentru deschiderea tuturor capitolelor de negociere sau închiderea provizorie a altora, în primul semestru, în timpul președinției spaniole negocieri. în plus, s-a stabilit și lista pentru elaborarea de către Institutul European a 12 documente privind impactul pe care îl are implementarea legislației europene. a UE,vor fi adoptate 46 de acte normative