Obiectiv, mai 2002 (Anul 1, nr. 12-14)

2002-05-02 / nr. 12

Obiectiv Nr. 12, 28 mai 2002 LOCAL Consilierul local Ilie Mitea despre Actori și marionete în Consiliul Local Consilierul Local Ilie Mitea este un tupeist. Vorbește mult, se agită, se aprinde la față când este contrazis și vrea tot timppul să aibă ultimul cuvânt. Nu îi este teamă să vorbească despre lucrurile pe care le-a observat și pe care le consideră injuste. De aceea spune despre majoritatea consilierilor locali că sunt ușor influențabili, că sunt incapabili să discute un proiect de hotărâre și că singurul lor rost în Consiliul Local este acela de a ridica mâna atunci când sunt puși de alții să o facă. De gura lui Mitea nu au scăpat nici consilierul Ioan Ariton, despre care spune că a încălcat legea la ultima ședință, nici prefectul Mircea Silvestru Lup, acuzat că principala lui sarcină este de a-i pune bile negre primarului Johannis și nici viceprimarul Fântână, despre care Mitea spune că și-a negociat funcția pe care o are în primărie, cu partidul de guvernământ. Persoana care lansează aceste afirmații trebuie să fie, ori foarte curajoasă, ori puțin nebună. Cu toate acestea, Ilie Mitea nu se încadrează în nici una din cele două variante. Este unul din puținii politicieni din Sibiu care are curajul de a spune lucrurilor pe nume, fără să se ascundă. Dat afară din partid, Mitea rămâne democrat Mitea este cunoscut ca fiind cea mai pitorească persoană din Consiliul Local, luările sale de cuvânt fiind savurate de toți consilierii, indiferent de culoarea politică. Deși nu mai este membru PD, Mitea susține că încă mai face politica PD. “De când am intrat în PD nu m-am mai gândit să intru în nici un alt partid. Când am ieșit din PD am continuat să fac în continuare politica PD. Nu am mișcat din această conduită a mea. E foarte greu să mă gândesc să intru într-un partid politic pentru că România duce lipsă de lideri credibili. PD a fost o grupare de lideri politici, iar acum PD a devenit un fel de România Mare mai rafinată în discurs”, este de părere Ilie Mitea, în Consiliul Local nu se respectă principiile Consilierul este dezamăgit de actuala echipă de la Consiliul Local și îi consideră pe majoritatea acestora niște marionete puse acolo doar pentru a ridica mâna atunci când este nevoie. „Comparând echipa PD din Consiliul Local, din care am făcut și eu parte cu Tuluc, cu modul de exprimare, modul de acționare, modul de percepție al celorlalți membrii din Consiliul Local, o să vedeți diferențe vizibile. Ori votul meu de acolo să nu se considere egal cu votul altora. O parte din consilierii din cealaltă baricadă (n.r. consilierii PSD și PRM), nu au păreri personale, nu au luat niciodată cuvântul. Ei sunt îndrumați înaintea ședinței să voteze, aici așa și aici așa și în 20 de minute , au votat tot și s-a încheiat ședința”, este de părere Mitea. Acesta este convins de onestitatea consilierilor și de faptul că ei nu au profitat până acum de funcția lor din administrația Sibiului, însă crede că persoanele din spatele lor se folosesc de aceștia. “Partea proastă este că ei (n.r. consilierii) nu-și dau seama că pot profita de funcția lor. Ei sunt de foarte bună credință, sunt credincioși partidului din care fac parte. Este și un paradox în Sibiu. Aici, România Mare votează cu PSD-ul, iar la București același partid îi ia imunitatea parlamentară lui Vadim. Acolo se joacă o carte, iar aici se joacă altă carte, ce să mai înțeleagă alegătorul din România ? Aici nu se respectă principiile. De consilieri nu mi-a fost niciodată greață, dar de situații, dar Omul este supus greșelii. Omul este om. Poate că unii chiar au nevoie de a vota în acest fel, pentru că altfel nu pot să trăiască, poate că este un mod de a-și întreține familia. Pe mine nu mă interesează să-mi câștig oricum existența. Pot să fiu și mai sărac, pot să fiu mai necăjit, poate că sunt plin de datorii, dar nu mie oricum cum îmi câștig existența”, afirmă Ilie Mitea. Uitucul Ariton Mașina de vot a coaliției PSDPRM a funcționat foarte bine la ultima ședință a Consiliului Local, exceptând un singur moment în care un proiect de hotărâre a scăpat fără votul majorității. Ilie Mitea este principalul vinovat pentru care coaliția PSD-PRM a ratat votarea proiectului. Hotărârea numărul 18, privind aprobarea documentației de urbanism “PUD stație livrare carburanți - str. Agricultorilor” nu a primit voturile unei treimi din numărul total al consilierilor și astfel a fost respinsă. Consilierul care a uitat să ridice mâna a fost Ioan Ariton, care a pierdut șirul votului, fiind prins în discuții aprinse cu Ilie Mitea, în timpul ședinței, între cei doi a izbucnit un conflict aprig, după ce Mitea și-a acuzat colegul de lipsă de imparțialitate. Ariton a început să riposteze și în acest fel a pierdut votul. „Hotărârea nu a trecut, îi mai trebuia un vot, deși trebuia să treacă. Ariton nu a fost atent și nu a votat. L-am ținut eu de vorbă și a ratat votul”, spune Mitea. Proiect votat ilegal Referitor la cealaltă stație de benzină, al cărei proiect de extindere s-a aflat pe masa consilierilor, Mitea spune că a fost aprobat ilegal, deoarece Ioan Ariton a votat, deși nu avea acest drept, având acțiuni la societate și fiind direct implicat în extinderea societății. “Sunt de părere nici benzinăria Petrom nu trebuia să treacă. Conform legii, Ariton nu trebuia să voteze, pentru că el este acționar la Petrom și acest fapt contravine legii. Nu am spus nimic în ședință, pentru că toată lumea ar fi sărit și ar fi spus că am ceva personal cu Ariton, dar eu nu am nimic cu el. Proiectului i s-a făcut o sumară schiță de reglementare a circulației care, de fapt, nu reglementează circulația, dar e făcută că dă bine la dosar. A trebuit să treacă hotărârea să demonstrăm că ne-am împăcat”, consideră Mitea. Iordan a scăldat-o Secretarul primăriei Nicola Iordan le-a dat dreptate pe rând amândurora. în prima fază a spus că votul lui Ariton este legal. “Legea spune că un consilier nu poate vota doar dacă are interes patrimonial. Nu poți să zici că Ariton avea un interes patrimonial aici, pentru că dacă este să o luăm așa, Mircea Niculescu nu ar trebui să participe la nici o dezbatere ce se referă la SC Apă Canal SA. Aici, interesul este în primul rând al societății”, este de părere Nicola Iordan. Nu aceeași opinie a avut-o și când a fost întrebat de Ilie Mitea, de legalitatea votului și a acceptat că hotărârea nu a fost adoptată perfect legal. „Sunteți pe lege”, atât s-a limitat să spună Iordan, atunci când a fost luat la întrebări de Mitea. Ioan Ariton are o poziție foarte dură față de acest subiect: „Eu nu cumpăr nimic din ce spune llie Mitea. Bine că știe el când este legal și când nu, întrebați-l pe el”. După scurtul dialog purtat cu ziarul “Obiectiv”, Ariton a început să dea telefoane considerând început războiul cu llie Mitea. “Nu m-a sunat pe mine personal, însă prin intermediari m-a amenințat că de acum înainte se va ocupa el de presă și va face dezvăluiri la adresa mea”, spune Mitea. „Mânăriile” prefecturii și ale lui Fântână Pe primarul Klaus Johannis, Mitea nu îl vede un om politic, și îl vede ca fiind administratorul Sibiului. Despre președintele Nicolae Neagu consilierul afirmă că nu este politician, iar despre viceprimarul Fântână Mitea spune că și-a negociat postul cu PSD-ul. „Reacția prefecturii față de primărie este clară mândrie, pentru că pentru curățenia în oraș există firme specializate, dar ei amendează primarul că așa dă bine. Are prea multe bile albe și trebuie să-i punem și câteva bile negre că este prea curat”, consideră Mitea referindu-se la controalele comandate de prefectură pentru a se vedea curățenia orașului. „în Partidul Democrat, Adrian Severin a fost omul care l-a ținut pe Petre Roman departe de grupul afaceriștilor. Nu cred că Nicolae Neagu este un afacerist. Pentru mine nu există Nicolae Neagu ca om politic. în Richard al III-lea se spunea la un moment dat „nu mă întrebați cum am dobândit coroana, întrebați-mă cum o păstrez”. Eu aștept timpul să demonstreze cum își va păstra Nicolae Neagu coroana în PD. Până atunci nu am nici un subiect prin care să-l cataloghez într-un fel sau altul”,spune consilierul. Despre Fântână, Mitea își amintește de felul cum acesta șia negociat cu PSD-ul ,locul în administrația Sibiului. „Când a demisionat din funcția de consilier și a devenit viceprimar. Fântână șia negociat postul, funcția. Fântână a spus atunci: dacă mă mențineți în funcție obțineți un loc de consilier în CL” afirmă fostul membru PD. Ilie Mitea poate fi asociat cu imaginea unui elev sârguincios, care arată cu degetul spre colegii de clasă prinși copiind. Totuși Mitea este cu certitudine unul din puținii politicieni pe care îi are Sibiul, ce are puterea de a spune cine, ce, unde, când și cum, fără a cere protecția anonimatului. Poate că tupeul lui Mitea de a discuta despre orice și oricine “pe față” îi va încuraja și pe alții să o facă, iar “mânăriile” mai- marilor Sibiului se vor împuțina. Alin BRATU