Obiectiv, septembrie 2002 (Anul 1, nr. 30-33)

2002-09-05 / nr. 30

Publicație editată de trustul de presă Super Media Group Datorită primarilor incompetenți Apa curentă și canalizarea sunt departe de sate Satele din județul Sibiu care nu au un sistem de apă curentă nu și-l pot amenaja nici anul acesta, cu toate că lucrările ar fi fost plătite în proporție de 75% cu bani europeni. Majoritatea localităților nu au întocmit și aprobat de către o firmă de arhitecți, planul localității sau Planul Urbanistic General (PUG), motiv pentru care acum nu se pot prezenta cu oferte pentru reabilitarea infrastructurii rurale. Satele din România trebuie să cheltuiască 300 de milioane de euro până la 30 septembrie 2003. Banii provin de la Uniunea Europeană, prin programul Sapard, și sunt aferenți proiectelor de reabilitare a drumurilor, de introducere a apei și realizare a sistemului de canalizare. Astfel de proiecte pot fi depuse de către consiliile locale sibiene din mediul rural, cu condiția să aibă întocmit PUG-ul. Primăriile care nu au probleme cu harta localității sunt interesate de realizarea de investiții în domeniul reabilitării și modernizării rețelelor de apă și canalizare, mai mult decât de refacerea drumurilor. Acest lucru se explică prin faptul că investițiile la drumuri sunt mai puțin voluminoase, iar pentru acest sector se găsesc mai ușor bani. continuare în pagina 3 Cu partidul nostru’n frunte, vom avea furnale multe Debremsare cu furnale Guvernul nu-i are la inimă pe cei care doresc să renunțe la sistemul centralizat și să-și monteze centrale de apartament. Reglementările propun montarea unui coș de evacuare a gazelor pentru toate apartamentele care au centrale proprii, indiferent de etajul la care se află și instalarea centralelor doar în perioada verii. Ordonanța, care nu este decât în favoarea sistemului centralizat de distribuire a energiei termice, este contestată de aproape toți locatarii de la blocuri. Sibienii sunt de părere că ordonanța pe care vrea să o adopte executivul lui Năstase„este o mare prostie”. Cheltuielile pe care le implică respectarea prevederilor ordonanței - construirea coșurilor de evacuare a gazelor - îi sperie pe cei care și-au montat deja centrale de apartament . Pagina 16 Săptămâna 5-11 septembrie Paginile 6-7 Anul acesta. Școlile se luptă pentru elevii de clasa I Abonați-vă la școlile generale se bat în oferte pentru atragerea “bobocilor” pentru că sunt tot mai puțini copii, 15 învățători vor rămâne fără post Școlile din Sibiu au tot mai puțini “boboci” în clasa I, motiv pentru care, de la un an la altul, zeci de dascăli sunt pe punctul de a deveni șomeri. Năpasta îi paște în acest an pe 15 învățători care, dacă nu vor accepta să fie educatori sau să meargă în localități învecinate cu Sibiul, vor fi dați afară. Pentru a-și păstra oamenii pe posturi, școlile din Sibiu vin cu tot felul de oferte speciale pentru elevii claselor I. Cele mai căutate școli sunt cele care asigură și pregătirea lecțiilor într-un cadru organizat, după orele de curs, continuare în pagina 16 ido ® ® ® M pe ® tarii programe TV, reportaje, anchete, mică publicitate. #păcăatlfacte’tilo’circktail / I / publicaßcc cic codat II>S>K››. 5-11 septembrie 2002 Preț: 3.500 lei / Adresa redacției: / C-tin Noica, Bl. 4, Ap. 20 Tel. 211421,206 787 E-mail: obiectiv@directnet.ro METEO /ARt?Weedk end Minim Maxim Vineri 16 ° C 27 ° C Sâmbătă 16 ° C 24 ° C Duminică 15 ° C 23 ° C Pagina 2 Funcționarii sibieni învață meserie de la nemți Tinerii care vor să locuiască la tară , primesc pământ pentru casă Pagina 3 Hot-line pentru venitul minim garantat Jumătate din sibieni beau apă netratată Pagina 4 [UNK] 75 de sibieni primesc bani pentru stat degeaba Radu Vasile a trăit 70 de ani fără buletin Pagina 13 Avanpremiera stagiunii 2002-2003 la teatrul sibian Ziarul angajează persoane dinamice, cu ținută prezentabilă și bune abilități de comunicare pentru departamentul Marketing. CV-urile se pot depune la sediul redacției (str. Constantin Noica, bl. 4, ap. 20) sau se pot expedia prin e-mail la adresa obiectiv@directnet. ro