Obiectiv, octombrie 2002 (Anul 1, nr. 34-48)

2002-10-03 / nr. 34

Un săptămânal complet B Apare la Sibiu M Anul I - Nr. 34 Publicație editată de trustul de presă Super Media Group Spitalul Județean a cumpărat cartofii prin Internet Spitalul Clinic Județean a cumpărat prin licitație electronică pe Internet doar proviziile de cartofi, de la punerea în practică a acestui sistem. România are o piață a medicamentelor de 1,35 de miliarde de dolari pe an, dublă față de anul 2000. Cu toate acestea, numeroase spitale și farmacii înregistrează în continuare o criză de medicamente, mai ales în ceea ce privește produsele compensate. Ca să ușureze sarcina achizitorilor de medicamente, Guvernul a adoptat Ordonanța nr. 20 /2002, care prevede achiziționarea de materiale și produse sanitare numai prin licitație electronică. „Spitalul nostru a făcut până acum foarte multe cereri și a încheiat un singur contract, pentru cartofi, celelalte fiind în desfășurare”, afirmă directorul general al instituției, dr. Liviu Cotârlă, în sistemul electronic, spitalul își va cumpăra fructe, legume, lapte, ouă, vitamine, antibiotice și materiale sanitare, însă aria articolelor este în extindere. „Vineri, 4 octombrie, toți directorii de spitale județene, împreună cu factorii de decizie de la Casele Județene de Asigurări de Sănătate și Direcțiile de Sănătate Publică, sunt convocați la Cluj, întâlnirea zonală e ocazionată tocmai de extinderea acestui sistem de achiziții”, mai spune directorul Spitalul Județean. Avantajele sistemului de achiziții electronice țin mai ales de economiile pe care spitalele reușesc să le facă, alegând prețul cel mai mic dintr-un număr foarte mare de oferte, la licitație având dreptul de participare firme de profil din toată țara. Andreea MATEESCU Lifturi de scos la pensie •Peste 90% din ascensoarele sibiene au trecut de 20 de ani, durata medie de funționare • Locatarii din blocurile turn plătesc bani grei pentru întreținerea unui ascensor • Șobolanii rod cablurile ascensoarelor • Liftul unui bloc din Hipodrom 1 nu mai funcționează de 10 ani | Pagina 3 Cărțile de identitate se schimbă din nou • acestea ar putea un cip electronic Cărțile de identitate și pașapoartele vor fi înlocuite cu niște acte de identitate mai „deștepte”, dotate cu un cip electronic, începând de anul viitor. Introducerea noilor cărți de identitate este, deocamdată, în stare de proiect și se va putea face doar cu cheltuieli mari, pentru că în fiecare post de poliție din România vor trebui instalate servere care să poată „citi” informațiile stocate în cip. Prin acest nou sistem, polițiștii vor avea în câteva secunde nu doar datele personale - codul numeric personal, data nașterii și adresa persoanei pe care doresc să o identifice, ci vor putea afla dacă acea persoană a fost condamnată în trecut sau dacă este dată în urmărire. „S-ar putea ca aceste noi cărți de identitate să poată fi folosite în locul pașapoartelor. Germanii le folosesc deja pentru a călători în spațiul Schengen”, spune comisarul șef Ion Hașegan, șeful Serviciului Județean de Evidența Informatizată a Persoanei. Acesta adaugă însă că deocamdată nu se știe „când și cum” se va face trecerea și că este bine ca aceia care mai au încă buletine vechi să le schimbe cu cărțile de identitate care au fost introduse de trei ani. Trei sferturi dintre sibieni și-au schimbat deja buletinele vechi, însă mai sunt 23.000 de persoane care au buletinele expirate. „Oamenii sunt indolenți, iar amenzile mult prea mici - doar până la 200.000 de lei nu îi pot determina să intre în legalitate, în curând vom face din nou a servi și drept pașapoarte va stoca mai multe informații despre persoană campanie pentru preschimbarea buletinelor expirate și oamenii vor sta din nou pe la cozi interminabile și vor fi probabil nemulțumiți”, spune comisarul șef Ion Hașegan, șeful Serviciului Județean de Evidența Informatizată a Persoanei. S.B. 3-9 octombrie 2002 Preț: 3.500 lei / Adresa redacției: / C-tin Noica, Bl. 4, Ap. 20 Tel. 211421,206 787 E-mail: obiectiv@directnet.ro de Week-end Imim Maxim Vineri 14 ° C Sâmbătă 12 ° C Duminică 13 ° C Pagina 2 Comisia Socială a Consiliului Local stă cu mâinile la spate Consilierii locali se răfuiesc în problema centralelor de apartament Pagina 3 Săptămâna în cifre negre • animalele au băgat șapte sibieni în spital ; un bărbat a fost mușcat de porc • doi sibieni atacați de urs Pagina 4 Se caută secretare supra-calificate Promoție de diamant la Liceul „Gh. Lazăr” Reuniune de clasă după 60 de ani Pagina 13 Cronică teatrală. „ Gaițele” lui Zamfirescu au depășit clasicul prin simbol Pagina 16 Focar de hepatită la Școala Generală din Cristian Anul cu cei mai mulți studenții