Obiectiv, decembrie 2002 (Anul 1, nr. 58 (93))

2002-12-23 / nr. 58 (93)

Abonează-te la Ziarul Ob ! Cu 60.400 de lei (taxă poștală inclusă), primești în fiecare lună toate informațiile de care ai nevoie. Mai mult în fiecare număr găsești un talon gratuit pentru mica publicitate! Cere factorilor poștali publicația cu numărul 15526. Concurs Obiectiv-Diamant Câștigătorul concursului „Cadouri de Aur”, constând într-un inel și o cruciuliță, ambele din aur, în valoare de peste un milion de lei, este ELENA BURUIANĂ. O felicităm și o așteptăm la redacție pentru a-și ridica premiul. Sanatoriul din Avrig termină anul fără datorii în condițiile în care unele unități medicale trec în noul an cu datorii către furnizori, un centru care a ridicat mereu probleme în ceea ce privește lipsa fondurilor încheie anul fără nici o datorie. ______________________PAGINA _ Leul prinde putere în săptămâna 16-20 decembrie leul s-a apreciat în raport cu dolarul american cu 216 unități (33582 în 20 decembrie față de 33796 vinerea trecută), aceasta fiind o revenire neașteptată a monedei naționale. Concurs Obiectiv Câștigătorul ultimei ediții a concursului „Obiectiv îți împodobește bradul de Crăciun" este CASIANA CIOCIFA. Globuri în valoare de 700.000 de lei o așteaptă la redacție. Felicitări!< Mișcarea fotografică in lume Fotograful Louis Germond expune la Cercul Militar albume foto și aparate de fotografiat de epocă. da fill A a _____________________ PAGINA 5 Curs Valutar 35 Ű ROM *00 Miercuri Joi Vineri Valuta 23.12.2002 USD 33.582 EURO 34.430 ROM Esența miscarii USD Euro Cotidian independent ♦ Apare la Sibiu ♦ Anul I ♦ Nr. 58 (93), luni, 23 decembrie ♦ Preț 4.000 lei Editat de trustul de presă Super Media Group Educația sexuală pe înțelesul liceenilor PAGINA 3 Femeile democrate și Moș Crăciun PAGINA 4 Florin Cioabă protestează împotriva discriminării și a rasismului pagina i 6 Tradiții adormite Dramă înghețată la Mediaș 4 700 de familii care au depus cereri de rebranșare stau fără căldură de sărbători . In trei săptămâni, PSD-ul și administrația locală în frunte cu primarul Teodor Plopeanu, nu au reușit să găsească nici o soluție Tam-tam-ul senatorului socialdemocrat, Dionisie Bucur, nu a avut nici un efect asupra medieșenilor. Deși, în urmă cu trei săptămâni, acesta cerea imperativ primarului să găsească soluțiile tehnice pentru ca toți medieșenii să beneficieze de agent termic, 700 de familii vor petrece Crăciunul în frig sau se vor încălzi cu aragazul sau cu reșouri. Soluțiile atât de mult mediatizate au întârziat să apară. La Primăria Mediaș sunt depuse 700 de cereri pentru branșarea la rețeaua de termoficare a municipiului. Cererile au fost strânse la sediul PSD Mediaș. Soluțiile întârzie însă să apară continuare în pag.i . Vestite pentru datinile lor frumoase, satele sibiene nu mai păstrează decît obiceiul de a colinda între Crăciun și Anul Nou Odinioară le mergea vestea pentru strășnicia și sfințenia cu care au păstrat tradițiile strămoșești. Aproape fiecare dintre comunele sibiene aveți obiceiul ei în preajma Crăciunului. Farmecul acestora făcuse ca, „Mărginimea” să fie cunoscută și peste hotare. Fotografi celebri au bătut drumurile până pe meleagurile noastre ca să imortalizeze, după o vorbă a lui Blaga, veșnicia care s-a născut la sat. Acum, însă, satele sibiene sunt văduvite de orice flor al tradiției. „Coborâtul fagului”. în Poplaca și „Butea” din Miercurea sunt singurele obiceiuri de Crăciun care mai aduc aminte de sata de altă dată a comunelor. Și aceste tradiții sunt, însă, mult ..ajustate”. Ele durează mai puțin, sunt mai puține manifestări și mei sătenii nu se mai înghesuie să ia parte la ele. continuare în pat. 16 Flăcări la Continental . Incendiul a izbucnit în Din cauza unui televizor lăsat în priză o cameră de la etajul 9 al hotelului Continental a fost cuprinsă, sâmbătă seara, de flăcări. Televizorul marca NFI din camera 907 a provocat un scurtcircuit, care a aprins mocheta din încăpere, în doar 20 de minute, atât televizorul, cât și minibarul, au fost mistuite de flăcări. Incendiul a fost observat de la mare depărtare. Pe toate geamurile de la etajul nouă ieșea fum. camera 907 a hotelului Pompierii au intervenit la ora 19.13. Patru autospeciale și o ambulanță au participat timp de 20 de minute la stingerea incendiului. Flăcările au fost stinse cu extinctoarele. Prejudiciul produs de incendiul de la camera 907 nu a fost încă estimat. Pe lângă televizor, minibar și masca de lemn, holul și câteva camere alăturate au fost serios afumate. H.B.