Obiectiv, ianuarie 2003 (Anul 2, nr. 62-84)

2003-01-06 / nr. 62

Cotidian independent ♦ Apare la Sibiu ♦ Anul 1 ♦ Nr. 62 (97), luni, 6 ianuarie ♦ Preț 4.000 lei Editat de trustul de presă Super Media Group Temperaturi extreme la Sibiu Cantina Studențească va fi în renovare !rico spulberat de un BMW PAGINA 3 PAGINA 16 Abonează-te la Ziarul Ob Cu 60.400 de lei (taxă poștală inclusă), primești în fiecare lună toate informațiile de care ai nevoie. Mai mult, în fiecare număr găsești un talon gratuit pentru mica publicitate! Cere factorilor poștali publicația cu numărul 15526. Conducte înghețate din cauza gerului La cumpăna dintre ani, gazul nu a avut presiune. Conducta de pe strada Forjorilor a înghețat în totalitate. _______________ PAGINA 3 Proprietarii de garaje scutiți de majorări După ce au intrat în legalitate, proprietarii garajelor construite pe domeniul public au cerut Primăriei și înlesniri la plata majorărilor de întârziere la plata chiriei. Consilierii locali au acceptat propunerea acestora fără prea mari rezerve. PAGINA 3 Impozitele nu s-au majorat Municipalitatea nu va face modificări importante la taxele și impozitele locale, astfel că, per ansamblu, acestea vor rămâne la fel ca și în acest an. PAGINA 3 Sibienii vor sănătate și noroc de la 2003 La fiecare început de an, oamenii obișnuiesc să-și pună dorințe, să-și facă planuri și speră ca, odată cu trecerea într-un nou an, și în viața lor să înceapă o nouă etapă: în popor există superstiția că, dacă un bărbat îți trece pragul casei în prima noapte a noului an, acesta va fi unul plin de succese și de realizări. PAGINA 4 Apelurile locale se ieftinesc la sfârșitul lui 2003 Un minut pentru convorbirile internaționale va costa chiar cu 50 % mai puțin; în viitorul apropiat, românii vor putea alege o altă companie doar pentru apelurile internaționale. PAGINA 5 Melcii - chelneri la „Casa turiștilor” din Păltiniș Turiștii au așteaptat, sâmbătă, zeci de minute să fie băgați în seamă. ___ _____PAGINA 16 Curs Valutar 800 14 600 ■Om 4 200 »4 0001 Marti Vineri Luni Valuta 6.01.2003 USD 33.500 EURO 34.919 Luni ■ USD ■ Euro CB? PAGINA 16 Tragedii în lanț în Munții Făgărașului Victimele zăpezii ♦ Patru tineri au fost îngropați de vii sub o avalanșă în 28 decembrie ♦ Doar unul dintre ei a fost descoperit ♦ Căutările au început numai de patru zile când părinții tinerilor au anunțat Salvamontul ♦ Un snowmobil a căzut într-o prăpastie adâncă de 100 de metri . Victima este internată la spital în stare gravă Ceea ce majoritatea amatorilor sporturilorde iarnă nu înțeleg este pericolul pe care îl reprezintă muntele. Ca să nu mai adăugăm zonele de zăpadă care așteaptă cel mai mic zgomot pentru a năvăli și a distruge tot ce întâlnesc în cale. Norocul impundenților se numește Serviciul Salvamont. De la prima zăpadă până după sezonul Sărbătorilor, salvamontiștii lucrează zi și noapte tocmai din cauza celor care iau în glumă natura. Cu toate că salvamontiștii încearcă să avertizeze pe cât se poate turiștii de pericolele ce pândesc în afara cabanelor, după câteva pahare de vin fiert, aceștia cred că se pot lua la trântă cu muntele. continuare in pag. 4 Órintr fWcastrer Locul tragediei mui Barza a venit de Anul Nou. Primul copil al anului s-a născut prin cezariană . Doi tineri din Tălmaciu și-au văzut dorințele împlinite la câteva zeci de minute după miezul nopții . După ce s-au stins focurile de artificii și s-au umplut paharele de șampanie din noaptea de Revelion, la Maternitatea din Sibiu s-a auzit planșetele primului copil născut în 2003: Raluca-Maria După o săptămână de petrecere, bătut prima secundă din 2003, majoritatea dintre noi o iau de la capăt cu noi speranțe pentru un an mai bun, în care să ni se împlinească dorințele din noaptea de Revelion. Pentru Maria și Marian Dănilă, Moș Crăciun nu le-a adus cadoul cel mai frumos din viața lor, însă așteptarea a fost răsplătită în noaptea de Revelion, la numai 45 de minute după ce orologiile au .Este primul copil născut în Sibiu, în 2003. Sperăm să fie cu noroc. E o fetiță născută prin cezariană, de două kilograme șase sute. E bine, sănătoasă și asta ne bucură pe toți”, ne-a mărturisit una din asistentele de la Maternitate care a vrut să-și păstreze anonimatul. continuare în pag. 16 Din nou la ♦ Elevii încep astăzi semestrul al doilea care se întinde pe parcursul a 23 de săptămâni Conform Ordinului nr.3995, semnat de ministrul Educației și Cercetării, Ecaterina Andronescu, astăzi începe cel de-al ll-lea semestru al anului școlar 2002-2003. Acesta se va încheia pe 14 iunie. Semestrul cuprinde 23 de săptămâni. Elevii din clasele a VII-a și absolvenții școlilor de ucenici vor termina școala cu o săptămână mai devreme decât ceilalți colegi ai lor, pe data de 6 iunie, deoarece ei trebuie să se prezinte la examenele de finalizare a studiilor. în perioada 19 aprilie - 4 mai, toți elevii vor avea vacanță vie Paști. De asemenea, ordinul mai prevede ca, în cazuri speciale, în funcție de condițiile meteo locale și de specificul școlii (populație majoritară de altă confesiune decât cea ortodoxă) inspectoratele școlare pot aproba modificări ale structurii anului școlar Aprobarea se acordă numai dacă directorii unităților respective prezintă soluțiile pentru recuperarea cursurilor, astfel încât anul școlar să însumeze 35 de săptămâni.