Obiectiv, aprilie 2003 (Anul 2, nr. 135-155)

2003-04-16 / nr. 148

14 Obiectiv ȘTIRILE REGIUNII __ _ __ mmn COVASNA Spitale fără paturi Aproape 70 de paturi spitalicești vor fi desființate în județul Covasna, ca urmare a aplicării reformei inițiate de Ministerul Sănătății și Familiei. Secretarul de Stat Sorin Simion, din cadrul Ministerului Sănătății, a precizat că, în perioada următoare, vor fi restructurate câte 30 de paturi de la spitalele municipale Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc și zece la Spitalul orășenesc din stațiunea Covasna. Județul Covasna se va alinia astfel standardelor prevăzute de UE în ce privește numărul de paturi spitalicești, raportul fiind de 5,3 paturi la mia de locuitori. In calcul nu au fost luate două unități medicale de interes național, Spitalul de cardiologie din Covasna și Spitalul de patologie neuromusculară din Vâlcele. MUREȘ Sighișoara a fost recompensată Consiliul Europei a decis acordarea înaltei distincții „Steagul Europei” municipiului Sighișoara. Dorin Daneșan, primarul municipiului, aflat într-o vizită oficială în Franța, a primit vestea prin telefon de la senatorul UDMR György Frunda. Daneșan a declarat că, în numele locuitorilor urbei de pe Târnava Mare, se simte „extrem de onorat”. Steagul, care a fost conferit în cursul serii de ieri la Strasbourg, a fost acordat pentru preocupările conducerii localității pentru europenizarea Sighișoarei, printre care se numără Festivalul Cetății Medievale. brașov Comisie de mediu pentru autostrada București-Brașov Autoritățile locale brașovene vor să afle ce impact va avea asupra mediului construirea viitoarei autostrăzi București- Brașov. „S-a stabilit ca, pe perioada de construcție, să se țină seama și de respectarea normelor privind protecția mediului, la capitolul emisiilor, ale viitoarelor spălări de platforme și niveluri de zgomot. Se v ar avea în vedere posibilele poluări accidentale și măsuri preventive pentru acestea și necesitatea amplasării grupurilor sanitare ecologice în timpul lucrărilor”, declară surse din cadrul Biroului de Presă al IPM Brașov. harghită . Criza medicamentelor continuă Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Harghita a solicitat farmaciștilor din județ să revină asupra deciziei de a amâna semnarea contractelor de furnizare a medicamentelor compensate sau gratuite și să dea dovadă de mai multă flexibilitate. într-o adresă trimisă Colegiului Farmaciștilor Harghita se menționează că „cele solicitate de farmaciști sunt soluționate sau sunt cuprinse în prevederi legale în vigoare și nu pot fi modificate de instituția noastră”. Biro Rodica, directorul CJAS Harghita, a declarat că totuși cererile farmaciștilor din județ au fost aduse la cunoștința Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Colegiul Farmaciștilor din Harghita a decis la sfârșitul săptămânii amânarea semnării contractelor pentru eliberarea medicamentelor compensate sau gratuite. Aceștia cer ca termenul de plată al facturilor de către CIAS să fie de maxim 30 de zile și nu 90 de zile, cum se întâmpla până acum, eliminarea practicilor de plafonare a eliberării medicamentelor sau înlăturarea oricăror criterii de selecție, altele decât cele profesionale a farmaciilor cu care se încheie contractele. Farmaciile din Harghita au decis în data de 1 martie sistarea eliberării medicamentelor compensate sau gratuite. Actualitate Interna Nr. 148, miercuri, 16 aprilie 2003 Americanii ne iau la fost Guest critică aspru România . Ambasadorul american la București a ținut un discurs pe tema corupției Michael Guest (foto), ambasadorul SUA la București, a ținut ieri, la Conferința internațională a donatorilor, un discurs foarte dur, cu privire la modul în care autoritățile de la București gestionează lupta împotriva corupției. Michael Guest a ținut să amintească astfel opoziția unor oameni de afaceri cu relații în lumea politică la adoptarea unei legi anticorupție, încetinirea privatizării, licitațiile dubioase câștigate de firme românești obscure în dauna unor mari companii străine, sau lentoarea proceselor în instanță, ca și inegalitatea de tratament în fața justiției între cei cu bani și putere și cei fără. Ambasadorul a precizat că puterea, opoziția și massmedia ar trebui să lupte împreună împotriva corupției. Guest a recunoscut că tinerii care nu-și pot găsi slujbe în România, pe baza meritelor profesionale, sunt îndreptățiți să emigreze. Deși a subliniat progresele făcute în ultima vreme, Michael Guest a ținut să adauge că au fost ratate numeroase oportunități în lupta împotriva corupției. El a mai spus că toate aceste măsuri anticorupție nu trebuie luate de dragul NATO, al UE sau al Băncii Mondiale, ci pentru cetățenii români care merită mai mult decât au primit până acum de la clasa politică. Mesajul lui Michael Guest a fost cât se poate de clar: „Cheltuiți mai puțin timp pentru studiul corupției și acționați mai rapid și mai eficient împotriva acestui flagel”. Rodica Stănoiu, ministrul Justiței, spune că discursul lui Guest a fost dur la adresa corupției, dar încurajator pentru eforturile pe care Guvernul le face în acest sens. Senatorii acuză Ministerul Sănătății luat la bani mărunți . ♦ Biroul Permanent al Senatului a acuzat Ministerul Sănătății de deturnare de fonduri Senatorul Ilie Ilașcu, președintele Comisiei de Sănătate din Senat, a declarat că Ministerul Sănătății este responsabil de deturnarea fondurilor. Biroul Permanent al Senatului a cerut Comisiei de Sănătate să analizeze activitatea Ministerului Sănătății din 2001 și 2002. Daniela Bartoș, ministrul Sănătății, va trebui să explice Comisiei dispariția unui miliard trei sute de milioane de dolari din fondurile Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Președintele Comisiei de Sănătate a declarat că fondurile Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru 2001 au fost de 1,800 de mii miliarde de dolari. Din acești bani, CNAS a folosit numai 1,3 miliarde dolari. în 2002, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a primit 2 miliarde dolari și a folosit numai 1 miliard 200 de mii. Ilie Ilașcu spune că Ministerul Sănătății deturnat destinația fondurilor, ceea ce a aruncat sistemul sanitar în cea mai gravă criză din ultimii 13 ani. Tănăsescu a discutat posibilitatea recuperării datoriei irakiene . Datoria Irakului față de România există încă dinainte de 1989 Mihai Tănăsescu (foto), ministrul Finanțelor, a discutat cu John Taylor, secretarul adjunct al Trezoreriei americane, problema recuperării datoriilor României de la guvernul irakian. Taylor a declarat cu această ocazie că există posibilitatea ca firmele românești să participe la proiectele de reconstrucție din Irak, alături de companiile americane. Ministrul Finanțelor a prezentat o listă cu 35 de companii românești din domenii ca energie, petrol sau construcții, care ar putea realiza astfel de proiecte în Irak. Datoria Irakului către România există încă dinainte de 1989 și s-a acumulat în urma construirii unor fabrici de ciment, instalații de irigații și a unor exporturi de alimente, tractoare și uniforme pentru miltari. Autoritățile de la Bagdad au sistat plata datoriei către București în timpul războiului,dintre Irak și Iran, din anii 80. în 1989, datoria se ridică la circa 1 miliard și 450 de milioane de dolari, iar acum ea se cifrează la 1 miliard și 700 de milioane de dolari. Viorel Pană nu mai este vicepreședinte al PD Senatorul PD Viorel Pană și-a anunțat ieri în cadrul Colegiului Director demisia din funcția de vicepreședinte al partidului, subliniind că, în perioada următoare, se va retrage și din cea de vicepreședinte a Senatului. „Se încearcă mascarea unor greșeli prin aducerea în prim plan a unor lucruri neadevărate la adresa organizației Constanța și de aceea era firesc să demisionez din funcția de vicepreședinte al partidului, iar în perioada următoare să mă retrag și din funcția de vicepreședinte al Senatului”, a spus Pană. Pană a anunțat că va rămâne totuși membru al partidului. în cadrul Colegiului Director, liderul PD Traian Băsescu le-a propus reprezentanților conducerii partidului să dea un vot în vederea convocării unui Consiliu Național de Coordonare pentru retragerea sprijinului politic pentru Viorel Pană. Acesta însă a precizat că nu va fi nevoie de un asemenea for, întrucât se va retrage oricum și din funcția de vicepreședinte al Senatului. „N-am nevoie de sprijinul politic al unui partid care în majoritatea lui nu crede în mine”, a mai spus Pană.