Obiectiv, mai 2003 (Anul 2, nr. 156-180)

2003-05-02 / nr. 156

Nr. 156, vineri, 2 mai 2003 Actualitate Locală Municipalitatea nu a reușit să vândă clădirea neterminată din strada Emil Cioran, iar primarul a ajuns la concluzia că cea mai bună soluție ar fi vânzarea la licitație deschisă tuturor doritorilor. Problema nu este rezolvată însă deoarece o parte din consilierii locali s-au opus. După ce au fost de acord cu scoaterea la licitație alădirii în condițiile construirii e sediu pentru o unitate de învățământ superior primarul și opoziția încearcă să mai salveze ceva din aceasta. Evaluată la 33 de miliarde de lei fără TVA, aceasta ar putea ajunge, dacă nu se va oferi prețul cerut de municipalitate la un preț de pornire de 17 miliarde de lei. Singura opțiune rămasă ar fi ca prețul să fie convertit în Euro, dar consilierii PSD nici nu se gândesc să aprobe așa ceva. La ultima ședință desfășurată în săptămâna mare, când primarul a propus un proiect prin care clădirea să fie licitată de oricine are bani și să fie evaluată în euro, consilierii PSD au susținut că procedura de licitare este în curs de desfășurare și numai după ce se va finaliza licitația aceasta se poate schimba metodologia. în stadiul actual, clădirea este a consocietății. Având în vedere structura personalului rămas, dotarea cu utilaje și mijloace de transport, capacitățile de producție existente, considerăm că societatea noastră poate realiza în întregime programul de lucrări aprobat pe 2003, având și disponibilitatea de a efectua lucrări și fizic. Consilierul PD, Ion Ariton a insistat ca mina să fie evaluată în euro pentru a se evita devalorizarea și inflația, dar Consiliul Local nu a luat în vedere acest amendament dar nici proiectul primarului. Construcția abandonată a stârnit numeroase controverse de-a lungul timpului, iar după ce prorectorul Constantin Oprean a făcut lobby în calitate de consilier local pentru ca destinația spațiului să fie exclusiv pentru învățământ superior, ULBS nu a mai licitat nici măcar prețul de pornire. Proiectul de vânzare a acestui imobil anunța încă din toamna anului trecut numeroase dispute, fiind pe ordinea de zi a CL în trei ședințe consecutive. Scoaterea acestei clădiri la licitație pare să dea mai multă bătaie de cap executivului local, deoarece municipalitatea își programase în execuția bugetară pe acest an și viitoarele sume obținute din vânzarea minei. La prima licitație s-au prezentat doar Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu și societatea Atlantic Travel, la care principal acționar este cunoscutul om de afaceri Ilie Carabulea. la terți beneficiari”, se arată în informarea Consiliului de Administrație al SC Drumuri și Poduri SA, pusă la dispoziția consilierilor județeni. Consilierii și-au manifestat dorința ca din Consiliul de Administrație al societății să facă parte toți consilierii județeni. Alin BRATU Interese în jurul „Ruinei” ♦ Soarta construcției abandonate de Primărie a scăpat de sub control ♦ Nimeni nu a dat banii ceruți de Consiliul Local, iar consilierii preferă să o vândă la preț redus ♦ Ion Ariton a vrut evaluarea clădirii în euro, iar Johannis a cerut schimbarea datelor din caietul de sarcini ♦ Licitația continuă însă după vechile reguli ♦ Ruina ar costa aproape 1 milion de euro, dar se devalorizează pe zi ce trece punct de Drumurile județene rămân pe mâna SC Drumuri și Poduri SA ♦ Consilierii județeni au respins ideea de fuziune dintre SC Drumuri și Poduri și DC Comtram SA ♦ SC Drumuri și Poduri, aflată în subordinea Consiliului Județean are contract de concesiune pentru întreținerea drumurilor județene până în 31 mai 2004 Consiliul Județean nu propuse în acest an. „Datorită s-a trecut la reorganizarea vrea o asociere între SC Drumuri și Poduri SA și SC Comtram SA. Consilierii spun că fuziunea dintre cele două societăți nu se poate realiza pentru că nu mai sunt prea multe drumuri de reparat, iar societatea aflată în subordinea Consiliului Județean poate face singură lucrările lipsei de oferte pentru lucrări specifice, în luna septembrie 2002, SC Drumuri și Poduri SA Sibiu a trebuit să fie redus cu 20 la sută personalul existent iar oamenii rămași sunt plătiți cu 75 la sută din salariu pe o perioadă determinată. în plus, acest an, începând cu data de 1 aprilie lorizare,din ■* inflației, VI" /"‘M " " dar ML, nu Acum si ■E Obiectiv . Luna mai are o agendă culturală foarte încărcată. Alături de Festivalul „La Strada”, organizat de Teatrul Gong, sau de Festivalul Internațional de Jazz, luna mai este asociată și Colocviului Internațional „Emil Cioran”, care va avea loc la Sibiu și Rășinari în perioada 8-11 mai 2003. Manifestarea este organizată de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, de Facultatea de Litere și Arte și de Centrul de Cercetare „Emil Cioran”, în colaborare cu Consiliul Județean Sibiu, Prefectura Județului Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu, Primăria Rășinari, Ministerul Culturii și Cultelor, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, Centrul Județean al Creației Populare „Cindrelul-Junii”, Inspectoratul Școlar Județean, Uniunea Scriitorilor din România, filiala Sibiu, Asociația Națională a Profesorilor din România, Revista „Transilvania”, Revista „Euphonon” și Casa, ,IUe et Vilaine’ ’. Sufletul acestui colocviu, ajuns la a noua ediție, este belgianul stabilit la Sibiu, Eugen van Itterbeek, profesor la Universitatea „Lucian Blaga”. Prin grija lui, acest colocviu a depășit încă de la primele ediții granițele țării aducând la Sibiu personalități din Franța, Italia, Olanda, Belgia, Germania, toate preocupate de receptarea operei cioraniene pri diverse grile. Anul acesta colocviul va avea ca tematică „Cioran și Celălalt” și va polariza intervențiile a câtorva nume de referință în cultura sibiană, națională și internațională, precum Ilie Guțan, Ion Dur, Irina Mavrodin, Doina Constantinescu, Constantin Zaharia, Ion Vartic, Valentin Protopopescu, Maarten van Buuren, Ger Leppers, Nicolas Cavaillcs, ș. a. Joi, 8 mai, manifestările vor începe la Casa, Iule et Vilaine”, la ora 10, cu un atelier de traduceri sub îndrumarea prof. univ. dr. Irina Mavrodin, după care, la ora 16, Doina Constantinescu va modera receptarea operei cioraniene de către studenți. Vineri, 9 mai, la ora 9.30, în aula, Avram Iancu” va avea loc deschiderea oficială a colocviului, urmată de referatele susținute de Irina Mavrodin, Constantin Zaharia, Maarten van Buuren, Ion Dur, Ion Vartic, și moderate de Ilie Guțan. La ora 12 se vor lansa nr.4/ 2003 al revistei „Transilvania”, dedicat lui Emil Cioran și volumul ,Approaches critiques IV”. Acest volum, îngrijit de Eugen Van Itterbeek, este editat cu sprijinul Ministerului Culturii și Cultelor în 300 de exemplare și cuprinde, în cele peste 200 de pagini, intervențiile de anul trecut ale Colocviului a cărui temă a fost „Cioran și râsul.” La ora 15, în Sala Senatului, vor lua cuvântul Ger Leppers, Nicolas Cavailles, Dorica Lucaci, Gabriel Popescu, Valentin Protopopescu, Octavian Buda și Ioana Crețu. Conferința se va încheia cu un spectacol „Cioran”, realizat și prezentat de actrița Genoveva Preda. Sâmbătă, 10 mai, la Primăria din Rășinari, Eugen van Itterbeek, Ariana Bălașa, Mihaela și Răzvan Enache, Dumitru Baron și Silvana Bunea, toți membrii ai Centrului de Cercetare „Emil Cioran’ ’ își vor prezenta lucrările, moderați fiind de Irina Mavrodin, după care vor avea loc propuneri privind tema și organizarea celei de-a X-a ediții a Colocviului, care va fi o ediție jubiliară. Duminică, 11 mai, manifestările se vor încheia cu slujba de pomenire a familiei Cioran, care se va oficia la Biserica Nouă din Rășinari. Ioane CAPĂȚINĂ IkE^ CONCURS răsfățul Emil Cioran în atenția românilor și a străinilor ♦ între 8-11 mai la Sibiu și la Rășinari se desfășoară Colocviul Internațional „Emil Cioran” M&S IMPORT - EXPORT SRL Importator Germania ♦ uși garaj ♦ mobilier bucătărie «parchet laminat ♦ hrană concentrată ♦ uși interior pentru câini „BOSCH" «calorifere exclusivitate România Str. Distribuției 3 5 Tel. 0269/219808 0722/305632 DORF AS servi - Spălat auto interior extern - Curățat tapițerii - Lustruit caroserii - Mecanică auto Ik - Schimbulei Tel. 0269 443582 Str. Siretului, nr. 9