Obiectiv, decembrie 2003 (Anul 2, nr. 336-358)

2003-12-02 / nr. 336

2 Obiectiv CALENDAR CREȘTIN Ortodox Sf. Prooroc Avacum; Sf. Mc. Metopi Romano-Catolic Sf. Biblima Greco-Catolic SF. Abacum Prezentare de modă Astăzi, 2 decembrie 2003, ora 20, Cooperativa Textila Sibiu vă invită la prezentarea colecției de tricotaje toamnă - iarnă, care are loc în Clubul Stage, situat la subsolul Casei de Cultură a Sindicatelor, sub genericul „Cu noi ești în pas cu moda !” „Impuls ” în Art-Café Cafeneaua Artiștilor „Art Café”, str. Filarmonicii, nr.2, și Galeria „Art-Vo” organizează expoziția de pictură a Danielei Turcu, intitulată „Impuls.” Vernisajul are loc astăzi, 2 decembrie 2003, ora 19, în „Art-Café”. „Tezaur Folcloric” la Sibiu Consiliul Județean Sibiu. Centrul Județean al Creației Populare „Cindrelul Junii” Sibiu și Societatea Română de Televiziune organizează, sub patronajul Guvernului României, miercuri, 3 decembrie 2003, ora 18, la Casa de Cultură a Sindicatelor, Concertul Extraordinar „Tezaur Folcloric - MOȘTENITORII”, realizat de Mărioara Murărescu. Joi, 4 decembrie 2003, ora 18, la Casa de Cultură a Sindicatelor, va avea loc Concertul Extraordinar de Crăciun „DESCHIDE UȘA, CREȘTINE!”, realizat de Marioara Murărescu. Spectacolele sunt oferite gratuit de către organizatori. Intațiile se pot procura de la Casa de Cultură a Sindicatelor și de la Centrul Creției Populare „Cindrelul Junii” Sibiu, marți între orele 10- 14 și miercuri, între orele 9- 12. Salonul de toamnă al UAP Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Brukenthal, str. Tribunei, nr.6, găzduiește Salonul anual de toamnă a Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Sibiu. Salonul reunește aproape 100 de lucrări de pictură, sculptură, grafică și artă decorativă. Marea Unire în documente Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, str. Tribunei, nr.6, etaj I, găzduiește o expoziție de documente referitoare la Marea Unire. Documentele provin din fondul Arhivelor Naționale. Marți, 2 dec. 2003, ora 19.00 Wozyeck de Georg Buchner, regia Clemens Bechtel Spectacolele încep la ora 19, biletele se pot cumpăra de la Agenția teatrală, str. Nicolae Bălcescu nr.17 (tel. 21.75.75), zilnic de marți până vineri, între orele 10- 17 și sâmbăta, 10- 13 sau de la Casa de bilete a Teatrului, înainte de începerea spectacolului. Prețul unui bilet este 40.000 lei (elevii, studenții și pensionarii beneficiază de reducere 50%). ___ Farmacii • San Marco Complex Cedonia Tel: 23.21.87 Program: 07:30-24:00 • Farmacile • Tel: 21.78.97 Program: non-stop • Polisano • Complex Vasile Milea Tel: 43.24.32 Program: 08:00-21:00 Cartierul Vasile Aaron Tel: 24.51.11 Program: 08:00-21:00 Str. Mihai Viteazu Tel: 42.14.18 Program. NON-STOP TELEFOANE UTILE Pompieri 981 Salvare 961 Deranj. Electricitate 929 Deranjamente Gaz 223331 Informații Romtelecom 931 Informații Speciale 951 Informații C.F.R. 952 Poliția 955 Jandarmeria 956 Ora Exactă 958 Meteo 23.51.45 Poliția Mun. Sibiu 20.82.05 Poliția Jud. Sibiu 43.25.48 Gardieni Publici 22.41.71 Agenția Tarom 21.11.57 Agenția C.F.R. 21.20.85 Deranj. Apă-Canal 22.27.77 Urgențe Spital 23.22.89 Spitalul de Pediatrie 23.02.60 Informații utile Vremea se răcește ușor, iar cerul va fi mai mult noros. Vântul va sufla slab până la moderat, cu intensificări în cursul nopții. Trecător, va ploua slab. Temperaturile minime se vor încadra între -5 și-2 ° C, iar cele maxime între 4 și 9 ° C. CINEMATOGRAFE ARTA (intersecția B-dul Mihai Viteazu cu Calea Dumbrăvii).. Matrix Revolutions - SUA, orele: 14. 16.30.19. 21.30 • preț - 50.000 lei - 40.000 lei biletul, de la ora 14 PACEA________________________________ Cursa secolului SUA, orele: 14.30,17,19.30,22.000 preț - 45.000 lei biletul - 35.000 lei, de la ora 22 de-a lungul vremurilor 1804 - încoronarea lui Napoleon I Bonaparte ca împărat al Franței 1815 - A murit scriitorul Jan Potocki, autorul romanului „Manuscrisul găsit la Saragosa” 1845 - S-a înființat, la Paris, „Societatea studenților români”, avându-i ca președinte pe Ion Ghica și ca secretari pe C.A.Rosetti și Scarlat Vârnav. 1861 - Domnitorul Alexandru Ioan Cuza anunță, cu prilejul deschiderii Camerelor, că „înalta Poartă, precum și toate Puterile Garante” au recunoscut Unirea Principatelor 1901- A apărut, la București, revista literară săptămânală „Sămănătorul”, sub conducerea lui George Coșbuc și Alexandru Vlahuță 1918 - A murit dramaturgul Edmond Rostand, autorul cunoscutei piesei de teatru „Cyrano de Bergerac” 1923 - S-a născut, la New York, Maria Callas (Maria Calogeropoulos), soprană americană de origine greacă (n. 16.09.1977) 1935 - S-a născut Nicolae Labiș, poet-simbol al anilor 50, numit de criticul Eugen Simion „buzduganul unei generații” („Primele iubiri”, „Moartea căprioarei”, „Sunt spiritul adâncurilor”) 1946 - S-a născut Gianni Versace, unul dintre cei mai apreciați creatori de modă (asasinat la 14.07.1997) Humanitas Teatru III - Victimele datoriei Autor: Eugen Ionesco „Mi-am intitulat comediile anti-piese, drame comice, iar dramele mele pseudo-drame sau farse tragice, căci, mi se pare, comicul este tragic, iar tragedia omului e vrednică de luat în râs. Pentru spiritul critic modern, nimic nu poate fi luat pe de-a-ntregul în serios, nimic pe de-antregul în râs. Am încercat, în «Victimele datoriei», să înec comicul în tragic. «Amedeu» e, înainte de toate, drama cuplului. O dramă realistă, dar tratată cu mijloace neobișnuite, cu elemente insolite, precum acest personaj monstruos care, aflat între două personaje, e întruchiparea unui duh neînduplecat: neputința lor de a iubi provoacă, fără îndoială, un soi de pasivitate latentă. E o piesă din care n-am putut niciodată ieși. E fară ieșire și, în realitate, ar fi trebuit să rămână fără ieșire. In logica și în adevărul personajelor, totul ar fi trebuit să continue nedefinit, până la sufocarea completă. Tabloul ar putea fi o poveste cu zâne și cu bătrâne vrăjitoare. Poate fi o ilustrare a miracolelor științei medicale (succese ale tratamentelor de întinerire, de grefe, implantări de organe și membre care lipsesc etc.) și ale chirurgiei estetice. Dacă e altceva, spectatorii își vor da seama. Comicul nu e bun decât dacă e îngroșat; trag nădejde că e așa. Și comicul nu e comic decât dacă e puțin înspăimântător. Al meu este oare așa?” (Eugen Ionescu) ARJAWm A!C wL Martin 06-14 Copșa Mică-Axente Sever 14-22 Tălmaciu - Boița 22-06 Săliște - Cristian Nr. 336, marți, 2 decembrie 2003 * *oi*»*Zid>l Doamnișoara Alina ne recomandă o rețetă națională: Sărmăluțe de miel Bancul Ingrediente: • 1 kg. came • 2 linguri orez • 2 cepe • pătrunjel și mărar uscat • sare, piper • ulei Mod de preparare: Se alege carne macră de la pulpele din spate, se curăță de pielițe, se taie, apoi se trece prin mașina de tocat. Se toacă ceapa, se aurește puțin în ulei fierbinte, se adaugă orezul, se mai lasă 2-3 minute, apoi se stinge cu 2-3 linguri de apă și când aceasta s-a evaporat, se pun ceapa și orezul peste carne. Se adaugă sare, piper, verdețurile mărunțite și se omogenizează. Din compoziție se fac sărmăluțe mici, învelite în foi de varză murată. Se așază sărmăluțele într-o cratiță, se acoperă cu borș proaspăt și se fierb în cuptor la foc mic. • Poftă bună! • întorcându-se de la coasă cu căruța plină. Vasile își mână de zor calul în faptul serii fiind, își biciuia bidiviul din ce în ce mai tare La un moment dat, sătul de atâta cotonogeală, calul se oprește în drum, se întoarce către Vasile și, cu o privire plină de expresivitate, îi spune: „Măi Vasile, dai în mine ca într-o vită. Nu te gândești că sunt și eu din carne, că simt fiecare lovitură și sufăr enorm!” Auzindu-și calul vorbind, îngrozit, Vasile aruncă hățurile din mâini și o rupse la fugă peste fânețe, fiind la față Credinciosul lui câine îl urmă îndeaproape La un moment dat, obosit. Vasile se opri și se așeză pe o piatră La scurt timp sosi și câinele care, gâfâind, îi spuse „Bă Vasile, să fiu al dracului, ce m-a speriat calul ăla când a început să vorbească!" ! CVTO * BERBEC (21 mai.-20 apr.) Dimineață plecați într-o călătorie foarte importantă. E posibil să vă întoarceți cu o sumă de bani și se propune să vă asociați într-o afacere. Evitați discuțiile pe un ton ridicat și nu vă susțineți opiniile cu încăpățânare! TAUR (21 apr. - 21 mai) începeți ziua foarte agi•fijhaäftat, alergând după un împrumut urgent. Păstrați-vă calmul, pentru că sunteți predispus la accidente cerebrale sau infarct! După-amiază, vă ajută o rudă îndepărtată. Puteți să vă bazați pe intuiția partenerului de viață. GEMENI (22 mai-21 iun.) (Vă simțiți excelent, sunteți relaxat și nimic nu vă poate tulbura. S-ar putea ca partenerul de viață să vă reproșeze că sunteți indiferent și că nu vă ocupați îndeajuns de problemele familiei. GEMENI ( mMs RAC (22 iun.-22 iul.) Un prieten vă propune să plecați într-o excursie, dar faptul că nu aveți bani vă face să fiți irascibil și să căutați cearta cu lumânarea Vă recomandăm să fiți atent la volan. LEU (23 iuL-22 aug.) încercați să nu vă asumați riscuri! Nervozitatea vă poate crea marile probleme. Sunteți predispus la accidente. Nu este momentul să provocați discuții în contradictoriu. FECIOARĂ (23 aug.-21 sep.) 1% / Aveți o zi foarte încărcată, cu multe probleme V ®^^X„de rezolvat Sunteți puțin agitat și încercați să rezolvați mai multe treburi deodată. Spre seară vă liniștiți și simțiți nevoia să vă întâlniți cu prietenii......................................... f BALANȚA (22 sep.-22 net.) Din cauza stresului, sunteți predispus la probleme de sănătate sau chiar accidente. Ar fi bine să evitați călătoriile lungi și petrecerile. Nu vă lăsați enervat de lucruri mărunte! SCORPION (23 octidi noi.) S-ar putea ca un coleg să vă dea o veste care yrip****4 vă tulburi Vă sfătuim să nu le transmiteți și celor din jur starea de nervozitate. Există pericolul să aveți un accident cerebral sau un infarct. SĂGETĂTOR (22 noi.-20 dec.) Aveți o zi foarte agitată. Sunteți nevoit să fiți grosolani cu un prieten care vă vizitează.Vă pregătiți pentru o călătorie și vă enervați pe măsură ce constatați câte lucruri vă lipsesc 01.20 dec.) CAPRICORN (21 dec.-19 ian.) Sunteți obosit și nervos. Riscați să declanșați un conflict. Ar fi bine să nu mergeți în vizite, chiar dacă partenerul de viață insistă. Odihniți-vă și recuperați orele de somn pierdute! loc.-19 ian.) VĂRSĂTOR ( 21 ian. - 18 feb.) Nu aveți răbdare să vă analizați proiectele. Nu vă ambiționați să vă rezolvați singur toate problemele Acceptați ajutorul prietenilor! O persoană mai îți oferă sfaturi utile pentru un conflict. - 18 feb.) 1 rt PEȘTI (19 feb.-20 mai.) Oboseala acumulată vă face să fiți foarte agitat Ar trebui să vă odihniți mai mult. Există riscul să fiți implicat într-un accident de circulație! S-ar putea să izbucnească o ceartă.cu o persoană în vârstă... ar.) " ftir~i vârstă vă a aplana