Obiectiv, ianuarie 2004 (Anul 3, nr. 359-381)

2004-01-06 / nr. 359

Privește adevărul în fa WOT independent ♦ Apare la Sibiu ♦ Anul II ♦ Nr. 359, marți, 6 ianuarie 2004 ♦ 16 pagini ♦ Preț 4.000 tei Mitropoliei Nr. 27, Tel. 0269/206787 Un tur rapid al Sibiului, pentru o persoană care avea nevoie de medicamente, duminică, l-ar fi exasperat până și pe cel cu nervii tari. Singurele farmacii cu program non-stop au fost luate cu asalt de cei care au avut de „pătimit” după sărbători. La Farmacia 24, din centru, timpul mediu de așteptare la coadă a fost de două ore. „Stau de foarte mult timp, nici nu mai știu. Trebue să-i cumpăr nepoțelului niște medicamente pentru că a răcit, că dacă ar fi fost pentru mine, până acum aș fi renunțat”, ne-a spus Maria Popa, o femeie care a înghețat în fața ușilor farmaciei. __________________ continuare în pagina 4 Asalt la farmaciile cu program non-stop ■ în timpul și după sărbătorile de iarnă, sibienii au avut nevoie de medicamente contra durerilor de stomac și răcelii . Pentru a cumpăra câteva pastile, oamenii au stat ceasuri bune la cozi Impozitele se plătesc de săptămâna viitoare Taxele și impozitele locale au crescut cu 11 la sută, ceea ce reprezintă inflația pe anul 2003 ■ Prima zi de plată este 12 ianuarie Peste 50 de decese la sfârșit de ani ■ Câteva zeci de familii s- au petrecut Sărbătorile în doliu Carantină la Spitalul Clinic Județean ■ In primele zile ale anului s-au înregistrat peste 200 de cazuri de viroze și pneumonii și bani, ai parte de carte ■ Editurile plănuiesc scumpiri pentru cărțile noi ! scoase pe piață «I Filmele lunii ianuarie 11-131 FC Sibiu se reunește astăzi ■ Fotbaliștii pregătiți de Jan Gavrilă vor merge în cantonament la Păltiniș i Valuta 31.12.2003 7.600 400 EURO = 41.117 Marți 30.12 Miercuri 31.12 Marti 6.01 USD = 32.595 Marțiți 30.12 Miercuri 31.12 Marți 6.0 iy Deszăpezire lamentabilă ■ Poliția a amendat cu 5 milioane firma Schuster Ecologic care asigură deszăpezirea Sibiului ■ în timp ce polițiștii susțin că societatea nu și-a făcut treaba, primarul Johannis s-a declarat mulțumit de deszăpezire ■ Șoferii care au simțit pe pielea lor zăpada de pe străzi spun că Primăria a aruncat banii pe fereastră după cum s-a făcut deszăpezirea în două zile de ninsoare s-au consumat 300 de mc de sare și 100 le tone de nisip Anul nou cu bucurie: un nou val de scumpiri . Prețul gazelor naturale a crescut cel mai mult în ultimul an, find anunțate scumpiri și anul acesta ■ Energia electrică și termică ne costă mai mult ■ Tariful carburanților s-a mărit și el, de la 1 ianuarie, cu 1.000 de lei pentru un litru ■ Și la telefonia fixă au fost operate modificări de preț, abonații fiind nevoiți să plătescă cu 80.000 de lei mai mult pentru un abonament . Toate aceste modificări de prețuri vor atrage după ele alte scumpiri, pe lângă cele puse pe seama evalorizării leului . Transportul în comun s-ar putea scumpi in primăvară Cu toate că salariul minim brut electrică, termică și carburanți. Efectul pe economie este, începând din prima majorărilor de prețuri în lanț se va face zi a acestui an, cu 300.000 de lei mai imediat simțit în economia românească mare, vom scoate mai mulți bani din și în buzunarele fiecăruia dintre noi buzunare pentru facturile la energie continuare în pagina 5 Jaf de parfumuri la Nippur Pharm I Magazinul Nippur Pharm, care aparține soției directorului societății Energie Termică, Ilie Grădinar, a fost spart ■ Hoții nu s-au mulțumit să fure doar produsele din magazin astfel că, la plecare, au luat și alarma de la intrare ■ Prejudiciul este de aproximativ o sută de milioane Magazinul Nippur Pharm, care aparține soției directorului societății Energie Termică, Ilie Grădinar, a fost jefuit cel mai probabil în noaptea de duminică spre luni, prejudiciul fiind de aproximativ o sută de milioane de lei. Nici faptul că zona este frecvent patrulată de gardienii publici și nici sistemul performant de alarmă cu care era dotat magazinul nu a putut împiedica infractorii. ___________ v.V. v .............. continuare în pag. 16