Obiectiv, mai 2004 (Anul 3, nr. 457-479)

2004-05-26 / nr. 476

? Știri pe scurt • FRANTA „Canarii” îl vor pe Dănciulescu Clubul francez de fotbal FC Nantes se află pe urmele a doi atacanți: internaționalul român Ionel Dănciulescu, de la Dinamo București și ivorianul de la Anderlecht, Aruna I Dindane, relatează agenția France Presse. Dănciulescu, în vârstă de 27 de ani, este pentru a doua oară consecutiv golgheterul Campionatului României, în timp ce lui Dindane (26 ani) i-a fost atribuit, în Belgia, titlul de „fotbalistul anului”. VEDETE Maradona, depresiv Fostul fotbalist Diego Armando Maradona, internat într-o clinică psihiatrică, unde i se administrează o cură de dezintoxicare, este depresiv și cere tot timpul compania familiei sale. Starul argentinian continuă să piardă din greutate. Acesta este ținut sub un regim riguros, și reproșează familiei sale că a fost adus în acea clinică. Medicii i-au interzis să urmărească emisiuni informative sau să citească presa. ȘAH Corina Peptan, calificată în turul II Marea maestră română Corina Peptan s-a calificat în turul II („șaisprezecimi de finală”), la Campionatul Mondial feminin de șah de la Elista (Rusia), după ce a învins-o, cu 1,5-0,5 puncte, pe gruzina Rusucian Goletiani. în turul II, Peptan o va întâlni pe Jana Jackova (Cehia), care a eliminat-o pe una dintre favorite, fosta campioană europeană, Almira Skripcenko. S-au mai calificat în turul I favorita nr. 1, indianca Humpy Koneru, gruzina Maia Ciburdanidze, musoaica Alisa Galiamova, franțuzoaica Marie Sebag, bulgăroaica Antoaneta Stefanova și campioana mondială en titre Zhao Xue (China). Campionatul se desfășoară în sistem eliminatoriu, câte două partide până în faza semifinalelor, când se vor disputa patru partide, după care va urma finala, între cele mai bune două jucătoare. DIVIZIA A Badea va reintra în teren Președintele FC Universitatea Craiova, Pavel Badea, se va retrage din activitate, duminică în meciul contra echipei Steaua, din etapa a XXIX-a a Diviziei A. Pavel Badea a evoluat ultima dată într-un meci oficial, tot într-o partidă împotriva echipei Steaua, în turul acestei ediții de campionat, fiind eliminat de pe teren de către arbitrul Ionică Serea. „Sper să nu îi încurc prea mult pe jucătorii mei. Vreau să dovedesc că dacă aș fi făcut pregătirea din iarnă, alături de echipă aș fi făcut în continuare față în Divizia A”, a spus Badea, care va intra în cantonament alături de ceilalți componenți ai formației craiovene. Badea a evoluat la formațiile Universitatea Craiova (1983- 1992,2002-2004) Extensiv Craiova (în returul ediției 2001 -2002), Avispa Fukuoka (Japonia, 1998 - 2000), Suwon Blue Wings (Coreea de Sud, 1996 -1998) și Lausanne (Elveția, 1992-1995). ________________________________________________ ; TENIS Hănescu, în turul doi la Roland Garros . Hănescu este al doilea român calificat în turul doi după ce cu o zi în urmă Andrei Pavel reușise aceeași performanță Tenismanul român Victor Hănescu s-a calificat în turul doi al Internaționalelor de tenis ale Franței, de la Roland Garros, turneu dotat cu premii în valoare totală de 6.228.980 de euro. Hănescu l-a învins, în runda inaugurală, cu scorul de 7-5,6-2,6-4, pe francezul Jean-Rene Lisnard; în turul doi, Hănescu îl va întâlni pe olandezul Martin Verkerk, cap de serie numărul 19, care a trecut, cu scorul de 7-5,6-3,6-1, de francezul Julien Boutter. Pentru accesul în turul doi, Hănescu va primi șapte puncte în clasamentul ATP și un cec în valoare de 21.300 de euro, în runda secundă a competiției a acces și românul Andrei Pavel, care l-a învins, în primul tur, pe spaniolul Oscar Hernandez. Acesta a abandonat după primul set, câștigat de român cu scorul de 6-2. Pavel îl va întâlni în turul doi pe rusul Mihail Iujni. LIGA CAmPIONILOR Finala Europei ■ Liga Campionilor programează, în această seară, ultimul act, cel dintre FC Porto și AS Monaco ■ Meciul se joacă de la ora 21:45, pe stadionul „Arena Aufschalke”, din Gelsenkirchen și va fi transmis în direct de ProTV FC Porto și AS Monaco vor încheia sezonul echipelor de club, lăsând cale liberă pentru naționalele care vor intra curând în scenă la Euro. Greu de spus dacă, la începutul anului, cineva le-ar fi dat acestor două echipe șansa de a juca finala. Nici cei mai optimiști suporteri nu îi vedeau trecând de „galactica Real”, de „diavolul milanez” - care, prin venirea lui Kaka, părea și uîai înfricoșător-sau de eternul favorit de peste Canalul Mânecii, Manchester United. Și totuși... FC Porto joacă, anul acesta, a doua finală consecutivă. Poziția sa de deținătoare a Cupei UEFA o plasează în postura de favorită, mai ales că, în acest sezon, a demonstrat cât valorează calculele pe hârtie, mai puțin chiar decât hârtia pe care au fost făcute. Numele lui Deco e tot mai des pomenit în legătură cu un eventual transfer la Bayern München și e de presupus că brazilinulportughez va încerca să-și ridice cota de transfer. Același lucru îl va încerca și Fernando Morientes, fără îndoială unul din numele fierbinți ale viitorului sezon de transferuri. Dado Prso, croatul lui Monaco, care, din vară, va juca în Scoția, la Glasgow Ranger, a declarat că Porto este marea favorită a finalei. „Fără îndoială că portughezii sunt favoriți. Dar la fel au fost și Real Madrid sau Chelsea. Noi avem marele avantaj că nu jucăm sub presiune, fiindcă nimeni nu se aștepta să ajungem până în finală. Porto e marea favorită, fiindcă au un joc mult mai liber decât noi”, a declarat acesta, în ciuda altor câteva nume mari care se vor afla pe gazon în această seară (Baia, J.Costa, Derlei, Giuly sau Prso), fără îndoială că vedetele sunt antrenorii celor două formații. Doi exponenți ai noului val, Didier Deschamps și Jose Mourinho, au cote foarte ridicate la bursa antrenorilor. Ambii pledează pentru un fotbal deschis, chiar dacă, la nevoie, scot din panoplie și învechita armă a bunkerului. Meciul se va juca de la ora 21:45, pe stadionul „Arena Aufschalke”, din Gelsenkirchen și va fi transmis în direct de ProTV. ITALIA Chivu vrea să rămână la Roma Fundașul Cristian Chivu (foto) a declarat că nu dorește să plece de la echipa italiană AS Roma, așa cum au făcut argentinianul Walter Samuel și brazilianul Emerson, vârstă Internaționalul român, în 24 de ani, a respins diritar, un posibil transfer la IntWnazionale Milano sau Chelsea Londra. Chu a fost transferat, în vara anului 2003, de la formația olandeză Ajax Amsterdam, în schimbul a 18,5 milioane de euro. Gruparea romană, care se află într-un impas financiar, l-a vândut pe Samuel la Real Madrid, în timp ce, pe Emerson, îl vor Internazionale Milano și Juventus Torino. De asemenea, căpitanul Francesco Totti a declarat că, în cazul în care echipa nu va fi competitivă pentru sezonul următor, este dispus să părăsească clubul AS Roma.