Observator de Jimbolia, 1999 (Anul 5, nr. 1-51)

1999-01-08 / nr. 1

/VIn atenția pescarilor Grupa pescarilor sportivi din Jimbolia organizează duminică, 10.01.1999, la ora 1100, în sala de ședințe a Primăriei, o adunare cu următoarea ordine de zi: - Bilanț pe anul 1998; - Diverse; - Noutăți pentru pescari în atenția locuitorilor orașului Jimbolia Toți cetățenii deținători de teren agricol, construcții, animale, mijloace de transport și utilaje agricole sunt obligați ca până la data de 20.01.1999, să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol. Aceste date vor fi preluate la primăria orașului camera 10, în caz de neprezentare se vor aplica sancțiunile potrivit legii. Primăria Jimbolia Calendarul Creștinului IANUARIE - GERAR (31 ZILE) - Ziua are 10 ore, noaptea 14 ore *-1 ianuarie, vineri, Tăierea împrejur cea după Trupa Domnului; Sf. Ierarh Vasile cel Mare; Anul Nou; »■6 ianuarie, miercuri, Botezul Domnului (Dumnezeiasca Arătare) - Bobotează; •7 ianuarie, joi, Soborul Sf. Proroc loan Botezătorul și înaintemergătorul Domnului (Dezlegare la pește); *-30 ianuarie, sâmbătă, Sf. Trei Mari Ierarhi Vasile, Grigore și loan. Gânduri la a 200-a apariție în curând, la 2 februarie, săptămânalul “Observator de Jimbolia” își va aniversa patru ani de la apariție. Până atunci , are încă un jubileu: apariția numărului 200. Deși acest număr ne readuce în memorie o promisiune electorală, două sute de zile ca primă etapă a “schimbării” în care am crezut și pe care azi o percepem cu totul altfel, numărul jubiliar 200 al publicației noastre are altă semnificație. Redactorii, cohtorii statornici sau ocazionali, toți cei atinep de mirajul publicisticii s-au străduit din răsputeri să ofere cititorilor și mai multor informații în două sute de variante, voința și pers' au fost mulți subarticole, să acorde parlament, care și-au pus semnătura iate sau caree au acceptat iuri, profesori universitari, oameni privitici, personalități marcante ale științei și culturii naționale, intelectuali și funcționari, manageri ai unor unități economice, patroni și salariați, reprezentanți ai puterii și administrației locale, oameni de profesii și vârste diferite, din țără și străinătate, de la școlari la pensionari, toți acei care au simțit nevoia de comunicare, de a spune ceva cititorilor gazetei noastre. Cum și cât au reușit să facă din ceea ce au dorit rămâne la aprecierea celor care au devenit cititori fideli sau ocazionali ai “Observatorului”. Nu toate cele două sute de numere au fost la fel de bogate în informații, iar opiniile s-au încleștat de multe ori în patimi polemice, neagreate de majoritatea cititorilor. E greu să te exprimi în două sute de feluri despre aceeși localitate, despre aceiași oameni, fără să aluneci spre rutină și șabloane care să inscăuneze monotonia. Uneori s-a recurs la “senzațional” sau “răfuiala” de opinii între persoane sau grupuri interesate. Din fericire ele au fost rare și stopate la în ultima de rolul pe localitate (u concurență , atmosfer| cârcotașii, a fost evitați. Ai în urma care hvit. limbii, ne-am stradinific primre vom o exprimare corectă, lipsită de vulgaritate și expresii pe и [UNK]е hârtia le suportă cu greu. Să fiu uitam să “Observator de Jimbolia” restdiței etnii, ba chiar mai multe,oate acestea au făcut ca săptămânalul nostru, în tiraj modest (600 de exemplare), să supraviețuiască, în ciuda faptului că în raport cu numărul de pagini (8) este mai scump decât cele care apar în orașul de pe Bega, la București sau aiurea. Și încă ceva! Pănă nu demult, mai exact în februarie 1998, publicația nu-și putea acoperi cheltuielile de apariție din vânzări. Lucra în pierdere. Ea s-a menținut datorită generozității S.C.Kabor S.R.L. care a suportat integral cheltuielile. La acest jubileu mă simt obligat să adresez mulțumiri tuturor celor care au contribuit, de-a lungul timpului, la apariția celor două sute de numere, care le-au susținut moral și material în calitate de redactori, colaboratori sau cititori. Profitând de momentul fericit că acest eveniment are loc la început de an pentru a le transmite tuturor acelora care au fost alături de noi multă sănătate, împliniri și un tradițional “La mulți ani!”. Redactor șef lucrat. Cojdeieri cu putină experiență in I pornit pe in dpi neumblatit, cu numeroase capcane £§£ p această frumoasă,dar ingrată înfruntaturniii cu situații I răzbit prin dăifirea,pilosul, a cuv [UNK]nut cont mai mult publicație într-o induieste singură, taranume acela de »«crea sănătoasă". Intriganții vieții sau procesomanii apărut tot mai puține articole cei lezați -a dreptul la replici Conștienți deUsul presei m cultivarea Versul Botezului în marginea râului, în apa Iordanului. Vedem lucruri minunate, De toți sfinții lăudate. Azi Hristos în Iordan Se botează de Ioan. Cerurile s-au deschis Și un glas din cer a zis: “O, minune!”. “Iată fiul meu iubit în care bine-am voit Pe dânsul să-l ascultați Mintea să vă luminați!” Duhul Sfânt de la cer zboară, Ca porumbel se coboară Apele să le sfințească, Pe noi să ne mântuiască. Veniți toți să ne-nchinăm, Lui Hristos să ne rugăm, Care azi cu apă spală A strămoșilor greșeală. Azi Adam s-a dezlegat De blestem și de păcat. De acum până-n vecie Mila Domnului să fie. (Din culegerea publicată de T. Popovici) Л. însemnări de la Festivalul "O, brad frumos!” ediția a IV-a, decembrie 1998 în numărul trecut v-am oferit câteva informații de la spectacolul organizat la Casa de cultură din Jimbolia cu prilejul desfășurării celei de a IV-a ediții a Festivalului "O, brad frumos!". Astăzi am încredințat tiparului noi imagini secondate de câteva observații consemnate din fotoliul spectatorului, nu prea confortabil din cauza temperaturii scăzute din sală (cea de pe scenă apropiinduse de cea de afară). Sfintele Sărbători, fiind o perioadă din an în care predomină iertarea, toleranța, organizarea, acestei frumoase serbări tradiționale și să ne oprim la momentele semnificative din spectacol. • Moș Crăciun, pe care-l vedeți așezat pe scaunul de onoare de pe scenă, a sosit sprijinindu-se în toiag (prefăcându-se că a înghețat prin nămeți). După ce a oferit daruri tuturor participanților la spectacol (se poate remarca faptul că ele au fost modeste, așa ca după un buget de austeritate și o inflație îmbelșugată), Moșul a părăsit scena, pășind destul de greu (picioarele fiindu-i înțelepenite de "răcoarea" de pe scenă). • Publicul numeros și generos a apaludat insistent și încurajator, gazdele și oaspeții de pe scenă, în spirit de fairplay, ca la o adevărată competiție unde s-au "jucat" cele mai frumoase colinde în fața porților deschise ale sufletelor participanților. Felicitări spectatorilor, mari și mici! (Nu și pentru forfota și gălăgia din sală). • Primul grup care a evoluat pe scenă, format din 30 de copii de la Grădinița cu program prelungit nr. 1 a prezentat un montaj de cântece și recitări (dansurile au fost etalate spre sfârșit) intitulat "Vine Moș Crăciun". Cele două educatoare care s-au ocupat de pregătirea spectacolului, Mihaela Murgu și (continuare în pag. 4) Dragomir CIOBANU înțelegerea, îngăduința și, mai ales, speranța în mai bine, am socotit că-i mai potrivit să lăsăm la o parte cele neplăcute privind