Observator de Jimbolia, 2000 (Anul 6, nr. 1-41)

2000-01-07 / nr. 1

Moment comemorativ Johann Strauss - fiul si tatăl 9 Anul 1999 s-a încheiat pentru "Fundația culturală românogermană" într-un mod ce nu a dezmințit dimpotrivă, ci a reconfirmat atât a disponibilitatea instituției cât și rarul talent al poetului Petre Stoica de a oferi participanților momente de delectare intelectuală și sufletească în același timp. Este vorba de expoziția comemorativă Johann Strauss- fiul și tatăl, dat fiind că anul ce s-a încheiat a fost, în plan european Anul Strauss, manifestarea organizată în incinta și cu sprijinul Bibliotecii orășenești. Exponatele (fondul Fundației) ingenios, expresiv și cu mult bun gust repartizate în patru vitrine și două panouri transpun vizitatorul în atmosfera vieneză de la începutul secolului XIX. Partituri vechi, discuri de epocă, imagini ale Vienei de altă dată din colecția Fundației ori imagini ale Vienei de azi cu interioare ale Schönbrunn-ului, desfată ochiul celui ce se oprește asupra vitrinelor. Un loc aparte a fost rezervat presei. Ziare din diverse timpuri consacră articole "Regilor valsului" cum se și intitulează unul din panourile expoziției. Și pentru ca atmosfera creată de expoziție să fie totală, momentul comemorativ a început și s-a sfârșit în acordurile neuitatelor valsuri. Despre viața și activitatea muzicală a compozitorilor a vorbit dl. Valentin Niculescu, într-un expozeu de mare anvergură, domnia sa ne-a plasat la început de veac XIX. A reiterat, cu această ocazie o serie de amănunte, evenimente din viața familiei Strauss, care altfel ar fi rămas necunoscute. Pe rând s-au perindat prin fața ochilor minții participanților (numeroși, de altfel) personalități muzicale ale Vienei, de la primii îndrumători și capeți-maeștrii la mari compozitori (să-l amintim doar pe Richard Wagner). O seară de neuitat, ca atâtea altele, organizate de Fundație și Biblioteca orășenească. * Doru TIMOFTE Colectivul de redacție urează tuturor cititorilor și colaboratorilor ani mulți și fericiți, plini de bucurii și împliniri. Cu sorcova la Primărie - Domnule primar, fiind început de an, am fi dorit să venim cu sorcova la dumneavoastră, dar evenimentele din ultimele zile ale lui '99, ne-au acut să schimbăm urările în întrebări. Deci, cauzele inundațiilor? O primă cauză ar fi că orașul a fost găsit nepregătit pentru un asemenea volum de precipitații, cât și faptul că încercările noastre de a schimba ceva în oraș privind scurgerea apelor pluviale nu au avut ecou în rândul populației. Poate nici nu ne-am zbătut suficient și nu am intervenit suficient pentru această treabă. Avem un proiect care va rezolva problema scurgerii apelor pluviale în Jimbolia, dar lipsa banilor, lipsa fondurilor din bugetul local nu ne-au permis să acționăm pentru a rezolva problema aceasta. in ce constă acest proiect? Am contactat un inginer care va efectua măsurătorile topografice necesare pentru a începe din primăvară refacerea canalelor de evacuare a apei pluviale. Dar, repet, avem nevoie de ajutorul populației, care nu a înțeles că avem nevoie de ajutorul ei și că trebuie să se implice în acțiunile noastre. Și dau un exemplu, acum când unele case erau inundate, am mers în forță și am deblocat intrările care nu erau amenajate pentru scurgerea apelor, oamenii au ieșit în fața noastră să ne oprească. Revin acum, pentru că o altă cauză, poate cea mai mare dintre ele, a fost faptul că în ultimele două săptămâni, Stația de pompare, care scoate apa din canalul de centură a orașului, nu a lucrat, și din această cauză s-a ridicat nivelul apei cu 80 de centimetri, peste limita admisă. (continuare în pag. 4) interviu realizat de KABA Gabor Undeva în Europa Gondolier pe canal... Aici sunt banii dumnevoastră... La zece ani de la Revoluție de 22 decembrie a.c., la Monumentul Revoluției Martirilor din Jimbolia, a o întrunire comemorativă cu depuneri de coroane din partea foștilor deportați precum și din partea Primăriei. Tuturor participanților mulțumiri pentru prezență...! organizator, Vasile ROTARU Informații despre aparatele de marcat electronice Utilizatorii care fac dovada depunerii comenzii de cumpărare a aparatelor de marcat electronice la firma autorizată să le comercializeze își pot continua activitatea fără a fi sancționați pentru neintroducerea noului sistem conform O.U.G. nr. 28/ 1999. Instalarea aparatelor de marcat electronice se va face în prezența delegatului organului fiscal teritorial și anume domnul Florin Trișcău. Participarea delegatului se realizează în baza cererii scrise depuse de firma utilizatoare la secretariatul Circumscripției fiscale Jimbolia. Până la instalarea aparatelor de marcat electronice vor fi utilizate aceleași formulare. Aceste informații ne-au fost oferite de domnul Florin Trișcău. Redacția Doi tineri cercetați pentru patru furturi din magazinele jimboliene Accident mortal pe calea ferată către Kikinda Inundații în Jimbolia 9 Apă, gheață și civism Apel umanitare între Cezar... și măgar (pag(pag- 7) Interviu cu fotbalistul Széll Pavel