Noul Observator, 2000 (Anul 1, nr. 1-11)

2000-10-20 / nr. 1

Consulul R.F. Germania din Timișoara, dl. Karsten Erdmann, pentru a treia oară la Jimbolia Johann Sebastian Bach - 250 ani de la moarte Contrar tuturor superstițiilor, ziua de vineri, 13 octombrie a.c., o splendidă zi de toamnă simboliană, a prilejuit vernisajul expoziției și concertul dedicat împlinirii a 250 ani de la trecerea în eternitate a marelui compozitor preclasic Johann Sebastian Bach. Expoziția, organizată cu Biblioteca orășenească și Fundația culturală româno-germană Petre Stoica, s-a desfășurat în sălile bibliotecii. După cuvântul de deschidere rostit de d-na Suzana Micuț și salutul de “bun venit” adresat invitaților de către poetul Petre Stoica, a luat cuvântul prof.univ.dr. Walter Kindl, care a prezentat succint viața și mai ales opera compozitorului, în plină desfășurare a evenimentului, spre plăcuta surpindere a asistenței a sosit dl. consul Karsten Erdmann. Cu această ocazie, Domnia sa a rostit o scurtă alocuțiune, exprimându-și deosebita plăcere de a se afla pentru a treia oară în Jimbolia în decurs de numai două luni; totodată , distinsul oaspete a subliniat bucuria pe care o încearcă aflându-se “pe această terasă”, elogiind apoi activitatea poetului Petre Stoica, strădania sa va reda ceva din ceea ce se spune că ar fi fost cândva Jimbolia, pentru șvabii bănățeni. ’’micul Weimar”. (continuare în pag. 2) Jimbolia XXI Simpozion de afaceri româno-maghiar - pag. 428 - 20 octombrie “Zilele toamnei jimboliene” - pag. 4 Doamnelor și domnilor, Primăria orașului Sânnicolau Mare are deosebita plăcere de a vă invita la festivitățile care au loc în data de 25-27 octombrie, în speranța participării Dumneavoastră la aceste festivității, vă mulțumim pentru interesul acordat. Cu deosebită stimă, Primar, ec. Iosif ONCU Daniel Vighi - "Viitorul european și viitorul regional" - pag. 3 Piața țărănească 9 9 Oferta pentru coșul zilei (Jimbolia, Sânnicolau Mare, Lovrin, Cărpiniș) - pag. 6 Generația XXI - pag. 12 Deutsche Ecke Magyar sarok - pag. 13 Sport -pag. 14-15 Vama Cenad - deschiderea oficială Astăzi la ora 1400 are loc deschiderea punctului de frontieră Cenad-Kiszombor, în prezența oficialităților ungare și române. Sunt așteptați prim-miniștrii celor două țări, ministrul transporturilor Anca Boagiu, personalități județene și locale. Evenimentul este de o importanță deosebită pentru întreaga zonă de vest a țării. Vama se deschide pentru trafic internațional de mărfuri - trafic ușor până la 3,5 tone. Programul va fi diferit în funcție de perioadă: 1 octombrie - 30 aprilie de la 100-16; 1 mai - 30 septembrie de la continuare în pag. 5) Sânnicolau Mare 25-27 Octombrie 2000