Olteanul, 1931 (Anul 1, nr. 1-4)

1931-05-01 / nr. 1

Pag. 2. „OLTEANUL" pătuim din politică, chiar și după ce Partidul nostru a venit la putere , n'am învârtit nici un fel de afaceri, nici de păduri, nici de autobuse, nici de alt fel. N’am căutat nici când și nu vom căuta nici în viitor să ne câștigăm pretins gălăgioși prin băutură și alte mijloace necinstite. Nu ne-am dat de unealtă nimănui, nu am folosit pe nimeni de unealtă și n'am fugit nicicând de răspundere pentru faptele noastre. Aceasta este deviza noastră, de la care nu ne vom abate niciodată. Făgăraș la 29 Aprilie 1931. Organizația Part. Naț. Țărănesc din jud Făgăraș. Domnule Președinte. Subsemnați membrii ai delegației permanente a Comitetului Organizației Partidului Național-Țărănesc din județul Făgăraș compusă din 24 membrii, luând în dezbatere hotărîrea juriului compus din Dnii Dr. G. Crișan, Gh Pop și General Boeriu comunicată la 7 Aprilie 1931 Dlui Dr. Iulian Cârje președintele Organizației județene a P. N. Ț. din Făgăraș, după matură chibzuință, văzînd și telegrama D-nnei Voastre, prin care ni se impune ca obligatorie hotărîrea juriului și să fixează data de 15 Aprilie pentru ținerea Congresului județean, avînd în vedere, că hotărîrea juriului este dată pe bază de cercetare necomplectă în mod unilateral și arbitrar fără de a se fi dat posibilitatea D-lui Dr. Cârje președintele Organizației noastre de a arăta și dovedi starea faptică adevărată, avînd în vedere, că procedura urmată de Dl Dr. Cârje în legătură cu dimisia Dlui deputat Octavian Stoichiță pretinsă de Dl Dr. Aurel Dobrescu în ziua de 30 iunie 1930 pe aceiaș zi, a fost absolut corectă, la ratificat de noi, ținuta Dlui Dr. Cârje fiind loială și perfect camaraderească, avînd în vedere, că noi toți desaprobăm procedeul Dlui Dr. Aurel Dobrescu de a nu fi intervenit cu ocaziunea validării alegerii de deputat din 1927, când i sa furat mandatul Dlui Octavian Stoichiță, invocînd motivul, că ședința Camerii sa deschis cu una oară mai devreme decît era anunțată, cu atît mai mult, că Dlui Dr. Aurel Dobrescu i sa inmanuat din partea noastră declarațiunile legalizate de notar public ale celor 3 grefieri dela cele 3 secții de votare, cari dovedeau indubitabil furtul voturilor, și mai cu seamă, că aceste declarațiuni nu sau depus de Dl Dr. Aurel Dobrescu nici măcar în ședința Comisiunei de validări și astfel nu a rămas urmă nici în procesul verbal al acestei comisiuni și nici mai tîrziu nu a ridicat nici un cuvînt de protest în contra acestei validări, validîndu-se alegerea de la Fagăraș fără nici o obiecțiune, provocând astfel o mare nemulțumire sufletească în sinul populației din județul nostru, unde am dus cele mai grele lupte electorale pe vremea acea, avînd în vedere, că așa numita rebeliune de la Făgăraș din anul 1927, din care Dl Dr. Aurel Dobrescu își face un titlu de glorie, a fost după convingerea noastră un lucru neserios și nedemn pentru Partidul nostru, nu a fost aprobată nici când de noi, deoarece acea rebeliune sa redus la simpla lovire a unui funcționar, care își îndeplinea serviciul în biroul său și care nu a avut nici direct și nici indirect vreun amestec în cauza cu furtul urnelor, avînd în vedere, că Dl Dr. Aurel Dobrescu sa înconjurat de elemente dubioase în timpul, cit a fost subsecretar de Stat și director ministerial și ascultînd intriga acestora, a rupt legătura cu adevărații conducători ai Organizației noastre, bruscând dureros chiar pe unii dintre ei cu diferite ocazii, considerind, că este un neadevăr afirmațiunea Dlui Dr. Aurel Dobrescu, cum că Dl Dr. Iulian Cârje ar fi declarat cu ocaziunea primirei candidaturei de deputat în anul 1930, că mandatul său îl pune la dispoziția Dlui Dr. Aurel Dobrescu oricînd va dori, cu atît mai mult, că Dl Dr. Cârje a acceptat candidatura numai după insistențele întregului Comitet al Organizației județene și numai după ce i sa comunicat, că în caz de neprimire, altă candidatură nu depune, lucru știut de toți membrii de bunăcredință ai Comitetului, avînd în vedere, că juriul fără nici un drept neavînd calitatea și atribuțiunea ne impune convocarea Congresului județean sub conducerea unui delegat al Centrului contrar art. 20. din Statutele Partidului nostru, fapt, care atinge în mod grav prestigiul și demnitatea atît a președintelui, cît și a Comitetului Organizației noastre, având în vedere, că Dl Dr. Aurel Dobrescu începând din anul 1929 lucrează direct și prin înterprușii săi în contra conducerii Organizației noa Noa stre, considerând, că aceasta atitudine a Dlui Dr. Aurel Dobrescu după cum rezultă din telegrama primită are și aprobarea D-Voastră, pentru toate acestea motive și pentru alte multe pe cari le vom publica la timpul său. DECLARĂM Nu mai putem colabora cu Dl Dr Aurel Dobrescu, ne solidarizăm întru toate cu atitudinea președintelui Organizației noastre Dl Dr. IuLan Cârje, dându-i desăvârșita noastră aprobare, în consciență prin prezente respingem hotărârea juriului ca nebazată greșită și jignitoare, și Vă rugăm , să binevoiți a lua la cunoștință dimisia noastră din Comitetul Organizației județene a P. N. Ț. din Făgăraș, rămânând pe mai departe simpli soldați ai acestui Partid. Vă rugăm totodată a ne comunica cui să predăm arhiva Organizației Făgăraș la 10 Aprilie 1931. Cu toată stma , Dr. Iulian Cârje președintele org-jud. a P. N. Ț. Dr. Const Ivan, adv. secretar-șeful Plășii Făgăraș Nistor Langs Pr. Nicolae Gogonea vicepreședinte al org. județene Dr. Ioan Maier, șeful plășii Arpașul de jos. Moise Brumboiu vicar, vicepreședinte org. jud. senator. Gheorghe Frâncu Aurel Șerban op. p. Cincul Dr. Gregoriu Hulpe avocat Vasile Bârsan șeful organ, din plasa Șercaia. Tit Liviu Langa Locot. inv. Preot Valeria Crișan secretar general al Org. jud. Stoichiță deputat de Făgăraș G. Codrea Insp. școl. pens. Dr. Nicolae Motoc Dr. Emil Oana adv. loan Țețu prs. org. Hurez Mateiu Florea preot loan Clinciu senator Dionisie Stănuleț Augustin Șandru Valeriu S. Florea Dr. Oct. Casa De vânzare Casă cu grădină din strada George Coșbuc Nr. 30 locuită In prezent de proprietar. Informațiuni se pot luat de la: proprietar.