Opinia, mai 1926 (Anul 22, nr. 5677-5687)

1926-05-01 / nr. 5677

OPINIA *s Societatea pentru Profilaxia Tuberculozei Sâmbot 1 Si Olimbica 2 Hai Concertele CELLA DELAVRANCEA în Sala Conservatorului, Str. Banu orele 9 seara Biletele în cancelaria Conservatorului, între orele 9-12 și 2-4. Depozitul LUPU STANESCU din str. Uzinei No. 11 s’a mutat în STRADA PANTELIMON No. 11 (Casele proprii) cu această ocazie anunţ onor. clientelă că m’am asortat cu toate Materialele de construcţie ca: Var alb, Ciment, Ipsos, Piatra artificială (Mosaic), Cărămizi refractare Chamot, Cărămizi de zid şi Sobe, Ţigle pentru acoperiş, Coks petru sobe, Colis englezesc, Cărbuni pentru forje (Silezia) Catran, Asfalt turte, Stuh etc. Se vinde cu preţuri reduse Intrarea 120 lei de persoană. MICA PUBLICITATE  1 Sunteţi bolnav ? Sunteţi indispus ? Curăţaţi intestinele voastre, ficatul şi sângele, cu KOP ROL purgativul cu gust plăcut Luaţi regulat două bucăţi pe săptămână ; efectul este sigur şi plăcut. Copii şi sugacii îl iau bucuros. Cereţi mustru gratuit de la labratorul de Krayer, Timişoara. ATENŢIUNE ! Ce poate fi mai frumos decât o Haină curată ca nouă, aceasta o puteţi avea dacă veţi lua măsuri ca tot ce este decolorat, pătat şi aproape scos din uz să fie dat cu încredere numai Primei Fabrici de Boiangerie Industrială şi Spălătorie Chimică din Iaşi care în adevăr se bucură de toată încrederea MARTIM BUGHOXITZEXL Str. Păcurari 105 (Casă fondată în anul 1907) Singura Fabrică în întreaga Moldova cu cea mai modernă şi sistematică Instalaţie unde se revopseşte haine, mătăsuri, blănuri şi se boleşte rochii, ştofe, haine, scule de lână pentru Fabrici după probe. Se curăţă radical orice Haine după cerinţele sanitare. Filiale : str. Lăpuşneanu 25, Cuza-Vodă 5, Anast.Panu 74. Preţuri Convenabile ! Cine vrea să guste adevăratul Pelin de Mai să vie la iulie 81 Off ON Str. Gh. Mârzescu No. 15 unde va găsi pe lângă vinurile cele mai bune, tot felul de gustări speciale şi un grătar ales. Terasă de vară, cu grădină precum şi un salon special amenajat pentru familii. Cine vine odată, vine pe urmă mai des! Societatea „Ort“ anunţă că balul organizat în folosul şcolii, va avea loc în ziua de Sâmbătă* 1 M&iu &. p. în Sala „CULTURA“ Va avea loc şi o conferinţă a d-lui M. Isac Moscovici Biletel vândute pentru data de 27 Februarie sunt valabile. COMITETUL Faceţi cura cu cel mai puternic depurativ al sângelui recomandat contra maladiilor: gută, litiaza renală,boli de piele, ecseme, boli sifilitice, etc, şi în orice afecţiuni ale sângelui viciat. Depozitul general: FARMACIA Dr. KONYA , IAŞI i provincie, contra ramburs. Platzagent bun se caută pentru secţia comercială a Bincil Moldovei de its Str. Ştefan cel Mare 11 A se adresa Direcţiunei de la 4-6 p. m. „STRUNGUL“ Societate Anonimă din IAŞI Capital social Lei 5 000.000 Atelierele : Regiunea Canta—Păcurari Birourile: str. Păcurari 129 Telefon No. 324 Fabrică specială pentru reparaţiuni de locomotive şi vagoane c. f. r. Reparaţiuni de locomobile de treer, batoze, tractoare de garat şi tot felul de maşini agricole şi industriale. Construcţiuni în fier şi orice lucrări în ramura metalurgică. Lucrările se execută rapid şi cu preţuri avantajoase. A N U N O I U Epitropia Generală a Casei Spitalelor Sft. Spiridon din Iaşi Aduce la cunoştinţa amatorilor că la Spitalul Central Azil Balş şi Maternitatea din Iaşi este necesitate de prefăcut următoarele articole şi anume : 230 saltele mari 400 mici şi 200 perini. Prefacerea acestor articole constă din următoarea lucrare: scărmănatul lânei cu maşina Casei, bine scarmanată prin maşină, coşurile umplute fiind obligat furnizorul a se coase gura la saltele, perini, face saite bune şi dese cu sfoara şi bucăţele de postav. Licitaţia se va ţine în camera Epitropiei în ziua de 17 Mai a. c. orele 11 dimineaţa cu oferte închise, conform Art. 72-83 din legea de Contabilitate Generală a Statului. Concurenţii vor depune o garanţie de 600 lei, iar lucrarea să fie terminată în termen de 30 zile de la aprobare. Aprilie, 1926 Epitropia Generală a Casei Spitalelor şi Ospiciilor Sf. Spiridon — Iaşi Face cunoscut amatorilor, că în ziua de 12 Mai a. c. se va vinde prin licitaţie publică, mai multe obiecte de reformă scoase din serviciile spitalului, ca haine, lenturi, pături, paturi de fer reformate, maşini mici de lemn pentru spalat rufe, 2 sobe mari de tuci. Licitaţia se va ţine în camera Epitropiei la orele 11 dimineaţa conform art. 72-83 din legea Contabilitaţei Generale a statului licitaţia va fi orală, concurenţii vor depune o garanţie de 3000 lei, lucrurile a-.e se dau cu kilogramul parte cu bucata, obiectele adjudecate se vor elibera după aprobarea Epitropiei. 1926, Aprilie DOCTOR IN MEDICINĂ M. WECHSLER Specializat în Franţa în ARTA DENTARĂ Boli de gură şi de dinţi Consult. 9-12 şi 2-7 p. m. IAŞI, Str. Ştefan cel Mare 13 Casele Leon Maier S’A PIERDUT în Seara de Mercuri 28 April la Teatrul Sidoli una agrafă de aur cu pietre , cine o aduce în str. Gându No. 5 la D-şoara Guttman, va primi o bună recompensă. DE ÎNCHIRIAT chiar de acuma localul din str. Arcu No. 1 Iaşi, fost „Bolta Rece“, vad bun pentru Crâşmă şi Restaurant, compus din două prăvăli, trei camere, pivniţă încăpătoare şi grădină , de la Sft. Dumitru se mai poate închiria şi apartament cu 3 camere şi bucătărie, tot în aceiaş curte dacă ar fi nevoie de locuinţă. Doritorii spot adresa la proprietar în strada Arcu No. 3 lângă „Hotel Bristol“. TÂNĂR SERIOS ENERGIC caută loc ca supraveghetor în orice fabrică, sau altă întreprindere, sau ca un om de încredere, păzitor în orice direcţie. A se adresa la administraţia ziarului sub iniţialele C. P. DE ÎNCHIRIAT două camere: antruri, bucătărie, instalaţie lumină, etc. A se adresa str. Trei Erarchi No. 4 la proprietar. DE VÂNZARE un loc viran, la Râpa Galbenă, bun pentru depozit de vinuri sau fabrică. A se adresa la ziar sub M. BUTOAIE VECHI de cerneală diferite mărimi, de vânzare la Tipografia H. Goldner str. Mârzescu 17. CINE ARE NEVOIE de păzit ceva, sau de un om de încredere serios şi foarte energic, sau cine doreşte un colaborator preţios în ori şi ce direcţie să se adreseze laAdministraţia ziarului sub iniţialele C. P. DE VÂNZARE un piano Marca August - Förster Leban S. Kgi. Hot. Piano forte Fabrik. Inform.: Ag. de Publ. „Reclama“, Trecătoarea Banu No. 1. DOCTORUL R. DiffiSKER fost medic de spital și de praf Str. Camâriei 17 (vis-a-vis de Hală) BOLI INTERNE SIFILIS şi GENITOURINARE Consultaţii : 8—11 a. m. şi 2—5 p. m. Două săli de muzică aleasă INFORMAIE Concertele Cella Delavrancea Dragostei pentru oraşul nostru, unde se odihneşte de veci Delavrancea, ca şi dorinţii de jertfă pentru cei suferinzi, se datoreşte rara plăcere de a asculta pe Cella Delavrancea două săli în şir. La chemarea ce i-a făcut Societatea pentru profilaxia tuberculozei care se încumetă din sărăcia ei şi indiferenţa multora să clădească în Iaşi un dispensar model, marea artistă s-a grăbit să răspundă din toată inima. Nu a cătat la osteneală, ci dorind ca darul ei să aducă cât mai mult folos, va da două concerte în sala Conservatorului. O sală întreagă de Scarlatti, Beethoven, Chopin şi alta cu Bach, Schumann Fauré, Chopin, Debussy şi Liszt! Cei dornici de muzică aleasă — şi în Iaşul nostru mai sânt încă mulţi, trebue să rămâe recunoscători Societăţii pentru Profilaxia tuberculozei, de prilejul ce le oferă să asculte p Cella. Spaţiul restrâns din sala Conservatorului să le dea în grijă a se asigura din vreme de bilete, căci nu des au ocazia să trăiască clipe de adâncă mulţumire şi uitare de sine, ca acela de Sâmbâtă şi Duminică sala. Bilete puţine se mai găsesc în Cancelaria Conservatorului între orele 9-12 şi 2-4. Greva de la Textila continuă Greva de la fabrica „Textila“ de la Copou continuă, ea durând de peste 10 zile. Acesta întrucât directorii societăţii, nu vor să admită cererile lucrătorilor, şi nici măcar să stie de vorbă cu delegaţii lor. Cauza principală pe care o revendică muncitorii este contractul colectiv de muncă. SPORTIVE Nevoia imediată a infiinţărei unui club sportiv, care să-şi ia greaua sarcină de a susţine propaganda sportivă In oraşul nostru în special, s’a rezolvat zilele acestea. In adevăr, un grup de tineri studenţi care au cultivat până acum ciclismul, tennis-ul, atletismul precum şi sporturile de iarnă ca, ski, patinaj şi bob schleigh, au simţit nevoia acum de a se aduna împreună într’un club sportiv „Marathon“ pe care zilele trecute lau constituit sub preşedenţia activă a d-lui Virgil Artiro, harnicul sportsmann care îşi ia greaua sarcină alături de comitetul format din d-nii : Const. Stănescu, John Stavar Ugo Daneliu şi V. Florescu, să ducă cât mai repede spre progres tânărul club. Faptul că la cârmă se află numai studenţi, cunoscători îndeaproape ai sporturilor, precum şi frumosul program ce şi -au alcătuit, procură o deosebită surpriză ieşenilor care n’au putut vedea până acum în oraşul lor de cât match-uri de foot-ball, dar nici o manifestaţie de atletism, ciclism etc. S’au format deocamdată patru secţiuni: Secţia de ciclism sub conducerea d-lui Const. Stănescu, Secţia de atletism sub cond. d-lui Ugo Daneliu, Secţia sporturilor de iarnă sub d-lui Grigore Ghica şi Secţia tennis-ului sub şefia d-lui I. Stavăr. L. x Pe malul Bahluiului s'a găsit mort cerşetorul Ion Kilmon. Moartea provine dim mizerie. x Greutăţile cartelului.— Tratativele între ţărăniştii şi naţionalii din localitate pentru incheerea cartelului, merg destul de greu. La ţărănişti, domneşte un puternic curent contra cartelului. D. dr. Slătineanu, rectori Universităţii, şi-a manifestat intenţia de a demisiona din rectorat, la sfârşitul anului şcolar în curs (adica în iunie). Aceasta, în vederea mutării d-sale la Universitatea din Bucureşti, D. dr. Slătineanu chiar îşi face preparativele plecării. * Descoperirea lugubră de la moara Balaia.—Autorităţile poliţieneşti au făcut ori o lugubra descoperire. In clădirea morei Balaia din şos. Naţională, care după cum se ştie se află părăsită, s’a dat peste un cadavru. Cadavrul era în plină stare de putrefacţie, aşa că nu putea fi recunoscut. Parchetul a dispus transportarea cadavrului la morgă spre a i se face autopsia. x Transport de deţinuţi. Prin gara locală, a trecut ori spre Bucureşti vagonul-dubă venind din Chişinău. In el se aflau 20 de deţinuţi, care urmau să fie depuşi la Văcăreşti. Deţinuţii erau comuniştii din organizaţia „Comsomol“ al căror proces a avut loc zilele trecute. x Dl. V. L. Dimm ne înștiințează că nici d-sa, nici fratele d-sale n'au fost arestaţi, nici la Iaşi nici la Brăila. Deasemenea, frații Dimm n'au nici un amestec în falimentul familiei „Victoria“ la care n'au avut decât rolul de simpli mandatari. x Un copil într'o fântână. — Intr’o fântână din marginea sartului Voineşti s’a găsit cadavrul unui copil de sex femenin. Jandarmii au deschis o anchetă pentru a stabili identitatea cadavrului şi cauzele morţei. Căminari pentru ucenici.— In cursul săptămânei viitoare, d. Ciurea, inspector regional al muncii, va provoca o consfătuire în vederea constituirei comitetului, care să se ocupe cu construirea unui cămin pentr ucenici. Se ştie, că guvernul liberal a acordat penru acest scop un prim fond de 1 milion lei. Milionul acesta a fost un avăr adus în Iaşi de către d. Ciurea, care l-a încredinţat d lui dr. Enăşescu, preşedintele Consiliului Municipii. D. Dr. Enăşescu, pentru a nu expune milionul la cine ştie ce surprize, l’a depus la Banca Naţională. Comitetul şcoalei primare de fete No. 9 „Al. Lumbrior“ precum şi părinţiielevelor sâu rugaţi a veni la adunarea generală care are loc Duminică 1 Mai, ora 11 a. m. în localitatesi.