Opinia, noiembrie 1926 (Anul 22, nr. 5832-5855)

1926-11-03 / nr. 5832

opinia ffCOMERŢUL FORESTIER“ societate ANONIMA română IAȘI Sediul central str. Ştefan cel Mare 41 (la Banca Româno-Franceză) Depozit de Cherestea EN-GROS și EN DETAIL STRADA UZINEI No. 23 (vad comercial de cherestea de zeci de ani) Bogat asortat cu tot felul de materiale lemnoase, servind prompt extrem conştiincios şi cu preţuri mai eftine ca oriunde. Facem mari înlesniri de plată fără nici o dobândă. Tribunalul jud. Iaşi S. 111-a Publicaţie de vânzare No. 6600 din 30 August 1926 Dl. S. P. Georgescu Avocat dornic, laşi în calitate de proc al Primei Soc. de Economie din laşi str. Palat No. 1, prin petiţia înreg. la No. 7691 1926 a cerut Trib. laşi S. 11I-a să autorize Corpul Portăreilor laşi să facă comandament şi toate formele de vânzare prin licitaţie publică a imobilelor situate în Iaşi str. Tataraşi No. 9, vila din Comuna Bucium Podgoria Vişan Jud. Iaşi In întindere de 12 h.a. şi imobilul din Comuna Bucium localitatea Trei Fântâni compus dintr’un local de crăşmă cu tot locul şi dependinţele sale proprietatea debitorului Neculai Vlad ,proprietar dornic, în Iaşi str. Tataraşi No. 9, pentru îndestularea creditoarei cu suma de 159.299 lei cu proc. de 20 la sută pe an începând de la 19 Iulie 1925 până la achitare plus 5000 lei onorar de avocat ce are a lua în baza contractului de cont curent garantată de ipotecă autentificat de Trib. Iaşi s. III sub No. 3789 | 925 înscris la No. 1409 | 925 și învestit cu form. exec. la No. 33 | 926. Tribunalul admiţând cererea prin jurnalul No. 1816 | 926 a autorizat Corpul Portăreilor laşi să facă comandament şi toate formele *de vâanare prin beit. rub, a imobilelor urmărite ; să facă s’a făcut şi comunicat comandamentul No. 2138 1926 şi după expirarea celor 30 zile libere la stăruinţa Soc. Creditoare conform art. 503 proc. civ. s’a făcut Procesele Verble de situaţie a imobilelor urmărite care sun : 1) Animale cu locul lui după întindere şi stăpânirea de faţă în Iaşi strada Tataraşi No. 6, consrucţie de cărămidă acop. cu tablă compusă din 4 carnete având la faţă un cerdac de lemn şi teren de sticlă, sub el este pivniţă de piatră, în ogradă mai este o casă de aceiaşi construcţie acop. cu scânduri compusă din 4 camere cu cerdac de lemn, din două părţi alipit este o cramă de scânduri acop. cu scânduri, o şură şi un grajd ambele de vălăuci sub acelaş acoperământ di şindilă, un coşer de scânduri acop. cu scânduri un zemnic în pământ, şi două chioşcuri de leţuri de lemn acop. cu scânduri, curtea este despărită în lung prin grilaj de lemn. Imobilul are lumină, apă şi canal, serveşte la locul de crâşmă. Este îngrădit de toate părţii .* cu grilaj de lemn şi garduri de scânduri, având o poartă şi două portiţe spre str. Tataraşi cu care sa megieşeşte la faţă, mndul cu propr. Tabaranu şi Nicoveselii, ia o pace cu proprietara lui Atanasie Stancova, la cealaltă parte cu propr. Gh. Chirlă, al doilea imbil situt în comuna Bucum J.d. laşi în întindere aprox mitiv de 300 metri pătraţi în localitatea Trei Fântăni, compus din două corpuri de clădiri ambele construcţie de cărămidi acoperite cu tablă, un corp de clădire este compus de 6 camere şi celălalt corp de clădire este compus din două camere, alipit în contiuare este un şopron deschis la faţă şi un grajd ambele de scânduri acoperire cu şindrilă, şi latrină de sânduri acop. cu scânduri, pivniță de piatră şi o fântână pietruită. Corpul de cădire compus din şase camera a servit locul de crâşmă iar acum este nolocut iar celălalt corp de clădire este locuit. Imobilul este ingădit numai în partea despre est şi sud cu gard de scânduri iar în partea despre vest şi nord nu are nici un soiu de îngrăditură. Şit megigşreşti laest,cu şoseaua Naţională Iaşi-Vaslui, la vest şi nord cu proprietatea Irimia şi Alex. loan şi la sud cu propriet. moştenitorilor Neculai Constantinescu, al doilea imobil este via situată în podgoraVişan comuna Bucium Jud. Iaşi, în mărime aproximată de 12 ha. din car şapte hectare vie, replantată parte pe red iar restul arătură, livadă, fânaţ şi pădure. Pe vie se construeşte o casă de cărpici care se vede a fi având două odăi şi o tindă. Este înprejmuită din toate părţile cu anţuri şi garduri de mărăcini, că megieşeşte la răsărit cu via lui C. Columb, la apus cu viile lui Alecu Zaharia, la miazănoapte cu drumul hotar şi la miază-zi cu Sidoli Potop. Imobilele au ca sacini conform cu lista de sarcini făcută de Grefa Trib. Iași s. 111 a următoarei: 30.000 lei cu proc. de 10 la sută pe an în baza ipotecei înscrisă la No. 49 I 291, constituită de Neculai Vlad ■ in favoarea Primei Soc. de Economie din Iași, 60.000 lei cu proc. de 20 la suă pe an în baza ipotecei înscrisă la No. 409 I 925 constituită de Neculai Vlad în favoarea Primei Soci de Economie din Urbea Iaşi, iar ca urmărire au găit comandamentul de mai sus. Se incunoştiinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil va avea loc în pretorul Tribunalului Iaşi secţia III-a In ziua de 22 Februarie 1927, ora 12 amiază, începând licitaţia publică de la suma de 70.000 lei, pentru casele din Tataraşi,, 30.000 pentru cele de la Trei Fântâni şi de la 15 000 pentru vie, fixate deoc. creditoare prin cerere. Sunt somaţi toţi cei ce au vreun drept de arendă, chirie, ip. că sau alte privilegii ca înaintea adjudecărei să arăte mantea Tribunalului pretenţiile lor, cunoscând că în urmă nu ii se vor mai ţinea în seamă. Dosar No. 347 1926 Preşedinte MEŞIANU Portărel, I. Popovici Tribunalul Jud. Iaşi Secţia III a Publicaţie de Vânzare No. 1063 din 15 Octombrie 1926 Dl. Moritz Leibovici proprietar dornic. Iaşi str. Sărărie No. 138 prin petiţia înreg. la No. 29212 1926 a cerut Trib. Iaşi s. 111-a să autorize Corpul Portărilor Iaşi să facă din nou formele de vânzare prin licit. publ. a imobilului din Iaşi stradela Morilor No. 7 proprietatea debitor lui Frantz Psait şi Gh. Psait ca garanţi ambii dornic, în stradela Morilor No. 7, pentru indestrarea creditorului cu suma de 30.000 lei cu proc. convenţionale de 36 la sută pe an de la 20 Iunie 1925 până la achitare, osebit cheltuit de urmărire ce are a lua în baza contactului de ipotcă autentif. de Trib. laşi s. 111 a sub No. C494 din 1924 Înscris la No. 619 1 924 și investit cu form. exec. la No. 257 / 925. Tribunalul admiţând cererea prin Jurnalul No. 699/926, a autorizat Corpul Portăreilor lași, sâ facă din nou formele de vâna imobilului urmărit s’a făcut și comunicat comandamentul No. 6151 / 1926 după care conform art. 503 pro. civ. s’a făcut procesul verbal de situație al imobilului urmărit care este un imobil cu locul lui în întindere aproximativ 500 m. p. situat în laşi stradela Morilor No. 7, construcţie de cărăm dă acop. cu tablă, compus din două odăi şi alipit un paravan de scânduri acop. cu tablă, una camară şi o latrină, an'bile de scânduri şi un şopron deschis toate acop. „cu scânduri, este ' T */tolit de R&Mi. cu garduri de gcân duri, având o poartă şi o portiţă spre stradela Morilor cu care să megieşeşte la faţă, fundul s ia o parte cu propriul Frie. Iosif şi de cealaltă parte cu propriul. Botez să menţionează câ una din odăi este alipită de imobilul din faţa străzei Mocilor a orfanei Taluţa Constantinescu. Imobilul n’are alte sarcini , față de cea aratată mai sus. Se incunostinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil va avea loc In pretorul Tribunalului Iaşi secţia 111-a în ziua de 22 Noembrie 1926, ora 12 amiază, începând licitaţia publică de la suma de 30.000 lei, fixată de creditor prin cerere. Sunt soraţi toţi cei ce au vreun drept de arendă, chirie, ipotecă sau ale privilegii ca înaintea adjudecărei să arăte înaintea Tribunalului pretenţiile lor, cunoscând că în urmă nu li se vor mai ţinea in seamă. Dosar No. 1449 1925 Preşedinte, MEŞIANU Portărel, 1. Popovici România Tribunalul Judeţului Iaşi s. lil-a Comercială Sub Preşedenţia D-lui M. Eşianu Preşedinte D-l V. Iorga, Judecător Şedinţa din 24 Septembrie 1926 PROCES-VERBAL TRIBUNALUL Pe baza Art. 695 şi următorii din Cod. Corn. Hotăreşte Declară în stare de faliment pe Ioan P. Florescu şi Vasile P. Florescu comercianţi din Iaşi str. Lăpuşneanu. Numeşte Sindic pe D-l Jude Sindic al Tribunalului Iaşi. Ordonă aplicarea sigiliilor p întreaga avere a falitului cu caii se deleagă pe D-l Judecător Sindic al Trib. Iaşi. Fixează provizor epoca încetărei plăţilor la 10 August 1925 Stabileşte termenul de 8 Otombrie 1926 până când creditorii sunt obligaţi să prezinte la secretariatul Sindicului declaraţiile de creanţele lor. Fixează termenul de 18 Octombrie 1926 orele 13 când va procedaîncheerea procesului verbal de verificarea creanţelor lor. Ordonă numitului falit ca pânâ In termen de trei zile să prezinte bilanţul şi registrele sale comerciale. Această sentinţă se va executa provizoriu. Se vor îndeplini dispoziţiunile art. 709,710 şi 943 din cod. com şi conform art. 712 cod. comp. se va comunica o copie Domnului Prim Procuror şi D-lui Jude Sindic al Tribunalului. Cu drept de opoziţie şi apă înăuntrul termenului prescrisa art. 711 din cod. com. Dată şi pronunţată în şedinţă publică astăzi 21 Septembrie 1926. Dosar No. 1224 1926 ss. MEŞIANU (ss) V. IORGA Grefier, (ss) S. Mustăreţ Conformă, N. Constantinescu România Grefa Trib. Iaşi Secţia lil-a Legalizează prezenta copie fiind conformă cu originalul. Grefier I. Popovici. No. 1998 — 1926 Octombrie Banca Centrală, de Nord face cunoscut tuturor domnilor acționari că depunerea cei de al 111-lea vârsămant se face cu începerea de astăzi până la 20 Noembrie a. c. inclusiv. Ciudatul fenomen din Nicolina Casele bombardate cu pietre.— „Necuratul zboară“ Am arătat într’un număr trecut an „Opiniei“ că în cartierul Nicolina se petrece de câtva timp un caz ciudat. De mai bine de o lună câteva locuințe din str. Sălciilor sunt bombardate cu pietre în fecare seară. Bombardamentul are Ioc regulat Intre orele 7 şi 8 seara. La început acest bombardament se producea alternativ asupra locuinţelor d-lor Claudus Schuster, funcţionar la primărie, şi Marin Ciocan. * Bieţii locatari alarmaţi de ciudatul fenomen, s’au pus la pândă, dar fără nici un folos. Bolovanii cădeau cu putere pe acoperământ, înspăimântând pe ocatri. Politia fiind înştiinţată, d. cot.Isar Mircescu, a pus mai inăiu un sergent la pândă, apoi s’a dus în persoană, fără a reuşi sâ se lămurească. De unde la început bombardanentul se mărginea la două tetite, in urmă s’a întins și supra altor case Astfel au căzut victimă „necuratului“ locuințele d-neiTasa Gheorghiu şi d-lui Spârcoci. * Intr’o seară se pune la pândă femeia Olga Chelaru. După ploaia de pietre, la un moment dat ieşi dintr’un colţ ndepârtat „necuratul“ care sbura deasupra femeiei, sărind gardul casei. Femeia înspăimântată a căzut jos. A doua zi toată mahahua vorbea de „necurat“. Poliţia este pe urmele... neculţilor. Tren atacat cu pietre Roman.Autorităţile locale au fost întiinţate de Un alt atac cu pietre contra trenului 562. Intre staţiile Hălăuceşti şi Vallié Ahixmdri, necunocuţi au bombardat trenul cu pietre. Au fost sparte mai multe geamuri ale vagonului de dormit. Din fericire, bucăţile de geam n’au lovit pe nimeni. S-a deschis o anchetă. Convocare Toţi patronii brutali sunt rugaţi pe această cale să binte voiască a se întruni mâini dierouri 3 Noembrie crt, oralin Adunarea Generală în localul Soc „Caritas-Humanitas“ având a se discuta mai multe chestiuni de interes general prin care şi propunerea d-lui Menachem Reischer în privinţa înfiinţărei unei Societăţi. Preşedinte G. Chiuca Casier L. Abramovici DE ÎNCHIRIAT teren, circa 25 hectare, cu ceva vie pe rod şi acareturi, un Klm. de oraş. De vânzare poeţi de salcâmi. A se adresa la ziar. DE ÎNCHIRIAT 3 camere, bucătărie, camară de lemne, în strada Tataraşi 53. A se adesa pentru informaţiun în str. Ghika Vodă 48. PENTRU eşira din tovărăşie Se vinde moara Sf. Gheorghe din Şoseaua Păcurari, având pozie escelentă. A se adresa la moară. COVOR MARE, tuns, de vânzare, absolut nou — dimensiuni 4 m tri şi pe 5 meri — se vinde de ocazie cu un preţ mult scăzut sub valoarea lui (Strada Sărărie 29). Cartonage pentru orice fel de industrii : produse alimentare, chimice, cofetării, farmacii, med.c, tricotaje, Încălţăminte, parfumerii, fabrici de săpun, etc. execută prompt, conştiincios şi cu preţuri convenabile. Cereţi oferte Fabrica SIMON GOLEŞTEA Iaşi, azi Gh. Mârzescu 22 SOLEMNITATEA INAUGURAREA CURSURILOR FACULTĂŢEI DE MEDICINĂ Eri dimineaţă a avut loc la Facultatea de Medicină din localitate, solemnitatea înaugurărei cursurilor noului an universiar.* Conferinţa ocazională a fost ţinută de către d. prof. Ciucă tratând despre „Higiena socială Conferenţiarul a insistat mai mult asupra organizaţiei sanitare şi a programului de învăţământ care a fost observat de d-sa în călătoria pe care a făcut-o în America. Relevă între altele încrederea mare pe care o are Ministerul Sănătăţii în America, prin pregătirea aşa zişilor medici conductori care au rolul de a instrui prealabil massele societăţii, faţă de care urmează să se aplice diferite măsuri de higienă. Conferenţiarul ilustrează mai departe prin exemple, gradul de perfecţiune la care au ajuns acest învăţământ atât teoretic cât şi practic. Recomandă tinerilor medici care vor sfărăşi în curând băncile acestei Facultăţi să depue în exerciţiul funcţiunei lor ca medici sanitari, pe lângă cunoşinţele dobândite în cursul studiilor, o conştiinciositate deplină şi o blândeţe cât mai mare faţă de cei care urmează să aplice diferitele măsuri sanitare. Numai In chipul acesta opera lor va fi urmată de succesul dorit. D. Ciucă a fost viu aplaudat. * După conferința d-lui Ciucă, d. prof. Parhon, decanul Facultăţei, declară cursurile anului 1926—27 deschise. D-ra Gabrielle Robine, de Comedia Franceză, spune : „Săpunul Cadum e săpunul idea pentru piele şi ten, fiindcă răspunde tuturor trebuinţelor“. Feri-vă de săpunurile obişnuite, adesea prea încărcate cu săuri alcaline, ce fac pielea uscată şi aspră. Săpunul Cadum stirulează funcţiunea pielei căreia îi redă sănătatea și frumusețea naturală. O enormă fraudă cu biletele de tren Autorităţile superioare cerceteazu o nouă fraudă, descoperită zilele acestea la C. F. R E vorba de falsificări de bilet de tren. Falsificatorii, se foloseau de un truc ce nu putea da dre foc ce bănuit, şi la câteva luni de zile au refraudat Sanit enorme. Membrii asociaţiei care au comis aceste fraude sun fţi Împrăştiaţi prin întreagă Moldovă şi Basarabie. Frauda a fost descoperită întâmplător, la una din verificările obişnuite ale şefilor de tren. S’a constatat atunci o diferenţă de nuanţe la biletele C. F. R. şi lucrul dând de bănuit, s’a deschis o anchetă care a dus la descoperiri senzaționale. Vom reveni. ■■ ............ .......... ...... PROPROL purgativ, curăţă cel mai activ. In corn. Broşteni au fost arestaţi doi tineri, Nec. Constantin şi Florea Vasile, bănuiţ a face parte dintr’o asociaţie de falsificatori de bani. In pivniţa locuinţei lor s’a găsit o mică maşină tipografică şi coli de hârtie velină. Se fac cercetări pentru a se stabili dacă tinerii arestaţi sunt falsificatori de bani sau numai excroci, care vroiau să atragă în mreje mai mulţi gospodari ai lu jeful apei de bani. DIN DOLEANȚELE INVALIZILOR DIN RĂZBOI EXPUNEREA D-LUI MAIOR EMIL MICLESCU La congresul de Duminecă al invalizilor din războiu, d. maior Emil Miclescu s’a ocupat în special de pensionarea invalzilor din răsboi grade nferioare arărtând că pensiunea lor trebue să reprezinte despăgubirea integrală a pierderei suferite, cu consecinţa, imediată a răsboiului. Această despăgubire o datoreşte inegral Statul invalidului din război, şi trebue calculată începând cu un minimum de existenţă pentru invalidul cu incapacitate fizică t totală 100 la sută, la care să se mai adauge sporul pentru familia invalidului. Acel minim de existenţă nu trebue să fie în nici un caz mai mic decât Întreţinerea unui gradat în termen cu soldatul, şi trebue să fluctueze aşa cum fluctuează şi întreţinerea soldatului sau gradatului în termen adică să aibă tot timpul aceiaşi putere de cumpărare. Astăzi pe Stat îl costă mai mult un deţinut din închisoarea Galata de cât un invalid mare mutilat. Intr’adevăr, un deţinut costă pe stat anual 4000 (patru mii) iei tot anual. D. maior Emil Miclescu s’a mai ocupat de pensiunile ofiţerilor invalizi, arătând că ele trebuesc egalate, aşa fel ca ofiţerii invalizi din râsboi, de acelaşi grad, sâ primească aceiaşi pensiune, indiferent de data când au fost pensionaţi, iar pensiunile lor sâ fie egale cu soldele ofiţerilor activi de acelaşi grad, la care să se adauge şi sporul de 1 , 5 acordat ofiţerilor invalizi prin legea din 1920 şi sa fluctueze la fel cu soldie ofiţerilor activi. Oratorul a mai discutat despre impropiatărire invalizilor in general. Arătând că legea agrară nu sa aplicat nici pentru 25 la sută din invalizi. La urmă d. Emil Miclescu a cerut dreptate și pentru orfanii și văduvile din război. 1 JBt FORMAŢIA jt Starea sănătăţii M. S. Regelui este cu totul mulţumitoare. Dovadă că pentru Joi 4 Noembre a fost organizat la Palat un dineu urmat de o serată muzicală. x CĂSĂTORIE. — Dumineca trecută a avut loc, cu fastul obicinuit străvechei tradiţiuni a laşului, cununia religioasă a drăgălaşei fiice a d-lui inginer Burghele şi a d-nei, născută Stoeanovici, cu d. maior D. Antonescu. Nuni au fost d. şi d-na Lascar Antoniu. » După ceremonia nupţială, d-na Burghele a făcut onorurile unei strălucite recepţii. S’au remarcat intre numeroşii oaspeţi: D. şi d-na general Zadik, d. şi d-na Uhrinovski, d-na Maria Manu, d-na Eliza Zarifopol,d-na Cucu-Starostescu, d. şi d-na D. Tăcu, d-na Nicolau, d. Athanasie Gheorghiu, d. Vasiliu, d-na Tn. Emandi, d-na Olga Manoliu, d. J. Prassa, d. prof. Ciucă, d. şi d-na Ifrim, d-na Annette Cosmovici, d. ing. Ţinţu, Dl. log.Em. Niţescu, Dl. şi D-na Mihai Negruzzi, Dl. şi D-na Nicu Gane, Dl. şi D-na Col. Naum, Dl. şi D-na Col. Pandeli, Dl. şi D-na N. Stoeanovici, Dl. şi D-na Alex. Zarifopol, D-na Anna Florescu, D-na Enathe Cantacuzino, Dl. şi D-na Ghiga, Dl. şi D-na Pogonat, Dl. Mircea Bădăreu, Dl. şi D-naCăp. Ronia, Dl. şi D-na Gheorghiu, O soarele Botez, Cucu-Starostescu, Anna Diamandi, Mariana Naum, Prassa, Dina Catargi, etc. etc. , Uniunea Ofiţerilor de rezervă, Secţia Iaşi, având la ordiea de zi memoriul în vederea construcţiei de imobile ieftine, precum şi memoriul asupra reducerei pe cale ferată, va ţine şedinţă Mercuri 3 Noembrie 1926, ora 18 subt preşedeflţia D-lui Dr. Enăşescu. Oficiul de Devize de pe lângă Banca Naţională, Bucureşti, a anunţat că de asi Înainte nu va primi cereri reformulare decât între orele 8 şi jum. până la 9 şi jum. Nu Înţelegem aceastăărâre a Direcţiunei Băncei. Ora matinală ar putea fi