Opinia, decembrie 1926 (Anul 22, nr. 5856-5881)

1926-12-01 / nr. 5856

Constantin Curcă Maistru plăpumar Efectuează price lucrări ce atinge de această branşă, după cele mai noi modele. Anunţat printr’o carte poştală vin la domiciliu. Str. Deliu No. 6, Iaşi Elevi caută la Ciolaneț, la învățătura tipografiei ac Tipografia H. PTATA TRUPA DE WILNA SECTIA DE OPERETA Direcţiunea M. MAZO Mercuri 8 Diomtbrit: BAYADERA joi 9 Decemb.: Floarea din Stambul vineri io Pei. ■ Dragoste Caucaziană Tribunalul Jud. Iaşi Secţia 111-a Publicaţie de Vânzare No. 8933 din 1926 (EXTRACT). La 15 Noembrie 1926, ora 13 înaintea Tribunalului Iaşi s. 111-a se va vinde prin licitaţie publicităţii publică imobilul din Iaşi str. Sf. Sava No. 6, fost proprietatea defunctei Paraschiva Grigoriu, compus din un corp principal de clădire de zid, cu fundaţia de piatră, acoperiş de tablă, cuprinzând 7 încăperi, un alt corp în curte, construcţie de zid cu două încăperi, diverse arlanşe şi tot locul împrejmuitor., după procesul verbal de situaţie care se poate vedea la dosarul cauzei No. 1526926. Imobilul este 1 ber de sarcini. Vânzarea se face la cererea Doamnelor Olga Munteanu şi Ecaterina Stănescu, legatare unversale ale defunctei, în unire cu tr. Eug. Herovanu, executorul testamentar. Preţul de la care va începe licitaţia este de 800.000i. Condiţiile vânzărei sânt acele stabilite prin codul de procedură civilă, în materie de diviziune. Preşedinte (ss) MEŞIANU Portărel, (ss) I. Popovici PIERDUT buletinul de popuaţie eibrat la secţia 111-a Iaşi, şi actul de naştere eliberat de Primăria Sibiu. Le declar nule şi fără valoare in mâinele oricui. Găsitorul est rugat a le aduce sau a le trimite la subsemnata Frizi Criş, în Iași str. Uzinei 78. Preaiarea uinui savant bulgar Sofia (Ceps). Premiul academiei franceze de ştiinţe pe anul 1926, a fost acordat pentru Mecanică, profesorului bulgar Ciril Popov. Acesta este autorul unui şir de lucrări din domeniul balisticei, şi a predat această materie la Sorbona în anul universitar 1924 - 25. De la Ateneul Tataraşi Se aduce la cunoştinţa doritorilor de lectură sănătoasă, că Biblioteca Ateneului Popular Tataraşi va fi deschisă în fiecare zi, cu începere de astăzi, de la ora 6 seara înainte. Sala va fi încălzită. Se vor puta împluta cărţi şi acasă, însă contra unei garanţii de loc lei. * Cursurile Universităţii Popu- I lare, de pe lângă Ateneul Popular Tataraşi, sunt din ce în ce mai populate. Ele au foc în fie- I care Luni, Mercuri şi Vineri sea- I la, la orele 7. Prelegerea de Luni va fi ţinută de d. prof. univ. M. Davia , tratând despre „Aspectul pământului românesc“ . Mercuri vorbeşte d. prof. univ. Tudor Ionescu despre „Electricitate“, iar Vineri d. dr. N. Gh. Căderea îşi continuă cursul d-sale tratând despre noţiuni de igienă. O prelegere specială, cu caracter religios, va fi ţinută înfiecare Marţi seara de cunoscu-tul preot misionar P. Chirica. Prelegerea aceasta va fi însoţită de imnuri religioase. D. C. N. Ifrim, preşedintele I Ateneului, a primit elogioase laude pentru reînceperea activităţii Ateneului, de la miniştrii Goldiş, Perovici şi Manoilescu, de la fostul ministru Al. Luperdatu și de la o sumă de personalități din Capitală. mm ii mtm, 1 Viţe de vie algeriene Furnizabile în Martie 1927 vinde : WATSON & TOUELE strada Ştefan cel Mare 27/29 — IAŞI ■MK&& semn, Funcţionari de birou serioşi îşi pot câştiga în orele libere Lei 300— 500 zilnic, contra comision se caută. Adresaţi-vă biroului „Asigurarea Românească“ Societate Anonimă Română de Asigurări Generali Inspectoratul General al Moldovei, Basarabiei şi Bucovinei IAŞI, str. Lăpuşneanu 17—19 Au sosit!! Ia IAHOI SOLOMON Strada Gh. Mârzescu 15 Specialităţii® de vinuri. Au fost aduse direct din Odobeşti, Dealul Mare şi Valea Călugărească şi s’a pus în vânzare chiar de astăzi. — Pe alese: Adevăratul Rislitg, Ottonel, zămăioasă, etc. etc. Să v e toată lumea să se convingă de adevăr. Acordăm DOCTOR împrumuturi ! Tr. Mihailescu asistent universitar chirurg secundar gynecolog la spit. Maternitatea Atât localnicilor cât și oricărui venit din alte localităţi. Birou de gaj „Ajutorul Nostru", strada Cuza Vodă No. 71. Lecţii de dactilografie se predă foarte repede şi cu preţ extrem de redus în strada Cuza Vodă No. 71, vis-a-vis de Banca Moldova. Se primesc acte de copiat. BOLI DE FEMEI, GENITOURINARE-SIFILIS Str. Lăpuşneanu No. 18, etaj Telefon No. 164 Consult. 13 România Tribunalul jud. Iaşi, Secţia 111-a Publicaţie de vânzare No. 9427 din 25 Noembrie 1926 Dl. Judecător Sindic al Tribunalului Iaşi, prin raportul No. 2847 1926 a cerut Trib. Iaşi s. 111-a să autorize Corpul Portăreilor să facă toate formalităţile de vânzare prin licitaţie publică a imobilului din Iaşi sr. Păcurari No. 38, proprietatea D-lui Lazăr Mendlsohn fst comerciant actualmente falit, domiciliat în Iaşi str. Păcurari 38. Tribunalul prin Jurnalul No. 6296/926, admiţând cererea a autorizat Corpul Portăreilor să facă toate formele de vânzare prin licitație publică a imobilului urmărit; conform art. 503 pr. civ. s-a făcut procesul verbal de situație a imobilului, care este în imobil cu locul lui, în întindere aproximativ circa 1500 m. p. situat în Iași, str. Păcurari 38, construcţie de cărămidă pe temelie de piatră acoperit cu tablă, compus din trei corpuri de clădire: 1 . Corpul de clădire principal, este compus din cinci camere, un nutreţ, avănd la faţă verandă de sticlă cu scări de piatră şi trotuar de piață. Camerile sunt zugrăvite, cu sob de teracotă şi parquet pe jos, iar exteriorul e terloit. 2) . Corp de clădire în două etaje: cel de sus compus din trei odăi, având la faţă un vitraj de sticlă cu scări, iar cel de jos, compus din două camre care servesc de bucătărie cu un vitraj de stclă, şi 3) . Corp de clădire compus din trei camere şi două bucătării. In curte mai sunt două cămări şi două closete, toate de cărămidă, acoperite cu tablă, două pivniţe pietruite şi o grădiniţă de flori despărţiă cu grilaj de lemn. — Camerile I şi 1 corp sunt zugrăvite, afară de bucătării, cu sobe şi duşambe pe jos. Curtea este pavată cu patră, mobilul are instalaţie de lumină, apă şi canal şi este în perfectă stare de întreţinere. Imobilul are următoarele sarcini conform cu lista făcută de Grefa Tribunalului Iaşi s. 111 a: 230.00 lei cu procente de 15 la sută pe an datorite D-nei Ana Horovitz, In baza ipotecei înscrisă la No. 54 | 923; 1.000.000 lei, cu procente de 18 la sută pe an datoriţi D-lui Aizig Bercovici, în baza ipotecei înscrisă la No. 522 1 924; 270.000 lei, cu procente de 18 la sută pe an datoriţi D-lui Moritz Wachtel, in baza ipotecei înscrisă la No. 498 1 924, 250 lei la Percepţia Circ. l a Se încunoştinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil va avea loc în pretorul Tribunalului Iaşi secţia 111-a în ziua de 17 Decembrie 1926, ora 12 amiază, începând licitaţia publică de la suma de lei 4.717.451, evaluată de expert. Vânzarea se va face sub rezerve omologărei Tribunalului. Sunt somaţi toţi cei ce au vreun drept ele arendă, chirie, ipotecă sau ale privilegii ca înaintea adjudecărei să arat înaintea Tribunalului pretenţiile or, cunoscând că în urmă nu li se vor mai ţinea în seamă. Dosar No. 961 I 925 FRIZI CIRS PIERDUT buletinul de înscriere în biroul Populaţiei, eliberat de Comisia Disp. a 3-a. II declar nul şi fără valoare in mâinile oricui s’ar afla. ISAC A. BLUMENFELD Str. Anast. Panu 37 VĂND din cauza plecărei un dormitor complect, în perfectă stare, modern, cu preţ redus. Vizibil intre orele 3—4 p. m str. Şcoala de Arte 12. DE ÎNCHIRIAT un apartament compus din 4 camere, an- trei, bucătărie, odaie de servi-1 tort, apă, lumină etc. Viabile între orele 3—4 p. m. str. Şcoala de Arte 12 la etaj. Preşedinte, MEŞIANU Portărel, 1. Popovici PENTRU eşirea din tovărăşie, se vinde moara Sft. Gheorghe având valţ „Degantz“ 75 şi motor 45 cai pentru Porumb, în şoseaua Păcurari cap. A se adresa la moară. DE VANZARE case mari în strada Speranței 8 lângă lceul " Internat, având 5 camere mari, antret, camară, bucătărie, odae servitor, canalizare, apă, electricitate și curtea cu poomi fructiferi şi brazi, se poate vedea de la 1—4 p. m. OCAZIUNE RARĂ de vânzare un Automobil renumit, marca Salmson 10 HP, în perfectă stare , lumină electrică, pornire automată și cauciucuri noi. A se adresa „Marconi“ str Lăpuşneanu. -ÎNLESNIREA“ 35 IN RATE.“"* Iaşi, Stefan cel Mare tt, ffii. AVOCAT Henry Neiger Bucureşti Str. Emancipată No. 22 (colţ cu Bulev. Maria 29 bis) CABINETUL DENTAR IF. Friestan-Dascăl Fost Şef serv. Dentistic spit. Militar str. Cuza-Vodă 42 vis-a-vis de Camera de Comerţ Execută lucrările cele mai moderne.Consult. 9—12 a. m. 3—7 p.m. Pentru militari, funcţionari, elev preţuri moderate. DOCTOR II. HEITEL MAYOŞ De la clinicile din Berlin, Viena Frankfurt Boli de femei şi naşteri Str. Săulescu 2 (alături de Biserica Talpalari) Consultaţiuni 3—6 p. m. pentru săraci gratis zilnic. DOCTORUL R. RâMIHEE Str. Cizmăriei No. 17 (PIAŢA HALEI) Consultă zilnic între orele 8—11 a. m. și 2—5 p. m. pentru Boli Interne Sifilis şi Oenito-Urinare O crimă în judeţul Bacău Bacău,dintre satele Budeşti şi Precista (jud. Bacău) a fost găsit într'un şanţ cadavrul oribil mutilat al săteanului Gh. Nastase din Precista. Cercetările au stabilit că săteanul—care venea de la târg —a fost ucis şi apoi jefuit de o mare sumă de bani. Criminalii au dispărut fără urmă. Constituirea unui comitet de radiofonişti la Iaşi Un grup de amatori au luat iniţiativa constituirea unui comitet de radioonişti la Iaşi. In acest scop s-a ţinut Duminecă o consfătuire în localul partidului Poporului (str. Lăpuşneanu). O mulţime de amatori au răspuns chemărei iniţiatorilor. D. dr. Cişman, luând cuvântul arată care este marea însemnătate a radiofoniei în cultura unui popor. Mai departe d-sa arată că în alte oraşe din ţară aceste comitete s'au şi înfăptuit. Iaşul—zice d-sa—nu este un oraş cu mult inferior Bucureştilor. De aceia dacă în Bucureşti acest comitet a luat ..fiinţă, Iaşul nu se lasă mai prejos, şi simte şi el necesitatea unui asemenea comitet. Societatea va avea de scop educarea maselor şi se va mai ocupa cu orice alte chestiun în ligitură cu dezvoltarea radiofoniei, potrivit cu progresele ştiinţei. Se vor ţine conferinţe şi audiţii săptămânale radiofonice, 1a care vor putea participa toţi amatorii. Propunându-se înfiinţarea unei reviste radiofonice la Iaşi, s’a găsit că aceasta nu este cu putinţă din cauza lipsei fondurilor, insă mai târziu lucrul va fi posibil. Pentru prezent s’a cerut ospitalitatea unui ziar local pentru o rubrică radiofonică, cerere pe care ziarul „Opinia“ a aprobat-o , aşa că începând de mâine ziarul nostru va avea o rubrică de radiofonie, careva conţine programul zilnic şi diferite ştiri din toată lumea. * Comitetul a fost constituitastfel: d. dr. Cişman, preşedinte şi d. stud. Varlam, secu-tar. Şedinţa viitoare ce va ţine Duminica la orele 3 după amiază.  Sorel . Pentru a se evita or ce incidente, s’au intensificat astăzi măsurile militare şi poliţie.eşti în centrul oraşului. Unii negustori au închis prăvăliile. impresionant accident din gară ca lucrător strivit de o maşină O nenorocire s-a întâmplat astăzi dim. în gara locală. Lucrătorul de la depou Gh. Enache lucra la curăţirea unei maşini. Din nefericire tocmai atunci un număr de vagoane au fost mpinse în depou. Fochistul nefiind înştiinţat un vagon a dat peste el, tamponându-1. Lucrătorul s-a ales cu pieptul și coastele sfărâmate. In stare gravă a fost internat n spitalul Sf. Spiridon. i DIN VA3LXTI Vaslui. — Serbare militară.Duminică fiind patronul regimentului 25 inf. a avut loc cu această ocaziune o serbare in prezenta d-lui general Presan. Din lipsa de condescenţă taţi de reprezentaţii presei, ziarele n’au putut publica decursul serbărei. Noui licenţiaţi. — Confratele nostru d. Hirsch Marcovici şi a luat cu succes licenţa în farmacie, reuşind primuldin serie. Ştiri artistice.—Artiştii teatrului Mic, Mişu Fotino, Marieta Rareş, Chamnel, vor da o singură reprezentaţie pe scena teatrului judeţean cu comedia „Coniţa are 2 conaşiu. Administratorul turneului Rolland de Jasy. — Artistul Ceapge debutează la festivalul de Hanucka cu „Discretul“ actualitate de Golf. — Compania de comedii „Cigallia“ reprezintă Luni 6 Decembrie „Ţi-a făcut cu ochiu“ în folosul sinistraţilor din ţară. — La festivalul cercului cultural „D. Wolfsohn“ care are loc la 5 Decembrie se reprezintă : „Nu mai pot o actualitate de Golf. Comitetul organizator pregăteşte un program excepţional pentru acest festival. Col. INFORMAŢII . In urma dispoziţiunelor luate de către Ministerul de Inerne, paşapoartele eliberate fie de prefectura de judeţ, fie de prefectura de poliţie, nu vor mai fi valabile la eşirea din ţară decât numai dacă vor avea viză specială a autorităţei care eliberat paşaportul. Direcţiunea şcoalei „Gh. Gh. Mârzescu“ din Tg. Copou, împreună cu comitetul şcolar aduc şi pe această cale, cele mai vii mulţumiri D-lui Prof. Dr. A. Cardaş pentru frumoasa donaţie făcută acestei şcoale, constând din 27 tablouriintuitive de mare valoare, contribuind astfel la educaţia ştiinţifică a tinerilor vlăstare. Dorim imitatori, mai ales că şcoala e nouă şi n’are material didactic. x Dispariţia unui elev de şcoală.— Copilul Gh.lfrim din str. Podoleanu 4—elev in cl II dela Şcoala Cost. Negri, a dispărut fără urme. Copilul, jucăndu-se în şcoală, a spart din greşală un geam. De frica răspunderei, copilul a lăsat cărţile în şcoală şi a dispărut. x Cu începere de la 18 Dec. crt. se va ţine la consiliul superior administrativ un examen de admitere pentru funcţunea de pretor. La acest examen vor fi primiţi numai acei candidaţi care vor poseda diploma de licenţă in drept sau ştiinţe de stat. x Pentru ofiţerii de rezervă— In urma unei telegrame primite din Bucureşti de la d. dr. Băşescu, şednţa Uniunii Ofiţerilor de rezervă care trebuia să aibă loc Miercuri, se amână pentru Sâmbătă 4 Decembrie ora 18 p. m. când va participa şi Domnia-Sa. Şedinţa de Sâmbătă va avea loc la „Excelsior“. Rabindranath Tagore şi mişcarea Umanitară.— Cunoscutul scriitor Eugen Rigis a avut la Athene Palace de Bucuri şi o întrevedere cu marele scriitor Umanitarist Rabindranath Tagore, căruia i-a descris situaţia fecărei umanitarism din ţară, arâtându-i scribele, manifestele către intelectualitate* şi muncitorii lumeaţi, precum şi principiile umanitariste formulate în 10 puncte. Dl. R. Tagore a luat cunoştinţă cu mulţumire de toate acestea şi ca semn de raliare, a pus semnătura D-sale pe cele prescurtate de dl. Relgis. Pane confiscată.— D, dr. Berbeciu, a dispus ori confiscarea unei mari cantităţi de pane veche, trimise de diferite brutării spre a fi vândută sub pra. în piaţa Halei. Astfel de la brutarul Haimzohn, s’au confiscat 86 pani, dela Ghiorghian Str. Hotin 29 pâini, de la Roza Idei Str. Cucu 24 pâini, de la Moise losub Str. Cucu 57 pâni, de la Aron Haşcu str. Cucu 31 pâini. Pâine, care se afla în căruţi spre vânzare la săteni, a fost trimisă azilului de bătrâni din str. Palat. Furt în str. C. Negri.— Prin chei false, necunoscuţi s’au introdus în locuinţa d-lui Adolf Braunstein de unde au furat un medalion, inele, brățări, cercei, haine și blănuri de mare vato* 1U—