Opinia, iulie 1935 (Anul 31, nr. 8463-8488)

1935-07-02 / nr. 8463

Orice ImbmnSăCiieM Am spus fiicei mele„Nu-i face inimă rea. Se întâmplă multor fete tinere să aibă tenul mai defectuos decât al tău. Ele adesea ori strică lucrurile mai rău făcând ceea ce nu trebue să facă“. Ea ştia că ghicisem secretul necazului ei, că porii dilataţi, coşurile şi un ten galcea şi pătat o nenoroceau. „Ca să te scapi cu desăvârşire de defectele tenului, ca să-ţi limpăzeşti, să-ţi albeşti şi să-ţi înfrumuseţezi pielea, nu există decât un singur mijloc, care e totodată şi simplu, uşor şi puţin costisitor. Cumpără chiar astăzi un borcănaş sau un tub de Cremă Tokaion, culoarea albă ţneuisuroasă), celebra Cremă de Paris. Aplică Crema Tokaion în fiecare dimineaţă înainte de a te pudra. Preţioasele sale ingrediente curăţoare, tonice şi astringente lucrează ca prin farmec asupra pielei şi a tenului celui mai urât. Vei fi încântată de noui dragă făşie ce vei obţine în 3 zile numai* Această simplă reţetă a adus multor fete tinere mângâere şi fercie neaşteptată, după cum ştiu mamele lor. Garantăm că veţi obţine succesul dorit cu Crema Tokaion, culoarea albă, altfel se restituie bani*« De vânzare la toate farmaciile, drogheriile şi parfumeriile din ţară. Noi preţuri reduse: Crema Tokaion, culoarea albă, la Lei 50.—, Crema Tokaion aliment, culoarea roză, la Lei 60.—. XXXa^JCXZ Waaoms-IAts//Coofc smrmm ■* * -mrm rrrrmnt rroaucxx XX. axmxzxxm - 1 71 . 3 - Piaţa MnireiNr. 1 nTi»»»tirnr7TTTfYrrrrmmi^mixamroiimmTTmTTTTTrTTrnTiifif T E OBSERVAT! TABLETA SUPRIMĂ DUREREA CLnlmeomÉgtc-ueinbtecub MiGRENE-RÄCEÜ-FEBRÄ = DURERÍ DE DÍNTI = REUMATÍSME-JUNGHÍURÍ Sfatul mei mame DOCTOR Corneliu Stoiao MargaretaCordescu specialistă în Boli de fente, naşteri şi operaţiunii obstetricale S'A MUTAT şi consultă zilnic Str. I. G. Duca(Muzelor) 32 între orele l—3 p. m. şi 6—8 DOCTOR A. Socolovschi fost asistent la Spit. Colentina (Bucureşti) Specialist în boli şi operaţiuni de MS, GAT şi URECHI Inhalaţii ca ozon (electr.) electroterapie, raze, curente de înaltă frecvenţă Cons. 87,97*; 12 2; 4-7 Iaşi, str. Cuza Vodă 42 . Înainte de a pleca la băii nu uitaţi să vă abonați la „Opinia". OPTNIA Clinica Chirurgicală Doctori din Sanatoriul Iaşi str. Carol 20 este In permanentă pregătită pentru chirurgia de Salvarea la dispoziţie Pentru preoţi, învăţători şi toţi funcţionarii publici reduceri speciale rgenţă. immimrmTrrUrmimimimimimimmnmmtimnxi^ zxzxxngDpmrrmmnc Vreţi să faceţi o faptă Vreţi să eşîţi in calea Norocului ? Jucaţi la Loteria Dar, jucaţi la firma mondială ! Telefon No. 248 Genito-urinare, sifilis, venerice Consultaţii 68 strada I. C. Brătianu 58 a 1 COJFOU REFIJSEU A REDESCHS in strada Lăpuşneanu 26 (lângă Braşou) cel mai elegant salon de coafură ţentru domni şi doamne PRIETENII MARII Petreceţi-vă vacanţa la Eforia-Techirghiol Odihnă şi sănătate Preţuri foarte reduse Coraţiuni speciale de la 15 — 30 iunie a. c. -înscrieţi-vă din vreme la AGENŢIA WAGONS LITS COOK Iaşi Paţa Unirei ! Prudenţa este mama înţelepciunei! Controlaţi-vă sănătatea! Analiza urinei este în mare parte certificatul sănătăţei Dv. Prin analiza urinei medicul vă poate arăta uşor drumul cel mai scurt la perfecta sănătate. Deci înainte de a pleca la băi sau de a începe o cură, faceţi-vă analiza urinei în cele mai perfecte condiţiuni la Farmacia Dr. Beceanu Instrucţiuni şi vase speciale sterilizate la dispoziţie. PUBLICAŢIUNE Cometul şcolar al Şcoalei Normate de Conducătoare de grădini de copii din Iaşi, str. Corp No. 2 aduce la cunoştinţă, că in ziua de 10 Iulie a. c. ora 10 dim. se va ţină licitaţie publică cu oferte inchise in cancelaria şcoalei pt. aprovizionarea pe exerciţii 1935—1935 cu 22 vagoane lemne esenţă tare. Cablul de sarcini se poate vedea zilnic la cancelaria şcoalei între orele 11—1 şi 16—18. Limonadă din fructe la ghiaţă 2 lei sticla Sifonul mic 1 leu „ mare 2 lei LA BRUTĂRIA ŞI FABRICA DE SIFOANE Str. Elena Doamna GITIC LUPU PUBLICAŢIUNE Comitetul şcolar al şcoalei normale de foc „Mihai Sturza“ din Iaşi aduce la cunoştinţă că va ţine licitaţie publică în ziua de 15 iulie a. c. ora 9 juta. a. m. pentru procurarea a 28 vagoane lemne de foc esenţă tare fag şi carpen. Caetul de sarcini se poate vedea zilnic la secretariat in orele de biurou. Comitetul VIZITATI CORSETERIA Fan BnaHttt, Str. Wlârzescu 6 Heorganlzarea fid- Financiare «e constatare ]escu a dat dispoziţiuni funcţionarilor Ad-ţiei să pue la punct toate lucrările administrative, întrucât e posibil ca cu prilejul vizitei ministeriale dela 7 Iulie, Adiţia să fie inspectată de unii din membri guvernului. O măsură salutară luată de d. Gavrilescu este acela de a se comunica de urgenţă perceptorilor din circumscripţii, situaţia impunerea fiecărui contribuabili Aceasta, deoarece prin in prezent rezultatul impunerilor şi a apelurilor la impuneri se făcea cu mari intârzieri, perceptorii continuând intre timp să facă încasările după vechile norme, fără a cunoaşte dacă contribuabilul a fost scăzut sau urcat. Din această cauză se compa ca aparatul aditiv, iar contribuabilii adesea pe nedrept, şicanaţi. D. Em. Mardare fostul adtor de constatare, a plecat la Roman pentru a* şi lua în primire postul la acea ad»ţie. Astăzi urmează a- ş lua postul în prim re d. inspector ii» nanciar Pădureanu, in locul d-lui inso, Gtrorgh'U. Ves. Noul Ad»tor financiar de constatare ,d. V. Ga vrilescu, s’a pus ia mod hotărât pe treabă. In primul rând d. Gavrix Adresă de mulţumire. —Cu prilejul vizitei regale în Basarabia, şeful Oficiului de telefon din Trg. Călăraşi-Lăpuşna, d. J. lonescu va experimentat funcţionar şi totodată un apreciat intelectual, — şi-a împlinit serviciul cu o promptitudine rară, ţinând şi şi noapte legăturile telefonice şi aducând mari servicii administraţiei. Dl. M. Vaia, prefectul jud. Lăpuşna, a trimis d-lui Ionescu o adresă de mulţumire, redactată in termeni foarte elogioşi. Insecticide inferioară. Feriţi-vă de calitate Mantale Mal Moi de lele iteea CL. I Premiul 1 Marioara Motăş, prem. 11 Maria Pascaly şi Ulpiana Tănăsescu, prem. 111 Maria Olănescu şi Oltea Vasileschi, CL. IF, Prem. 1 Rodica Gheuca prem. 11 Gabriela Zamfirescu prem. Il Irina Buţureanu şi Camelia Dăscălescu. CL. III Prem. 1 Lucia Vartic şi Ivonia Agapi. Prem. II Rodica Fedeleş Prem. Ill Cara Leiba şi Georgeta Prisacaru. CL. IV Prem. 1 Agata Patriciu. Prem. 11 Otilia Ghiulea şi Sofia Nubert. Prim. III Aurelia Harhas şi Constana Criş. CL. V Prem. 11 Viorica Botez Prem. Ill Emilia Renner. CL. VI. Prem . Adela David Prem. II Corina Caraman Prem. III Lucia Botez. CL. Vil Prem. II Elena Gheorghiade şi Raşela Leiba. Prem. Il Elena Chicu. Premii cu menţiuni Pentru limba Română. M. Jidaş cl. 1, Zamfirescu cl. 11, R. Fedeleş cl. 111, Otilia Ghiulea şi A. Patriciu cl. IV, V. Carpus cl. VI, Pentru limba Franceză M, Tănăsescu şi M, Paie iii cl. I, R. Gheuca cl. II, Agapi I, Vasilc L, Chitic P, Ciorbanu C, şi Pascaliu J. cl. III, Agata Patriciu, Otilia Ghiulea, S. Nubert, A. Harhas şi Grünberg, cl. IV , Botez V. cl. V , David A, Botez L. şi Caraman d. VI. Premii la declamaţie Agata Patriciu şi Otilia Ghiulea din cl. IV-a. Premii pentru dans Otilia Ghiulea şi Agata Patriciu din cl. IV. Repeanu din cl. V. in cinematografic„ Pe ecranul enemaograful TRIANON“ are loc azi premiera filmului „Jocul Sacru", în care celebra vedetă Katherine Hepburn îşi face o strălucită reapariţe. In această realizare este vorba de ascensiunea unei tinere actriţe, care îndură mizeriile începutului, iubeşte şi suferă, piin când începe sâ-i mijească zorii gloriei. K. Hepburn are o creaţie magnifică şi ne dă o nouă şi puternică dovadă a talentului ei. Adolphe ■enjou şi D. Fairbanks jr., sunt partenerii celebrei actriţe. Al doilea film „Fiul lui Kong", — e o realizare fantastică, cu scene tari, impresionante şi de o covârştoare emoţie. La „SIDOLI“ se reprezintă „Aristocrată pentru o zi", o încântătoare legendă cu zine din secolul 20, in care o bătrână vânzătoare de mere joacă rolul unei regine a societăţii, mulţumită sufletului bun al unui judecător. Filmul e o realizare frumoasă şi admirabil interpretată de Warren William Mcy Robson şi W. Connohy. Al doilea film e o senzaţională realizare poliţistă intitulată „Apărarea are cuvăntul". Lt ,,Rozy" se reprezintă o delicioasă premieră germană ultima şi cea mai reuşită creaţie a celebrei comediane Anny Ondra. E vorba de ,,Zero la purtare ‘, o realizare în care domină tinereţea, fantezia şi buna dispoziţie. Anny Ondra are ca partener pe celebrul regizor Karl Lamac. Al doilea film „Conesa Lubienska“ e deasemenea o realizare frumoasă, in care apare simpaticul actor Gustaw Froelich. Complectate: Muky Mouse şi ultimul jurnal „Palié". wp. x Cetitorii noştri din provincie, care au strâns bonurile de premii din seria 60,, sunt rugaţi a le trimite în plic închis La ediţia ziarului „OPINIA" anexând 7 lei in mărci poştale. Deasemenea, abonaţii din provincie vor primi bonul după se vor trimite 7 lei in mărci poştale. * Dr. Brener specialist mamos, boli de femei, Cons. 2—8 d. m. în str. Banu nuna lolraciofUsr la alt (Continuare din pagina l-a) cui unde este să lucreze, să facă ceva pentru populaţia de la sate, cari formează, care ese după vorba poetului „talpa ţării“. Voi începe pe rând, luând cauză şi propunând remediul. Dacă oamenii de la sate şi-au înmulţit relaţiile lor, să ne bucure acest fapt. E semn că au ieşit din primitivitate, că încep a-şi da seama de rostul vieţii lor. Să-i sfătuim deci, să le arătăm, să le spunem să se poarte în relaţiile lor. Nu cu ciomagul, nu cu bâta, nici cu cuţitul sau revolver se apără şi se câştigă un drept al lui. Să le arătăm că este o ordine de stat, e o instituţie juridică, e o euori*tate căreia să i se adreseze când s'a ivit o neînţelegere.Dar iată, aici e greu’, îl sfătui, îl îndrumezi şi omul de la sat e bun, te ascultă, te urmează în sfat, dar ce te faci când autoritatea nu*şi face datoriea, când ordinea juridică dă greş, când omul urmânduţi sfatul iese mai rău ? Iată greutatea, căci zadarnic vor lucra unii şi alţii vor sta sau cum o strica. Ci toţi uniţi in acelaş timp să lucreze. Să-i indrumeze. Da. Dar cine? Şcoalaţi Biserica. Aceste două instituţii cari nu lipsesc aproape nici dintr’un sat, care sunt singurele cu care lumea de la sate vine mai des in contact. Către ele mă îndrept. Nu către zidurile monumentale ale şcolilor ş bisericilor, ci către acei ce sunt sufletul lor. Biserica ş şcoala pot să fie cât de mari şi frumoase, cât vrei de’ încăpătoare şi bogate, sunt ziduri reci nefolositoare dacă un ele nu este preot şi Învăţător destoinic, cari să Încălzească, să activeze, să mişte, să cheme, că îndemne, să dea suflet de viaţă acestor două instituţii. Deci către ei se îndrepta gândul meu şi către ei porneşte apelul meu, rugându-i a lucra pentru oprirea răului ,care este tot aşa de dăunător şi acolo , ca şi aici, îmi îndreaptă nădejdea mea către fraţii preoţi şi colegii de muncă cu anii învăţători, căci ştiu puterea lor de muncă, ştiu influenţa mare pe cari o au ei când vor să lucreze, ştiu idealul căruia i s’au devotat, ştiu puterea lor de jertfă pentru binele satelor şi de aceia îi chem şi le aduc aminte şi de acest rău, ca in planurile lor de muncă şi de activitate să-şi înscrie şi acest punct, să-l accentueze şi să lucreze acolo unde sunt, pentru oprirea infractorilor cari aduc mult rău şi mare tulburare. Preotul şi învăţătorul să sădească în sufletul celor mici şi mari pe acela care este îndrumătorul tuturor, pe acela care este paza oricui, care este sfătuitorul cel mai bun şi pentru ori şi ce împrejurare. Să sădească in sufletul tuturor, in colaborare, pe acela ce este „Învăţătorul Iisus Hristos", pe acela ce este Dumnezeu şi om. Nu aveţi teamă, nu vă Îndoiţi, nu vă fie frică, nu desnădăjduiţi că veţi da greş făcând acest lucru. Nu. Căci nu a fost, nu este, şi nu va fi alt învăţător mai atrăgător, care să fi mântuit pe mai mulţi, cari să fi fost mai bun cu învăţături mai frumoase şi mai Înalte, cu învăţături cari să se potrivească oricui, în orice timp şi ori şi ce loc, ca învăţăturile Învăţătorului Iisus Hristos. Sadui-l pe acesta in sufletele tuturor şi toate patimile vor scădea, tot ce este rău se va înpuţina. La acest lucru care este al vostru şi al meu, vă chem şi mă chem. Căci cred eu că acesta este cel mai bun remediu pentru oprirea infractorilor la sate. Faceţi prin munca ce o veţi depune, să se înmulţească faptele cele bune, să încolţească în sufletele tuturor din nou crednţa în Dumnezeu şi le-aţi făcut cel mai mare bine. Şi dacă după munca voastră depusă după vorba apostolului „cu timp şi fără timp, Cu toată îndelunga răbdare şi dragoste" vor mai fi infracori, apoi nu mai sunteţi vinovaţi. V-aţi făcut datoriea, aţi voit să faceţi oameni buni caractere alese, cari să se conducă singuri, să fie drepţi, cinstiţi, oameni de omenie şi totuşi mai sunt răi; apoi pentru aceştia sunt alţi oameni, alte instituţii cari vor mai încerca şi ei a-i aduce şi a-i face oameni cum se cade. Misiunea voastră a ajuns la marginea până unde se poate intitule. De aici trecem la altă cauză şi alt remediu. Dar dacă vă părăsesc, nu uitaţi rugămintea mea. Preot Pratea V. Petru Păuşeşti*Iaşi Incheerea unui an de pregătire premilitară la Iaşi Conform prevederilor legii de pregătire premilitară, tineretul premilitar ia vacanţă pe ziua de 1 Iulie. Solemnitatea întinerii cursurilor de pregătire premitară a avut loc Duminică 23 iunie, pe platoul de faţa gării Iaşi, unde au fost adunate toate unităţile de pregătire premilitară din Municipiul nostru. Solemnitatea a constat din revista unităţilor de P. P. executarea unui scurt program de educaţie fizică şi instrucţie technică, după care a urmat inimoasa şi extrem de interesanta conferinţă a d-lui colonel Constantescu, D., Inspectorul P. P. din Municipiul Iaşi. A doua zi, Luni 24 Iunie, au fost evitaţi la sediul I. P. P. Municipal, toţi şefii de centre şi subcentre,pentru inspectarea scriptelor unităţilor pe care le conduc. După temanirea inspecţiei, care a mulţumit pe deplin pe domnii Inspector şi Subinspector al P. P., a urmat o mică gustare, în pregătirea şi aranjarea căreia s'a remarcat — ca şi in activitatea militară, premilitară, culturală şi socială,—gustul fin, delicateţa şi amabilitatea sinceră a domnilor, Colonel Constantinescu D. şi Lt. Colonel Mardare V., —inspectorul şi subinspectorul P. P. Municipale. Primul pahar l-a ridicat de Colonel Constantinescu, închinându-l şefilor de supeentie, — în special învăţătorilor din cadrele P. P., care activează alături de D-sa. I s’a răspuns călduros, de către câţiva colegi învăţători. Timpul scurt cât a ţinut gustarea, a oferit cel mai minunat prilej de reînoire a legăturilor sufleteşti intre Şefi şi colaboratori, între ofiţerii de rezervă şi camarazii lor activi. Mai trebueşte relevat competinţa, spiritul organizator, şi delicateţa sufletească a domnilor: Lt. Colonel Mardare V., Maiori Constantinescu Louis, Stăncescu şi Giuşcă, căpitan Ionescu, etc.— ofiţeri cari pre felul cum au ştiut să lucreze şi să se comporte activitatea de capi de organizare şi control premilitar, au câştigat, pentru totdeauna dreptul la simpatia scballenilor şi a societăţi în care îşi desfăţoiră zilnic rodnica lor activitate. M. H. Citiţi zilnic Opinia