Opinia, iulie 1938 (Anul 34, nr. 9373-9399)

1938-07-01 / nr. 9373

Ştiri Judiciare Succesiune.—Doamna Aglaia Merlescu din str. Talpalari 4, a cerut tribunalului deschiderea succesiune! defunctului ei soţ Ernest Merlescu, şi a constata pe cale judecătorească cine sunt moştenitorii. -v • V Afacere de conversion.-). r pentru suma de 2 milioane lei, — până la soluţionarea de către înalta Curte de Casaţie a procesului de conversiune privitor pe debitorul C. Vlădescu. « Agresiune.—D. Ioan Barbu din str. Bărboi a reclamat parchetului, că tânărul Origora Vasile din aceiaşi stradă, find în stare de ebritate, a intrat în locuinţă, devastându-i-o și maltratându-i. • Furt de materiale.—ParpublicÎ ,contra Iulache și loan Butnaru din serviciul Uzinei, pentru că au furat materiale. De asemenea a fost trimis in judecată și portarul Gh. Strugaru pentru că le-a înlesnit să fure materiale.  iuieiinar sums pe când lua mită dela un negustor Autorităţile locale cercetează o afacere de mită privitoare pe un cunoscut funcţionar superior dela o instituţie de stat. Acum câteva zile funcţionarul s’a dus la locuinţa comer ci nilului Leventer din str. Lăpuşneanu, pentru a Încheia nişte acte judiciare. In timp ce era în exerciţiul funcţiunei, a fost ultragiat de către cei ce se aflau in locuinţă, pentru care fapt funcţonarul urma să dreseze acte de ultraj. De frica consecinţelor, comerciantul a intervenit pe ângă funcţionar, oferindu-i o sumă de bani pentru a nu mai dresa acte de ultraj, iar pe de altă parte a înştiinţat pe şeful instituţiei. In momentul când d. Leventer a plecat banii, şi-au făcut apariţia autorităţile care au surprins pe funcţionar când lua mită. Agitaţia in chestia Spitalului Israelit Peste câteva zile va avea loc o întrunire publică a grupului ,,Sprijinitorii Spitalului Israelit din Iaşi*" condus de d-nii Carol Drmer, şi Hemi Iacob. Vor lua parte şi studenţii evrei în medicină. La ordinea zilei: 1. Intervenţia energică pentru imediata anulare a numirilor ilegale, de 8 interni la spital, nefiind făcute prin concurs. 2. Convocarea unei adunări generale a cotizanţilor pentru o nouă alegere, fiindcă actuala Epitropie nu respectă statutele instituţiei. 3. Anularea vânzării de locuri cumpărate la cimitirul — foşti şi actuali erori, şi urmărite pentru acei epitropi care a ciaborat terenuri cu preţuri derizorii, abuzând de autoritatea lor in dauna obştei evreeşti. 4. Noi un imobil al spitalului să nu fie închiriat decât prin licitaţie publică, întrunirea va fi prezidată de dl. Carol Drimer. „ Durerea de bătături te enervează şi te indispune. Remediul il găsiţi în preparatul „ANTICALUS“ soluţie şi po- Siadă care alină durerile şi desfiinţează bătăturile. Depozit Farmacia Dr. Ratianu strada Cuza Vodă 83. Ăsta seara la IPoimul Verde pentru ultima oara Uriasul succes GUMELE * HELM Cuafina Zlafaia si Simon Leibovici WW—■T OPIN 1 Spuma pastei de dinți OVEN ALI placulă la gust, spală dința, facdndu-i strălucitoriiși curați w mfcmmmms&mMîfi Răspuns regal Cu prilejul adunării generale a Societăţii funcţionarilor Epitropiei Sf. Spiridon, s-a trimis o telegramă de omagii şi devotament M. S. Regelui. Ieri, d. A. M. Frimu, directorul general, a primit acest răspuns : „Maiestatea Sa Regele mulţumeşte funcţionarilor Eptropiei, Sf. Spiridon din Iaşi—precum şi Dvs. personal — pentru asigurările de devotament aduse cu prilejul adunării geneale“. Directorul Secretariatului Particular al M. S. Regeuss Eug. Buchmann Istoria avocaturii In Moldova O interesantă lucrare a d-lui Gh. Ungureanu Dl. Gh. Ungureanu, subdirectorul Arhivelor Statului din Iaşi, valoros istoriograf şi harnic scormonitor de document a scos din praful uitării, savând de la dispariţie, documentele privitoare la înfiinţarea şi organizarea corpului de avocaţi fac.ţi Molda»”1 Dl. Ungureanu publică, cronologic, decretele, regulimantele şi tablourile de avocaţi, făcând un istoric complect al chestiunii. Cu acest prilej, luăm cunoştinţă de activitatea profesională a unor înalte personaltăţi ca M. Kogălniceanu, Ttu Maiorescu, M. Corne, N. Ionescu, Tololoi Alexandrescu, A. D. Xenopol, N. Gane, D. A. Sturdza etc. etc. Volumul apărut (aproape 350 pagini format mare), cuprinde istoricul până in anul 1880. Şi se anunţă volumul îl, de la această dată până în zilele noastre. Noua operă a d-lui Ungureanu e de o importanţă deosebită şi merită întreaga atenţie a lumii intelectuale. Premiantele Liceului de Domnişoare al Profesorilor Asociaţi „M. Kogălniceanu“ Casa I-a 1. Trobici Fani 9.03 2. Decis Otilia 8.83 3. Verdeş Valeria 8.51 şi Areşteanu R. 8.14 Cf. Ilia 1. Clughaupt Sara 8.43 2. Kingher Olga 8.25 3. Schartz Regel 8.09 Clasa 111*8 1. Medvedi Eslira 9 32 2 Löbel Sonia 8.65 3, Mendel Mura 8.31 Mécelaru V. 8.19 şi Weinstein N. 8.00 Cl. IV-a 1. Goldner Buda 8.41 2. Leiba I. 8.17 Cl. V-a 1. Haimovici Haia 9.09 2. Leibovici E. 8.13 3. Vulpe Viorica 8.03 și Pomârleanu E. 8.05 Cl. VI-a 1. Avramescu Maly 8.56 2. Gutman S. 8.07 3. Dantoş Georgeta 8.06 Cl. Vara 1. Patriciu Agatha 2. Jebel Felicia 10 (zece) 8.98 3. Palei Eva 8 25 Popovici Eugenia 8 26 Kaufman D. 8.02 Clasa VIII-a 1. Weiler Beatrice 9.19 2. Eigher Natalia 8.20 3. Sigler Olga 8.20 şi Spiegler Paula 8 01 Premiul I cu cunună şi distincţie pe şcoală îl ia ceva Patriciu Agatha din clasa VII- a cu media 10. S-au mai dat menţiuni la purtare (Rotaru, cl. VII-a, Patriciu cl. VII-a), la Gospodărie (Patriciu cl. VII-a, Antoneanu cl. Vlll-a), la Muzică (Palei şi Patriciu, cl. Vil-a), la Gimnastică (Patriciu, cl. VII-a) etc. Incendiu la Bucureşti Bucureşti 30. Un puternic incendiu a isbucnit astănoapte în Str. V. Teiu 11. Focul a cuprins câteva case, provocând panică in întreaga stradă. Locatarii şi-au scos mobilele in stradă, deoarece se temeau că focul se va întinde. Intervenind mai multe secţii de pompieri, incendiul a fost localizat. L‘a maltratat nevasta Numitul Eugen Constanţinovici din str. Lăutari, s'a luat la ceartă cu nevasta. Înfuriată, aceasta i'a bătu cu un făcălit în aşa hal că omul a fost dus la spital. El şi-a reclamat nevasta pentru maltratare. ______ traforBmaţiune . Am publicat ieri în ,, Opinia“ pria radio-fotografie de pe ringul luptei M.x Schindling- Joe Louis. Repeziciunea cu care ne-a fost transmisă această radio-fotograf.O, graţie legăturilor ziarui „Opinia“ cu mame agenții de foto-reportaj din străinătate, ne-au atras numeroase felicitări din partea cetitorilor noștri. Am bătut intr'adevăr un record. ,,Opinia“ aost cel dintâiu ziar din România care a publcat clișeul cu faza cea mai importantă a luptei, transmisă prin Radio. De la serviciul publicităţii de Stat Serviciul Publicităţii de Stat de pe lângă Direcţia Generală a Presei şi Propagandei Naţionale înştiinţează că toate cererile ce i se adresează din partea ziarelor, revistelor, societăţilor de tot felul şi persoane particulare trebuesc să fie timbrate conform legii timbrului (timbrul de petiţiuni). Fac excepţie răspunsurile la circulările adresate şi la anchetele întreprinse de acest serviciu. De asemenea, toate autorităţile de stat sau comunale care trimit publicaţiuni spre înserare, sunt rugate a le trimite în atâtea exemplare, în câte ziare urmează să apară, adăugând un exemplar mai mult, pentru evidența acestui serviciu. Studenţi ieșeni în echipele regale Următorii studenţi ieșeni au fost primiţi să facă parte din echipele regale : Facultatea de Medicină Umană : Mincescu A., Gheorghiade A., Dan Dumitru, Lipchian N., RaţiuEmil, Popescu V. Ion, Leon Ecaterina, Pârvulescu Sofia, Scurtulenco Larisa, Golăescu Maria, Diaconessu Elisabeta, Damian Elena, Popovici Valentina, Coliban Antonia, Iacobişan Stanislavs, Ivanov Eina, Rozalia Triandar, Lazar Octavian şi Vasiliu Angela. Facultatea de Litere şi Filozofie: Buzdrug Virgil, Socol Octavian, Bucur Teodor şi Boris Malschi. Facultatea de Drept: Constantin Stăncioiu Brătuleanu E. Bărbulescu, I. C. Butnaru Ion, Hosciuc Traian, Popescu Radu, Gavrilă Nicolae, Grigoriu N., Andronic Traian, Istrat® Emil, Bugariu Aurel, Botez Gh. St., N. Leuştean, Ursu Grigore, Moraru P., Doroftei Gh., Dranca Aurel, Boţan Nicoae, Bâzu V , Ivan Grigore şi Apopei Gheorghe. Educaţie fizică: Brudean, Facultatea de Teologie Cernăuţi : M. Bădiuţeanu, Rada Cristea, Cavguc Mihai,Gheorghiu Clement, Velicu Gheorghe, Istrate Ion, şi Forga Jioiu. Dr. IULIU GHELERTER consultă in tirmpul sezonuui la Băile Slănic-Moldova, Vila Canale. Continuăm cu ocaziune rară Luna bluzelor şi cămăşilor . Preţuiri senzaţionale ----------Cănăşi bărbăteşi Panama Lei 79, 89, 99, 100 „ „ pentru tenis Lei 100 „ „ perforate Hor „ 155, 175 „ „ matase perforate Bemberg Lei 200 „ pentru Copi Lei 39, 49, 59 Bluze de matase croială şi desene exclusive „Hercules" Lei 230, 240, 275 Bluze de damă pe stradă, ştrand şi sport Lei 59, 69, 75, 95, 100 Ciorapi mătasă pentru dame Lei 39, 49, 59, 79 Şosete pentru copii „ 5, 7, 9, 11 Mare reducere de preţuri la costume de bae Observaţi preţurile din vitrinele noastre. Notaţi bine adresele, în interesul Dvs , pentru a nu i induşi în eroare. C|*£ yE l Depozite de desfacereIAŞILăpuşneanu No. 24 Ştefan cel Mare 13 Bălţi Reg. Ferdinand 191 Elevii premiaţi de la Şcoala primară Nr. 2 băeji „Carol I“ Catargiu Conn Clasa l-a A. Premiul I: Acker Const., Constantinescu Florin şi Gheorgu Bogdan- Mhr. Premiul 11: Tăutu Necolae, Alexandrescu M. şi Ruşi V le. Premiul 111: Atomulesei Dumitru, Pompaş Mih., Coteţ Octavian şi Popescu C-tin. Clasa 1-a B. Premiul 1: Olaru Ion ; premiul 11: Postcă Vladimir; premiul 111: Cesa Carol-Angelo. Clasa 11-a A. Premiul 1 : Papastopol Paul şi Zaul Carol. Premiul 11: Mosiu Vasile şi Pascariu Sorin. Premiul 11: Ciobanu Ioan şi Vezeteu Ioan. Cl. 11 B. Premiul II: Chirica Constantin. Cl. 111 A. Premiul I. Bechter lenim. Ruşi Ioan şi Primul 11. stantiD. Premiul 11. Rusu Fiorin, C . Ill B. Premiul I. Iordache Octavian; premiul 11. Covalev Alesei ; premiul Ilis Burcoveanu R. Cl. IV A. Premiul I. Dolinescu C-tin, Ionescu I. Andrei, Miron M. şi Toma Necolae. Premul V. Balan Corneliu, Bogdan A. Şerban, Grama Florin, Manolescu I. şi Ulrich Ot. Premiul III. Scherman A. Beno. Cl. IV B. Premiul I. Sabaresse 1. Angelo. Premiul II. Romanescu Grig. Premiul 111. Buzilă Laurenţiu. Mile care iau in eapropiere die Buzău Buzău 30.—Eri s’a produs o ciocnire da trenuri in apropiere de gara Buzău. Un tren de marfă a ciocnit două locomotive. S'au răsturnat 7 vagoane de marfă. Mai grav a fost rănit frânând D. Bratu, care a fost internat în spital. S'a început deblocarea liniei, pentru ca să sa reia circulaţia. Trenurile circulă cu transbordare. Pagubele suferite de C.F.R. se cifrează la 1.600.000 kili vagoane sfărâmate şi multă mamfă distrusă.* Tot ori, a deraiat in gara Boboc, un tren personal pisicat din Buzău. Una o poartă acarul Aron Mihail. Sunt cât.Va răniți. Comunişti condamnaţi Galaţi 30 —Eri s'a dat sentinţa în procesul grupului de comunişti. Toţi au fost condamnaţi la pedepse între 2 luni , 3 ani închisoare. Mica Publicitate FURĂNDU-MI-SE haine:» şi actele car® erau în ele şi a Buletinul biroul populaţiei e lib. de Prof. Pol. Chiş'nău, livretul militar şi actul de naştere, actul copiurii etc. Le declar nul şi tară valoare in mâinele oricui s ar g. si. DAVID IASSMAN Iaşi Corn. Bucium 3 fântâni la fabrica de obezi ^ D. Goldstein DOAMNA care a pierdut poşetă pe str. Toma Cosma cu bani şi diferite obiecte, o poate ridica de la dl. avocat Gh. Chiriţescu, str. Păcurari 84 . Copii! voiţi să vă amuzaţi ? Veniţi să vedeţi azi la „Scala" cele mai fenomenale acrobaţii şi ghiduşii, din complectarea ]prezentată odată cu programul colosal al săptămânii. Vedeta Dvs. preferam Cântăreața răpită de americani FRANCISKA GAAL reapare în superba realizare CATERIMA DE LUNI LA SCALA A/Coeuhigienei moderne este inegalabilul cel mai bun şi cel mai eftin Primăria Municipiului Iaşi PUBLICAŢIE Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că in ziua de 9 Iulie 1938 ora 10 dim. se va ţine licitaţie publică cu perte închise la această Primărie din Iaşi str. Alexandri No. 14, pentru darea în antrepriză a următoarelor lucrări: 1. Canalizarea străzii Calarasi. Valoare după deviz lei 126.948. 2. Canalizarea străzii Tutescu şi o porţiune din str. Găluţanu. Valoare după deviz li 211.642. Garanţia va fi de 5 la sută asupra ofertei în numerar sau efecte garantate de Stat pe valoare de numerar. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88—110 din legea Contabilităţii publice şi art. 31—53 din regulamentul Oficiului Central de licitaţii şi cu normele generale pentru ţinerea licitaţiilor publice, publicate în Monitorul Oficial Nr. 127 din 4 Iunie 1931. Orice relaţiuni se pot pot cere în fiecare zi de lucru la Direcţia Ac-tivă a Municipiului între orele 8—1. Primar, MESIANU Secretar G ral, Ch. Dragan 25782 23.VL1938 .î ■ li