Patria, aprilie 1937 (Anul 19, nr. 73-97)

1937-04-01 / nr. 73

Noi membri înscrişi în T. C. R. S-a pri- mit înscrierea în T. C. R. Secţia „Frăţia Munteană“ a următoarelor persoane: D. V. Modrigan, prefectul jud. Turda, propus de dnii: Val Puşcariu şi Al. Crăciuneanu, dr. Rozalia Luca, profesoară, transferată de la Secţia T. C. R. „Banat“, d. dr. Paradi Francisc, avocat în Dej, propus de dnii: Val. Puşcariu şi dr. Al. Ruşiţia. * Excursie în regiunea Dej—Gherla (28 Martie). Conducător d. Valeriu Puşcariu. Participanţi 6 persoane (4 membri T. C. R. şi 2 invitaţi). Plecarea din Cluj cu trenul de 7.20 până la Dej, de aci pe jos urmând itinerarul: comuna Nima—Dealul Nimei (479 m.). — Buneşti, D. Văcarului, Pădurea Fătăciune, Podul lui Todor, Băiţa, Gherla (20 km.). Privelişte interesantă spre M-ţii Gilăului şi masivul Vlădeasa de pe culmea dealului Nimei. 1 ' * i J'1 întoarcerea la Cluj cu trenul de 16.30. * pentru administrarea casei T. C. R. „Muntele Băişoara se caută îngrijitor, căsătorit, cu referinţe bune şi garanţie materială spre a fi angajat imediat. Se oferă 1500 lei lunar, dreptul de a ţinea restaurant la casă şi procent la vânzarea băuturilor, asigurându-i-se un venit lunar de 3000 lei. Informaţii complimentare la d. Valeriu Puşcariu, secretar general T. C. R. Cluj, Str. Regina Maria, în fiecare zi afară de Duminecă, între orele llt—15. * Excursie la Făget—Vrţ. Peana—Sf. loan. Secţia T. C. R. „Frăţia Munteană" organizează Duminecă la Aprilie o excursie în regiunea Făget—Vff. Peana—Sf. loan, sub conducerea dlui Adrian Lazăr, întâlnirea la orele 8 dimineaţa în faţa bibliotecii Universităţii. INFORMAŢII TURISTICE DIN ŢARA Marcajele societăţilor turistice în Ardeal. In şedinţa de Miercuri 21 Martie a. c., Comisiunea Monumentelor Naturii pentru Ardeal a aprobat marcajele ce urmează să înfăptuiască în 1937 următoarele societăţi turistice: Touring-Clubul României (Secţiile „Banat“, „Arad“, Frăţia Munteană, „Maramureş“), Societatea Carpatină Ardeleană a turiştilor din Sibiu şi Clubul „Minerul“ din Lupeni. * Excursiile Asociaţiei turistice „România pitorească“. Asociaţia turistică „România pitorească“ organizează pentru lunile Aprilie, Mai şi Iunie următoarele excursii : 11 Aprilie: M-rea Zamfira—Slănic— Văleni. Cond. d. av. Ionescu-Crânguri. 18 Aprilie: M-rea Pasărea—Brănești. Cond. d. Marian Păunescu. 23—25 Aprilie: Bucegi. Cond. d. Mihail Lang. 1—4 Mai: Retezat. Cond. d. av. Josef Salter. 3—4 Mai: Brăila—Filipoiu—MM-rea Cocoș. Cond. d. Niculae Alexandrescu. 9—10 Mai: Bucegi. Cond. d. Mihail Markow&ky. (9—10 Mai: Curtea de Argeş—Cumpăna. Cond. d. av. I. Salter. 15—16 Mai: Ciucaşul. Cond. d. Niculaeu Constantinescu. 21+23 Mai: M-ţii Lotrului şi Valea Oltului. Cond. d. Niculae Alexandrescu. 6—10 Iuniie: M-ţii Ciucului. Cond. d. av.. Iosif Salter. Cheile Bicazului—Ceahlăul. Cond. d. av. D. Ionescu—Crânguri. 6—10 Iunie: M-ţii Făgăraşului. Cond. d. av. Iosif Salter. * Circuite turistice pe C. F. R. Cu începere din linia Mai C. F. R. va elibera pentru turişti bilete de reducere pe anumite circuite. Valabilitatea acestor bilete va fi de 60 de zile, cu drept nelimitat de întreruperea călătoriilor. Deocamdată au fost luate în studiu 5 circuite, toate pornind din Bucureşti, cumpărătorul biletului poate intra însă în circuit din orice punct al ţării. * Renovarea casei de adăpost „Radu Ne-gru“. Asociaţia turistică „Admir“ aduce la cunoştinţa turiştilor că adăpostul „Radu Negru“ de pe Piatra Craiului a fost complect renovat în interior şi că graţie aprovizionărei făcute, poate mulţumi în condiţii mulţumitoare pe orice turist, începând din luna Aprilie. DIN STRĂINĂTATE Reduceri acordate vizitatorilor la expoziţia internaţională de la Paris. In urma înţelegerii ce a avut loc între Comisariatul general al Turismului şi acel a Expoziţiei internaţionale din acest an, s-a hotărât a se acorda următoarele avantaje turiştilor străini care vor vizita expoziţia internaţională de la Paris: 1. Reduceri de 25—50 la sută pe căile ferate, după traectul de străbătut pentru vizitatorii străini, atât în grupe cât şi individual. 2. Reduceri de 50 la sută pe căile ferate franceze oricărui vizitator străin, pe orice itinerar şi cu opriri facultative, cu condiţia de a sta la Paris cel puţin 5 zile. 3. Reduceri pe majoritatea liniilor maritime franceze. 4. Reduceri de 10 la sută pe liniile companiei de navigaţie aeriană „Air France“ pentru un voiaj şi de 28 la sută pentru un voiaj dus şi întors. 5. Reduceri la transporturile automobile cuplecarea din Paris, la trenurile transatlantice speciale (50 la sută) etc. Aceste reduceri se vor acorda în baza unei cârţi de legitimaţie nominativă care va costa 20 fr. şi care va putea fii procurată de la diferitele birouri de voiaj din străinătate. Validitatea cărţii de legitimaţie va expira la 15 Nov. 1937 şi este de 60 de zile pentru vizitatorii europeni şi de 90 zile pentru vizitatorii de peste Ocean. Pe baza aceleiaş cărţi de legitimaţie vizitatorii străini vor avea 10 intrări cu jumătate tarif la expoziţia internaţională. Glamă în Polonia. Revista „Turista Polsce“ publică un interesant articol despre „Iamna în Carpaţi“, însoţit de două schiţe în care se arată numărul zilelor de frig în diferitele regiuni ale catenei nordcarpatice cât şi cea mai mare înălţime a zăpezii. Se poate constata din schiţa a 2-a că cele mai mari cantităţi de zăpadă cad în Tatra înaltă, în câteva locuri din Beskizii orientali şi mai cu seamă în Cernahora (regiunea de graniţă a Carpaţilor Maramureşului) unde zăpada ajunge până la 2 metri înălţime. : ’ * Dinarul turistic. Guvernul iugoslav are intenţia să introducă un dinar turistic, la un curs mai ieftin decât dinarul pentru transacţii comerciale, în vederea atragerii turiştilor străini în Iugoslavia. Baza cursului dinarului turistic ar fi de 1 Liră Sterlină = 250 Dinari. Pentru Cehoslovacia se va menţine dinarul cu cupon, care a fost introdus de mai de mult. Se ştie că măsurile asemănătoare luate de Italia (lira turistică) şi Germania (marca turistică) au contribuit mult în ultimii ani la creşterea numărului vizitatorilor străini în cele două ţări. Comunicaţiile în Oceanul îngheţat de Nord. Din Moscova se anunţă că în cursul anului trecut au făcut curse în oceanul înghețat de nord 160 de vapoare. Dintre acestea 14 vapoare au străbătut oceanul pe întreaga întindere a coastei oceanice. Pentru întâia oară două caravane de vapoare au intrat din ocean pe fluviile facute Indigirka și Jana.* Concursul de ski Wasa (Suedia). Pe istorica pistă de ski de la Salen la Mora din provincia Dalekarlien s-a desfășurat cea mai lungă cursă de ski (50 km.). învingător a ieșit Arthur Haggblad în 6 ore 5 min. 56 sec., al 2-lea Erik Matslova în 6 ore 6 min. (diferență numai de 4 sec.) De remarcat că Haggblad a fost câștigătorul acestui concurs în anii 1933 și 1935. * PUBLICATII TURISTICE AU APARUT: § N. Iorga: La Rowmanie inconnue (conferință ținută la Societatea normandă de Geografie din Rouen), tip. „Datina Românească“, Vălenii de Munte. * § Werner Salvisberg: Slalom und Abfahrtslauf (98 pag. cu schiţe şi figuri, Bergverlag Rudolf Rother, München. • § Turystaw Polsce (A. HI, Nr. 1—2) cu articole despre: Iarnă în Carpaţi (Wladislaw Milata), Turistica constructivă (A. Heinrich), Calitatea unui bun skior, un reportaj asupra principesei Iuliana şi principelui Bernard ca skiori la Krynica, etc. o bogată, cronică turistică şi numeroase fotografii. Ciontea hirtitică Buletinul Touring-Clubului României Secţia „Frăţia Munteană“ Cluj Anul VI. Nr. 12. (24—30 Martie 1937) — Actmviratea Secţiunii — sport taaaw——■—nMi——nini 11 ■ Ceva despre lotul Comisia de selecţie, după matchurile i divizionare de Duminecă, a întocmit I lotul de jucători din care se vor tria I cei unsprezece echipieri ai reprezentativei naţionale. Lotul se compune din 36 de jucători. Noi considerăm cifra selecţionabililor exagerată. Dacă cei 36 de jucători ar aparţine cu toţii grupărilor din Bucureşti, lucrurile nu s-ar complica prea mult. Cum însă cea mai mare parte din ei se găsesc în provincie, triarea lor devine aproape o imposibilitate. 22 de jucători — adecă două formaţii — erau de ajuns. Echipa A şi echipa B, din care se va întocmi apoi reprezentativa ţării. De ce să fie căraţi pe la Bucureşti, atâţia jucători, a căror intreţinere ar încărca bugetul Federaţiei şi cari ne ar putea fi utilizabili în echipa naţională. Apoi Comisia de selecţie nu s-a putut debarasa nici de astădată de vechiul sistem, de a fi a „selecţiona“ după anumite sugestii şi sentimente personale. Ce caută astfel în lotul de selecţionabili răsuflatele epave ale Ripensiei. Ce caută Pavlovici, Bürger, Dobay şi Ciolac de exemplu printre selecţionabili. Şi ce caută Juhász şi Bodola, de la CAO, unul ieşit complectamente din formă iar celalalt bolnav de mai multă vreme? Azi echipa naţională nu se mai poate baza pe fosile. Ci pe elementele tinere, cărora nu le lipseşte nici avântul selecţionabililor tinereţii şi nici tehnica. Ne trebuesc oameni noui, energici şi viguroşi, cari ştiu să lupte bărbăteşte până în ultima clipă. Să se isprăvească odată şi pentru totdeauna cu vedetele trecutului, cu strigoii şi umbrele footballului românesc. Comisia de selecţie să aibă curajul şi să lichideze cu trecutul, întocmind o echipă reîntinerită. Iar faptul că în primul mlatch nu vom reuşi să învingem, să nu-i pună pe gânduri. Ci să persevereze, pentru că biruinţa din urmă va fi biruinţa cea mare. Cele două formaţiuni A şi B noi le vederr astfel: ECHIPA A: David (CAO); Felecan I (Victoria); Albu (Venus); Vintilă (Rapid) — Dobra (Gloria); Sanislo (Amieta); Bindea (Ripensia) — Munteanu I (Victoria); Coaiuban (Victoria); Petea Vălcov (Venus) — Căpușan (Victoria). ECHIPA B: Sepci (Universitatea); Vogl (Juventus) Sfera (Venus); Nistor (Victoria) — Pop Vasile (Victoria) — Rafinsky (Rapid), Gruin (Venus) Béke (Ripensia) — Lenghel (Rapid) — Prazler (Amela) un Felecan II (Victoria) şi Bogdan (Rapid). Din cei 22 de jucători mai sus notaţi, cu siguranţă că s-ar putea realiza echipa ideală, care ne-ar reprezenta în mod onorabil în orice competiţiune internațională. Pentru înlăturarea unei confuzii „Gazeta Sporturilor“ sosită aseară la Cluj, publică echipa naţională aşa cum o vede de avocat Eladescu, preşedintele grupării Venus. Din formaţia aceasta fac parte şi fraţii Munteanu de la Clubul Victoria din localitate. Munteanu II în postul de half dreapta (???) şi Munteanu I în acela de interdreapta. Cunoscătorii de football şi-au dat seama imediat de eroarea sau ignoranţa dlui Eladescu. Halful dreapta Munteanu şi interul dreapta Munteanu e una şi aceeaşi persoană. Numai că în sezonul trecut victoristul Munteanu a jucat half iar în cel actual a devenit atacant. Munteanu II există și el, dar e portarul grupării Victoria din Cluj. • 6 matchuri internaţionale in luna Aprilie In cursul lunei Aprilie vor avea loc următoarele matchuriInternationale: 11 Aprilie: ELVEŢIA—UNGARIA la Basel, pentru Cupa Europei Centrale; FRANŢA—ITALIA la Paris. 18 Aprilie: ROMANIA—CEHOSLOVACIA, la Bucureşti; BELGIA—ELVEŢIA la Bruxelles. 25 Aprilie: GERMANIA—BELGIA la Hanovra; UNGARIA—ITALIA la Torino, pt. Cupa Europei Centrale. Fostul antrenor al Ferencvárosul la C. A. O. Cunoscutul antrenor maghiar Blum Zoltán, care a activat mai mulţi ani în şir la redutabila grupare Ferencváros din Budapesta, după tratative prealabile, s-a decis să preia antrenamentele grupării CAO din Oradea. Antrenorul Blum va sosi la Oradea, în cursul zilei de azil. Lângă băile sărata din Turda, vilă familiară cu tot comfortul de vânzare. Retezat, Turda Str. Velis 7. Ştiri sportive —I Federaţia cehă a format echipa probabilă care va fi opusă la 18 Aprilie, reprezentativei noastre. Ea a fost astfel compusă: Planicka; Burger — Ctynfay; Kostyalek — Pruha—Vlcek; Zlatnic — Kloc — Zeman — Copetcky — Rule. ■ —■ Cu ocazia aniversării a 15 ani de activitate, gruparea Rovinei Grivița I din Craiova, a hotărât să organizeze lea 5 iunie mari serbării sportive. Covoară persiane, covoară engleze, porcelanuri şi cadru pentru tablouri se găsesc mai ieftin la Magazinul P . X” I—■ Condisia sanitară a F. R. F. A. a suspendat din cauza lipsei confortului sanitar, terenurile de joc ale grupării Urnirea Tricolor şi Macabi. — Apelul hockeyştilor suspendaţi a fost amânat pentru data de 2 Aprilie. •— La 3 şi 4 Aprilie va avea loc la Budapesta, adunarea generală a Cupei Europei Centrale. ! Mâine soseşte la Cluj savantul Emm. de Martonne Programul conferinţelor şi a excursiilor ştiinţifice în Munţii Apuseni QLU11, 31. I— Joi, 1 Aprilie, la orele 19 şi jumătate va sosi în oraşul nostru savan- ] tul Em. de Martonne, profesor la Universitatea din Paris. Pe peronul gării distinsul oaspe va fi aşteptat de reprezentanţii autorităţilor civile şi militare, de profesorii Universităţii din localitate, studenţi şi elevii şi elevele şcolilor secundare. In zua de 2 Aprilie la orele 11 a. m. d. de Martonne, va conferenţia în sala „Vasile Pârvan“ a Facultăţii de litere, despre: „Les grandes regions arides de VAmerique du Sud“. Din 3-7 Aprilie dsa va face împreună cu membrii Institutului de Geografie şi invitaţi o excursie în Munţii Apuseni. In ziua de 8 Aprilie dsa va conferenţia pentru studenţii clujeni despre: „Nouvelle carte morphologiquem. Vineri, 9 Aprilie se va face o excursie cu membrii Institutului de Geografie şi studenţii la Crişul Repede. Sâmbătă, 10 Aprilie , orele 17—19 se va da în cinstea dlui de Martoné o recepţie. Duminecă, 11 Aprilie la orele 11 a. m. dsa va conferenţia în sala „Vasile Pârvan“ despre: „La France et VEurope nouvelle notation geographique“. După această conferinţă dsa va părăsi Clujul la orele 23 şi 45 minute. Municipiul Cluj în timp de 5 ani va executa noui lucrări de pavaj de 28 milioane lei CLUJJ, 31. —■ Parlamentul a dat autorizaţie Municipiului Cluj de a face lucrări de pavaj în valoare de 28.043.994 lei. Contravaloarea acestor lucrări se va achita în timp de 5 ani, cu începerea bugetului 1937.—38. Lucrările se vor da pe cale de licitaţiune. Din suma de mai sus se vor face lucrări de pavaj pe următoarele străzi şi pieţe: Str. Regina Maria, Avram Iancu, în faţa Teatrului Davilla, Piaţa Mihai Viteazul, Str. General Grigorescu, Donat, Chintăului, Oşanu, Andrei Mureşan, Delavrancea, Barbul, Cloşca, Mareşal Foch, Regală, Ion Creangă, Gruia, Căpitan Bădescu, Pata şi Strada Paris. Legea a fost publicată în Monitorul Oficial din 24 i. c. Loteria de Obiecte a Societăţii Pensionarilor Publici din România fn. Cluj, a pus în vănzare lozurile. Cumpăraţi şi Dv. un loz norocos ! De vânzare la: Biroul Economia Cluj, Piaţa Unirii No. 23 şi la toate Tutungeriile. Convocare Convocăm adunarea generală ordinară a firmei „Ravag“ S. A. Industria Metalurgică, Cluj, pe ziua de 12 Aprilie 1937 ora 10 a. m. în localul Societăţii din Cluj, str. Gării nr. 19 cu următoarea ordine de zi: 1) Raportul Coniliului de Administraţie. 2) Raportul Comitetului de Cenzori. 3) Eventuale propuneri. Acţionarii pentru a putea exercita dreptul la vot, vor depune cu cel puţin trei zile înaintea, adunării generale acţiunile lor la Biroul Societăţii. Contul Bilanţ. Activ: Debitori Lei 420.494. Imobil Lei 1.890.368.1. Maşini, Instalaţiuni şi Mobiliar Lei 2.334.785.—. Cassa Lei 78.313.—. Mărfuri Lei 1.938.402.—. Total : Lei 6.662.362.—. Pasiv: Creditori Lei 2.323.935 Capital social Lei 4.000.000.—. Fond de rezervă Lei 25.196.—. Accepte Lei 290.000.—. Profit net Lei 23.231.—. Total: 6.662.362.—. Contul Profit și Pierdere: Pierdere: Salarii, impozite, taxe chirie și diferite cheltueli Lei 1.511.162.—. Material brut, salarii muncitorilor și diferite cheltueli de producție Lei 4.787.232.—.Profit net Lei 23.231.—. Total: Lei L6 321.625.—. Profit: Cont Armaturi Lei 6,321.625.—. Total Lei 6,321.625.—. Consiliul de Administrare PATRIA Anul XIX. CINEMA CAPITOL educe cel mai mare film al anului 1936—37. Marea iubire a lui Beethoven în interpretarea celui mai strălucit artist francez Harry Baur în regia celebrului Abel Gance. Filmul va cuprinde realizările muzicale cele mai mari ale nemuritorului geniu cu colaborarea orchestrei de concerte a Marei Opere de la Paris. Montschevisonate, Apassionate, Simfonia IX. Reprezentația festivă Miercuri, prenotarea biletelor ziua întreaga. Telefon 3 —88. Mica Publicitate VIPT bun de casă, la amiazi 3 feluri, seara 2. Abonament lunar 600. Calea Victoriei nr. 36. 175 In atenţiunea Doamnelor! Am onoarea in. cunoştinţa Onor. public că m’am asociat cu dl F. Fülöp, croitor distins cu diplomă, şi medalie de argint. Asigurând • Onor. public femenin că suntem în măsură de a satisface până şi cele mai gingaşe pretenţii. Vă rugăm să binevoiţi a ne acorda sprijinul Dvs. şi pe mai departe. Iulia Czinczăr, croitorie de dame, Cluj. Strada Berde 2, etaj I, colţ cu Calea Victoriei. 170 CĂUTĂM urgent funcţionară româncă cu practică, care vorbeşte şi ungureşte. Oferta o va scrie cu mâna proprie. Adresa la ziar sub „1500“. 173 LOCAL de restaurant cu papicărie şi pivniţă de închiriat în strada Iuliu Maniu 16. Ofertele se înaintează la Il. A. Manca, advocat str. Goldiş 20 a. 174 Căutăm vânzători sau reprezentanţi in diferite oraşe pentru vânzarea de automobile şi camioane germane şi americane. Oferte sub „Câştig important“ la Rudolf Mosse Cluj. 178 DE ÎNCHIRIAT pe 1 Mai 2 camere mari şi frumoase corespunzătoare pentru birou, croitorie de dame, eventual pentru cabinet de medic, Naţionala, Societate de Asigurare, Regina Maria. 177 De vânzare dormitor complect, frasin, în stare excelentă, somiere, saltele, masă, scaune, cuvertură de pat, perdele, garnize. Se pot vedea între orele 2 4, Calea Marecraal Foch 44, et. I, așa 25. De vânzare două PARCELE frumoase lângă drum, pe Şoseaua Someşeni. Adresa la ziar sub „două parcele frumoase“. 164 Casă de vânzare, strada Regală Nr. 2/a interesaţi strada Marechal Foch nr. 18, Mureşanu. 149 Urgent de vânzare în strada Mârze cu parcelă 21 m, front, îngrădit, canal, apă, electrică 100.000 Lei 60% bani gata str. Voivodului 3. 148 Casă de vânzare, cameră, bucătărie, speis, verandă etc. Colonia Szilagy Str. Sfr. Gheorghe 15. 170 Mobile de bucătărie, cele mai moderne. In culorile de modă se vând foarte eftin la tâmplăria din Strada Bariţiu 10. Banca de Credit Comercial S. A. Cluj Bilanț încheiat la 31 Decemvrie 1936. — Activ 1. Cassa: a) numerar efectiv 3,006.455, b) disponibil la C. E. C. 128.012, c) cupoane scăzute 2,480.— total 3,136.947.__ 2. Disponibil la bănci: a) în țară 1.557.891.— b) în streinătate 14,495.— total 1,572.386.— 3. Portofoliu de titluri: Titluri românești a) efecte publice val. nominală 1,255.000 557.730. b) Titluri cotate la bursă val. nom. 124.000.— 48.360.— total 606.090.—* 4. Portofoliu de scont: Plătibil în țară: a) Cambii fără garanții 7,272.933.— b) cambii garantate cu titluri etc. 3,368.810.— c) Cambii garantate cu ipoteci 3,986.741.— total 14,628.484.— Din portof. de mai sus se află reescontat: Plătibil în țară 10,991.128.— 5. Debitori: In țară: a) debitori fără garanții 1,834.687.— b) debitori garantați cu efecte comerciale 192.868.— c) debitori garantați cu titluri 4.727.937.— d) debitori garantați cu ipoteci 144.970.— e) debitori garantați cu garanții div. 4.709.925.— total 11.610.387.— 6. Debitori beneficiind de legea lichidării datoriilor din 7 Apr. 1934 (cota rămasă) 14.440.707.— 7. Pierderi din aplicarea legii lichid, datoriilor din 7 Apr. 1934 7.694.763.— 8. Participațiuni în țară 1.024.000.— 9. Imobile: a) necesare comerțului propriu și ptr. funcționari 4.516.263. — b) alt imobil 400.000.— total 4.916.263. — 10. Mobilier 1.000.— 11. Conturi diverse 2.189.428.— 12. Cont transitoriu 39.850.— Total general: Lei 61.860.305.— Pasiv: 1. Capital social 20.000.000.— 2. Fond de rezervă a) rezervă legală 44.864.— b) rezervă statutară 2.185.066.— total 2.229.930.— 1 3. Fond de amortisment: pt. creanțe dubi- roase 400.000.— 4. Fond de pensii și ajutoare a Funcționarilor „David Sebestyén“ 450.000. — 5. Depuneri spre fructificare din țară: a) la vedere 4,484.513.— b) pe termen 16,023.790, c) pe livrete de economii plătibile la purtă- tor 388.289.— total 20,896.592.— 6. Creditori I. din țară 895.724.— 5. Din streinătate 200.— total 895.924.— 7. Angajamente de reescont: In țară a) la B. N. R. 10,633.128.— b) la alte instituțiuni 358.000.— total Lei 10,991.128.— 8. Efecte de plată: în țară 2,857.680.— 9. Conturi diverse: 2,924.686.— 10. Cont transitoriu 91,480.— 11. Beneficiul net: a) report din anul trecut 101.341.— b) din anul curent 420.525.— 521.866 transfer la fond de rezervă pt. creanţe dubioase 398.981.— total 122.885.— Total general Lei 61.860.305.— Conturi de ordine: 1. Cauțiuni statutare: 750.000.— 2. Debitori pt. scrisori de garanţii date de bancă, în țară 2,429.000.— 3. Cambii de circulațiune: a) în portofoliu 1,240.000. — b) depuse în gaj 1,360.000.— total 2,600.000.— 4. Efecte spre încasare Lei 16.000. — 5. Ipoteci 34,403.000.— 6. Titluri în gaj: a) în portofoliu val. nom. 7,315.200.— b) regajate 2,057.700.— total 9,372.900.— 7. Debitori de titluri împrumutate 2,937.500.— 8. Efecte reescontate în conversiune (cota rămasă) 6,464.187.— Total general Lei 58,972.587.— Pasiv: 1. Deponenți de cauțiuni statutare 750.000. — 2. Creditori pt. scrisori de garanții date de bancă în țară 2,429.000.— 3. Deponenţi de cambii de circulaţiune 2,600.000.— 4. Remitenţi de efecte spre Încasare 16.000.— 5. Deponenţi de ipoteci 34,403.000.— 6. Deponenţi de titluri în gaj 9,372.900.— 7. Diverse titluri împrumutate 2,937.500.— 8. Angajamente de reescont în conversiune Lei 6.464.187.— Total general Lei: 58.972.587.— Contul de profit și pierdere încheiat la 31 Decemvrie 1936. Debit: 1. Cheltueli de administrație: a) salarii și îndemnizări 743.186.— b) Diverse 280.347.— total 1.023.533.— 2. Impozite și taxe 68.508.— 3. Dobânzi plătite a) la depuneri 372.856.— b) la reescont Lei 245.718.— c) la alți creditori 37.446.— total 656.020.— 4. Comisioane plătite 83.565.— 5. Amortizări: transfer la Fond de rezervă pt. creanțe dlub. 398.981.— 6. Beneficiul net: a) report din anul prec. 101.341.— b) al anului curent 420.525.— 521/^66.— Transfer la Fond de rezervă pt. creanțe dlub. 398.981.— total general Lei 2,353.492. Credit: 1. Report din beneficiile anului precedent 101.341__2. Dobânzi încasate a) dela portofoliu de scont 767.805.— b) dela debitori 349.619.— total Lei 1,117.424.— 3. Comisioane Încasate Lei 146.037.— 4. Venitul portof. de titluri 13.689. 5. Venitul imobilelor 83.359.—. 6. Beneficii diverse 891.642.— Total general Lei 2.353.492. Cluj, la 31 Decemvrie 1936. Direcţiunea. __ Verificat şi găsit în conformitate cu Codul de Comerţ şi Legea bancară. — Comitetul de Cenzori. SOSIT AU _ _ _ , stofe de primăvară și vară la croitoria D. SILBERGER STR. MEMORANDULUI 10. 1 Aprilie 1937. No. 73. Ateilă Cluj Miercuri, 81 Martie: Opera Română: Carmen. I 1 Joi, 1 Aprilie: Teatrul Naţional: Morişca. Cihematopcă de Royal: Studentul cerşitor. Edison: O fată străbate trupea I. Testamentul drului Mabuse. Capitol: Beethoven. Muncitori: Când femeia iubeşte. H. Regele chibriturilor, farmatii cu serviciu Lukacs, strada Memorandului. Dr. Olariu, strada Regina Maria. Minerva, Calea Regele Ferdinand. Dr. Rusu, strada Cipariu. RADIO Joi 1 Aprilie 1937. Ora 6.30: Deschiderea emisiunii. Gimnastică ritmică. Radio Jurnal. Concert de dimineaţă (discuri). Sfaturi gospodăreşti şi medicale. 7.30: închiderea emisiunii. 13.00: Ora. Culturale. Sport. Cota Dunării. 13.10: Concert de prânz — Orchestra Ionel Cristea» (canto: Petre Stamate). 14.10: Radio Jurnal. Ora. Mersul vremii. Bursa. Ştiri interne şi externe. 14.30: Continuarea concertului. 15.00 Ultimele ştiri. Bursa cerealelor. 16.45: Ora copiilor: I. Şezătoarea şcoalei primare de fete No. 3. II. Jurnalul copiilor de Victor Ion Popa. 18.00: Concert de după amiază — Muzică variată (discuri). 19.00: Ora. Mersul vremii. Actualităţi. 19.10: Continuarea concertului (discuri). Universitatea Radio. 19.50 Locuinţa românească, de Arh. G. M. Cantacuzino. Radio România. 20.10: Muzică distractivă şi românească (discuri). Radio Bucureşti. 20.10: Concert de pian — Radu Mihail. 20.35: Alexandru Grozuţă (canto. Radio România şi Radio Bucureşti. 20.55: Programul concertului simfonic de Emanoil Ciomac. 21.15: Concert simfonic al Orchestrei Filarmonice, dir. de Ionel Perlea. In pauză (22.00) ■Radio jurnal. Sport. 22.20: Continuarea concertului simfonic. 23.05: Concert de noapte din operete și filme (discuri). 23.45: Jurnal pentru străinătate în limab franceză și germană. 23.55: Ultimele știri. Cassa de Păstrare Interesul Public S. A. sub lichidare Cluj. Convocare Firma Cassa de Păstrare Interesul Public S. A. sub lichidare din Cluj, va ţine la 16 Aprilie 1937 la ora 17 şi 15 minute adunarea generală ordinară a anului 1937, în sala de consiliu a Cassei de Păstrare şi Banca de Credit din Cluj, Piaţa Unirii 7, la care adunare acţonarii sunt invitaţi pe această cale. Ordinea de zi: 1. Constatarea dacă adunarea este capabilă de a lua hotărâri. 2. Desbaterea raportului comisiunii de lichidare şi a comitetului de cenzori. 3. Verificarea bilanţului şi desbaterea contului de profit şi pierdere pe anul de gestiune 1936, descărcarea comisiei de lichidare și a comitetului de cenzori. 4. Propuneri.