Patria, mai 1938 (Anul 20, nr. 96-117)

1938-05-01 / nr. 96

! S’au început lucrările edilitare O cerinţă justă: să nu fie neglijate cartierele periferice CLUJ. 30. — Intr'unul din numerile noastre trecute am arătat, că în conformitate cu prevederile bugetare şi ’ a angajamentelor luate încă de fosta comisie interimară, condusă de d. prof. dr. Nicolae Dragan, d. primar Richard Filipescu îi ordonat începerea lucrărilor edilitare. Vechea conducere a orașului, a contractat după cum se știe, dela C. E. C. un împrumut de 40.000.000 lei, din care sumă, după achitarea unor datorii mai vechi, n’a mai rămas, decât 20.700.000 lei pentru executarea lucrărilor edilitare. Foştii noştri edili, în dorinţa de a înfrumuseţa centrul oraşului, au neglijat complect necesităţile străzilor periferice şi pe lângă veniturile actuale ale municipiului, obligat să plătească şi anuităţile împrumutului de 40.000.000 lei, locuitorii din cartierele mărginaşe vor umbla încă mult timp în noroi. D. primar-delegat Richard Filipescu, văzând că vechea conducere l-a pus în faţa unui fapt împlinit, prin încheierea contractelor între primărie şi diferiţi antreprenori, n’avea decât să determine pe antreprenori să execute cât mai grabnic lucrările de pavare şi asfaltare, la care s-au angajat. Firma „Bitumen” încredinţată cu pavarea străzii Avram Iancu, de la Şcoala primară până la cimitir cu granit şi de acolo până în strada Regală cu asfalt, asfaltarea străzii Regina Maria şi pavarea străzii Gundoresen şi Donat din granitul scos din strada Regina Maria a şi început lucrările. Antreprenorul Dumitru Ola şi consoţii încredinţaţi cu pavarea Calei Mareşal Foch de la biserica Sfântu Petru până în hotarul oraşului spre Someşeni cu granit, a început de asemenea lucrările. Aceste lucrări au fost însă întrerupte, deoarece o parte din materialul întrebuinţat nu corespunde cerinţelor. Antreprenorii Gavrilă Căpuşan, Dumitru Olariu, Alexandru Căpuşan şi alţii, încredinţaţi cu pavarea străzilor Delavrancea, Căşani, Chintăului, asfaltarea Căii Moţilor, până dincolo de Episcopia Unită, pavarea străzii Tudor Vladimirescu etc. nu s-au apucat încă de lucru, deoarece nu şi-au putut procura granitul necesar şi astfel este foarte problematic dacă aceste lucrări vor fi terminate în termenul de 7 luni prevăzut în contract. In afară de străzile amintite mai sus, se va proceda la asfaltarea terenului din Piaţa Mihai Viteazul, unde a fost clădirea Muzeului Etnografic, la demolarea şetrelor din Piaţa Mihai Viteazul, la asfaltarea pieţii din faţa teatrului Carol Davila şi pavarea Pieţii Mihai Viteazul. După cât suntem informaţi, d. primar Richard Filipescu a invitat pe toţi antreprenorii şi i-a somat să înceapă lucrările la cari s-au angajat fără întârziere, contrar, primăria va fi nevoită să rezilieze contractele. VIAŢA SPORTIVA Va reuşi Victoria să se califice în semifinala Cupei nomartieil Jiul un adversar psriulos Matrhul de mâine intre Victoria— Jiul este menit să desemneze pe unul dintre participanţii în semifinala Cupei României. Se pune întrebare:», va reuşi oare Victoria să se califice pentru turul următor? Căci Jiul este un adversar foarte periculos mai cu seamă în matchurile pentru Cupă. Echipa fraţilor Medva joacă un stil special de football numit de englezi „stil de cupă”. Ei au mari şanse să răpească victoria clujenilor, mai ales dacă aceştia vor desconsidera adversarul ,şi vor juca încrezuţi. Dacă Victoria vrea să câştige acest match, va trebui să joace de la început cu toată ardoarea şi cu tot elanul de care dispune. In caz contrar speranţele de a ajunge în finală se vor spulbera. * Matehul Jiul—Victoria va fi arbitrat de d. Tică Iliescu. * Formațiile echipelor: Jiul, Emericii, Medve II, Pavelici, Radu, Szüle, Tocaciu, Văjdea, Medve I, Medve 11, Hulea, Serovan. Victoria: Bosneac, Cociuiban I, Felecan I, Ghendrean, I*,11, Nistor, Pop IV, Sántai, Pop Ili, Căpușan, Cornea. * In match de deschidere vor juca echipele de juniori Victoria—CI. A. pentru titlul de campioni a juniorilor clujeni. MICA PUBLICITATE DE VÂNZARE loc 3250 m. p. SângeorziBăi. Informaţii dna dr. German, Regina Maria 12. Nr. 275 DE VANZARE vilă familiară frumoasă i str. Martirii Roboiu la. Preţul lei 430.000.,Se poate toată ziua. 276 DE VANZARE loc de casă în Str. Iile Măcelarii 26, partea însorită. Preţul lei 220.000. Informaţiuni dna Kummerlender, Calea Moţilor 61. 276 DE ÎNCHIRIAT două camere, bucătărie, bac, grădină Str. Bădescu 33. Imformaţiuni Str. Avram lauen 11. Portar. Nr. 277 DE VÂNZARE butoaie din fier şi lemn in diferite, dimensiuni. Informaţii Calea Regele Ferdinand 88, în prăvălie. Nr. 279. CĂUTĂM guvernantă lângă copii și bucătăreasă, Str. prof. Toma Ionescu 3, etaj. I. , Nr. 280. DE VÂNZARE Joc de casă Str. ing. Poczy 3.'"(llajongard). Informații Grădină Botanică Sup. , Nr. 283. __________■■ T-': ________ ____ CUMPĂRĂM picturi originale de pictori români şi străini. A se adresa firmei „Select“, str. Iuliu Maniu 6, etaj III, așa 2, între orele 5—7 p. m. Nr. 282. CAUT urgent cameră mobilată cu baie. Adresa: Comandamentul Teritorial al C. VI Armată, Prut. Giurgiu. Tutungerie ,caută vânzător cu garanță. Adresa la ziar. Nr. 284 A SOSIT DIN STRĂINĂTATE, marea savantă sfătuitoare autorizată Dna A. IULIANA. Ce doriţi să ştiţi ? Ce doreşte sufletul vostru ? Mergeţi în Calea Moţilor 65, vis-a-vis de Sunătorul Mátyás. Acolo veţi afla toate dorinţele Dvs. Cereţi sfaturi asupra întregei vieţi. Consultă : Sâmbătă,, pt. bărbaţi, iar restul zilelor pt. femei. Vorbeşte limbile : română,franceză germană, ungară, italiană, engleză şi greacă. Reţineţi adresa :Calea Moţilor 65 vis-a-vis cu Sanatorul Mátyás. Consultă : 8—12 şi 3—9. DE VÂNZARE automobil marca Chrysler în istare impecabilă cu Lei 45.000. Informații Calea Regele Ferdinand 88, în prăvălie, Nr. 279. DE VÂNZARE în Str. Lucaciu 9 casă cu intravilan mare cu Lei 255 mii. Informații Calea Regele Ferdinand 88, în prăvălie, Nr. 279. 5 jucâtori clueni in cadrul selecţionarili Comisia de selecţie pentru echipa naţională, în şedinţa de Miercuri seara a fixat un cadru de 25 de jucători dintre cari se va selecţiona echipa naţională. Din acest cadru fac parte şi 5 jucători clujeni: Felecan 1, Nistor, Pop III, Felecan 11 şi Căpușan. Doi membri ai comisiei vor urmări Duminecă forma acestor jucători. Magazinul de geamuri GAVRIL BOCA de la 1 Maiu 1938 se mută din str. Marechal Focii Nr. 91 tot în aceeaș stradă la Nr. 72 vis-a-vis. — Telefon 3097. Se pot procura tot felul de geamuri cu prețurile cele mai reduse. Pământul să'n vârte Automobilistul Nuvolari se retrage din viaţa sportivă Fabrica de automobile „Alfa Romeo” din Italia confirmă ştirea după care cunoscutul automobilist Tasio Nuvolari, victorios în numeroase concursuri, a hotărât să părăsească volanul. Nuvolari a suferit acum de curând cu prilejul unei curse ţinută la Pau, un accident destul de serios, de pe urma căruia s’a recules încă. 4* Rezervele de cereale ale Germaniei Cercurile economice germane arată că Reichul prin politica pe care a dus-o până acum a reuşit să acumuleze o rezervă de cercare ce poate fi evaluată la 4 milioane tone. Rezerva este cu 1,1 milion tone mai mare decât acea pe care o avea Germania în primăvara anului trecut. Aceasta înseamnă că până la viitoarea recoltă Germania nu are nevoie de cereale, rămânându-i chiar un însemnat surplus. O aniversare uitată era să treacă neobservată o aniversare destul de importantă — anume anul acesta se împlinesc exact 50 de ani de când în 1888 au apărut pe piață pentru prima oară „copciile patente” cari pe vremea lor au reformat complet moda feminină. In ultimii ani ele au găsit un concurent serios în fermoirul care este la modă, cu toate că și acest accesoriu al croitoriei a fost inventat mai bine de 30 de ani. Se vede însă că doamnele au început abea acum să-i aprecieze avantagiile. ^ 4*  * 23.000 fmuncitori agricoli italieni angajaţi în Germania O statistică a Ministerului muncii din Italia arată că 23.000 de muncitori agricoli italieni au găsit plasament până la sfârşitul sezonului în Germania. In primele săptămâni ale lunei Mai vor pleca spre Germania alţi 3000 de muncitori agricoli italieni. —4*— întâlnirea preşedintelui Roosevelt cu Henry Ford In cercurile americane a produs mare senzaţie vizita pe care a făcut-o cunoscutul fabricant de automobile Henry Ford, preşedintelui Roosevelt. Primind pe ziariştii cari doreau să afle amănunte în legătură cu această vizită, d. Ford le-a declarat: — Am vrut să dau prilej președintelui ca în fine să primească pe cineva care nu-i cere nimic. Vorbind apoi despre actuala criză economică, marele industriaș și-a exprimat părerea că nu există decât o singură salvare: întoarcerea omenirii la glia strămoșească. — Dacă oamenii nu vor să înţeleagă că se impune o muncă agricolă mai intensă, pentru că în definitiv alimente nu poate da decât pământul, atunci va trebui să vină un dictator care să-i facă să înţeleagă acest lucru — a încheiat interviewul său Henry Ford. — 4* — Guvernul mexican răscumpără cu foomsrs de flezmar terensiruie petrolifere expropriate Guvernul mexican a emis bonuri de tezaur în valoare de 100 milioane pezetas. Emisiunea s-a făcut pe cale de decret. Din această sumă considerabilă vor fi despăgubite în primul rând societăţile petrolifere a căror terenuri au fost expropriate de stat. Citiţi sat pagina S¥ la : Ultimefix evenimente din ţară şi străinătate Pălării bărbăteşti, cămăşi, cravate, şepci, mănuşi, ciorapi, combinezoane, chiloţi ete. cumpăraţi cu preţuri reduse numai dela I ———— —■ tm ammmmmmammmmmBmmmmam MAGAZINUL gCARNEN.SYLVA“ ssiiîwiiSf&iiiiBsfiiiii iyii ffd|[iw im? Faceţi o încercare PATRIft“ Alte cont! Fruntaşii mişcărilor extremiste din Bucovina sunt de origine etnică dubioasă BUCUREŞTI, 30 (Sic). — Ziarele din Capitală publică lungi comentarii asupra obârşiei conducătorilor grupărilor extremiste, ajungând la concluzia că majoritatea fruntaşilor acestor mişcări, nu este recrutată dintre români, ci dintre persoane cu origine etnică dubioasă. Autorităţile anchetatoare, şi-au îndreptat cercetările în această direcţie, pentru a putea descoperi dovezile de penetraţie ale agitatorilor de stânga în mişcările de dreapta. Un alt fapt care a reţinut atenţia anchetatorilor a fost şi acela al cercetării etnice a conducătorului fosei organizaţii „Garda de fier“. Actele de stare civilă sunt de natură a arăta că şeful mişcării legionare nu are în ascendenţa lui o prea mare doză de sânge românesc. Este desigur, pentru anchetatori faptul acesta o surpriză, atunci când se dovedeşte că promotorul unei mişcări naţionaliste şi de luptă de rasă are o foarte îndoelnică obârşie românească. In această lumină, organele cari cercetează acum întreaga acţiune depusă de „Garda de fier“ îşi explică multe din actele săvârşite de conducerea acestei organizaţii, care prin metode străine de sufletul neamului românesc nu putea împinge decât la acte cu totul contrarii de opera unei reale afirmări a virtuţilor naţionale. Lansarea imului vas românesc „Basarabia“ KOPENHAGA, 30 (Rador). In prezenţa ministrului României şi a unui reprezentant al Serviciului Maritim Român, s-a făcut ieri lansarea celui de al doilea vas românesc de pasageri „Basarabia", construit în şantierele Baumeister şi Wain de la Refshalepen. CONVOCARE Adunarea generală ordinară, convocată pe ziua de 31 Martie 1938, nu s’a putut ţine pentru lipsă de autorizaţie şi astfel adunarea generală ordinară a firmei „Ufarom“ s. a. r. Uzinele chimicofarmaceutice române fost Egger & Co. S. A. din Cluj, va avea loc în ziua de 16 Mai 1938, ora 18, la sediul societăţii din Cluj, str. Săcuiască Nr. 6, cu următoarea ordine de zi: 1. Aprobarea bilanţului şi a contului de profit şi pierdere încheiat la 31 Dec. 1937, precum şi a rapoartelor consiliului de administraţie şi comisiunei de cenzori, referitor la anul 1937. 2. Alegerea noului Consiliu de Administraţie şi a comisiunei de cenzori. 3. Schimbarea art. 19 din statutele societăţii. 4. Eventuale propuneri. Consiliul de Administraţie. Alţi legionari condamnaţi BUCUREŞTI, 30 (Sir). — Tribunalul militar secţia I de pe lângă Corpul II de armată a condamnat la câte o lună închisoare pentru port ilegal de arme pe foştii legionari Tanasache Ion, Stan Zamfir şi Ion Cresteş din comuna Calinderu-Teleorman. — Aceiaşi secţie a condamnat la 3 luni închisoare pe Pătuleanu şi la câte o lună închisoare pe Ion Sandu zis Săndulescu şi Gh. Tănăsescu din Bucureşti, la care s-au găsit petarde, cartuşe şi circulari ale partidului „Totul pentru ţară“. • Au mai fost condamnaţi Raica Vasile la 6 luni închisoare, Enache Ştefan, minorul Lucia Constantin, Cimpoi Maria şi Ecaterina Rodica, la câte o lună închisoare, fiindcă în ziua de 10 Aprilie au contravenit dispoziţiunilor legale, cântând în pădurea Băneasa cântece interzise. Un mare atlas al lumii editat de Soviete Recent a apărut primul volum din marele atlas sovietic al lumii, care este editat din ordinul guvernului sovietic. Volumul acesta conţine 80 de foi în mărime de 50*35 cm. şi se împarte în două părţi. Partea întâia conţine peste 180 de hărţi a cerului, stelelor şi a sistemului solar, evoluţia cunoştinţelor umane asupra sistemului din care face parte pământul, expediţiile şi descoperirile cele mai mari în ce priveşte geografia, harta regiunii arctice, a celei antarctice, hărţi care prezintă felul cum sunt împărţite în lume diferitele ramuri ale industriei mondiale, a târgurilor de materii prime şi a debuşeurilor, hărţile liniilor aeriene mondiale, harta politică a Oceanului Pacific etc. Partea a doua a atlasului este destinată Rusiei sovietice însăşi şi cuprinde 170 de hărţi: fizicale, politipo-admiţi ispatice, geologice ale părţii europene a Rusiei sovietice, hărţi cu zăcămintele de minerale utile, hărţi în ce priveşte creşterea oraşelor, a împărţirii industriei, a agriculturii, a creşterii vitelor, a căilor de comunicaţie, a comerţului intern, extern, etc. Este foarte interesantă harta lumii şi a Rusiei sovietice din primul volum al acestui atlas, care prezintă suprafaţa pământului cu o amănunţime nemairealizată până acum, precum şi hărţile climatice şi seismice ale Rusiei sovietice. Acest mare atlas sovietic al lumii va apare în trei volume. Al doilea volum va conţine hărţile economice ale Uniunii Republicilor sovietice, a diferitelor regiuni şi provincii din această Uniune, hărţile istorice ale Rusiei antebelice etc. In al treilea volum vor fi hărţile fizico-geografice, administrativo-politice şi economice ale continentului nostru şi a celorlalte ţări. Primul volum al acestui atlas a fost tipărit în 10.500 exemplare. Azi la Cinema ROYAL! O premieră excepţională ! Cel mai mare film muzical al tuturor timpurilor! BROADWAY MELODY 19311 Un nou record, un nou grandios spectacol muzical. O înscenare uimitoare. Lux orbitor, muzică, dansuri şi femei superbe. — în rolurile principale Robert Taylor şi Eleanor Powel.. — Bilete numerotate. Tel. 3705. A ,4-13.*a asSyiaisra y&iraes*£iîă cs Soc. de Asifiasras’e „Genersass“ Vineri, 15 Aprilie 1938, a avut loc a 40-a Adunare Generală a Societăţii de Asigurare „GENERALA“ referitoare la gestiunea anului 1937. Simpla inspecţiune a bilanţului scoate îndeajuns în evidenţă temelia solidă a acestui puternic aşezământ financiar administrat cu mare prudenţă, ale cărui garanţii au trecut în ultimul deceniu de la cca. 350 milioane la peste 600 milioane. Activul cuprinde: imobile pentru lei 282.737.012, în toate oraşele însemnate ale ţării; efecte pentru Lei 124.133.177, evaluate la cursul zilei; ipoteci urbane şi pe imobile de raport reduse la Lei 62.927.016; numerar în cassă, la Banca Naţională,a României şi alte bănci Lei 59.292.302, unind astfel siguranţa plasamentelor cu perfecta lor lichiditate. La pasiv rezerva este de Lei 27 milioane 479.844 pe lângă alte rezerve patrimoniale de Lei 25.842.192, care împreună cu capitalul social constituie o avere patrimonială de Lei 103 milioane 322.036, după care vin rezervele tehnice și matematice cu Lei 331.675.430, precum și cele ale reasiguratorilor străini de peste Lei 155 milioane, reţinute în păstrarea Societăţii, conform legii de control, eviderat spre binele economiei naţionale. .Averea patrimonială a acţionarilor reprezintă deci pentru asiguraţi o garanţie de peste 20 la sută peste obligaţiunile reprezentate de rezervele termice, ceea ce învederează posibilitatea Societăţii de a face faţă" oricăror împrejurări neprevăzute. Asigurările de viaţă în vigoare însumând Lei un miliard 623 milioane, au atins din nou nivelul anterior crizei .şi menţin Societatea în fruntea întreprinderilor naţionale de asigurare şi sunt şi ele o dovadă de absoluta încredere de care se bucură din partea publicului, căruia i s’a plătit dela fundare, sub titlu de daune, o sumă de aproape două miliarde de lei. Adunarea a hotărât distribuirea aceluiaşi dividend net de impozite de lei 70 la acțiunea de 1000 valoare nominală, ca şi în anul precedent, plătibil cu începere dela 18 Aprilie 1938. Scandalul din strada Cotită Un grup da tineri au încercat să des?,rmaz© © patrulă militară CLUJ, 30. — Un penibil scandal s’a petrecut ieri noapte pe la orele 3, în faţa unui local de noapte din strada Cotită. O patrulă a Comenduirii pieţii, a încercat să legitimeze pe un soldat din garnizoană, care era îmbrăcat în haine civile. Indivizii Ştefan Konz servitor de hotel şi Avram Wolff, au încercat să împiedice legitimarea soldatului. S-a iscat un schimb de cuvinte între şeful patrulei şi cei doi civili, iar mai mulţi prieteni ai acestora, ieşind afară din local, au încercat să dezarmeze pe soldaţii comenduirii. După o busculadă de 10 minute, soldaţii, cu ajutorul gardienilor, au reuşit să împrăştie mulţimea şi să aresteze pe indivizii Ştefan Koncz şi Avram Wolff, cari au fost înaintaţi Chestorii. După terminarea cercetărilor, scandalagiii vor fi predaţi Parchetului militar. Procese de dezertare la tribunalul militar CLTJJ. 30. Tribunalul militar al corpului VI armată, sub preşedinţia dlui locot, colonel Vasile Pantelimonescu, procuror fiind d. maior dr. Meţianu, a judecat ieri mai multe procese de dezertare, trecerea clandestină a frontierei şi scăpare de arestaţi. In rezultatul desbaterilor, tribunalul a condamnat pe soldaţii Ion Munteanu de la Flotila aviaţiei de gardă la 1 an jumătate închisoare, Ioan Bogdan din Regimentul 7 Călăraşi la 5 luni închisoare şi Matei Andrei din Regimentul 7 Călăraşi la 8 luni închisoare pentru dezertare, pe soldaţii Peti Emanuel din Regimentul 86 Infanterie la 15 zile închisoare, Gheorghe Gherman din Regimentul 81 Infanterie la 1 lună închisoare, Bura Ştefan din Regimentul 87 Infanterie la 1 lună închisoare şi Traian Roxin din Regimentul 7 Călăraşi la 3 luni închisoare, pentru nesupunere la încorporare, pe Iosif Kalmár originar din Ungaria la 3 luni închisoare pentru trecerea clandestină a frontierei şi pe soldatul Zenoviu Costinescu din Legiunea de jandarmi Bihor, la 4 luni închisoare pentru scăparea arestaţilor. Pentru 130 It&ti c&TJ 88 vor trimită anti ipal sau se ■vOr rambursa vă trişam 10 TRANDAFIRI PITICI (între cari şi ^ urcătoare), de csle mai frumos se varietăţi, după alegerea noastră, franca domicilu Dvs. Ambrosi, Fischer a Co, fiind, Jud. Alba Anul XX. 1 Mai 1938. — Nr. 98. SAMBATA, 80 Aprilie 1938 6.30. 17.30: Ora dimineţii. 13.00: Ora, Culturale, Sport, Cota Dunării. 13.10: Concert de prânz. 14.10: Ora. Mersul vremii. Radio jurnal. 14.25: Continuarea concertului. 15.00 : Actualităţi străine. Radiofonice. 16.30: Ora Străjerilor. 18.00: Ora. Mersul vremii. 1802: Concert de după amiază. Orchestra de salon Radio, dirij. de Const. Bobescu. 19.00: Expoziţia noastră din Londra de Alex. Bădăuţă. 19.15: Noutăţi de primăvară: G. Viliov şi E. Cireşanu (două piane). 19.45: Mişcarea şi doctrina străjerească : Psihologia străjerului de prof. Rădulescu-Motru. 20.00: Seară de operă : „Siegfried“. — In pauza primă : Radio jurnal. Sport. In pauza doua : Jurnal pentru străinătate în limba franceză şi engleză. DUMINECA, 1 MAI 1938. 8.30—9.50: Ora dimineţii. — 9.55: Ora religioasă. Ora satului . 11.30: V. Măgureanu: De vorbă cu sătenii. 11.45 Taraful Mihai şi Maria Lătăreţu-Gorj. 12.15: Sfaturi pentru gospodari. 13.15: Ora. Culturale. Cota Dunării. 13.25: Concert de prânz. Orchestra Grigoraş Dimen. 14.15: Ora. Mersul vremii. Radio jurnal. 14.30: Continuarea concertului. 15.05: Ora veselă . Ion Manu. 15.20: Sport. 19.00: Ora. Mersul vremii. 19.02: Actualităţi medicale. 19.15: Concert de primăvară. Fanfara Rgî. 2 Artilerie de gardă. 19.58: Sport. Rezultatele tehnice. 20.00: Concert de muzică de primăvară. Corul Casei de Credit P. T. T. cond. de G Niculescu. 20.30: Concert de scară. D-ra Lisciîc Dima, canto și Orchestra Radio, dirij. de d. Th. Rogalski. 21.00: Radio jurnal 21.10: Continuarea concertului. 21.45: Rezultatele sportive de Radu Vasilescu 22.00: Teatru: „Făt Frumos“ de floria Furtună. — 23.30—1.00: Concert de noapte. im te vpbifainim OPERA ROMANA Vineri, 8 Mai 1938 : „Traviata“. Duminică, 8 Mai 1938 (seara) : „Faust“ şi „Noaptea Valpurghiei“. Luni, 9 Mai 1938 : Concert simfonic „Gh. Dima.“ Miercuri, 11 Mai 1938 : „Tannhäuser“. TEATRUL NAŢIONAL :Sâmbătă 30 Aprilie: Hamlet. Duminecă 3 Mai: Turneul Comedia. Marţi 3 Maiu: Ingrata. Joi 5 Maiu: Radomir, (Premieră). CINEMATOGRAFEI CINEMA MUNCITORILOR 1. DEZONORATA 2. ORAŞUL FARA LEGI 3. Journal şi Micky Maus. EDISON: I. Sângele pământului. II. Reporterul de noapte. III-IV. Journal. Micky Maus. SELECT: Tango nocturn« (voluptate), cea mai frumoasă creație a celebreiFoia Negri. URANIA : Prizonierul din Zenda, film extraordinar, ROYAL: Domnișoara Doctor. CAPITOL : Veninul. FARÉV1ACBI DE SE&W2C3U FORTUNA : Piața Unirii 33. Telefon 21-52. HYGEA: Mihai Viteazul 14. Telefon24-04. . VICTORIA: Ferdinand 82, Telefon 15.69., ŞOTROPA : Piaţa Ştefan cel Mare 1. Primăria Municipiului Cluj Serviciul întreprinderilor Nr. 12709/1938. ANUNŢ Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi, că în ziua de 17 Mai 1938, ora 11 a. m., se va ţine la Primăria Municipiului Cluj, licitaţie publică pentru procurarea a 25.000 (douăzecişicincimii) buc. mături de nuiele de mesteacăn, necesare curăţeniei publice pe anul financiar 1938—39. Licitaţia se va ţine în conformitate cu dispoziţiunile art. 88—110 din L. C. P., R. O. C. L. şi normele generale pentru ţinerea licitaţiilor, publicate în Mon. Oficial Nr. 127/1931. Garanţia de 5°/» din valoarea oferită se va depune în numerar înainte de deschiderea ofertelor. Caietul de sarcini se poate vedea în fiecare zi de lucru la Serviciul întreprinderilor (Calea Decebal Nr. 24) între orele 8-11 a. m. Cluj, la 27 Aprilie 1938. Primăria Municipiului Cluj