Patria, iulie 1938 (Anul 20, nr. 133-157)

1938-07-02 / nr. 133

MICA. PUBLICITATE DE VÂNZARE lângă clinici de două ori două camere, bucătărie cu frontul în două străzi 200.000, 3 restaurante și prăvălii de coloniale, chirie lunară 4800 cu 260.000, 3700 cu 290.000 și 3700 cu 350.000. Lângă gară casă, 3 camere dependente, atelier, chirie lunară 2300 cu 220.000. Strada Oăşanu 3 camere, bucătărie, grădină 1000 m, cu 290.000. Lângă parc 3 camere dependințe teren pentru edificat 300.000. Strada Hahovei 8000 mp teren pentru parcelat foarte convenabil. CAMERE mobilate, nemobilate, garsoniere, apartamente, dacă aveţi de închiriat sau vreţi să închiriaţi, adresaţi-vă biroul „încrederea“, Piaţa Unirii 18. URGENT puteţi vinde imobile prin biroul „încrederea“, Piaţa Unirii 18. CAUT o preparatoare serioasă şi activă pt. examen de corigenţă, clasa VII, franceză şi matematică. Adresa la ziar. Nr. 429 DE VÂNZARE MOTOGIGLETA, în perfectă stare de funcţiune. Atelierul Paris Z. Strada Avram Iancu 18 Gr. S. DE VANZARE casă cu grădină cu pomi. Lei 8000 venit lunar. Strada Neagră, Nr. 19. 421. DE VÂNZARE urgent şi eftin pianina Stingi şi pian cu coarde încrucişate, salon antic, birou, şi covoare ,persoane. Comisionar Sternlberg. Str. Regina Maria 29. DE VÂNZARE casă 4 camere bucătărie şi toate dependinţele, cu orice preţ acceptabil. Imformaţiuni Mureşan Marechal Foch 18 etaj II. 432. DE VÂNZARE locuri de casă în str. Regală la avocatul Asztalos strada Maniu 43. Nr. 405 100.000 LEI câştig garantat prin plasarea unui capital de cca 300.000 Lei într’o întreprindere comercială cu vad comercial, informaţii la Dr. Vasilescu Strada Iuliu Maniu 6, etaj III între orele 5—7 p. m. , Nr. 425 FEMEIE inteligentă etate mijlocie, găteşte bine să angajează la conducerea gospodăriei, merge şi în provincie Oferte la ziar sub: Gospodină. VILĂ MODERNĂ în cartierul Andrei Mureşanu, 2 camere, bucătărie, baie şi dependinţe, grădină cu pomi roditori, de vânzare str. Vulcan 12. Informaţiuni după masă Gr. B.UNA CAMERĂ şi baie de închiriat Strada Bariţiu 22. Nr. 426. CASĂ de vânzare, Petru Rareş 15, electrică, apă, grădină mare cu pomi fructiferi. Informaţii Nicolau Victoriei 92. Nr. 431 DE VÂNZARE la preţ convenabl, datorită unei reinstalări, un impozant mobilier de magazin, (cu vitrine). Adresa la Administraţia ziarului. Nr. 427 , •. .. t - • » CĂUTĂM pentru imediat caseriţă cu practică şi cu garanţie. Nr. 934 CĂUTĂM VÂNZĂTOARE tânără, isteaţă să ştie româneşte şi un băiat de prăvălie Hercules, Calea Regele Ferdinand 13. Nr. 435 VÂND bicicletă stare bună Lei 1600, Tipografia Cultura, Strada Iuliu Maniu 3. AVIZ. Subsemnaţii ca lichidatorii firmei „Agricola“ Soc. An. Gherla, prin aceasta aducem la cunoştinţă publică disolvarea societăţii şiinvităm pe creditori, ca — potrivit art. 202 din Codul Comercial — în termen de 6 luni de la a treia publicare să-şi valorifice creanţele ce au în contra societății. Adalbert Nasch și Wilhelm Rosenzweig lichidatori. V " Pierzând la Ploeşti în faţa Tricolorului CFPV cu scorul dezastruos de 5:0, Universitatea a pierdut aproape orice şansă de a se mai putea menţine în Divizia A. Ca să marchezi 6 goaluri ploeştenilor în maximum de formă, fără să primeşti nici un punct pare cu totul exclus. Cu toate acestea dacă toţi jucătorii Universităţii vor înţelege că au o ultimă ocazie de a salva culorile glorioase a societăţii lor de la o retrogradare umilitoare, şi vor încerca să lupte cu toată ardoarea, cu tot elanul şi entuziasmul de care sunt capabili, iar publicul sportiv al Clujului, îi va sprijini şi-i va încuraja, n’ar fi exclusă minunea de a bate pe ploeşteni la un scor superior celui obţinut de Tricolor la Ploeşti. Jucătorii Universităţii au deci datoria, să lupte până la ultima energie, pentru a salva gruparea lor, de la ruşinea retrogradării. Ploeştenii vor juca Duminecă în următoarea formaţie: Schvamek, Hetzer, Dunăreanu, Radu, Glaser, Pop, Kovács, Boksa, Ştefănescu, Mosco, Kocsis. Formaţia Universităţii nu se cunoaşte încă. Ştiri sportive POP VASILE, talentatul centru half al Victoriei rănit cu ocazia matchului cu Venus, a fost supus unui minuţios examen medical şi s-a constatat că are ligamentul de la genunchiul drept rupt. Va fi timp de 3—4 săptămâni indisponibil. *MUNTEANU NICOLAE, haitul internaţional al Victoriei a plecat la Budapesta pentru a se supune unei operaţii la genunchi, în clinica reputatului chirurg Dr. Molnár. * COCIUBAN MIRCEA, excelentul centru înaintaş al Victoriei, rănit cu ocazia matchului cu AMEFA, este complect restabilit• El a fost tratat la Clinica Ortopedică din Cluj, şi cu toate că a avut o rănire foarte complicată, graţie capacităţii şi priceperii excepţionale a dlui prof. Rădulescu şi a dlui asis. dr Susan, genunchiul i s’a vindecat complect într’un timp relativ scurt•# KERTÉSZ antrenorul A. M. E. F. A. a fost angajat de antrenor de către Ungaria din Budapesta, în locul lui Schaffer angajat de Walter din München pe 5 ani. 1.1 * NIGU LUCESCU, popularul ex-conducător al „Unirii Tricolor“ de numele căruia se lega toate performanțele glorioase ale grupăriidin Obor, a fost solicitat din partea unui numeros grup de suporteuri de a reveni în fruntea grupării. * CEHOSLOVACIA a cerut F.• F. A.ei să i se încredințeze organizarea campionatului de football pe anul 1942. VIATA SPORTIVA Totul pe o singura carte V431 scăpa Universitatea de retrogradarre? Funcţiuni şi locuri de muncă pentru invalizi, orfani şi văduve de război Serviciul pentru plasarea invalizilor, orfanilor şi văduvelor din război din Direcţia Muncii aduce la cunoştinţa celor interesaţi că are posibilitatea să facă plasări în următoarele locuri: 1. Un expert- contabil cunoscând limbile română şi germană, pentru Bucureşti; 2. Un contabil-casier, absolvent al şcoalei superioare de comerţ, cu 5 ani practică şi o garanţie de 100.000 lei, pentru o întreprindere din Bazargic cu un salar lunar de 5200 lei; 3. Un chimist pentru o rafinărie din Câmpina; 4. Un distribuitor pentru produse C. A. M., având o garanţie de 100.000 lei, pentru o agenţie din Soroca; 5. Un inginer electromecanic, absolvent al şcoalei politehnice, pentru Sibiu; 6. Şase conductori tehnici, absolvenţi ai şcoalei de conductori tehnici, pentru Si-biu; 7. Şase instalatori specialişti în instalaţii interne de gaz, pentru Sibiu; 8. Patru lăcătuşi constructori pentru o societate petroliferă din Valea Prahovei; 9. Un ajutor ungător, retribuit cu un salar de 1800 lei lunar, pentru Uzina de Apă Ismail; 10. Doi ajutorilăcătuşi la apaduct retribuiţi, unul cu 1250 lei, celălalt cu 2250 lei lunar, pentru Ismail; 11. Un ungător retribuit cu 2300 lei lunar pentru Ismail; 12. Meşteri la manipulare de lână, la cardataj, lustraj, pentru fabricaţia de velour, retribuiţi cu 2000 lei lunar, pentru o fabrică din Timişoara; 13. Specialişti la maşina de scărmănat ţesături de bumbac, pentru confecţionarea valţurilor de imprimat, pentru o întreprindere textilă din Bucureşti; 14. Doi ţesători(e) la răsboaie cu ratiere, pentru o întreprindere textilă din Bucureşti; 15. Doi tapiţeri, pentru o întreprindere din Bucureşti; 16. Doi lăcătuşi mecanici. Vacanţele pentru care există cereri corespunzătoare nu se publică. Termenul pentru ocuparea acestor vacanţe fiind scurt, doritorii să concureze pentru ocuparea lor îşi vor înainta de urgenţă direct Serviciului de plasare i. o. v. din Direcţia Muncii str. V. Alexandri Nr. 1, cererile însoţite de următoarele acte: certificat i. o. v., extract de naştere, certificat de studii, de naţionalitate, de bună purtare, de sănătate şi actul pentru satisfacerea serviciului militar. Acei cari nu întrunesc condiţiunile pentru locurile specificate, să nu înainteze cereri. Invalizii din război vor înainta în plus şi certificatul de capacitate de muncă. Cei din Bucureşti se vor prezenta personal. Orfanul Babacu, absolvent al şcoalei de agricultură Miroslava va comunica adresa. 400 mii de oameni au strigat în cor: „Cehoslovacia este a noastră. Duminecă se va deschide al 10-lea congres al sobolilor (Rador). Danului până la sfârşitul congresului, ieri 75 de tineri şi tinere s-au dus la castel pentru a aduce omagiul lor preşedintelui Beneş. Cortegiul Ser a fost salutat de o mulţime de 400.000 basneni care au strigat necontenit: „Cehoslovacia este a noastră, cu adevărat a noastră”. Defilarea a ţinut 34 de oră pe un traiect de 12 Km* PRAGA, I mine că se va deschide oficial al 10-lea congres al sobolilor cehoslovaci. Acest congres va reuni peste 60 de mii bărbaţi şi femei, şi va sărbători a 20-a aniversare de la întemeierea republicei Cehoslovace. Nimenea ni se mai gândeşte la complicaţiile de ordin extern. Nici chiar sudeţii germani nu mai voiesc să «reiese dificultăţi guver- NAPOLEON BONAPARTE evadat de pe Insula Sf. Elena? Un proces chemat să desluşească un epizod încă nelămurit al istoriei Din Paris se anunţă că în cercurile ştiinţifice şi istorice a produs senzaţie procesul în care va apare ca inculpat în faţa Justiţiei profesorul de istorie Nugess, dat în judecată de reprezentanţii a 3 familii cu trecut istoric, familia colonelului englez Hudson Lowe, familia Robeaud din Franţa şi aceea a contelui de Paris. Descendenţii tuturor acestor familii se cred jigniţi prin conţinutul unui studiu scris de acuzat, în care afirmă că împăratul Napoleon Bonaparte ar fi reuşit să evadeze de pe insula Sfânta Elena cu ajutorul colonelului Hudson Lowe şi cel care a murit pe insula Sfânta Elena n’ar fi fost decât un alter ego al împăratului, un francez cu numele Robeaud, care a consimţit de bună voe să joace acest rol. Legenda evadării împăratului Napoleon nu este recentă. Există dovezi că faimosul Fouché a depus pe vremuri mari stăruinţe să găsească o persoană care semăna leit cu împăratul, persoană ce a existat şi s’a dedat la numeroase escrocherii, reuşind să ducă în eroare pe naivi. Pe de altă parte în pesiunea oraşului Balleycourt din Anglia, se află şi astăzi un document în care se menţionează textual : „Robenad Francois născut la Balleycourt şi mort pe insula Sfânta Elena...“ Data morţii este ştearsă, se crede însă că ea indică ziua de 5 Mai 1721, data la care istoria a înregistrat moartea împăratului Napoleon. Tot în legătură cu această întâmplare există o declaraţie a d-rei Maud Richie, o rudă a contelui de Paris, care afirmativ ar fi întâlnit la Paris şi ar fi recunoscut pe împăratul Napoleon, cu mult timp după exilarea lui. Profesorul Nugess afirmând că împăratul Napoleon a reușit să evadeze din exil, nu îepetă decât o veche legendă. Ca o complectare el arată că împăratul Napoleon a murit înainte de 1821 la Viena într’o tragică împrejurare, încercând anume să viziteze pe ducele de Reichstadt, a fost împușcat de o santinelă în momentul în care escalada zidul Burgului. Intr’adevăr documentele din arhivele Curţii imperiale austriace arată că în ziua indicată de Nugess, un soldat cu numele de Wagner, care era de santinelă în apropierea palatului cancelarului, Metternich, a împuşcat un individ necunoscut, despre care nu se ştia cine este. Procesul care urmează să se judece în curând la Paris a stârnit o mare vâlvă şi este de prisos să arătăm că la desbaterile lui vor asista cei mai renumiţi istorici ai zilelor noastre. Publicaţiune Se aduce la cunoştinţă celor interesaţi că în ziua de 28 Iulie 1938, orele 10 se va ţine prima licitaţie publică pentru aprovizionarea cu grâul şi ovăzul necesar Manutanţelor şi unităţilor de pe teritoriul Corpului 6 Armată pe timpul dela 1 Septemvrie 1938 la 31 August 1939. Licitaţia se va ţine la data şi ora de mai sus în garnizoanele Cluj, Oradea, Bistriţa, Tg.-Mureş, Alba Iulia, Dej, Satu-Mare, Adud, Cărei, astfel : la Cluj în localul de pe Calea Regele Carol II Nr. 10, camera Nr. 14, iar în restul garnizoanelor de mai sus la reşedinţa garnizoanelor respective. La fiecare din garnizoanele care ţin licitaţia, furnitura se poate oferi fie numai pentru nevoile garnizoanei ce ţine licitaţia, fie pentru toate unităţile şi manutanţele prevăzute în caietul de sarcini, fie numai pentru o parte din ele. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88—110 din L. C. P. şi Normele Generale publicate în Monitorul Oficial 127—1931. Toate persoanele, care vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5% din valoarea furniturii oferite numai în recepiia Administraţiei Financiare sau Casei de Depuneri, altfel nu vor fi primite la licitaţie. Ofertele se vor face numai în conformitate cu safetul de sarcini, care poate fi văzut în fiecare zi de lucru între orele 11.30—13 la reşedinţa Corpului 6 Armată Cluj şi la reşedinţa fecărei garnizoane de mai sus, care ţine licitația. Intendența Corpului 6 Armată. Adunarea generală a comitetului căminului de ucenice „Domniţa Ileana“ CLUJ: 1. La căminul de ucenice din Calea Regele Carol 52 s-a ţinut adunarea generală a comitetului, la care au participat aproape 100 de doamne din societatea locală. Dna Letiţia Haţieganu, preşedinta societăţii „Triunghiul Albastru“, a făcut o amplă dare de seamă despre activitatea desfăşurată de comitet timp de 10 ani pentru susţinerea căminului şi sprijinirea fetelor, care îmbrăţişează îndeletniciri industriale. In aplauzele asistenţei prezidenta citeşte scrisoarea primită de la Alteţa Sa Arhiducesa Ileana, care în calitate de patroană a căminului, încurajează comitetul, îndemnându-l la o activitate cât mai intensă. Căminul a adăpostit de la înfiinţare peste 80 de ifete tinere, cari au învăţat diferite meserii. O bună parte dintre acestea dispun azi de ateliere proprii, iar altele măritate după meseriaşi, ajută pe soţii lor la conducere. Dna Otilia Micşa, directoarea căminului, citeşte raportul de activitate a comitetului, arătând, că în cursul anului trecut, au fost primite în cămin 12 ucenice noul dintre cele adăpostite de mai înainte 3 s’au eliberat calfe, iar 4 s’au măritat după meseriaşi români, având ateliere proprii. Camera de industrie şi comerţ a plătit în cursul anului trecut din subvenţia votată de 100.000 de lei numai 45.000 lei lei. Camera de muncă acordă lunar un ajutor de câte 1000 lei, care se încasează cu mare întârziere, primăria a dat un ajutor de 1500 lei, iar banca Albina un ajutor de 1000 de lei. Astfel situaţia financiară a căminului este foarte precară cu atât mai mult că aproape toate instituţiile publice refuză să acorde subvenţii. Atelierele căminului, au produs mai mult anul trecut, decât în ceilalţi ani şi câştigul a fost întrebuinţat pentru întreţinerea căminului. Dna Dr. Elena Brauu, îndeamnă pe doamnele din înalta societate să contribue cu mici ajutoare şi să-şi procure lingerie şi articole de ţesătorie din atelierele căminului. După discutarea unor chestiuni de ordin administrativ, participantele au vizitat expoziţia de croitorie, lingerie, ţesătorie, covoare persiane, olteneşti, broderii, etc. O frumoasa — La şcoala de aplicaţie a Şcoalei Normale de fete — CLUJ, 1. —La şcoala de aplicaţie a „Şcoalei Normale de Fete“ din Cluj s’a făcut Miercuri 29 iunie încheierea solemnă a anului şcolar, de faţă fiind părinţii elevilor şi alţi prieteni ai acestui aşezământ cultural deprimul rang. Serbarea s-a început cu rugăciunea „Tatăl Nostru“, cântată de corul şcoalei, urmând apoi diferite deprinderi, cântece, poezii şi dialoguri străjereşti, frenetic aplaudate de întreg publicul. Directoarea şcoalei, dna Maria lencica a adresat apoi elevilor un duios cuvânt de despărţire, dându-le sfaturi părinteşti pentru vacanţă şi pentru viitor. A adus în acelaş timp mulţumiri comitetului şcolar condus de d. prof. univ. Marinescu, precum şi părinţilor, pentru interesul arătat şcoalei. După discursul unei directoare copilaşii au cântat „Imnul Regal“, apoi s’a făcut premierea elevilor silitori din toate clasele şi anume: Clasa I: Dan Susaca, Popa Irina, PuşcariuRodica, JBrejan Silvia, Gheorghiţă Hon, Ostoia Nora, Roşea Gheorghe, Berindean Ion, Băşica Ion, Chiş Aurel, Dan Magdalena, Vlad Maria, Vulcan Salomia, Ferenczi Elisabeta, Raţiu Iuliu. Clasa II: Cristea Nicodim, Gavrilă Mihai, Azzole Bruno, Buzdug Lucia, Dregihici Doina, Goia Maria, Vancea Petre, Kremmer Toma, PavelConstantin, Poptean Stella, Eichner Gheorghe, Nobel Margareta, Nobel Maria, Rogozea David, Suciu Ion, Ţandrău Lucian, Paul Atila, Vulcan Dochia. Clasa III:Barzu Sorin, Ionescu Mihai, Marinescu Constantin, Seiler Marta, Ţandrău Bujor, Borda Radu, Moscovici Petru, Argintar Dan, Popilia, Radu Liliana, Pop Violeta, Demetrescu Dan, Lepcă Remus, RoşeaElena. Clasa IV: Azzola Ludovic, Dămăcuș Mircea, Dumitrescu Sanda, Petrovici Ileana, Voicu Rodica, Borbély Ștefan, Demetrescu Doina, Vancea Radu, Oancea Romul, Poptean Petre, TulbureElena, Atanasiu Aurel, Boită Ion, Petrovan Mircea, Mihail Veronica, Ferencz Vera. Clasa V: Filip .Eugenia, Folticica Irina, Petrişor Victoria, Greblă Ana, Boroş Ana, Nagy Ana, Vereş Margareta. : Clasa VII: Pop Maria, Sâmboan Rozalia, Silaghi Ana,Pethe Maria, Macsai Cartotta, Dăbru Margareta şi Comiatseghi Susana. La liceul comercial de băieţi CLUJ: 1. Ieri înainte de masă, s’a ţinut la liceul comercial de băieţi „Voevodul IViihai”, in prezenţa corpului profesoral, a părinţilor şi elevilor serbarea de sfârşit pe an. D. profesor Emil Iepure, delegatul directorului, a subliniat munca depusă de corpul profesoral, mulţumind membrilor comitetului şcolar şi părinţilor sprijinitori pentru preţiosul concurs dat direcţiunii. După cuvântarea dlui profesor Iepure, elevii au executat un variat program artistic cultural. Serbarea a luat sfârşit prin împărţirea premiilor acordate elevilor merituoşi. Au fost premiaţi elevii Traian Roşca, A. Lustig, A. Katz, I. Neag, Nicolae Oneţ, V. Chiorean şi Nicolae London din clasa I; V. Chiorean, V. Oltean, Alexandru Rottman, Gheorghe Macavei, R. Török şi Emil Maier din clasa II; Al. Buia, Alexandru Ritzi şi Alexandru Pop din clasa III; Octavian Stroia, Ştefan Suciu şi I. Ungureanu din clasa V; I. Ionescu, Iosif Salamon şi I. Gramatovici din clasa VI; T. Fărcaş, I. Coţe şi Carol Csato din clasa VII; V. Giurgiuman, V. Drăgan şi I. Goga din clasa VIII. Femei voluntare în serviciului armatei chineze Numeroase suauente de la Universităţile din China, s-au înrolat ca voluntare în armata chineză. Cele mai multe au fost repartizate la serviciul „Crucii Roşii“, dar multe din ele au fost trimise să înveţe meseria de pilot. In clişeu viitoarele aviatoare recreindu-se în timpul pauzei pe terenul de aterizare al unui aeroport militar. v a fi Anul XX. 2 Iulie 1938. Nr. 133. De patru zile republicanii atacă puternic poziţiile naţionaliştilor VALENCIA, 1 (Rador). — Naţionaliştii continuă atacurile lor pe frontul de la Castelon şi pe frontul Teruel în sectorul Valverde. Guvernamentalii contra atacă de 4 zile poziţiile dela Numita Lumal şi dela Sierrs Javalambra unde au reocupat mai multe platouri. Accesul pe șoseaua Sagunto continuă a fi interzis trupelor naționaliste. CINEMA OPERA. Joi 30 Iunie până Duminecă 3 Iulie 1933. Premieră! Sublima amintire, simfonia dragostei şi a durerii cu celebrii actori Robert Taylor şi Irene Dunne. Luni, 4 Iulie—Miercuri 6 Iulie 1938 premieră! Zvăpăiata, o comedie amuzantă cu Ann Sheridan şi Craig Reynolds. începutul spectacolelor la orele 3, 5, 7 şi 9. Vine! Premieră! O anumită femeie! CINEMA CAPITOL: Premieră! O aventură în Paris. Cu: Fernand Gravet şi Joan Blondell. SELECT: Joi, Vineri, Sâmbătă, Duminecă Cei trei sportivi, comedie extraordinară, cu fraţii Ritz, celebrii comici ai Americii. Cu Joan Davis- Gloria Stuart. URANIA : Joi, Vineri, Sâmbătă, Duminecă| IN UMBRA MORŢII senzaţional film de aventurii din viaţa unui detectiv american, cu Spencer Tracy şi| Virginia Bruce CINEMA THALIA : 12 MICKY-MAUS două ore de râs cu hohote !| Micky-Maus colorat pentru copii şi pentru adulţi. CINEMA ROYAL: NOAPTEA ROŞIE cea mai grandioasă înscenare a timpului. Acţiune extrasă din piesa „Cadavrul viu“ de Tolstoi. In rolul pricipal, Victor Francon şi Gabi Morlay CINEMA EDISON : I. Dama cu Camelii cu Greta Garbo ,11. Patru Vagabonzi III.IV. Jurnal, Micky May^ CINEMA MUNCITORILOR: Progr. nou! I. Vasul robilor. Dramă senzaţională. Cu: Warnert Baxter, Wallace Berry. II. Insula păcatelor. Un film exotic. Cu Marigarett Lindsay. Sâmbătă în 2 iuie nu se dă reprezentaţie. — AVIZ. Se aduce la cunoștință căi „Rapid“. Grupul II s’a mutat dela Nrl 59 — la 92 tot în strada Regele Calrol II. O serbare şcolară înălţătoare Miercuri, înziua de 29 ort., şcoala primara Nr. 7 din Strada Bob, şi-a încheiat activitatea printr-o strălucită serbare de fine de an. Pentru a pune în curent pe părinţii elevilor cu rezultatul inuncii încordate de peste an şi pentru a distribui elevilor merituoşi, premiile binemeritate, corpul didactic ,al şcoalei, în frunte cu vrednicul şi inimosul director TRAIAN ZIMVELIU, a organizat o serbare dintre cele mai reuşite, dând micilor gângănii neastâmpărate prilejul de a „ieşi la rampă“ şi de a înfrunta cu curaj, privirile iscoditoare ale unei asistenţe pe cât de numeroase, pe atât de selecte. Şcoala amintită dispune, de altfel, de o clădire minunată, corespunzătoare tuturor cerinţelor învăţământului primar modern. Săli mari, spaţioase, belşug de lumină şi soare, iar pentru ocaziuni solemne, ca cea din 29 crt., din două săli mari se pot uni în una singură, având într’un fund o scenă improvizată, prin urmare o adevărată sală de teatru. Serbarea de fine de an, admirabil reuşită s’a compus din două părţi distincte. Prima parte a constat din recitări de poezii în româneşte şi franţuzeşte, poezii spuse de elevi şi elevele din toate clasele cu accent şi siguranţă rar întâlnită la şcolari atât de fragezi ca vârstă. Asistenţa, emoţionată până la lacrimi şi-a putut da seama că d-nele învăţătoare Raveca Zinveliu, Elena Şenchea, Virginia Mureşan, Elena Mavrichi şi d-nii înv. Traian Zinveliu, Gavriil Rusu şi Ion Nuşfeleanu şi-au făcut datoria pe deplin, lucrând cu metodă şi cu un deosebit simţ pedagogic. O menţiune specială merită d-na Paraschiva Goga sub a cărei conducere corul elevele a cântat mai multe cântece bine ales şi pe deplin reuşite. A doua parte a programului a fot destinată împărţirii premiilor. Răsplătirea solemnă a elevilor strădalnici fost precedată de o scurtă, dar miuioasă reprivire asupra anului şcolar încheiat, făcută de către d. Traian Zinveliu, care a arătat că atât pe teren şcolar cât şi extraşcolar, s-a muncit din greu şi cu cele mai strălucite rezultate. Am reţinut cu deosebită satisfacţii faptul că, pe urma eforturilor stăruitoare ale corpului didactic, elevii au economisit în cursul anului frumoasa sumă de lei 67.000. Au urmat apoi premiile distribuite cu mult, tact şi alese după cele nii potrivite criterii pedagogice, întreaga serbare s’a desfăşurat, prin urmare, într’un cadru înălţător, spre satisfacţia părinţilor şi spre deplina mulţumire sufletească a invăţătorilor cari au ştiut să transforme pasiunea pentru educarea generaţiilor viitoare într’un adevărat apostolat. ’ ! ' r ’ ! ! i . : (n. f.: m FARMACIILE DE SERVICIU Dr. Hintz Piaţa Unirii 27, tel 32-32. Dr. Halász, Cuza Vodă 2. Tel 31-75. Diana, Iorga 19. Tel. 21-51. Flohr, Ferdinand 79. Tel. 26-92