Pentru Socialism, octombrie 1970 (Anul 20, nr. 5187-5213)

1970-10-20 / nr. 5203

íü SPORT B—dulcele leagăn... Pe stadionul „23 August", atleții din cele cîteva județe au concurat intr-o atmosferă de exagerată discreție, fără spectatori. Doar sus, pe dealurile din jur, grupuri de școlari, ademeniți de agonia toamnei, strecurau o vagă consolare. La handbal, jucătoarele, plictisite de așteptarea unui arbitru prins in mrejele infidele ale drumurilor de fier, s-au dedat la... fotbal. După aceste trecătoare și pămintești avataruri (cine nu rabdă omul?) am pășit cu adîncă smerenie spre presupușii izbăvitori ai duminicii noastre, divizonarii de volei. Gînduri deșarte. Casetele cu speranțe s-au deșertat repede. Jocul a fost și caraghios de stupid a degajat un grofiz de neputință. In ediția precedentă spectatorul a fost torturat dezbaterile supraviețurii în A. Chiar pe teren propriu, echipa a „digerat", destul de senină, înfrîngeri umilitoare. Au rămas, totuși, în A. Singurul „cap de pod“ în prima divizie a țării. S-ar fi cuvenit o schimbare la față. Dimpotrivă. S-au făcut vizibili pași înapoi. Cu două săptămîni în urmă, ziarul nostru a publicat un interviu cu antrenorul echipei I. Benga. Se cuvenea să informeze sincer asupra stărilor de lucruri. In loc de asta, ne-a „gîdilit“ ochii cu poezioare de adormit copiii. Echipa plutește fără busolă pe apele superficialității iar cîrmaciul se gîndește că nu toate vasele luate de furtună au pierit. Dați-mi voie să cred că în Baia Mare a devenit la modă rostogolirea spre B. Acolo somnul este mai lin. O, dolce vita! ION PANTONIU VOLEI, divizia A Explorări Baia Mare— Politehnica Timișoara 1-3 Mai mulți spectatori au afirmat că n-au văzut niciodată o evoluție atît de slabă a voleibaliștilor băimăreni. Care sunt cauzele acestei comportări? 1) Echipa nu este pregătită corespunzător nivelului competiției în care activează (așezare proastă în teren, lipsa unei idei tactice precise). 2) Conducerea echipei la margine, foarte slabă setului II, de la 11—11 (finalul este pierdut de echipa locală în timp ce antrenorul se certa cu elevii săi în loc ca acesta să profite de posibilitățile pe care i le avea încă pentru schimbări și să tempereze iureșul studenților). 3) Disciplină slabă în sînul echipei (în momente grele unii jucători ca Nicolae Dobre, Virgil Rău, Gheorghe Solomon, Lazăr Andreica și Ion Dobre își făceau reproșuri reciproce în loc să se mobilizeze pentru joc). Considerăm că factorii răspunzători de soarta acestei echipe trebuie să ia de urgență măsurile corespunzătoare pentru redresarea situației echipei. Despre joc nu se pot spune prea multe lucruri în plus decât că după un debut slăbuț timișorenii au jucat din ce în ce mai bine (fiind evident încurajați de greșelile gazdelor) și au mers siguri spre victorie. Foarte bun arbitrajul prestat de Ioachim Niculescu, București, și V. Chioreanu, Cluj. AUREL MIRON Divizia B C.S.M. Reșița - Minerul 1-0 De la bun început, reșițenii atacă vijelios, cele două extreme seamănă panică, depășindu-l de regulă pe tînărul Mihalcic, dar soluțiile de moment ale fundașului Kromely ca și intervențiile salutare ale lui Móricz ne scutesc de o concretizare timpurie a gazdelor. Minerul acționează doar pe contraatac, astfel Trifu (min. 27) demarează în careul oaspeților, produce emoții și trage slab la poartă. In min. 36, la o lovitură de colt, în careul nostru este un conglomerat de jucători, mingea planează incert și Móricz, mascat complet, nu poate interveni pentru a opri deschiderea scorului. După acest duș, minerii se avîntă în atac cu Rednic și Mihalcic care combină mult prea lent pentru a surprinde apărarea adversă. In actul de după pauză jocul își schimbă sensul, acum Minerul atacă și gazdele se apără supranumeric. Proaspăt introdus, Sabo clarifică jocul nostru de mijloc, dar percutantul Trifu nu se dovedește prea inspirat. Reșitenilor li se stinge treptat motorul condiției fizice și jocul dur, obstrucționist la tragere de timp li se pare singura soluție salvatoare. . Arbitrul Crișan (Arad) avertizează de zor pentru a cincea oară pe Varga (apărător reșițean), dar acest fapt nu impulsionează cu nimic cursul partidei care de altfel a fost bine condusă pînă atunci. In pofida acestei înfrîngeri vom remarca aportul lui Móricz, Kromely, Docu, Silaghi ca și jocul dezordonat, fără eficiență a lui Kasony, Rednic, Mihalcic. Ca și aspect general jocul fost mai bine organizat ca-n etapa a precedentă disputată la Bistrița. Minerul a folosit formația: Moricz — Kromely — Mihalcic, Condruc, Necula, Docu — Miculaș, Rednic — Kasony (min. 60 Sabo), Trifu, Silaghi (min. 76 gohongi). M. MIROIU FOTBALI FOTBAL R FOTBAL și FOTBALL FOTBAL Etapă italiană Jocurile etapei a 7-a au debutat cu trei capete de afiș simbată și alte 5 partide duminică. Suma lor a constituit un bilanț de gen italian , patru jocuri egale, o victorie a oaspeților, trei ale gazdelor și doar 17 goluri marcate. Steaua, prin Vigu, s-a opus încă din min. 6 transferului de puncte spre „teiul lui Eminescu“. La Brașov, Gorne a stat ferm în fața lui Györfi pentru că l-a confundat a cu Geaki. In riposta portarilor, Adamache nu s-a lăsat nici el păcălit de Lereter și Domide în ultimele secvențe cînd textiliștii încercau „marea surpriză“. Dacă și la Belgrad, Coco Dumitrescu va găsi aceeași rețetă atunci Feijenordul nu va deveni doar o amintire. Pe aleea cu pruni a Piteștiului, dinamoviștii bucureșteni și argeșenii și-au dorit prea mult victoria. Jocul a fost egal pentru că fiecare a acționat doar o repriză. Revenind la București e de spus că ambiția oltenilor concretizată prin Oblemenco a găsit antidotul lui Neagu. Egalitatea de pe teren nu reflectă însă doar un joc de familie. Pe malul Someșului, Jiul a „curs“ încet și a încasat trei goluri semnate de Barbu, Adam și Anca in contul viitoarelor sesiuni universitare. Fără Ozon, minerii și-au pierdut busola și se văd aruncați acum spre periferia incertitudinii. Dinamo Bacău, echipă ce-l așteaptă pe Dembrovschi plecat la croit piatră in Mexic, a tranșat duelul cu progresiștii la două goluri diferență. Pe litoral „valul“ condus de Tofan și Kalló a avut noroc cu ex-clujeanul Oprea care in primul act a punctat. La reluare Bădin a egalat pentru petroliști și Cerneianu și-a adunat atunci strategic apărarea. Ceferiștii timișoreni jucînd în familie cu cei din Cluj au dominat, au ratat și s-au zbătut în zadar pentru punctele supraviețuirii. Șoo a înscris unicul gol al partidei pentru oaspeți și Voroncovschi a simțit abia atunci criza propriei sale echipe. Cu gândul la Politehnica, miile de susținători încep să gândească din nou la o promovare pe malul Begai. Poate atunci.. . Miine o nouă „miercure de foc“ pentru fotbalul nostru de club, ce și-a înscris în turul II al cunelor europene trei competitoare. La Belgrad, U.T.A. intilnește pe Steaua roșie, la Liverpool se va deplasa Dinamo București, și la Eindhoven. Steaua va reedita toate. ..drama olandeză“. La bursa valorii, fotbalul românesc încearcă noi rute. ION MARINESCU CHIMISTUL — CONSTRUCTORUL 2—0 Vremea frumoasă a atras pe stadionul din strada Horea numeroși spectatori. Din păcate, speranțele lor nu au fost total satisfăcute. Ambele echipe s-au angajat într-un joc șters, de slabă tehnicitate. Au fost create cîteva faze promițătoare la cele două porți, însă finalizarea lor fiind lipsită de vivacitatea necesară. Au ratat Rozsnyai II, Vaida (Chimistul), Mariș, Covaci, Radu, Iarovenco (Constructorul). Golul așteptat cade în min. 37. Autor Rozsnyai II. După reluare, constructorii domină jocul, obțin avantaj la o diferență de două lovituri de colț, însă nu reușesc egalarea. Totuși în min. 53 la o lovitură de colț impecabil centrată de Vaida, Sarkadi scapă mingea, iar Mekker atent de la 3 metri înscrie, stabilind scorul final. Primul gol a fost înscris cu capul, de centrul atacant Moceanu, care a marcat imparabil. După pauză, la scorul de 0—1, atacantul minerist Treier, singur cu portarul, luptează la 6 metri irosind cea mai mare ocazie de egalare ! Apoi, gazdele își revin din nou și înscriu prin Cișmaș și Popa, majorînd scorul la 3—0, rezultat meritat pentru Arieșul care a luptat cu multă voință pentru a cuceri cele două puncte, în fața unui adversar ambițios și destul de dîrz, avînd asigurat și un arbitraj corespunzător, de o brigadă din Arad. De la Minerul au jucat bine Rozsnyai III și Bigan. GLORIA — DERMATA CLUJ 0-0 Din nou clujenii, excelent organizați în apărare, au cucerit un punct prețios. Dermata a realizat în tot meciul doar patru incursiuni de contraatac, dintre care ultima — cea de la sfîrșitul reprizei a doua — era să se încheie cu un gol, dar Mihalea a salvat în extremis de pe linia porții. Cu excepția a 15 minute, inițiativa a aparținut Gloriei, care a ratat prin Cosma, Mureșan II, Fernea și Gherasim II ocazii bune de gol. Cea mai mare a fost în min. 36. In ciuda unui presing susținut, gazdele nu au reușit să înscrie din cauza arbitrajului care a nemulțumit necorespunzător, total publicul spectator. Merite deosebite revin conducătorilor secției de fotbal Gloria, care au intervenit la timp pentru potolirea „spiritelor agitate“. SANDU VASILE C.E.I.L. SIGHETU MARMAȚIEI — UNIREA DEJ 1—0 Abordind partida cu oarecare încredere, ceea ce era să-i coste cel puțin un gol, gazdele s-au consumat 90 de minute pentru o victorie la limită. Oaspeții, in bună dispoziție de joc au știut să imprime partidei un ritm alert, dar n-au șutat pe spațiul porții decit de două ori în prima repriză Micloș și Nicoară. După pauză gazdele domină mai mult și intr-o succesiune de ocazii „pică“ și unicul gol prin Banc I. V. MIHALI SOMEȘUL BECLEAN — BRADUL 5—2 Atac în trombă al gazdelor, care in minutul 5 se concretizase deja prin două goluri. Urmează apoi un gol pentru vișoreni prin Covaci și patru ratări consecutive ale lui Cristea, aflat singur în fața portarului advers. Din nou trei goluri înscrise de gazde la debutul reprizei secunde și punct final, Roman reduce din handicap. R. P. ARIEȘUL TURDA BAIA SPRIE 3—0 MINERAL REZULTATE TEHNICE: Farul—Petrolul 1—1 (1—0); Steaua — Politehnica 3—2 (1—2); Steagul roșu — U.T.A. 0—0; F.C. Argeș — Dinamo București 1—1 (1—0); „U” Cluj — Jiul 3—0 (2—0); Rapid — 0,U Craiova 1—1 (0—0); Dinamo Bacău — Progresul 2—0 (2—0); C.F.R. Timișoara — C.F.R. Cluj 0—1 (0—1). CLASAMENTUL 1. Dinamo București 7 4 2 1 11— 7 10 2. U.T.A. 7 4 1 2 7— 4 9 3. ,,U“ Craiova 7 4 1 2 6— 6 9 4. Steaua . 7 3 2 2 13—10 8 5. Politehnica 7 3 2 2 13—11 8 6. Steagul roșu 7 3 2 2 4— 3 8 7. Rapid 7 2 4 1 4— 3 8 8. Farul Constanța 7 3 2 2 11—12 8 9. Petrolul 7 3 2 2 8—10 8 10. „U" Cluj 7 3 13 10— 8 7 11. Dinamo Bacău 7 3 0 4 14—10 6 12. Progresul 7 2 2 3 6— 8 6 13. F. C. Argeș 7 1 3 3 9—11 5 14. Jiul 7 2 1 4 5— 9 5 15. C.F.R. Cluj 7 2 1 4 7—12 5 16. C.F.R. Timișoara 7 10 64— 8 2 ETAPA VIITOARE (25 OCTOMBRIE): Farul — Dinamo Bacău; Dinamo București — Steaua; U.T.A. — C.F.R. Timișoara; Politehnica — „U" Craiova; Jiul—F.C. Argeș; Rapid —Progresul; C.F.R. Cluj — 0,U" Cluj; Petrolul — Steagul roșu. B REZULTATE TEHNICE: C.F.R. Arad — Politehnica 1—0; Olimpia Oradea — Olimpia Satu Mare 0—0; Electroputere — Minerul Anina 1—1; Gaz metan — Vagonul 3—0; U.M. Timișoara — Metalurgistul 0—0. Gloria — Crișul 1—0. C.S.M. Reșița — Minerul 1—0. Corvinul — C.S.M. Sibiu 5—1. CLASAMENTUL 1. Politehnica 10 6 2 2 18— 8 14 2. C.S.M. Sibiu 10 6 1 3 23—14 13 3. Corvinul 10 6 1 3 17—10 13 4. Minerul Anina 10 6 1 3 12— 8 13 5. Crișul 10 4 4 2 14—11 12 6. Olimpia Satu Mare 10 5 14 8— 8 11 7. C.F.R. Arad 10 5 0 5 10—11 10 8. Minerul Baia Mare 10 4 2 4 13—14 10 9. Metalurgistul 10 3 4 3 12—13 10 10. Electroputere 10 3 4 3 10—14 10 11. Gloria 10 5 0 5 10—17 10 12. Gaz metan 10 4 1 5 14—16 9 13. Olimpia Oradea 10 3 2 5 8—11 8 14. C.S.M. Reșița 10 3 1 6 12—10 7 15. U.M. Timișoara 10 2 2 6 9—15 6 16. Vagonul 10 1 273—134 ETAPA VIITOARE (25 OCTOMBRIE): Minerul Baia Mare — Corvinul; Crișul — Gaz metan; Metalurgistul ■— Olimpia Oradea; Olimpia Satu Mare — Minerul Anina; Electroputere — C.F.R. Arad; C.S.M. Sibiu — C.S.M. Reșița; Vagonul — U.M. Timișoara; Politehnica — Gloria. REZULTATE TEHNICE: Arieșul — Minerul 3—0; Someșul Beclean — Bradul 5—2; Someșul Satu Mare — Foresta 1—O. Victoria — Unirea Zalău 3—0; Chimistul — Constructorul Recolta — C.E.I.L. Gherla 2—2; C.E.I.L. Sighetu Marmației 2—0; — Unirea Dej 1—Q. Gloria — Dermata 0—0. CLASAMENTUL 1. Arieșul 8 6 11 23— 8 2. Victoria ib 8 4 3 1 11— 5 3. C.E.I.S. Gherla 8 4 13 16— 8 4. Unirea Dej 8 4 13 13— 9 5. Derasata 8 3 3 2 10— 7 7. C.E.I.L. Sighetu Marmației 8 4 13 10— 9 7. Someșul Satu Mare 8 4 13 12 11 8. Foresta 8 4 13 11 11 9. Unirea Zalău 8 3 3 2 7 8 10. Recolta 8 3 2 3 11 18 11. Gloria 8 2 3 3 7—10 12. Minerul 8 3 14 8—12 13. Chimistul 8 2 24 13—12 14. Someșul Beclean 8 2 2 4 13—20 15. Constructorul 8 2 0 6 8—15 16. Bradul 8 116 6—15 Beclean; Minerul — Dermata; Arieșul — Constructorul; Recolta Foresta; Unirea Dej — Gloria; Unirea Zalău — Someșul Satu Mare; C.E.I.L. Gherla — Bradul; Chimistul — C.E.I.L. Sighetu Marmației. Rezultate în campionatul județean REZULTATE TEHNICE: C. S. Universitar — Minerul Cavnic 2—4; Voința — Unirea 0—0; Tricoul roșu — Avîntul 0—2; Progresul — Minerul Baia Borșa 0—1; I.T.A. — Olimpia 2—1; Minerul Băiuț — Foresta 5—1. HANDBAL, divizia B Feminin Constructorul Chimia oraș Victoria 13-8 După zece minute de joc se părea că băimărencele sunt hotărîte să îmbunătățească simțitor golaverajul. Majoritatea atacurilor întreprinse de gazde s-au terminat cu goluri spectaculoase „semnate” de E. Szepesi, E. Tomonicska, E. Pintea și M. Nemety. In min. 11 scorul era 6—0 pentru Constructorul. Echipa oaspete surprinsă de acest început furtunos își revine treptat, echilibrînd jocul. Profitînd de decăderea în joc a Constructorului, chimistele în min. 30 s-au apropiat la trei goluri diferență (10:7) și numai în ultimele minute au cedat din nou în fața atacurilor reînviate ale băimărencelor. Echipa gazdă a meritat victoria, exceptînd însă primele 15 minute, cînd jocul prestat nu i-a putut satisface pe spectatori. Pe plan tehnic și tactic ambele echipe au rămas datoare, jocul nu a depășit calificativul de mediocru. Principalele realizatoare: E. Szepesi (5), E. Tomonicska (3), E. Pintea (3) — Constructorul, Doina Gargoro (3) — Chimia. A condus Nicolae Mureșan (Cluj) care a căutat să se reabiliteze pentru întîrzierea începerii, prestînd un arbitraj corect. S. PAVEL I* 112112Ü1 A.S.A. Sibiu- Minaur 1918 Joc deosebit de important pentru menținerea șansei echipei Minaur într-o actuală promovare. Tocmai de aceea băimărenii s-au străduit și au abordat această partidă cu toată seriozitatea, încheind prima repriză în avantaj: 9—6. Și în repriza a doua, pînă spre final, ei au menținut un avantaj de 2—3 goluri, dar... în ultimele zece minute 7 lovituri de la 7 m acordate gazdelor, ca și șase eliminări dictate împotriva lor de către arbitrul bucureștean Covaci au facilitat o victorie la limită a militarilor sibieni. Iată că incorectitudinea unor arbitri este un nou adversar redutabil al formației noastre ce se vede astfel într-o postură lipsită de șanse... O victorie însă, în etapa viitoare la Timișoara, împotriva Tehnometalului ar readuce pe Minaur în fața unui retur, sperăm, mai laborios. PENTRU 50CTKITSM Reînnoiți-vă abonamentul pe luna noiembrie la ziarul Pentru socialism Din nici o casă să nu lipsească ziarul „PENTRU SOCIALISM« care publică cu regularitate reportaje, anchete, interviuri, reflecții articole din cele mai diverse domenii de activitate economică, socială, culturală, cetățenească etc. In paginile ziarului „Pentru socialism” găsiți: informații, cronici, comentarii, note despre situația politică internațională și noutăți din întreaga lume. Costul unui abonament lunar este de 8 lei CORPUL UNIC DE CONTROL FINANCIAR INTERN al Comitetului executiv al Consiliului popular județean Maramureș angajează revizori contabili. Condițiile de angajare și salarizare, conform H.C.M. nr. 914/1968 și instrucțiunile comune C.S.E.A.L. și M.F. nr. 12995/1548/1970. Informații la telefon 15001 — interior 117 și 115 sau direct la sediul corpului unic de control financiar intern (Palatul administrativ, camera 334). întreprinderea construcții montaj Timișoara Bulevardul Republicii nr. 25, angajează urgent pentru șantierele din Caransebeș, Timișoara și Arad: — zidari; — dulgheri; — geamgii; — muncitori necalificați. Întreprinderea asigură cazare gratuită și masă contra cost. Remunerarea muncii în acord simplu sau global. C. E. I. L. «8.11 oferă spre vînzare fără repartiție de la C.P.L. Gherla, unităților socialiste cooperatiste și particularilor, importante cantități de furnir nuc și stejar calitatea a IlI-a. Cei interesați să se adreseze cu comenzi la C.E.I.S. Cluj, str. Horea nr. 7. Informații la telefon 30670. In „familie“ și nu prea De vreo trei luni de zile se duc discuții, la nivel de conducere, între cooperativele meșteșugărești „Drum nou" și „Someșul" din Seini cu privire la acordarea unui spațiu comercial prime, cooperative. Dialogul fiind „în familie" s-au interpus și cadre de conducere de la U.J.C.M. care au recomandat „Someșului" să ajute pe „Drum nou". Dar „Someșul" e capricios, (făcîndu-se că nu aude) își schimbă mereu... abbia cum dorește el. Nu vrea să fie încorsetat de „Drum nou". Se vede treaba că la U.J.C.M. problema „îndiguirilor" nu se cunoaște, iar „tonul familiar” nu e recepționat. Un priceput și sever „al pontonier marca" fără echivoc albia „Someșului" din Seini. Unde sînt însă pontonierii? Unde a dispărut un flăcău ? Mircea Farcaș, născut la 18 aprilie 1944 în satul Berința nr. 211 comuna Copalnic-Mănăștur, fiul lui Gheorghe și Hermina, lucra pînă nu de mult la E.M. Herja. De lucrat nu știm ce lucra la Herja, dar că locuia la hotelul Mare știm „București" din Baia precis. Precizăm, „locuia“, fiindcă a dispărut într-o zi din luna august a.c. și de la hotel și de la Herja. Faptul nu ar fi fost sesizat — la hotel vin și pleacă atîția oameni — dacă Mircea Farcaș nu ar fi uitat să achite suma de 706 lei, contravaloarea camerei locuite. Din august și pînă acum nu și-a adus aminte de această datorie. Și nici nu a mai fost văzut prin Baia Mare. Unde te-ai ascuns flăcăiile? 706 lei nu-i așa mult încît să te sperie. Știe cineva din Berința de existența consăteanului dispărut? Ajutați-i să dea ochii cu lumea! Spre cunoștința edililor Nu de mult, ziarul nostru atrăgea atenția în cadrul acestei rubrici că în municipiul Baia Mare nu există o hartă corespunzătoare, fapt pentru care se pot întîmpla erori de adresă. Ca o completare la acea sesizare publică aducem la cunoștința edililor noștri, înainte de a începe lucrul la hartă, că în municipiul Baia Mare sînt trei străzi cu același nume: Metalurgiei. Ingeniosul le-a botezat pe toate trei care la fel s-a gîndit totuși să le diferențieze numerotîndu-le cu cifre romane: I, II, III. Din sursă neoficială am aflat că nașul străzilor Metalurgiei ar fi depus o invenție originală pentru botezarea străzilor. Simplă, concretă, ingenioasă, invenția prevede două-trei nume și numerotarea acestora cu cifre romane. Eficiența e maximă. Se reduc durerile de cap, căutările de nume celebre și se rezolvă și o problemă edilitară. N-am aflat încă părerea oficialilor. Rubrică realizată de AL. PORUMBESCU 14 V